ВИЩИЙ АРБІТРАЖНИЙ СУД УКРАЇНИ Л И С Т N 01-12/308 від 06.03.2001 Арбітражні суди м.Києва та Київської області У порядку інформації та на додаток до листа Вищого арбітражного суду України від 08.11.2000 N 01-12/632 ( v_632800-00 ) доводимо до відома позицію Вищого арбітражного суду України з деяких питань, пов'язаних зі сплатою відрахувань на дорожні роботи. 1. Чи підлягає списанню відповідно до статті 70 Закону України "Про Державний бюджет України на 2001 рік" ( 2120-14 ) пеня за несвоєчасну сплату відрахувань на дорожні роботи, а також списанню та розстроченню заборгованість, в т.ч. пеня за несвоєчасну сплату відрахувань на дорожні роботи згідно зі статтею 18 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" ( 2181-14 )? Види податків і зборів (обов'язкових платежів), порядок їх зарахування до бюджетів та державних цільових фондів визначено розділом II Закону України "Про систему оподаткування" ( 1251-12 ). Перелік податків і зборів (обов'язкових платежів), на які поширюється списання та розстрочення заборгованості згідно зі статтею 18 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" ( 2181-14 ) є вичерпним, цей перелік зазначено у статтях 14 та 15 Закону України "Про систему оподаткування" ( 1251-12 ). У зв'язку з цим списанню відповідно до статті 70 Закону України "Про Державний бюджет України на 2001 рік" ( 2120-14 ) підлягають фінансові санкції, пені та штрафи, нараховані за несвоєчасну сплату податків, зборів (обов'язкових платежів), визначених статтями 14 і 15 Закону України "Про систему оподаткування" ( 1251-12 ). Заборгованість з відрахувань на дорожні роботи має статус обов'язкових неподаткових платежів і у перелік податків і зборів (обов'язкових платежів), про які йдеться у статті 18 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" ( 2181-14 ) та статті 70 Закону України "Про Державний бюджет України на 2001 рік" ( 2120-14 ), не входить, а тому застосування до заборгованості з відрахувань на дорожні роботи норм названих законодавчих актів є безпідставним. Заборгованість з відрахувань на дорожні роботи підлягає списанню тільки у випадках, передбачених законом, а саме відповідно до Закону України "Про державну підтримку підприємств, науково-дослідних інститутів і організацій, які розробляють та виготовляють боєприпаси, їх елементи та вироби спецхімії" ( 1991-14 ), Закону України "Про списання та реструктуризацію податкової заборгованості платників податків - підприємств тракторобудування та комбайнобудування" ( 1698-14 ), Закону України "Про списання заборгованості відкритого акціонерного товариства "АвтоЗАЗ" ( 482/97-ВР ), Закону України "Про списання податкової заборгованості підприємств водного транспорту, що виникла у зв'язку з обмеженням судноплавства по Дунаю" ( 965-14 ), та Закону України "Про списання та реструктуризацію податкової заборгованості платників податків - підприємств тракторобудування та комбайнобудування" ( 1698-14 ). 2. Які правові підстави для звернення стягнення на майно боржників за позовами дорожніх організацій? Правові підстави для звернення стягнення заборгованості з відрахувань на дорожні роботи на майно боржника у разі відсутності коштів визначено пунктом 5 статті 6 Декрету Кабінету Міністрів України "Про стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів" ( 8-93 ). Дорожні організації не мають права застосувати зазначені у статті 7 Декрету Кабінету Міністрів України "Про стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів" ( 8-93 ) заходи щодо безспірного стягнення заборгованості з відрахувань на дорожні роботи. Стягнення на майно боржника для погашення заборгованості з відрахувань на дорожні роботи, у т.ч. пені здійснюється з у претензійно-позовному порядку на загальних підставах. Перший заступник Голови Вищого арбітражного суду України М.Гречківський