МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                         24.01.2003  N 48


               Про затвердження Порядку підготовки
        нормативно-правових актів Міністерством транспорту
       України та Порядку підготовки та подання на державну
          реєстрацію відомчих нормативно-правових актів
                 Міністерства транспорту України


     З метою удосконалення організації роботи та поліпшення якості
підготовки  нормативно-правових   актів  Міністерством  транспорту
України,  відповідно  до  вимог  Указів  Президента  України   від
09.02.99 р.  N  145/99  (  145/99 ) "Про заходи щодо вдосконалення
нормотворчої діяльності    органів    виконавчої     влади"     та
від 03.10.92  р.  N  493  (  493/92  )  "Про  державну  реєстрацію
нормативно-правових актів міністерств та інших органів  виконавчої
влади",   Тимчасового   регламенту   Кабінету  Міністрів  України,
затвердженого постановою      Кабінету      Міністрів      України
від 05.06.2000 р. N 915 ( 915-2000-п ), Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити Порядок  підготовки  нормативно-правових  актів
Міністерством  транспорту України та Порядок підготовки та подання
на   державну   реєстрацію   відомчих  нормативно-правових   актів
Міністерства транспорту України.

     2. Керівникам    державних    департаментів,    Укрзалізниці,
департаментів,  самостійних   управлінь   і   відділів   Мінтрансу
забезпечити  вивчення працівниками,  відповідальними за підготовку
нормативно-правових актів,  вищезазначених Порядків та прийняти їх
до неухильного виконання.

     3. Департаменту нормативно-правового забезпечення:

     3.1 Посилити   контроль  за  підготовкою  нормативно-правових
актів та своєчасним  поданням  в  установленому  порядку  проектів
Указів Президента,  Законів України та постанов Кабінету Міністрів
України відповідно до плану  роботи,  відомчих нормативно-правових
актів - на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

     3.2 Протягом  І кварталу 2003 р.  здійснити цільові перевірки
стану   підготовки  нормативно-правових    актів    в    державних
департаментах,   Укрзалізниці   та   підготувати  пропозиції  щодо
впорядкування нормотворчої діяльності галузі.

     4. Визнати такими,  що втратили чинність, накази Міністерства
транспорту України від 24.04.99 р. N 216 "Про затвердження Порядку
підготовки та подання на державну  реєстрацію  нормативно-правових
актів Міністерства транспорту України" та від 02.08.2002 р.  N 524
( v0524361-02 )    "Про     затвердження     Порядку    підготовки
нормативно-правових актів Міністерства транспорту України".

     5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Державного секретаря Симоненка С.В.

 Міністр                                                   Г.Кірпа


                                      Додаток


                             ДОВІДКА
              про відповідність основним положенням
                законодавства Європейського Союзу


     Інструкції (Положення, Правил) ______________________________
                                                (назва)
     Дана Інструкція (Положення, Правила) розроблена Міністерством
транспорту  України та затверджена наказом від ____________ N ___,
яка  за  предметом  правового  регулювання   не   відноситься   до
пріоритетних сфер адаптації законодавства України до законодавства
ЄС.
     Довідку     підготовлено       Державним        департаментом
___________________________________ транспорту.

 Перший заступник Державного
 секретаря Міністерства
 транспорту України                                    А.Демиденко


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства
                                      транспорту України
                                      24.01.2003  N 48


                             ПОРЯДОК
           підготовки та подання на державну реєстрацію
                відомчих нормативно-правових актів
                 Міністерства транспорту України


