НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
14.01.2020 № 54

Про схвалення висновку до проекту Закону України "Про запровадження програм пенсійного забезпечення за вислугу років" (реєстраційний №2617 від 18.12.2019)

Розглянувши проєкт Закону України "Про схвалення висновку до проєкту Закону України "Про запровадження програм пенсійного забезпечення за вислугу років" (реєстраційний № 2617 від 18.12.2019), надісланий листом Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів від 03.01.2020 № 04-30/13-1266 та відповідно до пункту 13 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070 (1070/2011) , Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Схвалити висновок до проекту Закону України "Про запровадження програм пенсійного забезпечення за вислугу років" (реєстраційний № 2617 від 18.12.2019), що додається.
2. Департаменту державного регулювання та методології нагляду на ринках фінансових послуг забезпечити надання висновку до Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Залєтова О.М.
Голова Комісії
І. Пашко
Згідно з чинним законодавством
відповідно до колегіального рішення Комісії
Протокол № 2 засідання
Комісії від 14.01.2020
Додаток
до розпорядження Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері ринків фінансових послуг
14.01.2020 № 54
ПРОЄКТ

Висновок

до проекту Закону України "Про запровадження програм пенсійного забезпечення за вислугу років" (реєстраційний № 26І7 від 18.12.2019)

Проєкт Закону України "Про запровадження програм пенсійного забезпечення за вислугу років" (реєстраційний номер 2617 від 18.12.2019) (далі -проєкт Закону) внесений на розгляд Верховної Ради України народними депутатами Третьяковою Г. М., Струневичем В. О., Арсенюком О.О., Гривком С. Д., Остапенком А. Д., Безуглою М. В., Мотовиловцем А. В.
Метою законопроекту є забезпечення дотримання соціальних гарантій для осіб, робота яких пов'язана зі швидкою втратою професійних навичок (працездатності), що призводить до неможливості (непридатності) ефективно виконувати таку роботу без шкоди для власного здоров'я і загроз безпеці оточуючих, до досягнення цими особами віку, потрібного для набуття права на пенсію за віком в солідарній системі.
Завданнями законопроєкту є встановлення соціальної справедливості шляхом відновлення порушених норм пенсійного забезпечення громадян України та гарантування виплат пенсій за вислугу років особам, які виконують роботи на посадах або за професіями, що надають право дострокового виходу на пенсію за вислугу років відповідно до статей 52, 54 та 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", та втратили право дострокового виходу на пенсію за вислугою років відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" (2148-19) .
Позитивний вплив на розвиток трудових відносин матиме гарантування прав працівника-учасника програми пенсійного забезпечення за вислугу років на отримання ним пенсійних виплат в обсязі всієї суми пенсійних коштів, які обліковуються на індивідуальному пенсійному рахунку, та є його власністю, набутою ним впродовж встановленого законодавством періоду трудових відносин із суб'єктами господарювання.
Реалізація положень проєкту Закону сприятиме розвитку системи недержавного пенсійного забезпечення за рахунок впровадження корпоративних (галузевих) пенсійних програм та залученню внутрішніх довгострокових інвестиційних ресурсів, а саме пенсійних активів, в економіку України.
Запропонована проєктом Закону модель формування пенсійних накопичень (обов'язкової сплати внесків роботодавцями та добровільної сплати працівниками), у випадку її запровадження, сприятиме розбудові інфраструктури другого рівня пенсійної системи та враховуватиме пункт 14 преамбули Директиви 2003/41/ЄС Європейського Парламенту та Ради від З червня 2003 р, про діяльність установ трудового пенсійного забезпечення та нагляд за ними, яким зазначено, що організовуючи схему пенсійного забезпечення, роботодавці та наймані працівники, або їхні представники мають розглянути можливість включення до схеми пенсійного забезпечення положень щодо покриття ризику вислуги й ризиків професійної непрацездатності, а також положень щодо утриманців, які переживають утримувача.
Окремо слід зауважити, що пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень проєкту Закону передбачається Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку у тримісячний строк із дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
Водночас відповідно до абзацу другого пункту 7 Прикінцевих положень Закону України від 12.09.2019 № 79-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" (79-20) Національний банк України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з 1 липня 2020 року є правонаступниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у здійсненні повноважень та виконанні функцій з державного регулювання та нагляду у сфері ринків фінансових послуг у межах повноважень, встановлених Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (2664-14) .
Зазначені пропозиції Нацкомфінпослуг можуть бути враховані під час підготовки проекту Закону до другого читання.
Узагальнюючий висновок
Проєкт Закону України "Про запровадження програм пенсійного забезпечення за вислугу років" (реєстраційний номер 2617 від 18.12,2019) може бути прийнятий за основу з подальшим урахуванням висловлених Нацкомфінпослуг пропозицій.
Начальник управління методології державного нагляду
на ринках фінансових послуг департаменту державного регулювання та методології нагляду на ринках фінансових послуг
В. Кобець
(Текст взято з сайту Нацкомфінпослуг України http://nfp.gov.ua)