КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 липня 2021 р. № 750
Київ

Щодо сприяння впровадженню технологічного підходу "Індустрія 4.0" в Україні

Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися із пропозицією Міністерства економіки щодо необхідності впровадження технологічного підходу "Індустрія 4.0".
2. Затвердити Положення про впровадження технологічного підходу "Індустрія 4.0", що додається.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:
сприяти утворенню та діяльності центрів впровадження технологічного підходу "Індустрія 4.0" у відповідних регіонах;
з метою забезпечення соціально-економічного розвитку регіонів розглянути питання про створення цільових фондів для фінансування проектів впровадження технологічного підходу "Індустрія 4.0" зазначених центрів у відповідних регіонах.
4. Міністерству економіки, обласним, Київській міській державним адміністраціям сприяти утворенню протягом чотирьох місяців з дня набрання чинності цією постановою не менше ніж трьох центрів впровадження технологічного підходу "Індустрія 4.0".
Прем'єр-міністр України
Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 липня 2021 р. № 750

ПОЛОЖЕННЯ

про впровадження технологічного підходу "Індустрія 4.0"

1. Це Положення визначає основні засади впровадження технологічного підходу "Індустрія 4.0" (далі - Індустрія 4.0).
2. Індустрія 4.0 передбачає комплексну цифровізацію та автоматизацію виробничих процесів і управління у реальному секторі економіки.
3. Впровадження Індустрії 4.0 в Україні забезпечують центри впровадження Індустрії 4.0 (далі - центри) і суб’єкт господарювання, який належить до сфери управління Мінекономіки та утворений з метою сприяння впровадженню бізнес-інновацій, цифрових інновацій в Україні (далі - інноваційний хаб).
4. Основними завданнями інноваційного хабу є:
координація та здійснення заходів щодо надання державної підтримки впровадження інновацій у реальному секторі економіки;
надання консультаційних послуг щодо впровадження інновацій у реальному секторі економіки;
проведення конкурсів з відбору проектів впровадження інновацій у реальному секторі економіки для надання державної підтримки.
5. Центр утворюється на базі інфраструктури закладів вищої освіти, наукових установ, наукових та індустріальних парків за ініціативою, зокрема, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання.
Центр може бути утворений як юридична особа або відокремлений структурний підрозділ наукового парку, закладу вищої освіти, наукової установи з метою розроблення та впровадження перспективних технологій, ефективної підготовки відповідних спеціалістів, організації та проведення інформаційно-просвітницьких заходів, формування зв’язків між підприємствами - розробниками технологій, виробничими підприємствами, закладами вищої освіти, науковими установами, органами державної влади, об’єднаннями громадян.
6. У центрі утворюється наукова рада, яка діє на громадських засадах та складається, зокрема, з представників засновників центру, органу місцевого самоврядування, місцевого органу виконавчої влади, представника закладу вищої освіти, профіль якого відповідає завданням центру, інноваційного хабу.
Наукова рада, зокрема, визначає завдання та плани діяльності центру, розглядає звіти про його діяльність та надає відповідні пропозиції.
7. Основними завданнями центру є:
популяризація Індустрії 4.0 у реальному секторі економіки;
сприяння розвитку співпраці між підприємствами, установами та організаціями, що впроваджують Індустрію 4.0 (далі - інноватори);
координація дій підприємств, установ та організацій, які можуть бути розробниками інновацій у сфері високотехнологічного виробництва, та навчання їх спеціалістів;
забезпечення доступу інноваторів до знань, досвіду міжнародних цифрових інноваційних хабів у сфері впровадження Індустрії 4.0;
сприяння комерціалізації результатів інноваційної діяльності та наукових досліджень у сфері впровадження Індустрії 4.0 (зокрема, шляхом залучення коштів на конкурсній основі за сприяння інноваційного хабу);
популяризація завдань щодо технічного регулювання та оцінки відповідності міжнародним та європейським технічним регламентам Індустрії 4.0, сприяння визначенню стандартизації пріоритетом технічної політики суб’єктів господарювання;
надання консультаційних послуг щодо проектів впровадження Індустрії 4.0, співпраця з органами місцевого самоврядування, зокрема за проектами в межах стратегій розвитку територіальних громад і регіональних стратегій розвитку з урахуванням смарт-спеціалізації регіонів;
співпраця із суб’єктами інноваційної та дослідницької інфраструктури, міжнародними фондами та організаціями, зокрема з метою залучення інвестицій, а також міжнародної технічної допомоги.
8. Основними щорічними показниками ефективності діяльності центру є:
загальна кількість реалізованих проектів впровадження Індустрії 4.0;
кількість ініційованих проектів впровадження Індустрії 4.0, які мають дослідницьку та/або комерційну складову та реалізуються, кількість учасників таких проектів;
кількість проведених інформаційно-просвітницьких заходів (конференцій, семінарів, вебінарів) за тематикою Індустрії 4.0, кількість учасників таких заходів;
обсяги фінансування для провадження діяльності центру та реалізації центром ініційованих проектів;
кількість заявок на патенти та отриманих патентів (у рамках ініційованих центром проектів);
кількість діючих освітніх програм та тренінгів, кількість залучених до них учасників;
кількість публікацій (оглядів, статей, доповідей тощо) з тематики Індустрії 4.0, в тому числі у фахових наукових виданнях.
9. Основними функціями центру є:
1) об’єднання та співпраця підприємств - розробників технологій, виробничих підприємств, закладів вищої освіти, наукових установ, органів державної влади, об’єднань громадян шляхом:
регулярного інформування про заплановані події та запрошення до участі в них;
створення та оновлення інформаційної бази інноваторів;
реалізації спільних проектів, сприяння розвитку інноваційної та дослідницької інфраструктури, інноваційних підприємств (зокрема, кластерів, бізнес-інкубаторів, тематичних фондів, наукових парків);
2) просвітницька діяльність, надання освітніх і консультаційних послуг шляхом:
підготовки та перепідготовки кадрів, розвитку навичок і формування компетенцій щодо Індустрії 4.0;
публікації інформаційно-аналітичних і роз’яснювальних матеріалів, наукових робіт, звітів, які стосуються Індустрії 4.0, зокрема з використанням Інтернету;
поширення інформації щодо досвіду та стану розвитку Індустрії 4.0 в Україні та за кордоном;
проведення семінарів, засідань за круглим столом, вебінарів, форумів, виставок, конференцій та інших заходів для популяризації Індустрії 4.0;
3) координація спільних дій інноваторів та сприяння їх розвитку;
4) провадження власної дослідницької діяльності в сфері впровадження Індустрії 4.0;
5) залучення інвестицій для реалізації проектів впровадження Індустрії 4.0;
6) участь у формуванні планів цифрової трансформації економіки та інноваційної інфраструктури на регіональному рівні;
7) участь у розробленні регіональних стратегій розвитку, інших програмних документів регіонального розвитку, визначенні смарт-спеціалізації регіону;
8) забезпечення розвитку співпраці з інвесторами, зокрема з європейською мережею цифрових інноваційних хабів, суб’єктами інноваційної та дослідницької інфраструктури, міжнародними фондами та організаціями, зокрема з метою залучення інвестицій, а також міжнародної технічної допомоги;
9) підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавства з метою ліквідації перешкод для впровадження передових технологічних рішень.
10. Фінансування заходів щодо впровадження інновацій у реальному секторі економіки може здійснюватися за рахунок коштів центрів, а також коштів, передбачених на відповідні цілі у державному чи місцевому бюджеті, а також інших не заборонених законодавством джерел.