ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.03.2007 Справа N 2-16/1229-2005
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого-судді Кривди Д.С.,
суддів Жаботиної Г.В., Уліцького А.М.
у відкритому судовому засіданні за участю представників сторін:
від позивача: не з’явився
від відповідача: не з’явився
розглянувши касаційну скаргу Громадського формування “Страж” з
охорони громадського порядку і державного кордону
на постанову Севастопольського апеляційного господарського суду
від 26.09.2005р.
у справі N 2-16/1229-2005 Господарського суду Автономної
Республіки Крим
за позовом Громадського формування “Страж” з охорони
громадського порядку і державного кордону
до Керченської міжрайонної державної податкової інспекції
про скасування рішення Керченської міжрайонної державної
податкової інспекції,
В С Т А Н О В И В:
Громадське формування “Страж” з охорони громадського порядку і
державного кордону звернулося до Господарського суду Автономної
Республіки Крим з позовом до Керченської міжрайонної державної
податкової інспекції про скасування рішення Державної податкової
інспекції м. Керчі від 09.06.2004р. N 13.
Рішенням Господарського суду Автономної Республіки Крим від
10-22.02.2005р. (суддя В.А.Омельченко) позовні вимоги
Громадського формування “Страж” з охорони громадського порядку і
державного кордону задоволено: визнано недійсним рішення
Державної податкової інспекції м. Керчі від 09.06.2004р. N 13
про відмову щодо включення організації (установи) до реєстру
неприбуткових організацій, зобов’язано Керченську міжрайонну
державну податкову інспекцію включити Громадське формування
“Страж” по охороні громадського порядку і державного кордону до
реєстру неприбуткових організацій, стягнуто з Керченської
міжрайонної державної податкової інспекції на користь
Громадського формування “Страж” з охорони громадського порядку і
державного кордону 85,00 грн. витрат по сплаті держмита та
118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення
судового процесу.
Не погодившись з рішенням Господарського суду Автономної
Республіки Крим від 10-22.02.2005р., Керченська міжрайонна
державна податкова інспекція подала апеляційну скаргу.
Ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду від
26.04.2005р. прийнято апеляційну скаргу Керченської міжрайонної
державної податкової інспекції до провадження та призначено
розгляд справи.
Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду
від 26.09.2005р. (судді: Т.П. Фенько, В.С.Голик, І.В.Черткова)
апеляційну скаргу Керченської міжрайонної державної податкової
інспекції задоволено, рішення Господарського суду Автономної
Республіки Крим скасовано, в позові відмовлено.
Не погодившись з постановою Севастопольського апеляційного
господарського суду від 26.09.2005р., Громадське формування
“Страж” з охорони громадського порядку і державного кордону
подало касаційну скаргу, в якій просить скасувати постанову
Севастопольського апеляційного господарського суду від
26.09.2005р. та прийняти нове рішення, мотивуючи свою вимогу
тим, що господарським судом апеляційної інстанції порушено норми
матеріального та процесуального права.
Розглянувши касаційну скаргу, перевіривши правильність
застосування господарським судом апеляційної інстанції норм
процесуального права, Вищий господарський суд України дійшов
висновку, що касаційна скарга Керченської міжрайонної державної
податкової інспекції підлягає задоволенню частково.
Як вже було зазначено вище, Громадське формування “Страж” з
охорони громадського порядку і державного кордону звернулося до
Господарського суду Автономної Республіки Крим з позовом до
Керченської міжрайонної державної податкової інспекції про
скасування рішення Державної податкової інспекції м. Керчі від
09.06.2004р. N 13. Рішення Господарського суду Автономної
Республіки Крим у даній справі прийнято 10-22.02.2005р.
Постанова Севастопольського апеляційного господарського суду у
даній справі прийнято 26.09.2005р.
01.09.2005р. набрав чинності Кодекс адміністративного
судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
.
Відповідно до п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
до початку
діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів
адміністративні справи, підвідомчі господарським судам
відповідно до Господарського процесуального кодексу України
( 1798-12 ) (1798-12)
1991 року, вирішують у першій та апеляційній
інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за
правилами Кодексу адміністративного судочинства України
( 2747-15 ) (2747-15)
.
Компетенцію адміністративних судів щодо вирішення
адміністративних справ визначено ст. 17 Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
, згідно п. 1
ч. 1 якої компетенція адміністративних судів поширюється на
спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних
повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових
актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи
бездіяльності.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та
правові основи діяльності визначені Законом України “Про
державну податкову службу в Україні” ( 509-12 ) (509-12)
. Як випливає з
ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”
( 509-12 ) (509-12)
, завданнями органів державної податкової служби,
зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового
законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю
сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів
(обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів,
установлених законодавством. Таким чином, із приписів даної
правової норми випливає, що органи державної податкової служби є
суб’єктом владних повноважень.
Враховуючи, що відповідач є суб’єктом владних повноважень і
позивач оскаржує рішення відповідача-суб’єкта владних
повноважень, то даний спір підлягає вирішенню за правилами
Кодексу адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
, який
як вже було зазначено набрав чинності 01.09.2005р.
Оскільки дану справу господарським судом апеляційної інстанції
розглянуто після набрання чинності Кодексу адміністративного
судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
за правилами господарського
судочинства, що є порушенням приписів Господарського
процесуального кодексу та Кодексу адміністративного судочинства
України ( 2747-15 ) (2747-15)
, то прийняте у даній справі судове рішення
господарського суду апеляційної інстанції підлягає скасуванню.
Враховуючи, що дана справа є адміністративною справою, то
відповідно до приписів п. 6 Прикінцевих та перехідних положень
Кодексу адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
вона
підлягає розгляду господарським судом за правилами Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
.
За таких обставин, дана справа підлягає направленню до
господарського суду апеляційної інстанції для її розгляду за
правилами Кодексу адміністративного судочинства України
( 2747-15 ) (2747-15)
.
Керуючись ст.ст. 111-5, 111-7, ст. 111-9, 111-10, 111-11, 111-12
Господарського процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
, Вищий
господарський суд України
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Громадського формування “Страж” з охорони
громадського порядку і державного кордону задовольнити частково.
Постанову Севастопольського апеляційного господарського суду від
26.09.2005р. у справі N 2-16/1229-2005 скасувати.
Справу N 2-16/1229-2005 передати до Севастопольського
апеляційного господарського суду.