КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 19 січня 2011 р. № 21
Київ

Про затвердження Порядку зупинення операцій з бюджетними коштами

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 544 від 23.08.2016 (544-2016-п) № 950 від 14.12.2016 (950-2016-п) № 1143 від 27.12.2018 (1143-2018-п) )
Відповідно до частини першої статті 120 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок зупинення операцій з бюджетними коштами, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2002 р. № 1627 (1627-2002-п) "Про механізм зупинення операцій з бюджетними коштами" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 44, ст. 2027).
Прем'єр-міністр України
М. АЗАРОВ
Інд. 34
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 січня 2011 р. № 21

ПОРЯДОК

зупинення операцій з бюджетними коштами

1. Цей Порядок визначає механізм застосування Мінфіном, органами Державної казначейської служби, Держаудитслужби, місцевими фінансовими органами, головними розпорядниками бюджетних коштів (далі - уповноважений орган) у межах наданих їм повноважень до розпорядників та/або одержувачів бюджетних коштів (далі - розпорядники та/або одержувачі) такого заходу впливу, як зупинення операцій з бюджетними коштами.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 950 від 14.12.2016 (950-2016-п) )
2. Зупинення операцій з бюджетними коштами застосовується у разі виявлення факту порушення вимог бюджетного законодавства, передбаченого пунктом 2 частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України, і полягає у зупиненні будь-яких операцій із здійснення платежів з рахунків розпорядників та/або одержувачів, крім випадків, визначених абзацами третім - п'ятим пункту 3 цього Порядку. При цьому складається протокол про порушення бюджетного законодавства.
Зупинення операцій з бюджетними коштами не застосовується у разі ведення розпорядником та/або одержувачем позовної роботи, спрямованої на усунення порушення вимог бюджетного законодавства.
( Пункт 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1143 від 27.12.2018 (1143-2018-п) )
Якщо факт порушення вимог бюджетного законодавства зафіксовано в акті ревізії контролюючого органу, то протокол про порушення вимог бюджетного законодавства не складається.
На підставі зазначеного протоколу або акта ревізії уповноважений орган приймає протягом трьох робочих днів з дня його надходження розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами (далі - розпорядження про зупинення операцій) за формою згідно з додатком 1.
( На часткову зміну пункту 2 установити, що зупинення операцій з бюджетними коштами у зв’язку з порушенням бюджетного законодавства під час виконання контракту № 11 від 15 грудня 2017 р. не застосовується до державного підприємства "Український центр "Безпека", яке належить до сфери управління Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості, на період дії Мирової угоди, яка укладена з метою усунення такого порушення між зазначеним підприємством і Державною акціонерною холдинговою компанією "Артем" у судовій справі № 910/18796/19, за умови належного виконання Мирової угоди, згідно з Постановою КМ № 544 від 23.08.2016 (544-2016-п) з урахуванням змін, внесених Постановою КМ № 291 від 31.03.2021 (291-2021-п) )
3. У разі прийняття уповноваженим органом розпорядження про зупинення операцій зупиненню підлягають операції з бюджетними коштами на рахунках розпорядників та/або одержувачів за бюджетною програмою ( кодом тимчасової класифікації видатків (v0604201-01) та кредитування місцевих бюджетів (v0604201-01) ), за якою виявлено порушення вимог бюджетного законодавства.
Якщо зазначене порушення виявлено за бюджетною програмою (кодом тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів), яка відсутня у поточному бюджетному періоді, то уповноважений орган зазначає в розпорядженні про зупинення операцій бюджетну програму ( код тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (v0604201-01) ), згідно з якою передбачено утримання розпорядника. При цьому зупиненню підлягають будь-які операції, за винятком:
сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) і єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
виконання рішень органів, яким відповідно до закону надано право стягнення коштів;
здійснення захищених видатків.
4. Розпорядження про зупинення операцій складається у чотирьох примірниках (у разі, коли його прийнято органом Державної казначейської служби, - у трьох), кожний з яких підписується керівником (заступником керівника) уповноваженого органу, скріплюється печаткою та реєструється в установленому порядку.
Розпорядження про зупинення операцій надсилається не пізніше робочого дня, що настає за днем його реєстрації уповноваженим органом, рекомендованим листом з повідомленням про вручення або подається особисто під розписку уповноваженій особі:
органу Державної казначейської служби, у якому відкрито рахунки розпорядника та/або одержувача, що порушив вимоги бюджетного законодавства;
розпорядника та/або одержувача, що порушив вимоги бюджетного законодавства;
відповідного розпорядника бюджетних коштів вищого рівня або фінансового органу (у разі зупинення операцій з коштами місцевого бюджету).
Один примірник такого розпорядження залишається в уповноваженому органі.
5. Орган Державної казначейської служби реєструє в установленому порядку розпорядження про зупинення операцій у день його надходження.
У разі надходження розпорядження про зупинення та/або відновлення операцій з бюджетними коштами, що використовуються для проведення розрахунків за протокольними рішеннями, орган Державної казначейської служби повідомляє Державній казначейській службі не пізніше наступного робочого дня після його отримання.