                      1. Загальні положення

     1.1. Порядок підготовки та  подання  на  державну  реєстрацію
відомчих нормативно-правових актів Міністерства транспорту України
(далі - Порядок) розроблено відповідно до Указу Президента України
від 03.10.92  р.  N  493  (  493/92  )  "Про  державну  реєстрацію
нормативно-правових  актів міністерств та інших органів виконавчої
влади", постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.92 р. N 731
( 731-92-п  )  "Про затвердження Положення про державну реєстрацію
нормативно-правових актів міністерств та інших органів  виконавчої
влади"  (із змінами та доповненнями),  наказу Міністерства юстиції
України від 25.11.2002 р.  N 102/5 ( z0915-02 ) "Про  затвердження
Порядку проведення  державної реєстрації нормативно-правових актів
у  Міністерстві  юстиції  України  та  включення  їх  до   Єдиного
державного  реєстру  нормативно-правових  актів",  Рекомендацій  з
питань  підготовки,  державної  реєстрації  та   обліку   відомчих
нормативно-правових   актів,   затверджених   постановою   Колегії
Міністерства юстиції України від 27.03.98 р.  N  3,  Інструкції  з
діловодства   у   Міністерстві  транспорту  України,  затвердженої
наказом Міністерства транспорту України від 05.01.99 р. N 5.

     1.2. Порядок визначає діяльність з питань підготовки відомчих
нормативно-правових актів та подання їх на державну реєстрацію  до
Міністерства  юстиції  України  і  є  обов'язковим для працівників
центрального   апарату   Мінтрансу,    державних    департаментів,
Укрзалізниці,  підприємств,  організацій та установ, що входять до
сфери управління Міністерства  транспорту,  відповідальних  за  їх
підготовку.

     1.3. Відповідальним  за  організацію  роботи  щодо підготовки
відомчих нормативно-правових актів та їх  державної  реєстрації  є
Департамент нормативно-правового забезпечення.

     1.4. Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти,
якщо в них є одна або більше норм, що:
     зачіпають соціально-економічні,  політичні,  особисті та інші
права,  свободи  й  законні  інтереси  громадян,   проголошені   й
гарантовані Конституцією  (  254к/96-ВР  )  та  законами  України,
встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують існуючий
організаційно-правовий механізм їх реалізації:
     мають міжвідомчий  характер,  тобто   є   обов'язковими   для
міністерств,  інших  органів виконавчої влади,  органів державного
управління  та   органів   місцевого   самоврядування,   а   також
підприємств,  установ  і  організацій,  що  не  входять  до  сфери
управління Міністерства транспорту.
     На державну  реєстрацію  подаються  акти,  що містять правові
норми (правила поведінки),  розраховані на невизначене коло  осіб,
підприємств,  установ,  організацій  і  неодноразове застосування,
незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та
характеру відомостей,  що в них містяться,  у тому числі з грифами
"Для службового  користування",  "Особливої  важливості",  "Цілком
таємно",   "Таємно"   та   іншими,  а  також  прийняті  в  порядку
експерименту.

     1.5. На державну реєстрацію не подаються акти:
     а) персонального характеру (про склад комісій, призначення на
посаду і звільнення з неї, заохочення працівників тощо);
     б) дія  яких  вичерпується  одноразовим  застосуванням,  крім
актів про затвердження положень,  інструкцій та інших,  що містять
правові норми;
     в) оперативного, організаційно-розпорядчого характеру (разові
доручення) та з інших питань, які не мають нормативного характеру,
а також ті, які містять індивідуально-конкретні приписи;
     г) якими   доводяться   до   відома  підприємств,  установ  і
організацій рішення вищестоящих органів;
     |) спрямовані  на  організацію  виконання  рішень вищестоящих
органів і  рішень  Міністерства  транспорту,  що  не  мають  нових
правових норм, а також внутрішньовідомчого характеру;
     д) нормативно-технічного   характеру   (державні   стандарти,
будівельні  норми  і  правила,  тарифно-кваліфікаційні  довідники,
форми звітності та інші).
     Якщо в  тексті  правового  акта  містяться  правові  норми  й
індивідуально-конкретні  приписи,  він  вважається  нормативним  і
підлягає державній реєстрації.

             2. Порядок підготовки проектів відомчих
                    нормативно-правових актів

     2.1. Для  підготовки  проектів  відомчих  нормативно-правових
актів   в   державних   департаментах,  Укрзалізниці,  структурних
підрозділах   центрального    апарату    Мінтрансу    визначаються
відповідальні посадові особи.

