ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 11 липня 2019 року № 1613

Про скаргу Партоли Д.Р., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Котляренка В.В. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 10 липня 2019 року за № 21-36-31381

До Центральної виборчої комісії 10 липня 2019 року надійшла скарга Партоли Дмитра Руслановича, довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Котляренка Владислава Вадимовича на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Мухи Вікторії Вячеславівни щодо розміщення друкованого агітаційного матеріалу (білбордів) за адресами в місті Києві: вул. Автозаводська, 27 (поряд з вул. Радомишильською), на перехресті вул. Автозаводської та вул. Берестейської, на перехресті вул. Автозаводської та вул. Полярної, на перехресті просп. Палладіна та вул. Пушиної, вул. Академіка Єфремова (неподалік перехрестя вул. Єфремова та вул. Осінньої), такими, що порушують вимоги частини сьомої статті 69 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (4061-17) (далі - Закон); зобов’язати кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Муху В.В. вилучити зазначені агітаційні матеріали, розміщені за вказаними адресами.
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що він разом з двома виборцями 8 липня 2019 року за вказаними вище адресами на території одномандатного виборчого округу № 218 виявили друковані агітаційні матеріали (білборди) кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Мухи В.В., які не містять відомостей про їх замовника, установу, що здійснила друк, або вказівки, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
На підтвердження вказаного Партола Д.Р. додав до скарги фотокартки друкованих агітаційних матеріалів, розміщених за зазначеними адресами, та складені ним у присутності двох виборців акти про порушення.
На виконання частини десятої статті 111 Закону (4061-17) копії скарги з доданими до неї матеріалами 10 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 11 липня 2019 року надійшли пояснення Ківала О.М., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Мухи В.В., у яких він, зокрема, зазначає, що 26 червня 2019 року між кандидатом у народні депутати України Мухою В.В. та ТОВ "РТМ-Україна" було укладено договір на проведення політичної рекламної кампанії, відповідно до якого ТОВ "РТМ-Україна" зобов’язалося виготовити та забезпечити розміщення на спеціальних конструкціях рекламні плакати відповідно до контрольних макетів рекламного сюжету та вимог Закону (4061-17) ; на виконання додаткових угод до вказаного договору ТОВ "РТМ-Україна" виготовлено та розміщено на спеціальних конструкціях рекламні плакати, які містять відомості про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск; у зв’язку з отриманням примірника скарги Партоли Д.Р. довіреною особою кандидата в народні депутати України Мухи В.В. 10 липня 2019 року було проведено перевірку розміщення рекламних плакатів за адресами, вказаними у скарзі, що не підтвердила викладену в скарзі інформацію, оскільки за цими адресами розміщено рекламні плакати кандидата в народні депутати України Мухи В.В. з рекламним сюжетом відповідно до зазначених додаткових угод до договору.
На підтвердження наданих пояснень Ківало О.М. додав копії додаткових угод до договору на проведення політичної рекламної кампанії з контрольними макетами, примірники агітаційних матеріалів, у яких відповідні відомості зазначено, фотокартки спеціальних конструкцій, розміщених за вказаними у скарзі адресами, а також копії заяв щодо подання примірників друкованих агітаційних матеріалів до Комісії відповідно до частини шостої статті 69 Закону (4061-17) .
Постановою Комісії від 22 червня 2019 року № 1139 (v1139359-19) Муху Вікторію Вячеславівну зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218.
Постановою Комісії від 26 червня 2019 року № 1341 (v1341359-19) Партолу Дмитра Руслановича зареєстровано довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Котляренка Владислава Вадимовича.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону (4061-17) , пунктів 2.1, 2.2, 3.4 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (v0133359-12) (далі - Порядок), довірена особа кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до Центральної виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону (4061-17) скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України (254к/96-ВР) та законам України (частина перша статті 68 Закону (4061-17) ).
Згідно з пунктом 6 частини другої статті 68 Закону (4061-17) передвиборна агітація може проводитися у формі розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами.
