ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                  22.09.2003  N 11/5-09-13699-ЕП

                                      Начальникам регіональних
                                      митниць, митниць


     До    Держмитслужби    звернулась    Асоціація    міжнародних
автомобільних   перевізників   України  стосовно   випадків,   які
виникають  під час  митного оформлення  вантажів із  застосуванням
Митної конвенції МДП ( 995_012 ).

     На  даний час Держмитслужбою  впроваджено низку заходів  щодо
контролю   за   перевезенням   товарів    територією   України   з
застосуванням  дорожніх  транспортних  засобів.   Одним  із  таких
заходів стало прийняття наказу  Держмитслужби України від 15.11.99
N  721  (  z0839-99  ) "Про  визначення  Переліку  місць  прибуття
автотранспорту", п. 4  якого визначено, що одразу  після звернення
перевізника  до  чергового інспектора  митниці в  місці  прибуття,
останній приймає  за реєстром під  розпис усі подані  перевізником
товаросупровідні  документи,   які  підлягають  врученню   митниці
призначення,  засвідчує  їх  штампом  "Під  митним  контролем"  та
вносить  відмітку  до  центральної бази  даних  Держмитслужби  про
надходження  вантажу  до митниці  призначення. Дана  норма  наказу
забезпечує дійовий митний контроль за  завершенням операції МДП та
засвідчує виконання  перевізником своїх зобов'язань  перед митними
органами щодо доставляння вантажу до митниці призначення.

     Незважаючи на   норми   згаданого   наказу   (   z0839-99  ),
представники всіх митних органів України,  за рідким  виключенням,
не  приймають  від  перевізників  товаросупровідні  документи,  не
видають  відповідних  реєстрів,  примушують  перевізників  здавати
документи   митним   брокерам   (декларантам),   які   не   несуть
відповідальності  за   дотриманням  вимог   Митної  конвенції  МДП
( 995_012  ) та не брали на себе зобов'язання про доставку вантажу
до митниці призначення.

     Така  практика призводить  до  руйнування основи  міжнародної
конвенції  та не  дозволяє перевізникам виконувати  взяті на  себе
зобов'язання щодо доставки товару до митниці призначення.

     При  перевірці  наявних електронних  підтверджень  оформлення
книжок МДП ( 995_012 ) українськими митницями призначення, під час
здачі  використаних  книжок  МДП  до  АсМАП  України,  відсутні  в
середньому  7  -10 %  таких  підтверджень,  хоча самі  книжки  МДП
містять  українські  митні  печатки, що  свідчить  про  оформлення
товарів.  Система   передачі  митницями  призначення   електронних
підтверджень  через систему  ІАМУ ДМСУ  та АсМАП  України до  МСАТ
(Safe  TIR) була розроблена  для отримання достовірної  інформації
від  митниць призначення  про доставку  товарів,  що слідували  за
книжками МДП.  За умови належного функціонування система  Safe TIR
дає  можливість   гарантійно  ланці  на  ранньому   етапі  виявити
недоставку вантажу та обмежити доступ недобросовісних перевізників
до отримання нових книжок МДП.

     Згідно положень  зазначених превентивних заходів  МСАТ, АсМАП
України,  не маючи електронного  підтвердження митних органів  про
доставку   вантажу,   змушений   "блокувати"  видачу   книжок  МДП
( 995_012 ) перевізниками,  що стали заручниками даної ситуації та
створювати додаткову роботу для митних органів, направляючи запити
на підтвердження оформлення книжок МДП.

     Виходячи  з викладеного,  прошу  додатково акцентувати  увагу
митних  органів  на необхідності  неухильного  виконання  положень
наказу  Держмитслужби  від  15.11.99  N   721  (  z0839-99  ),  та
оперативного   внесення  до  бази   даних  Safe  TIR   електронних
підтверджень про доставку вантажу.

 Заступник Голови Служби                                М.М.Іванюк

 НПО "Поверхность"
 (www.mdoffice.com.ua)