У К А З
                        ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

               Про Положення про Головне управління
                     державної служби України

        ( Із змінами, внесеними згідно з Указами Президента
          N 208/2000 від 11.02.2000
          N 473/2000 від 21.03.2000
          N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 )



     1. Затвердити  Положення  про  Головне  управління  державної
служби України (додається).

     2. Кабінету Міністрів України у місячний строк привести  свої
рішення у відповідність із цим Указом.


 Президент України                                        Л.КУЧМА

 м. Київ, 2 жовтня 1999 року
          N 1272/99


                                               ЗАТВЕРДЖЕНО
                                         Указом Президента України
                                  від 2 жовтня 1999 року N 1272/99

                            ПОЛОЖЕННЯ
         про Головне управління державної служби України


     1.    Головне    управління    державної    служби    України
(Головдержслужба  України)  є центральним органом виконавчої влади
із  спеціальним статусом, підконтрольним і підзвітним Президентові
України.  (  Абзац  перший  пункту  1  в редакції Указу Президента
N 208/2000 від 11.02.2000 )

     Головдержслужба України    забезпечує    проведення    єдиної
державної  політики  у  сфері  державної  служби  та функціональне
управління державною службою.

     2. Головдержслужба  України  у  своїй  діяльності   керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законом України "Про державну
службу" ( 3723-12 ),  іншими законами України,  актами  Президента
України, Кабінету Міністрів України та цим Положенням.

     У межах своїх повноважень Головдержслужба України організовує
виконання актів законодавства України  та  здійснює  систематичний
контроль за їх реалізацією.

     Головдержслужба України   узагальнює   практику  застосування
законодавства з питань,  що належать до її компетенції,  розробляє
пропозиції  щодо  його  вдосконалення  та  в установленому порядку
вносить їх на розгляд Президентові України  і  Кабінету  Міністрів
України.

     3. Основними завданнями Головдержслужби України є:

     участь у  формуванні  та проведення разом з іншими державними
органами єдиної державної політики у сфері державної служби;

     забезпечення функціонального управління державною службою;

     прогнозування і планування потреби державних  органів  та  їх
апарату в кадрах;

     розроблення заходів  щодо  підвищення  ефективності державної
служби, координація і контроль за їх виконанням;

     здійснення методичного  керівництва  проведенням  конкурсного
відбору, атестації державних службовців та заходів, спрямованих на
запобігання проявам корупції серед державних службовців;

     організація підготовки,    перепідготовки    і     підвищення
кваліфікації державних службовців;

     координація роботи  центральних і місцевих органів виконавчої
влади з керівниками державних підприємств,  установ,  організацій,
пов'язаної   з  укладенням  з  ними  контрактів,  їх  підготовкою,
перепідготовкою та підвищенням кваліфікації;

     організація та координація заходів щодо  проведення  наукових
досліджень з питань державної служби.

     4. Головдержслужба  України  відповідно  до покладених на неї
завдань:

     1) розробляє і вносить на розгляд Кабінету Міністрів  України
проекти нормативних актів з питань, що належать до її компетенції;

     2) проводить  аналіз фактичного складу державних службовців і
готує пропозиції державним органам про підвищення ефективності  їх
роботи;

     3) веде  комп'ютерний  облік  даних  про державних службовців
першої-третьої категорій;

     4) здійснює заходи з  удосконалення  конкурсного  відбору  на
державну  службу,  проведення  атестації  державних  службовців із
забезпеченням об'єктивної оцінки їх діяльності;

     5) готує та вносить на  розгляд  Кабінету  Міністрів  України
пропозиції про віднесення існуючих посад державних службовців, які
не перелічені у статті 25 Закону України "Про державну службу",  а
також нових посад державних службовців до відповідних категорій;

     6) готує   проекти   актів   Президента  України  і  Кабінету
Міністрів України про присвоєння рангів державним службовцям,  які
займають посади, віднесені до першої та другої категорій;

     7) надає  висновки щодо призначення на посади та звільнення з
посад перших  заступників  і  заступників  керівників  центральних
органів  виконавчої  влади,  які  відповідають  за роботу кадрових
служб,  попередньо розглядає питання про призначення на посади  та
звільнення з посад керівників кадрових служб цих органів,  а також
керівників  апарату  та  керівників   кадрових   служб   обласних,
Київської  та  Севастопольської  міських  державних адміністрацій,
директорів регіональних центрів підвищення кваліфікації  державних
службовців   і   керівників   державних   підприємств,  установ  і
організацій;

     8) здійснює  методичне   керівництво   роботою   з   кадровим
резервом,  аналізує  пропозиції  центральних  і  місцевих  органів
виконавчої влади стосовно формування кадрового резерву  на  посади
державних службовців,  призначення на які здійснюється Президентом
України за поданням Кабінету Міністрів України,  а також Кабінетом
Міністрів України, і узагальнені матеріали щороку подає на розгляд
Кабінету Міністрів України;

     9) здійснює  заходи,  спрямовані   на   запобігання   проявам
корупції   серед   державних   службовців,   узагальнює  звітність
центральних  і  місцевих  органів  виконавчої   влади   з   питань
додержання вимог   Закону   України  "Про  боротьбу  з  корупцією"
( 356/95-ВР ) та подає її Кабінету Міністрів України;