     2.2. Відповідальна   особа   здійснює  супроводження  проекту
відомчого нормативно-правового акта з моменту його підготовки і до
моменту державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

     2.3. Проекти  нормативно-правових  актів повинні розроблятися
згідно з Рекомендаціями з питань підготовки,  державної реєстрації
та   обліку   відомчих  нормативно-правових  актів,  затвердженими
постановою Колегії  Міністерства  юстиції  України від 27.03.98 р.
N 3.

     2.4. Відомчий  нормативно-правовий  акт  повинен  відповідати
Конституції  та  законам  України,  іншим   актам   законодавства,
узгоджуватися   з   раніше   прийнятими   актами   з   питань,  що
регламентуються цим актом.

     2.5. В проекті відомчого нормативно-правового акта  необхідно
посилатися   на   діючі   законодавчі  акти,  накази,  інструкції,
положення,  правила,  які  зареєстровані  в  Міністерстві  юстиції
України.

     2.6. Перелік нормативно-правових актів,  які були використані
під час розробки нормативного акта,  необхідно вказувати у розділі
"Загальні положення".

     2.7. Працівники    державних   департаментів,   Укрзалізниці,
відповідальні за підготовку  відомчих  нормативно-правових  актів,
повинні     обов'язково    погоджувати    проекти    наказів    та
нормативно-правових актів з відповідними юридичними службами.

     2.8. Проект   нормативно-правового   акта,   проект    наказу
Мінтрансу  про  його  затвердження  та інші матеріали подаються до
Міністерства транспорту за супровідним листом,  який  підписується
керівником відповідного державного департаменту,  Укрзалізниці або
заступником.

     2.9. Проекти відомчих нормативно-правових  актів  та  наказів
про  їх  затвердження  в  департаментах і управліннях центрального
апарату Мінтрансу  опрацьовуються  в  термін  10-15  днів.  У разі
виникнення зауважень  до  проекту  нормативно-правового  акта  він
повертається  для доопрацювання з обгрунтуванням відмови щодо його
погодження.  Після погодження  нормативно-правові  акти  надаються
Департаменту  нормативно-правового   забезпечення  для  проведення
правової експертизи.

     2.10. Після  опрацювання  Департаментом  нормативно-правового
забезпечення  на  відповідність   чинному   законодавству   проект
відомчого  нормативно-правового  акта погоджується його керівником
(або  особою,  що  його  заміщує)  та  надається   на   погодження
заступнику  Державного  секретаря  (або  особі,  що його заміщує),
відповідно до розподілу обов'язків та напрямків діяльності,  після
чого подається Державному секретарю Міністерства.
     2.11. Нормативно-правовий  акт   затверджується   розпорядчим
документом (наказом),  підставами для прийняття якого у діяльності
міністерства є:
     Конституція і закони України;
     укази і розпорядження Президента України;
     декрети, постанови   і   розпорядження   Кабінету   Міністрів
України;
     виконання Міністерством   транспорту   покладених   на  нього
завдань  і  функцій  відповідно  до  Положення  про   Міністерство
транспорту України;
     потреба у правовому регулюванні діяльності.

           3. Порядок подання нормативно-правових актів
                      на державну реєстрацію

     3.1. Нормативно-правовий   акт,   що  подається  на  державну
реєстрацію,  має відповідати техніко-юридичним вимогам та мовним і
термінологічним  стандартам,  узгоджуватися  з  раніше  прийнятими
актами,  викладатися згідно  з  правописом  та  мати  у  верхньому
правому  куті  під номером акта і грифом затвердження вільне місце
(6 х 10 см) для запису про його державну реєстрацію.
     Нормативно-правовий акт   (інструкція,   положення,  правила,
порядок тощо) та додатки до нього повинні підписуватись керівником
структурного  підрозділу  Мінтрансу  на  лицьовому боці останнього
аркуша  нормативно-правового   акта   та   додатків.   Наказ   про
затвердження   відомчого  нормативно-правового  акта  підписується
Міністром або особою, що його заміщує.

