МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
05.11.2019 № 259

Про затвердження Порядку повідомлення про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів членом конкурсної та дисциплінарної комісій, утворених відповідно до Закону України "Про державну службу", у Міністерстві розвитку громад та територій України

Відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" (1700-18) , підпункту 8 пункту 5, пункту 8 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України (197-2014-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 року № 197 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 850), абзацу дванадцятого розділу I Антикорупційної програми Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженої наказом Мінрегіону від 21 червня 2019 року № 139, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок повідомлення про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів членом конкурсної та дисциплінарної комісій, утворених відповідно до Закону України "Про державну службу", у Міністерстві розвитку громад та територій України, що додається.
2. Сектору з питань запобігання та виявлення корупції (Гуріна О.М.) довести цей наказ до відома членів конкурсної та дисциплінарної комісій, утворених відповідно до Закону України "Про державну службу" (889-19) , у Мінрегіоні.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр
А. Бабак
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку
громад та територій України
05.11.2019 № 259

ПОРЯДОК

повідомлення про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів членом конкурсної та дисциплінарної комісій, утворених відповідно до Закону України "Про державну службу", у Міністерстві розвитку громад та територій України

1. Цей Порядок розроблено відповідно до статей 28, 33, 35 Закону України "Про запобігання корупції" (1700-18) , абзацу дванадцятого розділу I Антикорупційної програми Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженої наказом Мінрегіону від 21 червня 2019 року № 139, Правил етичної поведінки працівників апарату Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (z1093-18) , затверджених наказом Мінрегіону від 12 вересня 2018 року № 240, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24 вересня 2018 року за № 1093/32545, з урахуванням Методичних рекомендацій щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (v0839884-17) , затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 29 вересня 2017 року № 839.
2. Цей Порядок визначає процедуру врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності членів конкурсної та дисциплінарної комісій, утворених відповідно до Закону України "Про державну службу" (889-19) , у Міністерстві розвитку громад та територій України (далі - комісія) під час підготовки, розгляду та прийняття рішень щодо конкурсного відбору, визначення ступеня вини, характеру і тяжкості дисциплінарного проступку.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про запобігання корупції" (1700-18) .
4. Члени комісії:
1) вживають заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;
2) повідомляють не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли член комісії дізнався чи повинен був дізнатися про наявність у нього реального чи потенційного конфлікту інтересів, відповідну комісію, під час виконання повноважень у якій виник конфлікт інтересів;
3) не вчиняють дій та не приймають рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
4) вживають заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
5. Член комісії має повідомити про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів перед початком засідання комісії або розгляду (обговорення) відповідного питання та надати пояснення щодо всіх відомих йому обставин, які, на його думку, можуть вплинути або впливають на об'єктивність чи неупередженість прийняття ним рішень.
6. Члену комісії рекомендується використовувати форму повідомлення про реальний/потенційний конфлікт інтересів, зразок якої наведено у додатку 2 до Методичних рекомендацій щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (v0839884-17) , затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 29 вересня 2017 року № 839.
7. Голова комісії має забезпечити можливість проголошення членом комісії відповідної заяви безпосередньо на засіданні комісій до початку розгляду (обговорення) питання по суті.
Заява про конфлікт інтересів члена комісії заноситься в протокол засідання комісії.
8. Про конфлікт інтересів члена комісії може заявити на засіданні перед початком розгляду (обговорення) питання будь-який інший член комісії або учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається. Така заява заноситься в протокол засідання комісії.
9. У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у члена комісії він не має права брати участь у прийнятті рішення комісією з питання, щодо якого виникає конфлікт інтересів.
10. Забороняється враховувати члена комісії, який повідомив про конфлікт інтересів, під час визначення кількості членів комісії, необхідних для правоможності розгляду конкурсною комісією відповідного питання. Член конкурсної комісії, який повідомив про наявність конфлікту інтересів, може бути присутнім на засіданні конкурсної комісії без права голосу.
У разі, якщо неучасть члена комісії у прийнятті рішень призведе до втрати правоможності комісії, участь члена комісії у прийнятті рішень має здійснюватися під зовнішнім контролем.
11. Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається комісією. У зазначеному рішенні визначаються форма контролю, уповноважена особа на проведення зовнішнього контролю, а також обов'язки члена комісії у зв'язку із застосуванням зовнішнього контролю за прийняттям ним рішення.
12. Якщо конфлікт інтересів має постійний характер, член комісії, який повідомив про наявність у нього реального чи потенційного конфлікту інтересів, за поданням голови (секретаря) комісії на підставі рішення керівника, який її утворив, повинен бути виключений зі складу комісії.
13. У разі існування в члена комісії сумнівів щодо наявності в нього конфлікту інтересів він має право звернутися за роз'ясненням до Національного агентства з питань запобігання корупції.
До повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про конфлікт інтересів член комісії має додати документально підтверджену інформацію, що розкриває зміст його повноважень, приватного інтересу та ситуації (дій), стосовно якої (яких) у нього існують сумніви щодо наявності конфлікту інтересів.
У разі, якщо член комісії не отримав підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, він діє відповідно до вимог, передбачених Законом України "Про запобігання корупції" (1700-18) та цим Порядком.
14. Якщо член комісії отримав підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, він звільняється від відповідальності, якщо в діях, щодо яких він звертався за роз'ясненням, пізніше було виявлено конфлікт інтересів.
Завідувач Сектору
з питань запобігання
та виявлення корупції
О. Гуріна
( Текст взято з сайту Міністерства розвитку громад та територій України http://www.minregion.gov.ua )