ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
                         ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
27.04.2004                                       Справа N 11/347
 
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
 
                         Т.Б. Дроботової - головуючого
                         Н.О. Волковицької
                         Г.М. Фролової
 
за участю представників: 
 
позивача                 не з’явились (про час і місце судового
                         засідання повідомлені належно)
відповідача              Козачук О.А. – дов. від 22.03.2004 року
розглянувши у відкритому Кременчуцької    об’єднаної  державної
судовому засіданні       податкової інспекції
касаційну скаргу
на постанову             від   20.01.2004  року  Харківського
                         апеляційного господарського суду
у справі                 № 11/347 господарського суду Полтавської
                         області 
за позовом               Дочірнього  підприємства  “Т-Сервіс”
                         комунального підприємства “Теплоенерго”
 
до                       Кременчуцької     об’єднаної  державної
                         податкової інспекції
 
про   визнання недійсним рішення від 18.04.2003 року
№ 430/23-400/31998330/7023
 
                       В С Т А Н О В И В:
 
У  серпні 2003 року Дочірнє підприємство “Т-Сервіс” комунального
підприємства  “Теплоенерго” звернулося  до  господарського  суду
Полтавської  області  з  позовом  до  Кременчуцької   об’єднаної
державної  податкової інспекції про визнання  недійсним  рішення
вказаної        Інспекції       від       18.04.2003        року
№   430/23-400/31998330/7023  в  частині  застосування  штрафних
(фінансових) санкцій в розмірі 1 700 грн.
 
Рішенням  господарського суду Полтавської області від 05.10.2003
року   (суддя  Штофель  Т.В.),  залишеним  без  змін  постановою
Харківського  апеляційного господарського  суду  від  20.01.2004
року (судді: Лащенко Л.Д., Бабакова Л.М., Погребняк В.Я.), позов
задоволено:  визнано рішення Кременчуцької об’єднаної  державної
податкової       інспекції       від       18.04.2003       року
№  430/23-400/31998330/7023 в частині застосування до Дочірнього
підприємства  “Т-Сервіс” комунального підприємства “Теплоенерго”
податкового   зобов’язання  у  вигляді  штрафу  1  700,00   грн.
недійсним.
 
Стягнуто   з   Кременчуцької  об’єднаної  державної   податкової
інспекції   на   користь   Дочірнього  підприємства   “Т-Сервіс”
комунального підприємства “Теплоенерго” 85 грн. витрат по сплаті
державного  мита  та  118  грн. судових витрат  на  інформаційно
технічне забезпечення судового процесу.
 
Мотивуючи судові рішення, господарські суди виходили з того,  що
застосування податковим органом штрафних (фінансових) санкцій до
Дочірнього  підприємства  “Т-Сервіс”  комунального  підприємства
“Теплоенерго” на підставі статті 17 Закону України “Про державне
регулювання  виробництва і обігу спирту етилового, коньячного  і
плодового,    алкогольних   напоїв   та    тютюнових    виробів”
( 481/95-ВР  ) (481/95-ВР)
          щодо  порушення позивачем  встановлених  правил
торгівлі, є неправомірним.
 
Не погоджуючись з рішенням та постановою, Кременчуцька об’єднана
державна податкова інспекція звернулась до Вищого господарського
суду  України  з  касаційною скаргою на  постанову  Харківського
апеляційного  господарського суду від 20.01.2004  року,  в  якій
просить  рішення та постанову у справі скасувати, в  задоволенні
позовних  вимог  відмовити, мотивуючи касаційну скаргу  доводами
про   неправильне  застосування  судом  норм  матеріального   та
процесуального   права,   а  саме     вимог   статей   4-3,   43
Господарського  процесуального кодексу України ( 1798-12  ) (1798-12)
          та
положень Закону України “Про державне регулювання виробництва  і
обігу  спирту  етилового,  коньячного і  плодового,  алкогольних
напоїв та тютюнових виробів” ( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
        .
 
Позивач відзив на касаційну скаргу не надав.
 
Заслухавши  доповідь судді, пояснення представника  відповідача,
перевіривши  наявні  матеріали справи  на  предмет  правильності
юридичної  оцінки обставин справи та повноти їх  встановлення  в
рўшеннў та постанові, колегія суддів вважає, що касаційна скарга
не підлягає задоволенню з таких підстав.
 
Відповідно  до  вимог статті 111-7 Господарського процесуального
кодексу  України  ( 1798-12 ) (1798-12)
         касаційна  інстанція  виходить  з
обставин,   встановлених  у  даній  справі   судом   першої   та
апеляційної інстанції, а саме.
 
Кременчуцькою   об’єднаною   державною   податковою   інспекцією
прийнято     оспорюване    рішення    від    18.04.2003     року
№   430/23-400/31998330/7023  про  застосування  до   Дочірнього
підприємства  “Т-Сервіс” комунального підприємства “Теплоенерго”
на  підставі  статті 17 Закону України “Про державне регулювання
виробництва  і обігу спирту етилового, коньячного  і  плодового,
алкогольних напоїв та тютюнових виробів” ( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
          штрафних
(фінансових) санкцій в сумі 1 700,00 грн. за порушення пункту 21
Правил  роздрібної торгівлі алкогольними напоями ( 854-96-п  ) (854-96-п)
        ,
затверджених   Постановою   Кабінету   Міністрів   України   від
30.07.1996  року  №  854  та  пункту 9  Інструкції  про  порядок
позначення  роздрібних  цін  на товари  народного  споживання  в
підприємствах  роздрібної   торгівлі та громадського  харчування  
( z0004-97   ) (z0004-97)
          затвердженої  наказом   Міністерства   зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі України № 02 від 04.01.1997 року
зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.01.1997 року за
N  4/1808.  Рішення  прийняте  на підставі  акту  перевірки  від
27.03.2003 року № 000345.
 
