КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ П О С Т А Н О В А від 22 листопада 1999 р. N 2120 Київ Про затвердження Порядку проведення розслідувань з метою встановлення фактів дискримінаційних та/або недружніх дій з боку інших держав, митних союзів чи економічних угруповань щодо законних прав та інтересів суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 158 ( 158-2002-п ) від 15.02.2002 N 1106 ( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 ) Відповідно до статті 29 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" ( 959-12 ) Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є: Затвердити Порядок проведення розслідувань з метою встановлення фактів дискримінаційних та/або недружніх дій з боку інших держав, митних союзів чи економічних угруповань щодо законних прав та інтересів суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України (додається). Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО Інд. 52 ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 1999 р. N 2120 ПОРЯДОК проведення розслідувань з метою встановлення фактів дискримінаційних та/або недружніх дій з боку інших держав, митних союзів чи економічних угруповань щодо законних прав та інтересів суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України ( У тексті Порядку слово "МЗЕЗторг" у всіх відмінках замінено словом "Мінекономіки" згідно з Постановою КМ N 158 ( 158-2002-п ) від 15.02.2002 ) 1. Цей Порядок визначає механізм проведення розслідувань з метою встановлення фактів дискримінаційних та/або недружніх дій з боку інших держав, митних союзів чи економічних угруповань щодо суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України (далі - дискримінаційні дії). 2. Під дискримінаційними діями розуміються дії, що ставлять суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України у гірше становище порівняно з іноземними суб'єктами господарювання. 3. Розслідування з метою встановлення фактів дискримінаційних дій проводить Мінекономіки після закінчення перевірки даних, наведених у заяві, що подається суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності України (далі - заява) під розписку чи рекомендованим листом до Мінекономіки, або інформації, що надійшла від торговельно-економічних місій у складі дипломатичних представництв України за кордоном (далі - інформація місії). 4. У заяві (інформації місії) зазначаються: назва відповідного та/або компетентного органу іншої держави, митного союзу чи економічного угруповання (далі - іноземний компетентний орган), які вчинили/чинять дискримінаційну дію, їх юридична адреса, контактні телефони, факс, адреса електронної пошти; факт (факти) дискримінаційних дій з посиланням на джерела інформації. До заяви (інформації місії) додаються: копії документів, що підтверджують факт (факти) дискримінаційних дій (з перекладом українською мовою); копії документів, на підставі яких було прийнято рішення про вчинення дискримінаційних дій (з перекладом українською мовою). У заяві також зазначається юридична адреса суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України, його контактні телефони, факс, адреса електронної пошти. 5. У разі застосування в країні перебування місії антидемпінгових, антисубсидиційних, спеціальних заходів та заходів відповідно до норм ГАТТ/СОТ стосовно обмеження імпорту місія надсилає до Мінекономіки копії документів, що засвідчують застосування зазначених заходів (з перекладом українською мовою). 6. Наведені в заяві (інформації місії) дані перевіряються Мінекономіки протягом 45 календарних днів з дати отримання. Цей термін у разі необхідності може бути продовжено Міністром або за його дорученням одним із заступників Міністра економіки та з питань європейської інтеграції, але не більш як на 15 календарних днів. ( Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 158 ( 158-2002-п ) від 15.02.2002, N 1106 ( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 ) У період, протягом якого перевіряються зазначені дані, Мінекономіки може робити через МЗС запити для отримання додаткової інформації від іноземних компетентних органів щодо предмета розслідування. 7. Мінекономіки має право отримувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій України документи, необхідні для проведення розслідування. 8. Суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності України може відкликати заяву до прийняття рішення про проведення розслідування. У цьому разі заява вважається такою, що не подавалася. 9. Після закінчення перевірки наведених у заяві (інформації місії) даних Мінекономіки приймає рішення про провадження або відмову у провадженні розслідування. Про підстави відмови у провадженні розслідування Мінекономіки письмово повідомляє суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України (місію). 10. У разі прийняття рішення про провадження розслідування: відповідна інформація публікується у газеті "Урядовий кур'єр"; підготовлені Мінекономіки матеріали та проект звернення до іноземного компетентного органу з конкретними пропозиціями щодо врегулювання цього питання передаються у 3-денний термін до МЗС, яке у 10-денний термін надсилає зазначені матеріали та пропозиції до іноземного компетентного органу. 11. Мінекономіки та МЗС у 3-денний термін з дати отримання позитивної відповіді від іноземного компетентного органу узгоджують із суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності України у письмовій формі спільну позицію стосовно проведення переговорів та у 10-денний термін після узгодження позиції здійснюють в установленому порядку заходи щодо проведення переговорів. 12. У разі коли відповідні іноземні компетентні органи відмовлять у позитивному вирішенні питання чи у двомісячний термін не надішлють відповіді на звернення або на проведених переговорах не буде досягнуто взаємоприйнятної домовленості щодо його вирішення, Мінекономіки, МЗС та суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності України у 10-денний термін готують спільний звіт та пропозиції стосовно вжиття заходів у відповідь на дискримінаційні дії. Усі матеріали розслідування, звіт та пропозиції передаються до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі для прийняття відповідного рішення.