П О С Т А Н О В А
                    від 7 грудня 1995 р. N 987
                               Київ

              Про стан дотримання органами державної
             виконавчої влади вимог щодо забезпечення
            збереження державного і колективного майна


     Кабінет Міністрів України відзначає, що окремі міністерства і
відомства, обласні,  Київська та Севастопольська  міські,  районні
державні адміністрації    не   вживають   належних   заходів   для
забезпечення збереження  й  захисту  матеріальних  цінностей   від
розкрадань. Кількість  розкрадань державного та колективного майна
і матеріальні збитки від них мають стійку тенденцію до  зростання.
За 9  місяців  поточного  року  виявлено 50,5 тис.злочинів у сфері
економіки, що на 31,4  відсотка  більше  порівняно  з  аналогічним
періодом 1994  року.  Із  загальної  кількості  виявлених злочинів
кожний п'ятий   пов'язаний   із   розкраданням    державного    та
колективного майна    і   вчинений   посадовими   та   матеріально
відповідальними особами,  серед яких кожний другий - у великих  та
особливо великих  розмірах.  Викрито  6,4  тис.крадіжок,  вчинених
особами, що працюють на підприємствах, в установах і організаціях,
та 93,1    тис.крадіжок   матеріальних   цінностей,   вчинених   з
проникненням на об'єкти.
     Проведеними Державною контрольно-ревізійною службою ревізіями
і перевірками  14,1   тис.підприємств,   установ   і   організацій
встановлено, що   внаслідок  незаконного  витрачання,  недостач  і
розкрадань державі завдано збитків на суму 5,3 трлн.  карбованців.
Найбільших розмірів  вони досягли на підприємствах,  в установах і
організаціях Міністерства сільського господарства і продовольства,
Міністерства  машинобудування,  військово-промислового комплексу і
конверсії, Міністерства вугільної промисловості.
     Причиною незадовільного  збереження державного і колективного
майна є те,  що центральні та місцеві органи державної  виконавчої
влади не  вживають  необхідних  заходів  для  зміцнення  державної
дисципліни, наведення     належного     порядку      в      обліку
товарно-матеріальних цінностей і коштів,  послабили контроль за їх
використанням, рідко виносять ці питання  на  розгляд,  не  ведуть
належної роботи   щодо   усунення   причин,   які   призводять  до
безгосподарності, марнотратства і розкрадань.
     Безконтрольність керівників,  на  яких  покладено персональну
відповідальність за   забезпечення   зберігання    державного    і
колективного майна,  їх  самоусунення  від  цієї проблеми сприяють
подальшому скоєнню злочинів.
     Значну кількість  розкрадань  державного і колективного майна
виявлено в Донецькій області - на 441,4  млрд.крб.,  Луганській  -
117,6 млрд.,  Житомирській - 83,9 млрд., Кіровоградській - на 75,3
млрд.карбованців.
     Незадовільно здійснюється     відомчий    контроль.    Значно
скорочено, а в  Міністерстві  культури  і  мистецтв,  Міністерстві
транспорту, Міністерстві  у справах молоді і спорту,  Міністерстві
освіти, Державному комітеті нафтової,  газової та  нафтопереробної
промисловості, Державному  комітеті  з медичної і мікробіологічної
промисловості, Державному   комітеті    по    житлово-комунальному
господарству та    деяких   інших   міністерствах   і   відомствах
ліквідовано контрольно-ревізійні служби,  внаслідок чого перевірки
й ревізії проводяться поверхово, не викриваються причини  недостач
і розтрат матеріальних цінностей, наднормативних витрат матеріалів
і сировини.  Як правило,  більшість фактів розкрадань і зловживань
виявляється іншими   контролюючими   органами.   За   результатами
проведених ревізій  і  перевірок  відшкодовано збитків на загальну
суму 2,2 трлн.крб.,  у тому числі стягнуто з винних посадових осіб
284 млрд.карбованців.  До  бюджету  та  державних фондів додатково
нараховано платежів на суму 4,1 трлн.карбованців.
     У багатьох   міністерствах   і  відомствах  досі  не  усунуто
серйозні недоліки й прорахунки в доборі кадрів,  що призводить  до
збільшення кількості   вчинених   керівниками   різних  рівнів  та
матеріально відповідальними   особами   розкрадань    матеріальних
цінностей, в тому числі коштів. До дисциплінарної відповідальності
у зв'язку з цим притягнуто 7,8 тис.винних посадових осіб,  з  яких
822 звільнено  з  посад.  До  судів  передано 5,1 тис.кримінальних
справ, пов'язаних з розкраданнями.
     Не приділяється  належної уваги організації охорони об'єктів,
обладнанню їх засобами охоронної та пожежної сигналізації.  Окремі
керівники, посилаючись на фінансові труднощі, розриваються угоди з
державною службою  охорони  МВС,   скорочують   штат   працівників
сторожової охорони.
     Мають місце недоліки і в роботі правоохоронних  органів,  які
не вживають   достатніх   заходів  до  попередження  та  розкриття
злочинів, пов'язаних із  розкраданням  державного  і  колективного
майна.
     Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є:
     1. Роботу     Міністерства    сільського    господарства    і