     3.2. Нормативно-правовий  акт  після   затвердження   наказом
Мінтрансу у 5-ти денний термін подається на державну реєстрацію до
Міністерства юстиції.

     3.3. Нормативно-правові акти подаються на державну реєстрацію
у   4   примірниках:  оригінал,  три  засвідчені  в  установленому
законодавством порядку копії (з них дві українською мовою та  одна
копія  в  перекладі  на  російську  мову)  розпорядчого  документа
(наказу)   та   затвердженого   ним   нормативно-правового    акта
(положення, інструкції, правил, порядку тощо) і додатків до нього.

     3.4. Спільно  прийнятий  нормативно-правовий акт подається на
реєстрацію органом, підпис якого стоїть першим. При цьому оригінал
нормативного акта подається в кількості примірників,  яка дорівнює
кількості органів, які прийняли нормативний акт.

     3.5. Нормативно-правовий акт подається на державну реєстрацію
за  супровідним  листом,  в  якому обов'язково вказуються прізвище
виконавця та номер його телефону.
     Крім того,    подається    також    дискета    із    текстами
нормативно-правового акта українською та російською мовами  (разом
із  розпорядчими документами  та додатками до нормативно-правового
акта),  яка повертається органу,  що видав  акт,  після  державної
реєстрації цього акта.
     Тексти актів  повинні  бути  підготовлені,  як   правило,   в
редакторі  Word,  формат  RTF,  з використанням одного із шрифтів:
Times New Roman, Arial Cyr, розмір 14.

     3.6. Разом  з  нормативно-правовим  актом   до   Міністерства
юстиції подаються:
     а) пояснювальна записка за формою  згідно  з  додатком  2  до
пункту  16  розділу  VI  Тимчасового регламенту Кабінету Міністрів
України,  затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від
05.06.2000 р.  N 915 ( 915-2000-п ),  у якій зазначаються підстава
та  мета розроблення нормативного акта,  визначається його місце у
відповідній сфері правового регулювання,  міститься аналіз причин,
наводяться  факти  і  цифрові дані,  що обгрунтовують необхідність
його прийняття,  відображаються фінансово-економічні розрахунки та
пропозиції  щодо  джерел  покриття витрат (якщо реалізація акта не
потребує фінансування з державного чи місцевого бюджетів,  то  про
це  окремо  повідомляється  в  записці),  прогнозуються  очікувані
соціально-економічні результати реалізації акта.
     До пояснювальної записки може додаватися викладений в стислій
формі інформаційно-довідковий матеріал (таблиці,  схеми,  діаграми
тощо), який є необхідним для обгрунтування суті нормативного акта.
     Загальний обсяг        пояснювальної        записки        та
інформаційно-довідкового матеріалу разом не  повинен  перевищувати
шести сторінок;
     б) перелік   чинних   відомчих   нормативно-правових   актів,
зареєстрованих  в  Мін'юсті,  з  питання,  що  належить  до  сфери
правового  регулювання  виданого  акта,  інформація   про   строки
приведення   їх  у  відповідність  до  нормативно-правового  акта,
поданого на державну реєстрацію,  а також про акти,  що  втрачають
чинність у зв'язку з прийняттям цього акта;
     в) відомості про офіційне погодження  акта  із  зацікавленими
органами  незалежно  від  того,  чи є таке погодження обов'язковим
згідно з законодавством;
     г) довідка   про   відповідність   нормативно-правового  акта
основним положенням законодавства Європейського  Союзу,  якщо  цей
акт  за  предметом  правового регулювання належить до пріоритетних
сфер адаптації законодавства України,  за формою згідно з додатком
10  до  пункту  16  розділу  VI  Тимчасового  регламенту  Кабінету
Міністрів України,  затвердженого  постановою  Кабінету  Міністрів
України від 05.06.2000 р.  N 915 ( 915-2000-п  ),  із  зазначенням
відомостей,   визначених   пунктом   29   розділу  VI  Тимчасового
регламенту.
     Якщо відомчий  нормативно-правовий акт за предметом правового
регулювання не  відноситься  до  пріоритетних  сфер  законодавства
України до законодавства ЄС, то про це також складається довідка;
     |) інформаційно-аналітичні матеріали з публічного обговорення
проектів нормативних актів (у разі необхідності).
     Супровідний лист,   пояснювальна   записка,    довідка    про
відповідність  нормативно-правового   акта   основним   положенням
законодавства   Європейського    Союзу,    інформаційно-аналітичні
матеріали  з  публічного  обговорення  проектів  нормативних актів
підписуються керівництвом Мінтрансу.
     Вищезазначені документи  подаються  до Департаменту державної
реєстрації нормативних актів Міністерства юстиції України  для  їх
попереднього розгляду.

