МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
                 ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                     09.09.2003  N 19-36/1779


     Щодо роз'яснення порядку закупівлі продуктів харчування
      та відповідно внесених змін до статті 6 Закону України
    "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"


     Законом України  "Про  внесення  зміни  до  статті  6  Закону
України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні кошти"
( 1047-15 ) (N 1047-IV від 09.07.2003 р.) встановлено,  що у разі,
якщо  предметом  закупівлі  є  сільськогосподарська  продукція  чи
продукти  харчування  вітчизняного виробництва,  участь у тендерах
можуть    брати    виключно    вітчизняні     сільськогосподарські
товаровиробники    та   підприємства   харчової   або   переробної
промисловості.

     Зазначена норма  встановлює  обмеження щодо участі у тендерах
на  закупівлю  вказаної  продукції  підприємствами,   які   не   є
виробниками.   Фактично   підприємства   (фізичні  особи),  які  є
посередниками між вітчизняними товаровиробниками, підприємствами -
виробниками  харчової  і  переробної  промисловості  та державними
замовниками,  втрачають можливість  приймати  участь  у  поставках
сільськогосподарської    продукції    чи    продуктів   харчування
вітчизняного виробництва для забезпечення державних потреб.

     Для підтвердження      статусу     вітчизняного     виробника
підприємство,  що бере участь  у  тендері,  має  подати  замовнику
документи,   визначені  пунктом  2  постанови  Кабінету  Міністрів
України від 27.09.2000 N 1469 ( 1469-2000-п ).

     Разом з  цим,  частина  четверта статті 6 Закону України "Про
закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14  )
не   обмежує   право   замовників  закуповувати,  у  разі  потреби
сільськогосподарську продукцію чи продукти  харчування  іноземного
виробництва.  У  цьому  випадку  участь  у тендері можуть приймати
фізичні особи та суб'єкти підприємницької діяльності, які не мають
статусу виробника.

     Таким чином,  саме замовник визначає  необхідність  закупівлі
сільськогосподарської  продукції  чи продуктів харчування виключно
вітчизняного виробництва і  тим  самим  забезпечувати  відповідний
режим захисту інтересів вказаних категорій вітчизняних виробників.

     Про застосування    зазначеного    режиму    замовник     має
проінформувати  учасників  у  оголошенні  про проведення відкритих
торгів  та  враховувати  при  надсиланні  запитів  при  проведенні
процедури запиту цінових пропозицій (котирувань).

     У разі,  коли замовник не  визначає,  що  буде  здійснюватися
закупівля  виключно  вітчизняної сільськогосподарської продукції і
продуктів  харчування,  то  процедури  закупівлі  проводяться   на
загальних   засадах,   визначених  законодавством   з  урахуванням
частини першої статті 6 Закону  України  "Про  закупівлю  товарів,
робіт  і  послуг  за  державні  кошти"  (  1490-14  ) щодо надання
преференції вітчизняному виробнику,  якщо в  тендері  бере  участь
іноземний учасник.

     Крім цього,  зазначаємо,  що дія Закону України "Про внесення
зміни  до статті 6 Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і
послуг за державні кошти" ( 1047-15 ) (N 1047-IV  від  09.07.2003)
не  розповсюджується на діючі договори,  укладені до дати набрання
ним чинності,  а тому постачальники (виконавці)  мають  поставляти
продукцію відповідно до вимог зазначених договорів.

 Перший заступник Міністра                                В.Першин