ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
19.09.2019 N 314/6/99-00-04-01-01-15/ІПК
Державна податкова служба України розглянула звернення Підприємства щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань необхідності отримання ліцензії на право зберігання пального, та в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Підприємство поінформувало, що основним видом діяльності Підприємства є виробництво та постачання опалення та гарячої води у місті Запоріжжі.
В процесі провадження господарської діяльності при виконанні поточних та капітальних ремонтів виконуються газорізальні роботи з оброблення металу, використовується обладнання, яке працює на скрапленому газі пропану з бутаном. У якості ємності для закупівлі та зберігання Підприємство використовує газові балони.
З урахуванням зазначеного вище, Підприємство цікавлять наступні запитання:
1. Чи потрібно Підприємству отримувати ліцензію на право зберігання пального (газу пропану з бутаном), яке використовується Підприємством при виконанні газорізальних робіт при обробленні металу та закуповується тільки в балонах?
2. Яку кількість ліцензій необхідно отримати Підприємству в розумінні вимоги отримання ліцензії на право зберігання пального на одне місце зберігання пального за умови, що газ пропан з бутаном використовується і зберігається на території Підприємства у балонах на багатьох промислових ділянках Підприємства?
Законом України від 23 листопада 2018 року N 2628-VIII "Про внесення змін до (2628-19) Податкового кодексуУкраїни та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" (далі - Закон N 2628) внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року (481/95-ВР) N 481 " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі - Закон N 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Відповідно до ст. 1 Закону N 481 місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право зберігання пального встановлено ст. 15 Закону N 481. Зокрема, передбачено, що зберігання пального здійснюється суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального.
Відповідно до ст. 15 Закону N 481 ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального, місцях роздрібної торгівлі пальним або місцях оптової торгівлі пальним на які отримані відповідні ліцензії.
Враховуючи вище викладене, Законом N 481 (481/95-ВР) встановлено вичерпний перелік умов за яких підприємства, установи та організації не отримують ліцензію на право зберігання пального на місця зберігання пального, інших виключень Законом N 481 (481/95-ВР) не передбачено.
Зважаючи на інформацію, зазначену в зверненні, Товариству для зберігання пального в газових балонах необхідно отримати ліцензію на право зберігання пального, відповідно до вимог Закону N 481. (481/95-ВР)
Частиною третьою статті 5 Господарського кодексу України визначено, що суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу (2755-17) індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.