КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 18 квітня 2018 р. № 414
Київ
|
Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення Українським культурним фондом заходів з підтримки проектів
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України (
2456-17)
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення Українським культурним фондом заходів з підтримки проектів, що додається.
Прем'єр-міністр України
|
В.ГРОЙСМАН
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 квітня 2018 р. № 414
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення Українським культурним фондом заходів з підтримки проектів
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Забезпечення функціонування Українського культурного фонду, у тому числі здійснення Фондом заходів з підтримки проектів" (далі - бюджетні кошти) для здійснення Українським культурним фондом заходів з підтримки проектів.
2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є МКІП.
Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня є бюджетна установа "Український культурний фонд" (далі - Фонд), що належить до сфери управління МКІП.
3. Бюджетні кошти спрямовуються на надання грантів юридичним особам незалежно від форми власності, грантів та стипендій фізичним особам (далі - грантоотримувач) для:
стимулювання розроблення інноваційних проектів;
підтримки реалізації міжнародних проектів;
сприяння збереженню, актуалізації і популяризації національного культурного надбання;
підтримки мистецьких дебютів, стимулювання творчої праці діячів культури і мистецтва, зокрема молодих митців;
популяризації української культури та мистецтв, формування позитивного іміджу України у світі;
підтримки культурних проектів української діаспори;
задоволення культурних потреб громадян України, які проживають за кордоном;
підтримки культурних та інформаційних програм міжнародного співробітництва;
сприяння реалізації державної політики у сферах культури та мистецтв, розвитку сучасних напрямів культурної і мистецької діяльності, створенню конкурентоспроможного на світовому ринку вітчизняного (національного) культурного продукту;
підтримки виробництва (створення) та розповсюдження документальних, просвітницьких, анімаційних, ігрових, телевізійних фільмів, фільмів для дитячої аудиторії (з урахуванням художньої та культурної значущості), авторських фільмів та фільмів-дебютів, телевистав;
сприяння проведенню міжнародних і всеукраїнських фестивалів, конференцій, семінарів та інших культурно-мистецьких та інформаційних заходів.
4. Пропозиції щодо виду, умов та обсягів підтримки проектів, передбачених пунктом 3 цього Порядку, подаються на погодження Дирекції Фонду відповідною експертною радою Фонду у визначеному Положенням про Український культурний фонд порядку.
Дирекція Фонду:
визначає критерії відбору та затверджує за погодженням Наглядової ради Фонду порядок проведення конкурсного відбору проектів, реалізація яких здійснюватиметься за підтримки Фонду, та моніторингу їх реалізації;
визначає порядок створення і ведення реєстру проектів, поданих Фонду з пропозиціями про їх підтримку;
погоджує пропозиції експертних рад Фонду щодо механізму, умов та обсягів підтримки Фондом конкретних проектів;
погоджує рішення експертних рад Фонду щодо підтримки Фондом реалізації проектів, визначних пунктом 3 цього Порядку;
подає для схвалення Наглядовій раді Фонду погоджені Дирекцією Фонду рішення експертних рад Фонду щодо підтримки Фондом реалізації проектів, вартість яких перевищує 150 мінімальних заробітних плат, встановлених законом про Державний бюджет України на 1 січня відповідного року.
5. Для реалізації проектів, визначених пунктом 3 цього Порядку, Фонд видає наказ, у якому зазначаються найменування проекту, його виконавець, строк і місце проведення, сума витрат на його підготовку та проведення, порядок подання звітності.
У разі прийняття Фондом рішення про надання гранту з грантоотримувачем укладається відповідний договір про надання гранту.
Невід’ємною частиною договору про надання гранту є кошторис витрат з необхідними розрахунками і обґрунтуваннями, затвердженими грантоотримувачем та узгодженими з Фондом.
Типи та види витрат визначаються нормативами Фонду.
Грантоотримувачем може бути особа, у якої відсутня заборгованість із виплати заробітної плати та платежів до бюджету, яка своєчасно виконала свої зобов’язання перед Фондом у попередні роки, має досвід реалізації відповідних проектів, підтвердила платоспроможність, надала фінансовий план реалізації проекту.
Фінансування проектів може здійснюватися у повному обсязі за рахунок Фонду. У разі реалізації спільних проектів Фонд може здійснювати фінансування проектів частково.
Фонд здійснює фінансування проекту згідно з укладеними договорами шляхом перерахування коштів із свого реєстраційного рахунка на рахунки грантоотримувача, відкриті в установах банків.
На усіх етапах здійснення заходів з підтримки проектів Фонд здійснює контроль за виконанням грантоотримувачем зобов’язань, визначених договором про надання гранту.
Фонд одержує та аналізує звіти про результати виконання проектів та використання коштів, спрямованих на їх реалізацію.
Обов’язковою умовою завершення проекту, реалізованого за підтримки Фонду, є публічне представлення результатів його виконання, а також розміщення звіту про використання коштів у рамках проекту на офіційному веб-сайті Фонду для відкритого доступу у формі відкритих даних відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" (
2939-17)
.
5-1. Фонд може здійснювати фінансування проекту частинами (траншами) у розмірах та у строки, визначені у договорі про надання гранту, але не більше дванадцяти місяців протягом поточного та наступного бюджетного періоду.
У разі фінансування проекту на строк більше шести місяців оплата частинами (траншами) є обов’язковою.
Якщо протягом строку, встановленого договором про надання гранту, після отримання оплати частинами (траншами) грантоотримувач не надав акт про реалізацію проекту та звіту про використання бюджетних коштів за призначенням, сума оплати частини (траншу) підлягає поверненню Фонду.
6. Використання бюджетних коштів здійснюється з урахуванням необхідності виконання бюджетних зобов’язань минулих років, взятих на облік в органах Казначейства, у разі їх відповідності паспорту бюджетної програми.
7. Не допускається спрямування бюджетних коштів на:
1) придбання товарів, виконання робіт, надання послуг, що не пов’язані з реалізацією проектів, передбачених пунктом 3 цього Порядку;
2) оплату посередницьких послуг;
3) реалізацію проектів, метою яких є отримання прибутку, крім проектів, пов’язаних з кіновиробництвом;
4) оплату товарів, робіт і послуг, які були або будуть профінансовані за рахунок інших джерел, до або після підписання договору про надання гранту;
5) витрати на підготовку проектної заявки;
6) витрати на утримання установ, організацій, в тому числі тих, що є учасниками проекту.
9. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
10. Фонд подає щокварталу до 15 числа наступного місяця МКІП інформацію про використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації проектів за підтримки Фонду, у розрізі підтриманих ним проектів для її узагальнення та подання Мінфіну щокварталу до 20 числа наступного місяця.
11. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.