ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
                З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ

                             Л И С Т

                     17.06.2003  N 04-29-756


     Розглянувши <...> звернення,  повідомляємо,  що в  разі  якщо
працівник  став  до  роботи  раніше  строку  закінчення тимчасової
непрацездатності,  допомога   по    тимчасовій    непрацездатності
надається з дня фактичного виходу працівника на роботу.

     Відповідно до     статті     23     Закону    України    "Про
загальнообов'язкове державне соціальне  страхування  у  зв'язку  з
тимчасовою   втратою   працездатності  та  витратами,  зумовленими
народженням та  похованням"   від   18.01.2001   р.   N   2240-III
( 2240-14  )  та  відповідно  до пункту 4.6 Інструкції про порядок
надходження,  обліку  та  витрачання  коштів  Фонду,  затвердженої
постановою  правління  Фонду  соціального страхування з тимчасової
втрати працездатності від 26.06.2001 р.  N 16 ( v0016503-01 ),  зі
змінами  та  доповненнями,  внесеними  постановами правління Фонду
соціального страхування   з   тимчасової   втрати   працездатності
від  29.03.2002  р.  N  4  ( v0004598-02 ), від 14.05.2002 р. N 24
( v0024598-02 ), страхувальники, які здійснюють виплату заробітної
плати  своїм  працівникам  на  поточні рахунки в установах банків,
провадять відповідні платежі до Фонду в день перерахування  коштів
на їх особові рахунки один раз на місяць.

     Таким чином,  у разі виплати працівникам авансу перерахування
страхових внесків до Фонду може не здійснюватися.

     Комісія (уповноважений) із  соціального  страхування  приймає
рішення    про   призначення   матеріального   забезпечення,   яке
оформляється протоколом.  Надісланий  листом  Виконавчої  дирекції
Фонду з   тимчасової   втрати  працездатності  від  17.10.2002  р.
N 01-16-1529 ( v1529598-02 ) зразок протоколу засідання комісії із
соціального страхування не є обов'язковим. Його може бути складено
у зручній для комісії формі.

     Згідно з п.п. 1.5.2 Інструкції про порядок видачі документів,
що  засвідчують  тимчасову непрацездатність,  затвердженої наказом
Міністерства охорони здоров'я України  від  13.11.2001  р.  N  455
( z1005-01 ), лікарі приватних закладів охорони здоров'я, приватні
лікарі (фізичні особи - суб'єкти  підприємницької  діяльності)  не
мають права видачі листків непрацездатності, отже, й оплата такого
лікарняного листка за рахунок коштів  соціального  страхування  не
провадиться, оскільки його видано неправомірно.

     Що стосується оплати його за рахунок коштів підприємства,  то
адміністрація  має вирішити,  чи  може  вона  оплатити  лікарняний
листок, виданий із порушенням чинного законодавства. Що стосується
роз'яснень Фонду,  то відповідно до статті 3 Закону  України  "Про
загальнообов'язкове  державне  соціальне  страхування  у зв'язку з
тимчасовою   втратою   працездатності  та  витратами,  зумовленими
народженням  та  похованням"  від 18.01.2001 р. N 2240 ( 2240-14 )
(далі - Закон N 2240) діяльність Фонду  соціального  страхування з
тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) регулюється Законом
N 2240,   який   на   виконання   ст.   46   Конституції   України
( 254к/96-ВР )    та    Основ     законодавства      України   про
загальнообов'язкове  державне   соціальне   страхування   визначає
правові,   організаційні  та  фінансові  засади  зазначеного  виду
страхування,  а   також   прийнятими   відповідно  до  них  іншими
нормативними актами.

     Законом N  2240  (  2240-14  )  і  Статутом Фонду передбачено
надання Фондом застрахованим особам і страхувальникам консультацій
з   питань   застосування  законодавства  про  загальнообов'язкове
державне соціальне страхування  у  зв'язку  з  тимчасовою  втратою
працездатності    та   витратами,   зумовленими   народженням   та
похованням,  і  роз'яснення  про  права  та  обов'язки   суб'єктів
страхування. Роз'яснення Фонду не належать до податкових.

     У зв'язку  з  тим  що  Закон  N  2240  ( 2240-14 ) та внесені
Законом України від 20.02.2003 р.  N 550-IV ( 550-15  )  зміни  до
Закону   України  "Про  порядок  погашення  зобов'язань  платників
податків  перед  бюджетами  та   державними   цільовими   фондами"
суперечать  один  одному  щодо основних положень і безпосередньо з
цього питання,  Фондом підготовлено  пропозиції  та  поінформовано
Верховну  Раду України і Міністерство праці та соціальної політики
України про негативні наслідки для  діяльності  Фонду,  спричинені
невирішенням цих питань,  і необхідність внесення відповідних змін
до законодавства.

 Директор                                               Б.Бочкалов