продовольства, Міністерства                       машинобудування,
військово-промислового комплексу   і   конверсії,     Міністерства
вугільної промисловості, Донецької, Житомирської, Кіровоградської,
Луганської обласних    державних   адміністрацій,   пов'язану   із
забезпеченням збереження державного і колективного майна,  визнати
такою, що не відповідає зрослому рівню злочинних посягань, втрат і
розбазарювання товарно-матеріальних цінностей.
     Попередити керівників   зазначених   міністерств  і  обласних
державних адміністрацій,  що в разі  неусунення  найближчим  часом
перелічених та   інших   недоліків  до  них  будуть  вжиті  заходи
дисциплінарного впливу, аж до звільнення із займаних посад.
     2. Зобов'язати   керівників  міністерств  і  відомств,  Уряду
Автономної Республіки     Крим,     обласних,     Київської     та
Севастопольської міських державних адміністрацій:
     до кінця  року  грунтовно  проаналізувати   стан   справ   із
збереженням державного і колективного майна;
     підвищити вимогливість до керівників підприємств,  установ  і
організацій та  посилити  їх  персональну відповідальність за стан
збереження державного і колективного майна;
     розробити та    вжити    додаткових   дійових   заходів   для
гарантованого забезпечення збереження  державного  і  колективного
майна;
     активніше використовувати  надані  законодавством  права  для
захисту економічних інтересів держави;
     гостро й  принципово  реагувати  на  факти  безгосподарності,
марнотратства та розкрадання матеріальних цінностей;
     значною мірою  посилити  відомчий  контроль   за   зміцненням
дисципліни на  підприємствах,  в  установах  та  організаціях,  за
ощадливим і раціональним використанням  матеріальних  ресурсів  та
коштів;
     зміцнити відомчі контрольно-ревізійні служби,  а там, де вони
ліквідовані, відновити їх;
     особливу увагу  приділити  добору  і  розстановці  кадрів  на
посадах, пов'язаних   із   забезпеченням  збереження  матеріальних
цінностей, та провести їх атестацію;
     забезпечити надійну    охорону   об'єктів   з   матеріальними
цінностями.
     Питання про  збереження  державного  і  колективного майна не
рідше одного разу на півріччя розглядати на колегіях міністерств і
відомств та в обласних і міських державних адміністраціях.
     3. Міністерству  юстиції,  Міністерству   внутрішніх   справ,
Міністерству фінансів   за   участю  Служби  безпеки,  Генеральної
прокуратури, Верховного  Суду  проаналізувати  законодавство,   що
регламентує діяльність   правоохоронних   органів,   пов'язану   з
попередженням злочинів  у  сфері  економіки,  з  урахуванням  умов
переходу до   ринкових   відносин   і  в  місячний  термін  подати
пропозиції щодо його вдосконалення.
     4. Міністерству внутрішніх справ,  Міністерству юстиції разом
з Генеральною прокуратурою в  місячний  термін  внести  пропозиції
щодо зміни  порядку  розгляду  заяв,  які  надходять  у зв'язку із
малозначними злочинами,  декриміналізації складу злочинів,  що  не
становлять великої     суспільної     небезпеки,     удосконалення
законодавства в частині відповідальності за розкрадання державного
та колективного  майна,  маючи  на увазі звільнення правоохоронних
органів від складання численних  формальних  документів,  а  також
розширення практики   протокольної   форми   досудової  підготовки
матеріалів щодо злочинів,  які не  становлять  великої  суспільної
небезпеки.
     5. Міністерству  внутрішніх  справ,   Міністерству   юстиції,
Міністерству  фінансів,  Державній  контрольно-ревізійній   службі
разом із  Службою  безпеки,  Генеральною  прокуратурою,  Верховним
Судом та  Національним  банком  більш цілеспрямовано і наполегливо
проводити роботу щодо попередження і викриття  фактів  розкрадань,
запобігання  порушенням  законодавства,  своєчасного  розкриття  і
розслідування вчинених злочинів, реального покарання винних  осіб,
вжиття заходів для відшкодування збитків з широким висвітленням їх
у засобах масової інформації.
     6. Державній  контрольно-ревізійній службі до кінця поточного
року привести чисельність працівників у відповідність  із  штатним
розписом. Державному комітету по житлово-комунальному господарству
разом із  Київською  міською  державною  адміністрацією   вирішити
питання щодо забезпечення зазначеної служби необхідними службовими
приміщеннями.
     7. Міністерствам  і  відомствам,  Уряду Автономної Республіки
Крим, обласним,  Київській та Севастопольській  міським  державним
адміністраціям доповісти  про  вжиті  заходи  Кабінетові Міністрів
України до 10 липня 1996 року.
     8. Контроль   за   виконанням   цієї  постанови  покласти  на
віце-прем'єр-міністрів відповідно  до  розподілу   обов'язків,   а
загальну координацію   всієї  роботи  -  на  Віце-прем'єр-міністра
України В.В.Дурдинця.



               Перший
     віце-прем'єр-міністр України                П.ЛАЗАРЕНКО


               Міністр
     Кабінету Міністрів України                  В.ПУСТОВОЙТЕНКО

     Інд.39