Частинами п’ятою, сьомою статті 69 Закону (4061-17) визначено, що кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, на власний розсуд можуть виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів виборчого фонду. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Відповідно до частини двадцять третьої статті 74 Закону (4061-17) виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, забороняються.
За змістом частини першої, пункту 5 частини другої статті 61 Закону (4061-17) Центральна виборча комісія приймає рішення про попередження окремому кандидату в народні депутати України в разі порушення кандидатом у народні депутати України обмежень щодо проведення передвиборної агітації.
Докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи (частини перша, друга статті 112 Закону (4061-17) ).
Згідно з частинами четвертою та сьомою статті 112 Закону (4061-17) виборча комісія бере до розгляду лише ті докази, які мають значення для розгляду скарги. Про відхилення доказів, які не мають значення для розгляду скарги або не мають доказової сили, зазначається у рішенні виборчої комісії - суб’єкта розгляду скарги.
Виборча комісія оцінює належність, достовірність кожного доказу, а також достатність і взаємний зв’язок доказів у їх сукупності, керуючись законом.
Частиною другою статті 61 Конституції України (254к/96-ВР) встановлено, що юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Комісія зазначає, що суб’єктом оскарження надано необхідні підтверджувальні документи, які засвідчують відсутність з його боку порушень законодавства в частині проведення передвиборної агітації.
Таким чином, порушення суб’єктом оскарження законодавства про вибори народних депутатів України суб’єктом звернення зі скаргою не доведено.
Натомість у розпорядженні Комісії є примірники друкованого матеріалу передвиборної агітації, зокрема макети рекламних плакатів (білбордів), подані кандидатом у народні депутати України Мухою В.В. до Комісії відповідно до частини шостої статті 69 Закону (4061-17) , які візуально подібні до тих, роздруківку фотографій яких Партолою Д.Р. долучено до скарги. Зазначені макети рекламних плакатів (білбордів) містять усі, передбачені частиною сьомою статті 69 Закону (4061-17) , відомості.
Відповідно до частини четвертої статті 113 Закону (4061-17) при розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.
Підставою для задоволення скарги є встановлення виборчою комісією, що рішення, дії чи бездіяльність суб’єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори народних депутатів України.
Порушення суб’єктом оскарження законодавства про вибори народних депутатів України суб’єктом звернення зі скаргою не доведено. З доданих до скарги матеріалів неможливо встановити, чи мали місце оскаржувані дії суб’єкта оскарження і чи були вони вчинені суб’єктом оскарження (пункт 1 частини третьої статті 113 Закону (4061-17) ).
З огляду на викладене Комісія не має підстав для задоволення скарги Партоли Д.Р., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Котляренка В.В. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Зважаючи на зазначене, похідні вимоги скарги стосовно зобов’язання кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Мухи В.В. вилучити друковані агітаційні матеріали, розміщені за вказаними у скарзі адресами, також не підлягають задоволенню.
Разом з тим згідно з частиною двадцять шостою статті 74 Закону (4061-17) в разі надходження до Центральної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, відповідна виборча комісія невідкладно надсилає зазначене повідомлення до відповідних правоохоронних органів.
Враховуючи викладене, відповідно до статті 68, частини сьомої статті 69, статей 108 - 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (4061-17) , Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України (v0133359-12) , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133, керуючись частиною другою статті 3, статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (1932-15) , Центральна виборча комісія постановляє:
1. Відмовити в задоволенні скарги Партоли Дмитра Руслановича, довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Котляренка Владислава Вадимовича на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
2. Копію скарги Партоли Д.Р., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Котляренка В.В. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, та доданих до неї матеріалів надіслати до Національної поліції України для проведення перевірки викладених у скарзі обставин та реагування відповідно до законодавства України.
3. Копії цієї постанови надіслати Партолі Д.Р., довіреній особі кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Котляренка В.В., та кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 Мусі В.В.
4. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
Т.СЛІПАЧУК