ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ "УКРАВТОДОР"
     УКРАЇНСЬКЕ ДЕРЖАВНЕ ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО
                        "УКРДОРТЕХНОЛОГІЯ"

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Укравтодору
                                      19.09.2002  N 435


                              НОРМИ
          витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу
                    дорожньо-будівельних машин
         (доповнення 3 до норм Н218. "Укравтодор" 043-96)


                                      Вводиться з 01.10.2002 р.


                        Загальні положення

     1.1. Норми  витрат паливно-мастильних матеріалів встановлюють
витрату палива на нові дорожні і спеціальні машини,  що не увійшли
в     норми      Н218.   "Укравтодор"   043-96    та    доповнення
1 і 2 до норм.

     1.2. Норми  розроблені згідно вимог ДБН В.2.8-12-2000 "Типові
норми витрат пального і змащувальних матеріалів  для  експлуатації
техніки в будівництві".

     1.3. Норми витрат палива і мастильних матеріалів для дорожніх
машин  та  спецавтомобілів  призначені  для   планування   потреби
підприємств,   організацій  та  установ  (далі  -  підприємств)  в
паливно-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами,  ведення
звітності,   запровадження   режиму   економії   і   раціонального
використання нафтопродуктів,  а  також  можуть  застосуватись  для
розроблення питомих норм витрат палива.

     1.4. Нормування  витрат  палива  - це встановлення допустимої
міри його споживання в певних умовах експлуатації  дорожніх  машин
та спецавтомобілів,  для чого застосовуються базові лінійні норми,
встановлені   по   моделях   (модифікаціях)   дорожніх   машин   і
спецавтомобілів,  та система нормативів і коригуючих коефіцієнтів,
які дозволяють враховувати виконану роботу, кліматичні, дорожні та
інші умови експлуатації.

     1.5. Нормування  витрат моторних масел та мастил здійснюється
пропорційно до витрат палива згідно з встановленими нормативами.

     1.6. Приведені  в  збірнику  норми  витрат  визначені  згідно
Методичних  вказівок  по  визначенню  індивідуальних  норм  витрат
автомобільного   бензину   та   дизельного   палива   на    роботу
дорожньо-будівельних    машин   Держбуду   Російської   Федерації,
Методичним рекомендаціям по нормуванню витрат палива  спеціальними
автомобілями  Держплану  Російської  Федерації  та  Нормам  витрат
пального і  мастильних  матеріалів  на  автомобільному  транспорті
( v0179361-95 ) Департаменту автотранспорту Мінтрансу України.

     1.7. При  визначенні  кількості  палива  для  роботи  машин з
перебігу зміни необхідно витрату палива  на  машино-годину  роботи
помножити на тривалість зміни.
     Змінний час    включає    тривалість    виконання    операції
технологічного процесу виробництва робіт, пересування машини своїм
ходом по фронту робіт (в границях одного будівельного об'єкту)  чи
з  одного  об'єкту  на  другий  (в  границях  будівельної  площі),
технологічних перерв в роботі машини,  підготовка машини до роботи
на   початку   зміни   чи   здачі   в  кінці  зміни  або  технічне
обслуговування протягом зміни.

     1.8. При  необхідності  перерахунку  норми  витрат  палива  з
машино-години  роботи  машини  на  мото-годину  необхідно  витрату
палива  на  машино-годину  помножити  на  коефіцієнт  використання
двигуна по часу за зміну.
     Коефіцієнт використання двигуна  по  часу  для  різних  машин
наведений у додатку 2 доповнення 2.

     1.9. При  роботі  машин в зимовий час при температурі повітря
нижче 0 град. C норми витрат палива підвищуються до 10 %.
     Тривалість періоду  використання  зимових  норм витрат палива
встановлюється   рішенням   обласних   адміністрацій    Автономної
Республіки Крим та міст Києва і Севастополя.

     1.10. Витрати бензину для запуску пускових двигунів дизельних
двигунів дорожніх машин приймається до 3 % в літній час та 4,5 % -
в зимовий час від витрати дизельного палива.

     1.11. Норми  витрат  пального при експлуатації автомобілів та
дорожніх машин після капітального ремонту  та  нових  при  пробігу
перших 1000 км підвищується до 10 %.

     1.12. При  перерахунку  маси  палива в об'ємні одиниці (л) та
зворотньо (кг) приймаються середні значення щільності  автобензина
- 0,74, дизельного палива - 0,825.