6. Орган Державної казначейської служби після надходження розпорядження про зупинення операцій зупиняє операції на відповідних рахунках і надсилає уповноваженому органові корінець такого розпорядження, який підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу та скріплюється печаткою.
7. Платіжні доручення, подані розпорядником та/або одержувачем для здійснення платежів з рахунків, на яких зупинені операції з бюджетними коштами, повертаються після надходження розпорядження про зупинення операцій органом Державної казначейської служби розпорядникові та/або одержувачу без виконання разом з попередженням про неналежне виконання вимог бюджетного законодавства.
У разі зупинення операцій з бюджетними коштами реєстрація бюджетних зобов'язань розпорядників та/або одержувачів проводиться в установленому законодавством порядку.
8. Підставою для відновлення операцій на рахунках розпорядників та/або одержувачів є:
прийняття уповноваженим органом розпорядження про відновлення операцій з бюджетними коштами (далі - розпорядження про відновлення операцій) за формою згідно з додатком 2;
закінчення строку, зазначеного в розпорядженні про зупинення операцій або встановленого частиною другою статті 120 Бюджетного кодексу України.
У разі коли операції відновлюються до закінчення строку, зазначеного в розпорядженні про зупинення операцій, розпорядження про відновлення операцій приймає орган, який прийняв розпорядження про зупинення операцій, і подає його відповідному органові Державної казначейської служби. Після закінчення строку, зазначеного у розпорядженні про зупинення операцій або встановленого частиною другою статті 120 Бюджетного кодексу України, операції з бюджетними коштами відновлюються органами Державної казначейської служби без оформлення розпорядження про відновлення операцій.
9. Розпорядження про відновлення операцій приймається на підставі доповідної записки, складеної посадовою особою уповноваженого органу, інформації про усунення порушення вимог бюджетного законодавства або ведення позовної роботи, спрямованої на усунення порушення вимог бюджетного законодавства.
( Абзац перший пункту 9 в редакції Постанови КМ № 1143 від 27.12.2018 (1143-2018-п) )
Доповідна записка повинна містити:
найменування, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ розпорядника та/або одержувача, на рахунках якого зупинено операції з бюджетними коштами;
дату прийняття і номер розпорядження про зупинення операцій;
документальне підтвердження факту усунення порушення вимог бюджетного законодавства або ведення позовної роботи, спрямованої на усунення порушення вимог бюджетного законодавства (копія позовної заяви з відміткою відповідного суду про її реєстрацію).
( Абзац п'ятий пункту 9 в редакції Постанови КМ № 1143 від 27.12.2018 (1143-2018-п) )
10. Розпорядження про відновлення операцій складається в чотирьох примірниках (у разі, коли його прийнято органом Державної казначейської служби, - у трьох), кожний з яких підписується керівником (заступником керівника) уповноваженого органу, скріплюється печаткою та реєструється в установленому порядку.
Розпорядження про відновлення операцій надсилається не пізніше ніж протягом робочого дня, що настає за днем надходження доповідної записки, інформації про усунення порушення вимог бюджетного законодавства або ведення позовної роботи, спрямованої на усунення порушення вимог бюджетного законодавства, рекомендованим листом з повідомленням про вручення або подається особисто під розписку уповноваженій особі відповідно до пункту 4 цього Порядку. Один примірник такого розпорядження залишається в органі, який його прийняв.
( Абзац другий пункту 10 в редакції Постанови КМ № 1143 від 27.12.2018 (1143-2018-п) )
11. Орган Державної казначейської служби, у якому відкрито рахунки, за якими зупинено операції з бюджетними коштами, після надходження розпорядження про відновлення операцій з бюджетними коштами або закінчення строку, визначеного абзацом третім пункту 8 цього Порядку, відновлює операції з бюджетними коштами відповідного розпорядника та/або одержувача.
У разі відновлення операцій з бюджетними коштами розпорядника та/або одержувача орган Державної казначейської служби зазначає на корінці розпорядження про відновлення операцій, який підписується керівником (заступником керівника) та скріплюється печаткою такого органу, дату відновлення операцій.
12. Орган Державної казначейської служби надсилає не пізніше наступного робочого дня після відновлення операцій з бюджетними коштами органові, який прийняв розпорядження про відновлення операцій, рекомендованим листом з повідомленням про вручення або подає особисто під розписку уповноваженій особі корінець такого розпорядження.
13. Розпорядження про зупинення або відновлення операцій, що надійшли до органу Державної казначейської служби протягом операційного часу, виконуються в день надходження, а ті, що надійшли після закінчення операційного часу, - протягом наступного робочого дня.
14. Відновлення операцій з бюджетними коштами не позбавляє уповноважені органи права повторного застосування такого заходу впливу за порушення вимог бюджетного законодавства, як зупинення операцій з бюджетними коштами, до тих же розпорядників та/або одержувачів у разі неусунення або вчинення зазначених порушень у подальшому.
15. Керівник (заступник керівника) уповноваженого органу відповідає за правильність, обґрунтованість і своєчасність прийняття розпорядження про зупинення або відновлення операцій та надсилання його за належністю.
16. Розпорядження про зупинення операцій може бути оскаржене в порядку, визначеному статтею 124 Бюджетного кодексу України.
Додаток 1
до Порядку

Розпорядження

про зупинення операцій з бюджетними коштами

( Див. текст (21-2011-пF69) )
Додаток 2
до Порядку

Розпорядження

про відновлення операцій з бюджетними коштами

( Див. текст (21-2011-пF70) )