     3.7. Нормативно-правовий  акт,  у  державній реєстрації якого
відмовлено,  підлягає  скасуванню  у  5-ти  денний  термін  з  дня
отримання  рішення  Міністерства  юстиції України.  Про скасування
цього  акта  Мінтрансом  обов'язково   інформується   Міністерство
юстиції України.

 Заступник керівника Департаменту
 нормативно-правового забезпечення                      Р.Пасечнік


                                      Додаток 1


                       ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
             до проекту ____________________________
                               (назва акта)

     У пояснювальній  записці,  як  правило,  відображаються  такі
питання:
     1. Обгрунтування необхідності прийняття акта
     Зазначається підстава   розроблення   проекту  (на  виконання
Конституції України, закону, акта чи доручення Президента України,
акта  Кабінету  Міністрів,  рішення Урядового комітету,  доручення
Прем'єр-міністра,          Першого          віце-прем'єр-міністра,
Віце-прем'єр-міністра,  з власної  ініціативи),  чи  обумовлено це
розроблення проекту нормами законодавства або відсутністю правової
бази  у  тій  чи  іншій  сфері  суспільних  відносин  і  негативні
наслідки, пов'язані з цим.

     2. Цілі і завдання прийняття акта
     Розкриваються концептуальні ідеї,  покладені в основу проекту
акта;  кінцева мета,  якої планується  досягти  реалізацією  цього
акта.  Визначаються  практичне  значення  і  цільова спрямованість
проекту.

     3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта
     Відображаються предмет   правового   регулювання,  структура,
склад і найважливіші положення проекту акта.

     4. Стан нормативно-правової  бази  у  даній  сфері  правового
регулювання
     Зазначається перелік нормативно-правових актів,  що  діють  у
даній   сфері   суспільних   відносин,   а   також   перелічуються
неврегульовані питання і пропонується механізм їх вирішення.
     У разі  потреби  зазначається,  які  акти  мають бути визнані
такими, що втратили чинність, а до яких повинні бути внесені зміни
у   зв'язку  з  прийняттям  розробленого  проекту  акта,  а  також
відображаються  пропозиції  щодо  розроблення  нормативних  актів,
необхідних для реалізації проекту акта, що вноситься.

     5. Фінансово-економічне обгрунтування
     Фінансово-економічне обгрунтування  проекту  акта  дається  у
разі,  коли реалізація його потребує матеріальних та інших витрат.
Наводиться розрахунок необхідних асигнувань на реалізацію акта  із
зазначенням конкретних витрат і джерел їх покриття.
     Якщо реалізація акта не потребує додаткових  матеріальних  та
інших витрат, це слід зазначити.

     6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття
акта
     Дається оцінка впливу реалізації акта на соціально-економічну
ситуацію в країні, регіоні, галузі чи на підприємстві.


                                      Додаток 2


                             ДОВІДКА
       про відповідність основним положенням законодавства
                   Європейського Союзу проекту
               ___________________________________
                           (назва акта)

     Проект акта розроблено Міністерством транспорту України.

