УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 січня 2016 р.
за № 42/28172
Про діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації та Комісії з питань акредитації суб’єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації
Відповідно до пункту 2 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації (
1128-2015-п)
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1128, та пункту 2 Порядку акредитації суб’єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації (
1130-2015-п)
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1130, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Положення про Комісію з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації;
Положення про Комісію з питань акредитації суб’єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації (
z0043-16)
.
2. Департаменту цивільного, фінансового законодавства та законодавства з питань земельних відносин (Ференс О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 (
493/92)
"Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Севостьянову Н.І.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
12.01.2016 № 37/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 січня 2016 р.
за № 42/28172
ПОЛОЖЕННЯ
про Комісію з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації
І. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок створення, організаційні та процедурні засади діяльності Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі - комісія), а також права та обов’язки її членів.
2. Комісія є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом при Міністерстві юстиції України, що в межах повноважень, визначених Законами України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (
1952-15)
, "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (
755-15)
, Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації (
1128-2015-п)
, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1128 (далі - Порядок), забезпечує розгляд скарг у сфері державної реєстрації.
3. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України (
254к/96-ВР)
, законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими актами законодавства.
4. Документування діяльності комісії здійснюється державною мовою.
II. Структура і склад комісії, права та обов’язки її членів
1. До складу комісії входять заступник Міністра юстиції України з питань державної реєстрації, посадові особи структурних підрозділів апарату Міністерства юстиції України за напрямом державної реєстрації, а також можуть входити за згодою представники інших державних органів, громадських об'єднань, інші особи.
2. Комісія складається з Голови, заступника Голови, секретаря та не менше п’яти членів. Головою та секретарем комісії визначаються посадові особи Міністерства юстиції України.
3. Склад комісії затверджується наказом Міністерства юстиції України та формується з урахуванням основних завдань та функцій комісії. Зміни до складу комісії вносяться за поданням Голови комісії та затверджуються наказом Міністерства юстиції України.
Голова комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на комісію завдань та функцій, головує на її засіданнях та визначає коло питань, що підлягають розгляду.
Голова комісії визначає функціональні обов’язки кожного члена комісії. У разі відсутності Голови комісії його обов’язки виконує заступник Голови комісії.
У разі відсутності Голови комісії та заступника Голови комісії обов’язки Голови комісії виконує один з членів комісії, що обирається комісією за поданням її секретаря.
У разі відсутності секретаря комісії його обов’язки виконує один з членів комісії, що обирається за поданням Голови комісії або заступника Голови комісії.
4. Доповідач за скаргою визначається Головою комісії за принципом рівномірного розподілу скарг між членами комісії з урахуванням розташування їх прізвищ у списку відповідно до абетки та черговості надходження скарг.
5. Секретар комісії забезпечує підготовку проведення засідань комісії та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях комісії, ведення протоколів засідань комісії.
6. Член комісії має право:
1) ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;
2) брати участь у вивченні матеріалів справи та їх перевірці;
3) перевіряти відомості, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно чи Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
4) подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються;
5) брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;
6) висловлювати окрему думку, оформлену в письмовому вигляді;
7) вносити пропозиції до порядку денного засідання комісії.
7. Член комісії зобов'язаний:
1) особисто брати участь у роботі комісії;
2) не розголошувати відомості, що стали йому відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб;
3) виконувати в межах, передбачених цим Положенням, доручення Голови комісії;
4) обов’язково брати участь у голосуванні.
8. Неналежне виконання членом комісії своїх обов’язків є підставою для виключення його зі складу комісії.
9. У разі неналежного виконання членом комісії своїх обов’язків комісія шляхом направлення відповідного протоколу засідання або витягу з нього повідомляє Міністра юстиції України про необхідність вирішення питання щодо заміни цього члена комісії.
III. Порядок роботи комісії
1. Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її Голова.
2. Засідання комісії є правомочним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.
3. Секретар комісії завчасно повідомляє членів комісії, а також скаржника та/або його представника, суб’єкта оскарження та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.
4. Розгляд питання на засіданні комісії включає такі етапи:
1) доповідь члена комісії, співдоповіді (у разі потреби);
2) запитання членів комісії доповідачу, співдоповідачам, відповіді на них;
3) виступи членів комісії та скаржника та/або його представника, суб’єкта оскарження та інших заінтересованих осіб з питання, що розглядається;
4) внесення пропозицій членами комісії, їх обговорення;
5) оголошення Головою комісії про припинення обговорення питання;
6) заключне слово доповідача, співдоповідачів (за їх бажанням);
7) голосування.