     1.13. Норми  витрат  палива  в вагових одиницях визначені для
планових розрахунків.
     Норми витрат   палива   для   нових   машин  визначаються  за
розрахунково-аналітичним методом як тимчасові.

         Методичні вказівки по визначенню індивідуальних
        норм витрат бензину та дизельного палива на роботу
                   дорожніх і спеціальних машин

     Методика розробки  індивідуальних  норм  витрат  палива,  яка
пропонується,    грунтується   на   "Методических   указаниях   по
определению индивидуальных норм расхода автомобильного  бензина  и
дизельного   топлива   на   работу   строительно-дорожных  машин",
розроблених ЦНИИОМТП та узгоджених з Держпланом СРСР (лист від  30
червня   1988  р.  N  КМ-250/4-285/  та  затверджених  будівельним
комітетом СРСР 20 липня 1988 р. N 32-Д).
     Індивідуальна норма   (Hi)  витрати  палива  визначається  по
формулі, наведеній нижче:
                                          -3
                     Hi = qe х Ne х C х 10  ,

де
     Hi - індивідуальна  норма  витрати  палива дорожньої машини,
           кг/маш. х год. (враховує середні умови експлуатації
           дорожніх машин протягом робочої зміни);

     qe - питома витрата палива при нормальній потужності двигуна,
          г/кВт х год.  (приймається  по  даним  інструкції  з
          експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини)
          наведена в додатку 3;

     Ne - номінальна потужність  двигуна  дорожньої  машини,  кВт,
          приймається  по  даним  інструкції  з експлуатації
          машини протягом робочої зміни та визначається по
          формулі, наведеній нижче;

       -3
     10   - перевідний коефіцієнт грамів в кілограми.

        Визначення інтегрального нормативного коефіцієнта

                    C = К   х К   х К   х К  ,
                         ДB    ДN    ТN    ТЗ
де

     К   - коефіцієнт використання двигуна в часі (додаток 2);
      ДB

     К   - коефіцієнт використання  двигуна по потужності
      ДN   (додаток 2);

     К   - коефіцієнт, що враховує зміни питомої витрати  палива в
      ТN   залежності від ступеня використання двигуна по
           потужності (додаток 3);

     К   - коефіцієнт, який враховує витрату  палива  на  запуск і
      ТЗ   регулювання роботи двигуна, а також щомісячне  технічне
           обслуговування машин на початку зміни, дорівнює 1,03.

     Використовуючи показники,   які  вказані  у  додатках  2,  3,
визначається індивідуальна норма витрати рідкого палива на  роботу
дорожньої машини.

                              НОРМИ
              витрат палива на машино-годину роботи
                   дорожньо-будівельної техніки