     1. Правові підстави прийняття акта
     Зазначаються правові підстави прийняття акта,  розробленого з
урахуванням основних положень  законодавства  Європейського  Союзу
(ЄС).   Вказується   належність  проекту  за  предметом  правового
регулювання до пріоритетних сфер адаптації  законодавства  України
до  законодавства  ЄС,  які  визначаються  відповідно до Концепції
адаптації законодавства  України  до  законодавства  Європейського
Союзу,  затвердженої  постановою  Кабінету  Міністрів  України від
16.08.99 р.  N 1496 ( 1496-99-п ),  а також рішень і  рекомендацій
Міжвідомчої  координаційної ради з адаптації законодавства України
до законодавства ЄС. Робиться посилання на відповідний пункт Плану
роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС.

     2. Порядок  вирішення у законодавстві ЄС питань,  що належать
до сфери правового регулювання проекту
     Зазначається, чи  відповідає  проект  актам законодавства ЄС,
які мають такий самий предмет правового регулювання.
     Якщо відповідні акти законодавства ЄС існують,  наводиться їх
повний перелік із зазначенням обов'язкових реквізитів  та  джерела
офіційного опублікування. До проекту додаються тексти зазначених у
переліку актів законодавства ЄС англійською мовою та їх  офіційний
переклад   на   українську  мову,  а  також  інші  матеріали,  які
використовувалися під час розроблення проекту.
     Досліджується порядок вирішення у законодавстві ЄС питань, що
належать до  сфери  правового  регулювання  проекту.  Зазначаються
переваги та недоліки такого регулювання.

     3. Порівняльно-правова таблиця
     Інформація про   відповідність   окремих   положень   проекту
основним   положенням  законодавства  ЄС  викладається  у  вигляді
порівняльної таблиці за такою формою:

-------------------------------------------------------------------------
| N |    Положення    | Відповідні положення актів |   Відповідність    |
|п/п|     проекту     |законодавства ЄС (послідовно|  законодавству ЄС  |
|   |(наводиться зміст|    наводиться їх текст     |  (відповідає; не   |
|   | окремих пунктів |   українською мовою із     |відповідає; частково|
|   |   або статей    | зазначенням назви, номера  |    відповідає;     |
|   |    проекту)     |акта законодавства ЄС, його |законодавством ЄС не|
|   |                 | частини, статті і пункту)  |   врегульовано)    |
-------------------------------------------------------------------------

     4. Прогноз   очікуваних   соціально-економічних   та    інших
результатів впровадження
     Соціально-економічні та    інші    результати    впровадження
нормативно-правового  акта  у  разі його прийняття в редакції,  що
відповідає  (або  не  відповідає)  положенням  законодавства   ЄС,
визначаються   за  результатами  проведення  фінансово-економічної
експертизи, які додаються до проекту.

     5. Узагальнений висновок
     Зазначається загальний  висновок  щодо відповідності положень
проекту  законодавству  ЄС.  У  разі  коли  проект  не  відповідає
правовим   нормам  ЄС  або  відповідає  частково,  обгрунтовується
необхідність  його  прийняття  та  зазначається  можливий   термін
досягнення відповідності.
     Довідку про відповідність основним  положенням  законодавства
ЄС підготовлено __________________________________________________
                       (назва структурного підрозділу
__________________________________________________________________
                       Міністерства транспорту України)

 Представник Міністерства транспорту
 України у складі Міжвідомчої
 координаційної ради з адаптації
 законодавства України до законодавства
 Європейського Союзу

 ____________                         ___________________
   (підпис)                             (розшифрування)


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства
                                      транспорту України
                                      24.01.2003  N 48


                             ПОРЯДОК
               підготовки нормативно-правових актів
                 Міністерством транспорту України


     1. Загальні положення

     1.1 Порядок      підготовки     нормативно-правових     актів
Міністерством транспорту України  (надалі  -  Порядок)  розроблено
відповідно  до  вимог  Тимчасового  регламенту  Кабінету Міністрів
України,  затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від
05.06.2000 р. N 915 ( 915-2000-п ).

