НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ'
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
14.01.2020 № 52

Про погодження із зауваженнями проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції публічного управління у сфері містобудівної діяльності та затвердження плану заходів з її реалізації"

Розглянувши проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції публічного управління у сфері містобудівної діяльності та затвердження плану заходів з її реалізації", надісланий листом Міністерства розвитку громад та територій України від 28,12.2019 № 7/30/21186-19, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Погодити проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції публічного управління у сфері містобудівної діяльності та затвердження плану заходів з її реалізації" із зауваженнями, що додаються.
2. Департаменту державного регулювання та методології нагляду на ринках фінансових послуг забезпечити повідомлення Міністерства розвитку громад та територій України про прийняте рішення.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Залєтова О.М.
Голова Комісії
І. Пашко
Згідно з чинним законодавством
відповідно до колегіального рішення Комісії
Протокол № 2 засідання
Комісії від 14.01.2020
Додаток
до розпорядження Національної комісії,
що здійснює державне регулювання ринків
у сфері ринків фінансових послуг
17.01.2020 № 52

Зауваження

до проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції публічного управління у сфері містобудівної діяльності та затвердження плану заходів з її реалізації"

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, розглянула проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції публічного управління у сфері містобудівної діяльності та затвердження плану заходів з її реалізації" (далі - проєкт розпорядження), надісланий листом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.12.2019 № 7/30/21186-19, та надає такі зауваження і пропозиції.
Ціллю 10.1 "Українці живуть у комфортних містах та селах", закріпленою за Міністерством розвитку громад та територій України та визначеною Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, яка схвалена Постановою Верховної Ради України від 04.10.2019 № 188-ІХ (188-20) , на досягнення якої спрямований проект розпорядження, не передбачено введення будь-якого виду обов'язкового страхування як захід досягнення цілі. Також у Пояснювальній записці до проєкту розпорядження не зазначена обгрунтована необхідність введення нового виду обов'язкового страхування як шлях та спосіб розв'язання проблем, визначених у сфері регулювання професійної діяльності.
У гой же час Концепцією публічного управління у сфері містобудівної діяльності, яку пропонується схвалити проєктом розпорядження, передбачено запровадити обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд.
Нацкомфінпослуг вважає за необхідне зазначити, що запровадження обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд, є недоцільним. Разом із тим, пропонується запровадити вимогу щодо обов'язкової наявності договору такого страхування та договору страхування післяпускових гарантій, а також створити умови для застосуванням міжнародних стандартів страхування у цій сфері, а саме "Страхування всіх ризиків підрядника (CAR)", "Страхування всіх ризиків монтажу (EAR)", "Страхування будівельних машин і механізмів на будівельному майданчику (СРМ)", "Страхування домовласників від дефектів".
Також проектом розпорядження пропонується встановити вимоги до страхових компаній та страхових агентів, необхідні для страхування цивільно-правової відповідальності замовника будівництва, осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд, та передбачити, що страховик визначає особу, яка має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та бере участь у здійсненні технічного нагляду з правом підпису.
При цьому слід враховувати, що вимоги до діяльності страховиків встановлюються Законом України "Про страхування" (85/96-ВР) , оскільки цей Закон регулює відносини у сфері страхування і спрямований на створення ринку страхових послуг, посилення страхового захисту майнових інтересів підприємств, установ, організацій та фізичних осіб.
Водночас, відповідно до статті 2 Закону України "Про страхування", предметом безпосередньої діяльності страховика може бути лише страхування, перестрахування і фінансова діяльність, пов'язана з формуванням, розміщенням страхових резервів та їх управлінням.
Крім того, відповідно до абзацу другого пункту 7 Прикінцевих положень Закону України від 12.09.2019 № 79-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" (79-20) , Національний банк України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з 1 липня 2020 року є правонаступниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у здійсненні повноважень та виконанні функцій з державного регулювання: та нагляду у сфері ринків фінансових послуг у межах повноважень, встановлених Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (2664-14) .
У зв'язку із цим пропонується привести заходи 2.21 (строк виконання 2022 рік), 2.21.12 (строк виконання 2023 рік), 2.21,19 (строк виконання 2023 рік), співвиконавцями яких визначено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передбачені Планом заходів з реалізації Концепції публічного управління у сфері містобудівної діяльності, що пропонується затвердити проектом розпорядження, у відповідність із Законом України від 12.09.2019 № 79-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" (79-20) , а сам проект розпорядження подати на погодження до Національного банку України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Враховуючи вищевикладене, проект розпорядження потребує доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.
Начальник управління методології державного нагляду
на ринках фінансових послуг департаменту державного регулювання та методології нагляду на ринках фінансових послуг
В. Кобець
(Текст взято з сайту Нацкомфінпослуг України http://nfp.gov.ua)