---------------------------------------------------------------------------
| N |   Тип дорожньої   | Країна- |Тип двигуна|Потужність|Витрати |Питомі |
|п/п|      машини       |виробник |           | двигуна, |палива, |витрати|
|   |                   |дорожньої|           |   кВт    |кг/маш. |палива,|
|   |                   | техніки |           | (к. с.)  |  год.  | г/кВт |
|   |                   |         |           |          | (л/маш.| год.  |
|   |                   |         |           |          | год.)  |(г/к.с.|
|   |                   |         |           |          |        | год.) |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
| 1 |         2         |    3    |     4     |     5    |    6   |   7   |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|1. |Трактор ХТЗ-17021  | Україна |Deutz      |  125.4   |  17.4  | 233.0 |
|   |                   |         |BF6M1013Е  | (170.0)  | (21.1) |(171.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|2. |Трактор ЛТЗ-60лВ   |  Росія  |Д-65 мил   |   44.1   |  5.8   | 234.0 |
|   |                   |         |           |  (60.0)а | (7.0)  |(172.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|3. |Трактор ЛТЗ-60     |  Росія  |Д-65       |   47.8   |  6.1   | 251.0 |
|   |                   |         |           |  (65.0)а | (7.4)  |(185.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|4. |Трактор ЛТЗ-55     |  Росія  |Д-144      |   36.8   |  3.2   | 254.0 |
|   |                   |         |           |  (50.0)а | (3.9)  |(187.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|5. |Навантажувач Е-156А| Україна |СМД-19Т    |  108.0   |  8.3   | 222.0 |
|   |                   |         |           | (147.0)а | (10.1) |(163.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|6. |Навантажувач ПК-6  |  Росія  |ЯМЗ-848210 |  198.5   |  18.6  | 211.0 |
|   |                   |         |           | (270.0)  | (22.5) |(155.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|7. |Навантажувач       |Словакія |"Зетор"    |   33.9   |  3.9   | 240.0 |
|   |UNS-053            |         |72.01.63   |  (46.1)  | (4.7)  |(176.6)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|8. |Екскаватор ЭО-2625 | Україна |Д-240      |   59.3   |  7.3   | 265.0 |
|   |                   |         |           |  (80.0)  | (8.8)  |(195.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|9. |Екскаватор         | Україна |СМД-17Н    |   73.5   |  9.7   | 238.0 |
|   |АТЕК-881           |         |           | (100.0)  | (11.8) |(176.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|10.|Екскаватор "Cage   | Франція |6Т-590     |   75.0   |  8.0   | 169.3 |
|   |Poclain 1088"      |         |           | (102.0)  | (9.8)  |(124.5)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|11.|Автогрейдер        | Україна |СМД-62     |  121.4   |  18.6  | 245.0 |
|   |ДЗк-250            |         |           | (165.0)  | (22.5) |(180.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|12.|Щебенерозподілювач | Україна |Д-240Л     |   59.3   |  5.3   | 251.0 |
|   |4241 на тракторі   |         |           |  (80.0)  | (6.5)  |(185.0)|
|   |МТЗ-80Л            |         |           |          |        |       |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|13.|Віброплита         | Україна |ДМ-1Д      | 4.4 (6.2)|   2.2  |  917  |
|   |                   | ОАО КМЗ |           |          |  (2.7) |(674.0)|
|   |                   |"Магіс-  |           |          |        |       |
|   |                   |  траль" |           |          |        |       |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|14.|Розміточна машина  |   США   |"Коглер"   |   12.8   |  4.7   | 527.0 |
|   |"ROAD LAZER"       |         |бензин     |  (18.0)  | (5.7)  |(461.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|15.|Машина для ямкового| Австрія |HATZ 2М41  |   18.6   |  4.3   | 330.0 |
|   |ремонту "Patchmatic|         |           |  (25.3)  |  (5.2) |(243.0)|
|   |STP-1008"          |         |           |          |        |       |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|16.|Фреза для холодного|Німеччина|CATERPILLAR|  392.0   |при min | 632.0 |
|   |фрезерування       |         |3406EAT2AC | (533.0)  |товщині |(464.0)|
|   |дорожнього покриття|         |           |          |фрезеру-|       |
|   |"Wirtgen 2000"     |         |           |          | вання  |       |
|   |                   |         |           |          |  43.9  |       |
|   |                   |         |           |          | (62.3) |       |
|   |                   |         |           |          | при max|       |
|   |                   |         |           |          |товщині |       |
|   |                   |         |           |          |фрезеру-|       |
|   |                   |         |           |          | вання  |       |
|   |                   |         |           |          |  77.0  |       |
|   |                   |         |           |          | (93.4) |       |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|17.|Розміточна машина  |   США   |"Хонда"    |   2.9    |   0.5  |   -   |
|   |"Liye Lazer 3500"  |         |бензин     |  (4.0)   |  (0.6) |       |
---------------------------------------------------------------------------

                                   НОРМИ
                 витрат пального на роботу спецавтомобілів
                   з бензиновими та дизельними двигунами

