НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                   13.10.2003  N 05-31-09/3806
                  На N 2422/03-41 від 02.09.2003

                                      Севастопольська міська
                                      державна адміністрація
                                      99011, м. Севастополь,
                                      вул. Леніна, 2


     Національна комісія регулювання електроенергетики України  на
виконання доручення   Кабінету   Міністрів  України  від  16.09.03
N 52771  до  листа  Севастопольської  міськдержадміністрації   від
02.09.03 N 2422/03-41 повідомляє наступне.

     Відповідно до    Закону   України   "Про   електроенергетику"
( 575/97-ВР ) та  численними  актами  Кабінету  Міністрів  України
передбачається  ринкове  формування  цін  на  електричну  енергію.
Тарифна  політика  в  електроенергетиці  базується   на   принципі
забезпечення    повного    відшкодування   споживачем   економічно
обгрунтованих  витрат  на  виробництво,  передачу  та   постачання
електричної  енергії.  Роздрібні  тарифи для всіх споживачів (крім
населення)  формуються  енергопостачальними  компаніями  згідно  з
Умовами  та  Правилами  здійснення  підприємницької  діяльності  з
постачання електричної    енергії    за    регульованим    тарифом
( z0433-96  )  та  визначаються  єдиними  для  всіх  споживачів  з
урахуванням класу споживача,  тобто  диференціюються  за  ступенем
напруги  на межі балансової належності енергопостачальної компанії
та споживача.

     Головною причиною,  що  обумовлює  зростання  у  II  півріччі
2003 року  оптових  цін  (і,  відповідно,  роздрібних тарифів),  є
включення в розрахунки цільової  надбавки  до  діючих  тарифів  на
електричну   енергію   на   будівництво   енергоблоків  атомних  і
гідроакумулюючих електростанцій відповідно до вимог Закону України
від  22  травня 2003 р.  N 849-IV ( 849-15 ) "Про внесення змін до
Закону України "Про Державний  бюджет  України  на  2003  рік"  та
постанови Кабінету  Міністрів України від 17 липня 2003 р.  N 1098
( 1098-2003-п  )  "Про   затвердження   порядку   зарахування   та
використання   коштів  цільової  надбавки  до  діючого  тарифу  на
електричну та теплову енергію та переліку енергоблоків  атомних  і
гідроакумулюючих електростанцій,  будівництво яких здійснюється за
рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету".  Зокрема, у
липні  додатково  включено 44,7 млн.  грн.,  а у серпні - 125 млн.
грн.

     Зростання тарифів на електроенергію  викликано  об'єктивними,
незалежними від енергокомпаній,  причинами.  Комісія в межах своїх
повноважень   здійснює   заходи   з   оптимізації    тарифів    на
електроенергію. За розрахунками НКРЕ, рівень оптової ринкової ціни
до кінця поточного року буде  стабілізовано,  і  рівні  роздрібних
тарифів не перевищуватимуть діючі рівні.

     Правилами користування  електричною  енергією,  затвердженими
постановою НКРЕ  від  31.07.96  N  28  (  z0417-96  )  у  редакції
постанови  НКРЕ  від  22.08.02 N 928 ( z0903-02 ) (далі - Правила)
передбачена норма,  яка створює економічні  передумови  приведення
споживачами    обліку    у    відповідність   до   режиму   роботи
електроустановок споживача та температурного режиму  навколишнього
середовища  (з  метою  роботи  засобів  обліку  із  похибкою,  яка
відповідає класу точності того чи  іншого  засобу  обліку)  шляхом
надання   постачальнику   електричної  енергії  права  здійснювати
відповідні коригування.

     Розрахунок обсягу  споживання  електричної  енергії  у   разі
зменшення  навантаження електроустановок споживача нижче за нижній
поріг чутливості розрахункового засобу обліку (індукційного  типу)
прямого  включення  або у разі завантаження трансформаторів струму
менше ніж на 5 %  здійснюється  у  відповідності  до  пункту  7.15
Правил   (   z0417-96   )   як   добуток   величини   навантаження
електроустановок споживача на  рівні  нижнього  порогу  чутливості
обліку на величину часу роботи електроустановок споживача.

     При цьому   навантаження   електроустановок   споживача,  яке
відповідає  нижньому  порогу  чутливості  обліку,  визначається  у
відповідності із законами та формулами електротехніки, а у випадку
наявності для того  чи  іншого  засобу  обліку  -  за  методичними
рекомендаціями  Державного  комітету  України  з питань технічного
регулювання та  споживчої  політики  (до  1  жовтня  2002  року  -
Держстандарт України).

     Час роботи    електроустановок   споживача   визначається   у
відповідності до даних договору про постачання між  споживачем  та
постачальником   електричної  енергії.  У  випадку  відсутності  у
договорі даних щодо часу роботи  електроустановок  споживачів,  ця
величина   додатково  узгоджується  між  сторонами  до  проведення
розрахунків.

     Комісія звертає  увагу,  що   час   роботи   електроустановок
визначається за фактично відпрацьовані дні, протягом яких споживач
(підприємство)  працювали  у  робочому  режимі   і   не   вимикали
електроустановки, щодо електропостачання яких споживач має договір
про постачання електричної енергії  з  відповідним  постачальником
електричної енергії.

 Член Комісії                                             Ю.Кияшко