     1.2 Порядок  визначає діяльність з підготовки,  погодження та
супроводження проектів нормативно-правових  актів  в  Міністерстві
транспорту України.

     1.3 Цей  Порядок  є обов'язковим для працівників центрального
апарату Мінтрансу,  Укравіатрансу,  Укрморрічфлоту, Укравтотрансу,
Укрзалізниці,  Укравтодору,  відповідальних за підготовку проектів
нормативно-правових актів.

     1.4 Перелік проектів актів законодавства,  які  підлягатимуть
розробці,  готується  на  кожний  рік  державними  департаментами,
Укрзалізницею,  Укравтодором та до 20.12 поточного року  подається
для узагальнення до Департаменту нормативно-правового забезпечення
для складання плану законопроектної роботи на наступний рік.  План
та графік законопроектної роботи затверджуються наказом Мінтрансу.

     2. Порядок   підготовки,   подання   та   розгляду   проектів
нормативно-правових актів у Міністерстві транспорту України

     2.1 Розроблення  нормативно-правових  актів  здійснюється  на
виконання актів Президента України та Кабінету Міністрів  України,
за   власною   ініціативою   Мінтрансу   та  відповідно  до  плану
законопроектної роботи.

     2.2 Підготовка     проектів     нормативно-правових     актів
покладається   на  структурні  підрозділи  Міністерства,  державні
департаменти,   Укрзалізницю,   Укравтодор   з   урахуванням    їх
повноважень та підгалузевої належності.

     2.3 Для   розробки   проекту   кожного   акта   законодавства
визначається коло осіб, відповідальних за його підготовку.

     2.4 Для підготовки найбільш  важливих  та  складних  проектів
Законів  України  створюються  комісії  (робочі  групи),  на  яких
покладаються функції  головного  розробника.  Обов'язковим  членом
комісії     (робочої    групи)    є    представник    Департаменту
нормативно-правового забезпечення.
     У разі   потреби  до  підготовки  проекту  можуть  залучатись
науковці,  фахівці,  представники недержавних  організацій  за  їх
згодою (у тому числі на договірній основі).

     2.5 Департамент       нормативно-правового       забезпечення
Міністерства   надає  методично-правову    допомогу    структурним
підрозділам  щодо  вирішення питань,  які виникають при підготовці
проекту, та бере безпосередню участь у їх опрацюванні.

     2.6 Посадова особа,  яка очолює розробку проекту,  за  участю
відповідних   спеціалістів  готує  пропозиції  щодо  порядку  його
розробки та складає орієнтовний план роботи.

     2.7 У  орієнтовному  плані  роботи   з   підготовки   проекту
передбачається:
     - вивчення матеріалів, необхідних для розробки проекту;
     - розробка  пропозицій  по  суті питань,  які складають зміст
проекту;
     - обговорення підготовлених пропозицій та складання проекту;
     - підготовка переліку актів,  які втратять  чинність  або  до
яких  будуть  внесені  відповідні  зміни  у  зв'язку  з прийняттям
підготовленого акта;
     - візування   нормативного   акта   та  направлення  його  до
Мінтрансу;
     - розгляд  одержаних зауважень та пропозицій,  їх опрацювання
та повторне направлення до Мінтрансу.
     В орієнтовному    плані    визначаються    строки   виконання
передбачених заходів та особи, відповідальні за їх виконання.

     2.8 Зміст  нормативно-правового  акта   повинен   викладатись
офіційно-діловим стилем з дотриманням нормативів державної мови, а
вживані у тексті терміни повинні застосовуватися в одному значенні
і  не  допускати  різного  їх  тлумачення.  Речення  повинні  бути
стислими, простими і доступними за змістом.

     2.9 Особи,  відповідальні за  підготовку  нормативно-правових
актів   у   державних  департаментах,  Укрзалізниці,  Укравтодорі,
повинні обов'язково погоджувати проекти таких актів з відповідними
юридичними службами цих підгалузей.