-----------------------------------------------------------------------
| N |Тип спецавтомобіля |Тип двигуна|Потужність|Норми витрат пального |
|п/п|                   |           | двигуна, |----------------------|
|   |                   |           |   кВт    |на 100 км |на роботу  |
|   |                   |           | (к. с.)  |пробігу, л|спецоблад- |
|   |                   |           |          |          |нання,     |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |-----------|
|   |                   |           |          |          |л/маш. год.|
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
| 1 |         2         |     3     |     4    |    6     |     7     |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|1. |Самоскид МАЗ-5551  |ЯМЗ-238М2  |  176.0   |   28.0   |     -     |
|   |                   |           |  (240.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|2. |Самоскид ЗІЛ-ММЗ-  |Д-240      |   56.6   |   18.0   |     -     |
|   |554                |           |  (77.0)  |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|3. |Бортовий ГАЗ-2934  |ЗМЗ-4026.10|   73.5   |   16.5   |     -     |
|   |                   |           |  (100.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|4. |ГАЗ-3307 "ВАХТА"   |ЗМ3.511.10 |   92.0   |   30.5   |     -     |
|   |                   |           |  (125.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|5. |Автобус Mercedes-  |Mercedes V-|   77.0   |   13.5   |     -     |
|   |Benz 31 OD         |2874cm3    |  (105.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|6. |Фургон FORD-TRANZIT|Ford V-    |   67.0   |   11.5   |     -     |
|   |(дизель)           |2402cv3    |  (91.0)  |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|7. |Паливозаправник    |ЗМЗ-53     |   84.5   |   27.0   |викачування|
|   |АТЗ-4.2            |           |  (115.0) |          |закачування|
|   |                   |           |          |          |заправка   |
|   |                   |           |          |          |           |
|   |                   |           |          |          | --------- |
|   |                   |           |          |          |    3.0    |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|8. |Паливозаправник    |ЯМЗ-236    |  132.0   |   33.4   |     -     |
|   |УРАЛ-375           |           |  (180.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|9. |Сідельний тягач    |MAN 2866   |   303.0  |   27.3   |     -     |
|   |MAN 19422          |LF20       |  (412.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|10.|MAN 19422 з        |MAN 2866   |   303.0  |   33.8   |     -     |
|   |напівпричепом      |LF20       |  (412.0) |          |           |
|   |фургоном МАЗ-93802 |           |          |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|11.|Сідельний тягач    |Mercedes   |   367.5  |   33.5   |     -     |
|   |Mercedes-Benz 2650 |           |  (500.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|12.|Mercedes-Benz 2650 |Mercedes   |   367.5  |   46.6   |     -     |
|   |з напівпричепом    |           |  (500.0) |          |           |
|   |"Goldhofer"        |           |          |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|13.|Сідельний тягач    |MAN 2866   |   278.0  |   26.5   |     -     |
|   |MAN 26364 FNLS     |LF15       |  (370.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|14.|MAN 26364 FNLS з   |MAN 2866   |   278.0  |   37.0   | --------- |
|   |укладачем дорожніх |LF15       |  (370.0) |          |    68.2   |
|   |колон "Shefer      |           |          |          |           |
|   |RZS14000" або з    |           |          |          |           |
|   |напівпричепом      |           |          |          |           |
|   |аналогічної        |           |          |          |           |
|   |вантажопідйомності |           |          |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|15.|Сідельний тягач    |MAN 2866   |   298.0  |   27.0   |     -     |
|   |MAN 19414 FNLS     |LF20       |  (406.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|16.|MAN 19414 FNLS з   |MAN 2866   |   298.0  |   38.0   |     -     |
|   |укладачем дорожніх |LF20       |  (406.0) |          |           |
|   |колон "Shefer      |           |          |          |           |
|   |RZS11000" або з    |           |          |          |           |
|   |напівпричепом      |           |          |          |           |
|   |аналогічної        |           |          |          |           |
|   |вантажопідйомності |           |          |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|17.|КрАЗ-256-Б-1       |ЯМЗ-238    |   176.5  |   51.6   |на пробіг  |
|   |Піскорозкидач      |           |  (240.0) |          |при розки- |
|   |                   |           |          |          |данні або  |
|   |                   |           |          |          |перевезенні|
|   |                   |           |          |          |піску,     |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   61.0    |
|   |                   |           |          |          |додаткова  |
|   |                   |           |          |          |норма на 1 |
|   |                   |           |          |          |кузов при  |
|   |                   |           |          |          |розкиданні |
|   |                   |           |          |          |піску, л   |
|   |                   |           |          |          |    2.0    |
|   |-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|   |Снігоочисник       |ЯМЗ-238    |   176.5  |   51.6   |при роботі |
|   |                   |           |  (240.0) |          |щіткою,    |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   90.0    |
|   |                   |           |          |          |при роботі |
|   |                   |           |          |          |щіткою і   |
|   |                   |           |          |          |плугом,    |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   93.0    |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|18.|КрАЗ-6510          |ЯМЗ-238    |   176.5  |   51.6   |на пробіг  |