Судом  першої  та  апеляційної інстанцій також  встановлено,  що
магазин позивача “Мрія” із кафетерійним відділом є підприємством
громадського  харчування  і має прейскурант  цін  на  алкогольні
напої,  затверджений  наказом директора Дочірнього  підприємства
“Т-Сервіс”  комунального  підприємства  “Теплоенерго”  №  7  від
03.06.2002  року  “Про створення прейскуранта цін  на  товари  у
магазині “Мрія” із кафетерійним відділом.
 
У  відповідності  до пункту 6 Інструкції про порядок  позначення
роздрібних  цін  на товари народного споживання в  підприємствах
роздрібної  торгівлі  та громадського харчування  ( z0004-97  ) (z0004-97)
        
затвердженої наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків
і  торгівлі  України  № 2 від 04.01.1997 року  зареєстрованим  в
Міністерстві  юстиції України 20.01.1997 року за  N  4/1808  всі
суб'єкти  господарювання,  незалежно від  форми  власності,  які
здійснюють торгівельну діяльність у сфері роздрібної торгівлі на
території  України, повинні інформувати покупців  про  роздрібні
ціни  на  товари,  за  допомогою  таких  засобів:  ярликів   цін
(цінників),   прейскурантів   алкогольних   напоїв,   меню    та
прейскурантів   цін   на   куповані   товари   в   підприємствах
громадського харчування.
 
Відповідно  до пункту 25 Правил роздрібної торгівлі алкогольними
напоями, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України  від
30.07.1996  року  № 854 ( 854-96-п ) (854-96-п)
        , підприємства  громадського
харчування повинні мати прейскуранти цін на алкогольні напої, де
зазначаються назва напою, вміст пляшки, ціна за пляшку, ціна  за
50   та   100  мілілітрів  напою  у  грошовій  одиниці  України.
Прейскуранти  на  алкогольні  напої підписуються  керівником  та
бухгалтером   суб'єкта  господарської  діяльності,  скріплюються
печаткою і повинні бути доступні для ознайомлення споживача.
 
З  цією нормою кореспондується частина 3 пункту 9 Інструкції про
порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання
в підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування (
z0004-97   )   затвердженої   наказом   Міністерства   зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі України № 2 від 04.01.1997  року
зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.01.1997 року за
N  4/1808 а саме у підприємствах громадського харчування меню та
прейскуранти  на алкогольні напої і тютюнові вироби підписуються
керівником   підприємства  та  бухгалтером   (калькулятором)   і
завіряються печаткою суб'єкта господарювання.
 
Статтею  17 Закону України “Про державне регулювання виробництва
і  обігу  спирту етилового, коньячного і плодового,  алкогольних
напоїв  та тютюнових виробів” ( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
         фінансові санкції  у
вигляді  штрафів  застосовуються  до  суб'єктів  підприємницької
діяльності  у  разі роздрібної торгівлі алкогольними  напоями  з
порушенням   встановлених  правил   торгівлі   ними,   у   межах
компетенції органом, визначеним законодавством.
 
Пунктом   10  Інструкції  про  порядок  застосування  фінансових
санкцій  органами  державної  податкової  служби  ( z0268-01  ) (z0268-01)
        
затвердженої наказом Державної податкової адміністрації  України
від 17.03.2001 року N 110, зареєстрованим в Міністерстві юстиції
України  23.03.2001  року  за  N  268/5459  зазначено,  у   разі
порушення    суб'єктом    підприємницької    діяльності    норм,
передбачених   Законом   України   “Про   державне   регулювання
виробництва і торгівлі спиртом етиловим і плодовим, алкогольними
напоями  та тютюновими виробами” ( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
        , органи державної
податкової  служби  застосовують  фінансові  санкції  у  вигляді
штрафів у межах їх компетенції.
 
Таким   чином  суди  попередніх  інстанцій  обґрунтовано  дійшли
висновку,   що   застосування   податковим   органом    штрафних
(фінансових)  санкцій  до  Дочірнього  підприємства   “Т-Сервіс”
комунального  підприємства “Теплоенерго” на підставі  статті  17
Закону  України  “Про державне регулювання виробництва  і  обігу
спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв  та
тютюнових  виробів”  ( 481/95-ВР  ) (481/95-ВР)
          щодо  порушення  позивачем
встановлених правил торгівлі, є неправомірним.
 
Враховуючи  наведене,  судова  колегія  вважає,  що  рішення  та
постанова   у  справі  прийнятті  у  відповідності   з   нормами
матеріального та процесуального права, підстав для їх  зміни  чи
скасування не вбачається.
 
З  огляду  на  викладене  та керуючись  статтями  111-5,  111-7,
пунктом  1  статті 111-9, статтями 111-10, 111-11 Господарського
процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , Вищий  господарський
суд України
 
                      П О С Т А Н О В И В:
 
Рішення  господарського суду Полтавської області від  05.10.2003
року  та постанову Харківського апеляційного господарського суду
від  20.01.2004  року  у  справі №  11/347  господарського  суду
Полтавської  області  залишити  без  змін,  а  касаційну  скаргу
Кременчуцької  об’єднаної державної податкової інспекції  –  без
задоволення.