Особи, які не є членами комісії, не можуть брати участь у заслуховуванні доповідей членів комісії, внесенні пропозицій членами комісії, їх обговоренні, голосуванні.
5. Для доповіді надається до 10 хвилин, співдоповіді та виступів - до 5 хвилин, заключного слова - до 3 хвилин, якщо інше не встановлено Головою комісії.
6. Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос Голови комісії є ухвальним.
7. Під час проведення засідання комісії секретарем комісії ведеться протокол засідання комісії, який повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, прийняте комісією рішення.
Участь у засіданні комісії на постійній основі можуть брати погоджені Міністерством юстиції України представники неурядових організацій, що представляють та захищають інтереси бізнесу в Україні, а також представники Ради бізнес-омбудсмена під час розгляду скарг суб'єктів підприємництва, які також знаходяться в провадженні Ради бізнес-омбудсмена.
Особи, вказані в абзаці другому цього пункту, під час засідання мають право:
ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;
задавати питання по суті скарги скаржнику та/або його представнику, суб’єкту оскарження та іншим заінтересованим особам, запрошеним на засідання комісії;
подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.
Міністерство юстиції України забезпечує звуко- та відеофіксацію засідань комісії.
За спільним узгодженим рішенням скаржника (його представника) та суб'єкта оскарження останніми може самостійно проводитися звуко- та відеофіксація роботи комісії з питання, що розглядається, крім заслуховування доповідей членів комісії, внесення пропозицій членами комісії, їх обговорення, голосування.
8. Рішення комісії оформляються висновком, який підписується Головою комісії, секретарем та членами комісії, що брали участь у засіданні комісії.
Висновок комісії повинен містити такі відомості: дата, час та місце його складення; перелік осіб, присутніх на засіданні комісії; реквізити та суть скарги, розгляд якої здійснюється комісією; відомості про наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, зазначені у скарзі, та інших обставин, які мають значення для об’єктивного розгляду скарги; окрема думка члена комісії у разі її наявності та оформлення у письмовому вигляді; узагальнюючий висновок щодо відповідності/невідповідності законодавству у сфері державної реєстрації рішення, дії або бездіяльності суб’єкта оскарження, щодо задоволення кожної з вимог скаржника або відмови в їх задоволенні з відповідним обґрунтуванням та посиланням на норми законодавства; відомості про необхідність складання протоколів про адміністративні правопорушення, відповідальність за вчинення яких передбачена частинами першою-п’ятою статті 166-11 та статтею 166-23 Кодексу України про адміністративні правопорушення (
80731-10)
; відомості про рішення/реєстраційні дії, що підлягають скасуванню, а також про дії, що підлягають вчиненню у зв’язку зі скасуванням рішення/реєстраційної дії або у зв’язку з визнанням оскаржуваних дій або бездіяльності протиправними, та про суб’єкта, що буде вчиняти такі дії.
9. Організаційне забезпечення діяльності комісії, підготовку матеріалів для розгляду комісією, а також підготовку на основі протоколу засідання комісії проекту висновку комісії та проекту наказу Міністерства юстиції України здійснює структурний підрозділ Міністерства юстиції України з розгляду скарг у сфері державної реєстрації.
10. Висновок комісії, оформлений відповідно до пункту 8 розділу III цього Положення, разом з проектом відповідного наказу структурний підрозділ Міністерства юстиції України з розгляду скарг у сфері державної реєстрації подає для підпису Міністру юстиції України, його першому заступнику або заступнику Міністра з питань державної реєстрації.
Міністр юстиції України, його перший заступник або заступник Міністра з питань державної реєстрації можуть повернути скаргу на повторний розгляд комісії з мотивів невідповідності висновку вимогам законодавства та/або у разі, якщо комісією не було досліджено обставини скарги в повному обсязі. За потреби повторний розгляд відбувається з повторним викликом сторін.
За результатами повторного розгляду подається новий висновок, у якому враховуються або відхиляються зауваження Міністра юстиції України, його першого заступника або заступника Міністра з питань державної реєстрації з відповідним обґрунтуванням.
11. Матеріально-технічне забезпечення діяльності комісії здійснює Міністерство юстиції України.
Директор Департаменту
цивільного, фінансового
законодавства та законодавства
з питань земельних відносин
|
О.М. Ференс
|