|   |Піскорозкидач      |           |  (240.0) |          |при розки- |
|   |                   |           |          |          |данні або  |
|   |                   |           |          |          |перевезенні|
|   |                   |           |          |          |піску,     |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   61.3    |
|   |                   |           |          |          |додаткова  |
|   |                   |           |          |          |норма на 1 |
|   |                   |           |          |          |кузов при  |
|   |                   |           |          |          |розкиданні |
|   |                   |           |          |          |піску, л   |
|   |                   |           |          |          |    2.0    |
|   |-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|   |Снігоочисник       |ЯМЗ-238    |   176.5  |   51.6   |при роботі |
|   |                   |           |  (240.0) |          |щіткою,    |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   90.0    |
|   |                   |           |          |          |при роботі |
|   |                   |           |          |          |щіткою і   |
|   |                   |           |          |          |плугом,    |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   93.0    |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|19.|КрАЗ-250           |ЯМЗ-238    |   176.5  |   46.1   |на пробіг  |
|   |Піскорозкидач      |           |  (240.0) |          |при розки- |
|   |                   |           |          |          |данні або  |
|   |                   |           |          |          |перевезенні|
|   |                   |           |          |          |піску,     |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   60.0    |
|   |                   |           |          |          |додаткова  |
|   |                   |           |          |          |норма на 1 |
|   |                   |           |          |          |кузов при  |
|   |                   |           |          |          |розкиданні |
|   |                   |           |          |          |піску, л   |
|   |                   |           |          |          |    2.0    |
|   |-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|   |Снігоочисник       |ЯМЗ-238    |   176.5  |   46.1   |при роботі |
|   |                   |           |  (240.0) |          |щіткою,    |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   88.0    |
|   |                   |           |          |          |при роботі |
|   |                   |           |          |          |щіткою і   |
|   |                   |           |          |          |плугом,    |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   91.0    |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|20.|КрАЗ-260           |ЯМЗ-238Л   |   220.0  |   46.1   |на пробіг  |
|   |Піскорозкидач      |           |  (300.0) |          |при розки- |
|   |                   |           |          |          |данні або  |
|   |                   |           |          |          |перевезенні|
|   |                   |           |          |          |піску,     |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   81.5    |
|   |                   |           |          |          |додаткова  |
|   |                   |           |          |          |норма на 1 |
|   |                   |           |          |          |кузов при  |
|   |                   |           |          |          |розкиданні |
|   |                   |           |          |          |піску, л   |
|   |                   |           |          |          |    2.5    |
|   |-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|   |Снігоочисник       |ЯМЗ-238Л   |   220.0  |   68.6   |при роботі |
|   |                   |           |  (240.0) |          |щіткою,    |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |  100.0    |
|   |                   |           |          |          |при роботі |
|   |                   |           |          |          |щіткою і   |
|   |                   |           |          |          |плугом,    |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |  110.0    |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|21.|Тойота "Camry 3.0" |бензин V-  |   137.0  |   13.8   |     -     |
|   |                   |2995см3    |  (186.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|22.|Audі A6 4WD turbo  |V-1800см3  |   100.0  |   13.5   |     -     |
|   |                   |бензин     |  (136.0) |          |           |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|23.|Солерозкидач       |ЯМЗ-236М2  |   132.0  |   28.0   |на пробіг  |
|   |"Шмідт" на базі    |           |  (180.0) |          |при розки- |
|   |МАЗ-5551           |           |          |          |данні або  |
|   |Солерозкидач       |           |          |          |перевезенні|
|   |                   |           |          |          |солі,      |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   36.0    |
|   |-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|   |Снігоочисник       |ЯМЗ-236М2  |   132.0  |   28.0   |при роботі |
|   |                   |           |  (180.0) |          |плугом,    |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   40.0    |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|24.|Солерозкидач ВАТ   |ЯМЗ-236М2  |   132.0  |   28.0   |на пробіг  |
|   |"Комунмаш" на базі |           |  (180.0) |          |при розки- |
|   |МАЗ-5551           |           |          |          |данні або  |
|   |Солерозкидач       |           |          |          |перевезенні|
|   |                   |           |          |          |солі,      |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   35.5    |
|   |-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|   |Снігоочисник       |ЯМЗ-236М2  |   132.0  |   28.0   |при роботі |
|   |                   |           |  (180.0) |          |плугом,    |
|   |                   |           |          |          |л/100 км   |
|   |                   |           |          |          |   39. 0   |
-----------------------------------------------------------------------