• Торгівля скрапленим вуглеводневим газом


Чи поширюється дія постанови № 1336 на суб’єкта підприємницької діяльності — юридичну особу — платника податку на додану вартість, який має намір займатися роздрібною торгівлею скрапленим вуглеводневим паливним газом через засоби пересувної торговельної мережі?

 

З метою впорядкування роздрібної торгівлі та надання послуг з постачання скрапленого вуглеводневого газу для побутових потреб населення та інших споживачів Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1790. Пунктом 25 зазначеної постанови визначено, що забороняється продаж газу для побутових потреб населення безпосередньо з автомобільних цистерн для перевезення газу, автомобільних газозаправних станцій, автомобільних газозаправних пунктів та паливної системи автотранспортних засобів, переведених на скраплений газ, а також поза пунктами реалізації газу.

На АЗС, що належать ВАТ «Б», закінчується термін оренди ТОВ «А». На цих АЗС встановлені РРО ЕРА 505, які належать ТОВ «А». Термін первинної реєстрації цих РРО — 31.12.2002 р. Чи можлива перереєстрація РРО ЕРА 505, що зареєстровані 25.04.2002 р. в ДПІ Дарницького району м. Києва, на ВАТ «Б» в ДПІ Деснянського району м. Києва? Який термін використання таких РРО з часу введення в експлуатацію?

Для проведення перереєстрації РРО ЕРА 505, який належить ТОВ «А» та зареєстрований в ДПІ Дарницького району м. Києва на ВАТ «Б» в ДПІ Деснянського району м. Києва, необхідно провести такі операції:
ТОВ «А» скасувати реєстрацію РРО ЕРА 505 в ДПІ Дарницького району м. Києва;
ТОВ «А» оформити документально передачу права власності на РРО ЕРА 505 ТОВ «Б»;
ТОВ «Б» провести реєстрацію РРО ЕРА 505 відповідно до вимог п. 2 Порядку № 614.
Що стосується первинної реєстрації РРО, то слід зазначити, що на виконання ст. 12 Закону № 265/95-ВР постановою № 1315 було затверджено Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.
Пунктом 4 зазначеного Положення визначено, що термін первинної реєстрації моделі — це граничний термін, який встановлює Державна комісія з питань впровадження електронних систем i засобів контролю та управління товарним i грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України при включенні моделі до держреєстру, до закінчення якого дозволяється реєструвати в органах державної податкової служби моделі, що раніше не використовувалися суб’єктами підприємницької діяльності під час проведення розрахункових операцій.
Таким чином, РРО типу ЕРА 505, який був зареєстрований у податковому органі та перебував в експлуатації в іншого суб’єкта підприємницької діяльності, може використовуватися зазначеним підприємством до закінчення терміну служби реєстратора.
Пунктом 2.12 Порядку № 614 визначено, що примусове скасування реєстрації та виведення з експлуатації РРО здійснюється по закінченні терміну служби, встановленого в технічній документації на РРО. Ця норма обумовлена тим, що згідно з Вимогами щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування (далі — фіскальні вимоги), затвердженими постановою № 199, інформація повинна зберігатися у фіскальній пам’яті до закінчення терміну служби реєстратора, тобто ємність фіскальної пам’яті й термін служби РРО — взаємозалежні характеристики.
Таким чином, закінчення терміну служби РРО, як правило, означає вичерпання ємності фіскальної пам’яті та неможливість подальшого використання реєстратора. Виробники РРО встановлюють в експлуатаційній документації термін служби такої тривалості, яка забезпечує максимальне використання ресурсів РРО.
Водночас застарілі моделі реєстраторів були виготовлені до введення в дію фіскальних вимог, тому термін експлуатації для певних моделей РРО не встановлювався взагалі. З метою забезпечення збереження фіскальної інформації в повному обсязі в Порядку № 11 встановлено методику визначення терміну служби РРО, відповідно до якої якщо в експлуатаційній документації термін служби електронного контрольно-касового апарата (один із класів РРО) не вказано, то він становить 7 років з моменту введення в експлуатацію, але не більше 9 років від дати випуску такого РРО.

Консультують фахівці Департаменту податкового аудиту та валютного контролю ДПА України

 
ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ № 4 / 2004