МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ Л И С Т 09.09.2003 N 19-36/1779 Щодо роз'яснення порядку закупівлі продуктів харчування та відповідно внесених змін до статті 6 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Законом України "Про внесення зміни до статті 6 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1047-15 ) (N 1047-IV від 09.07.2003 р.) встановлено, що у разі, якщо предметом закупівлі є сільськогосподарська продукція чи продукти харчування вітчизняного виробництва, участь у тендерах можуть брати виключно вітчизняні сільськогосподарські товаровиробники та підприємства харчової або переробної промисловості. Зазначена норма встановлює обмеження щодо участі у тендерах на закупівлю вказаної продукції підприємствами, які не є виробниками. Фактично підприємства (фізичні особи), які є посередниками між вітчизняними товаровиробниками, підприємствами - виробниками харчової і переробної промисловості та державними замовниками, втрачають можливість приймати участь у поставках сільськогосподарської продукції чи продуктів харчування вітчизняного виробництва для забезпечення державних потреб. Для підтвердження статусу вітчизняного виробника підприємство, що бере участь у тендері, має подати замовнику документи, визначені пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2000 N 1469 ( 1469-2000-п ). Разом з цим, частина четверта статті 6 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) не обмежує право замовників закуповувати, у разі потреби сільськогосподарську продукцію чи продукти харчування іноземного виробництва. У цьому випадку участь у тендері можуть приймати фізичні особи та суб'єкти підприємницької діяльності, які не мають статусу виробника. Таким чином, саме замовник визначає необхідність закупівлі сільськогосподарської продукції чи продуктів харчування виключно вітчизняного виробництва і тим самим забезпечувати відповідний режим захисту інтересів вказаних категорій вітчизняних виробників. Про застосування зазначеного режиму замовник має проінформувати учасників у оголошенні про проведення відкритих торгів та враховувати при надсиланні запитів при проведенні процедури запиту цінових пропозицій (котирувань). У разі, коли замовник не визначає, що буде здійснюватися закупівля виключно вітчизняної сільськогосподарської продукції і продуктів харчування, то процедури закупівлі проводяться на загальних засадах, визначених законодавством з урахуванням частини першої статті 6 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) щодо надання преференції вітчизняному виробнику, якщо в тендері бере участь іноземний учасник. Крім цього, зазначаємо, що дія Закону України "Про внесення зміни до статті 6 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1047-15 ) (N 1047-IV від 09.07.2003) не розповсюджується на діючі договори, укладені до дати набрання ним чинності, а тому постачальники (виконавці) мають поставляти продукцію відповідно до вимог зазначених договорів. Перший заступник Міністра В.Першин