     2.10 Проект  нормативно-правового  акта разом з пояснювальною
запискою до нього,  довідкою про відповідність основним положенням
законодавства   Європейського  Союзу  подаються  до  Мінтрансу  за
супровідним  листом,  який  підписується   керівником   державного
департаменту,  Укрзалізниці,  Укравтодору або його заступником для
узгодження з відповідними структурними підрозділами  Міністерства,
до  компетенції  яких  належать  питання,  що  стосуються  окремих
положень акта.
     Проект нормативно-правового    акта    в    департаментах   і
управліннях центрального апарату Мінтрансу опрацьовується в термін
10-15 днів.

     2.11 Департамент  нормативно-правового забезпечення Мінтрансу
розглядає та візує проект нормативно-правового акта останнім перед
поданням   цього  проекту  на  розгляд  та  візування  керівництву
Міністерства.

     2.12 Зазначені документи погоджуються заступником  Державного
секретаря  або  особою,  що  його  заміщує відповідно до розподілу
обов'язків та  напрямків  діяльності,  і  подаються  на  візування
Державному секретарю та на підпис Міністру.

     2.13 У  разі  виникнення  пропозицій та зауважень структурних
підрозділів або керівництва Міністерства до зазначених документів,
вони  повертаються  на доопрацювання з обгрунтуванням відмови щодо
їх погодження. Термін доопрацювання 5 днів.

     2.14 Завізований проект  нормативно-правового  акта  разом  з
пояснювальною    запискою,    супровідним    листом   Міністерства
направляються на узгодження зацікавленим органам виконавчої влади,
до  компетенції  яких належать ці питання,  а у разі потреби іншим
органам,  установам,  організаціям та опубліковуються в друкованих
засобах масової інформації.

     2.15 Супроводження  завізованого проекту нормативно-правового
акта в органах виконавчої  влади,  до  компетенції  яких  належить
розгляд цих питань,  здійснюють особи, відповідальні за підготовку
проекту  нормативно-правового   акта   у   відповідних   державних
департаментах, Укрзалізниці, Укравтодорі.

     2.16 Проекти     нормативно-правових     актів    з    питань
оподаткування,  витрачення  фінансових  і  матеріальних   ресурсів
підлягають узгодженню відповідно з Мінфіном та Мінекономіки.

     2.17 Проекти  нормативно-правових  актів,  предметом  яких  є
урегулювання  підприємницької   діяльності   (регуляторні   акти),
підлягають узгодженню з Держпідприємництвом.

     2.18 Проекти  нормативно-правових  актів,  предметом  яких  є
урегулювання питань оплати праці,  грошового утримання, пенсійного
забезпечення,   соціальних   та   трудових   відносин,  підлягають
узгодженню з Мінпраці.

     2.19 Після узгодження з зацікавленими  центральними  органами
виконавчої влади проект акта із супровідними документами подається
до  Міністерства   юстиції   України   для   проведення   правової
експертизи.

     3. Підготовка та подання проекту нормативно-правового акта та
необхідних до  нього  матеріалів  до  Кабінету  Міністрів  України
здійснюється   у  порядку,  передбаченому  Тимчасовим  регламентом
Кабінету  Міністрів  України,  затвердженим  постановою   Кабінету
Міністрів  України  від 05.06.2000 р.  N  915  ( 915-2000-п ),  та
Методичними   рекомендаціями   Головного   юридичного   управління
Верховної Ради України "Правила  оформлення  проектів  законів  та
основні вимоги законодавчої техніки".

     4. Направлений до Кабінету Міністрів України,  Верховної Ради
України  законодавчий  акт супроводжується в установленому порядку
Мінтрансом на засіданнях Урядового  комітету,  Кабінету  Міністрів
України, комітетах та пленарних засіданнях Верховної Ради України.

 Заступник керівника Департаменту
 нормативно-правового забезпечення                      Р.Пасечнік

 "Транспорт України - нормативне регулювання",
 N 3, 15 лютого 2003 р.