     10) перевіряє  в  державних  органах  та  органах   місцевого
самоврядування  додержання  вимог  Законів  України  "Про державну
службу", "Про боротьбу з корупцією" та інших актів законодавства з
питань державної служби;

     11) у  встановленому порядку проводить службові розслідування
з  питань  додержання  державними  службовцями  законодавства  про
державну   службу,  про  боротьбу  з  корупцією,  а  також  фактів
порушення етики поведінки державних службовців;

     12) вносить в установленому порядку пропозиції про скасування
рішень    з    питань   державної   служби,   прийнятих   всупереч
законодавству, а також пропозиції про усунення виявлених недоліків
та притягнення до відповідальності винних посадових осіб;

     13) веде   Генеральний   реєстр   контрактів   з  керівниками
державних підприємств,  установ і організацій,  головами  правлінь
акціонерних  товариств,  контрольний  пакет  акцій  яких  належить
державі, та забезпечує супроводження його комп'ютерного варіанта;

     14) узагальнює  інформацію  центральних  органів   виконавчої
влади,   Ради  міністрів  Автономної  Республіки  Крим,  обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій  про
стан  роботи  з керівниками підприємств,  установ і організацій та
пропозиції щодо  поліпшення  цієї  роботи  і  щороку  інформує  із
зазначених питань Кабінет Міністрів України;

     15) аналізує  потреби  державних органів та органів місцевого
самоврядування  у   підготовці,   перепідготовці   та   підвищенні
кваліфікації   державних   службовців   і   керівників   державних
підприємств,  установ і організацій, вносить відповідні пропозиції
щодо проведення цієї роботи;

     16) організовує  та координує розроблення науково-методичного
забезпечення навчального  процесу,  здійснює  контроль  за  якістю
навчання;

     17) формує  державне  замовлення  на  підготовку  магістрів у
галузі освіти "Державне управління",  укладає державні контракти з
відповідними   вищими   навчальними   закладами   і  контролює  їх
виконання;

     18) контролює формування  та  виконання  державними  органами
державних   замовлень   на   підвищення   кваліфікації   державних
службовців;

     19) визначає разом з іншими  державними  органами  вимоги  до
закладів  освіти  для  навчання  державних службовців і керівників
державних підприємств,  установ,  організацій, здійснює конкурсний
відбір цих закладів, бере участь у їх ліцензуванні та акредитації,
а також у сертифікації та погодженні освітньо-професійних  програм
підготовки  і  професійних програм підвищення кваліфікації в межах
своєї компетенції;

     20) здійснює  в  межах  своєї  компетенції  разом  з   іншими
органами     виконавчої     влади     загальний     контроль    та
організаційно-методичне     керівництво,     а     також     надає
науково-методичну і  консультаційно-інформаційну  допомогу центрам
підвищення кваліфікації державних службовців, керівників державних
підприємств,   установ   і  організацій  та  галузевим  інститутам
післядипломної освіти;

     21) визначає разом з державними органами пріоритетні  напрями
підготовки,  перепідготовки  та  підвищення кваліфікації державних
службовців  і  керівників   державних   підприємств,   установ   і
організацій, погоджує направлення за кордон державних службовців з
метою навчання, аналізує та веде облік даних з цих питань;

     22) дає роз'яснення з питань, що належать до її компетенції;

     23) організовує  конференції,  семінари  і  наради  з  питань
державної служби;

     24) видає журнал "Вісник державної служби України",  збірники
з довідковими,  науковими  та  науково-методичними  матеріалами  і
працями з питань державної служби;

     25) вносить    у   встановленому   порядку   пропозиції   про
вдосконалення  форм  державної  статистичної  звітності  з  питань
державної служби;

     26)  провадить  діяльність,  пов'язану  з  вивченням  досвіду
роботи  державної  служби в інших країнах, укладає в установленому
порядку   угоди   (договори)   про  співробітництво  з  іноземними
партнерами;

     27)  виконує  функції  робочого  органу Координаційної ради з
питань  державної  служби  при  Президентові  України,  забезпечує
роботу     консультативно-дорадчих    органів,    утворених    при
Головдержслужбі  України;  (  Підпункт двадцять сьомий пункту 4 із
змінами,  внесеними  згідно  з  Указом  Президента  N 473/2000 від
21.03.2000 )

     28) установлює  відомчі  заохочувальні  відзнаки  та  вирішує
питання про нагородження ними державних службовців;

     29) здійснює інші функції,  що випливають з покладених на неї
завдань.

     5. Головдержслужба України має право:

     1) залучати  вчених,  спеціалістів  центральних  і   місцевих
органів   виконавчої   влади,  органів  місцевого  самоврядування,
державних підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх
керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;

     2) утворювати  у  разі  потреби комісії та експертні групи із
залученням учених,  працівників  центральних  і  місцевих  органів
виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (за погодженням
з їх керівниками) для  підготовки  проектів  актів  законодавства,
здійснення їх експертизи та надання роз'яснень;

     3) одержувати  в  установленому  законодавством  порядку  від
органів виконавчої  влади  та  органів  місцевого  самоврядування,
державних  підприємств,  установ  і  організацій статистичні дані,
інші документи і матеріали,  необхідні для виконання покладених на
неї завдань;

     4) скликати  в  установленому  порядку  наради  з питань,  що
належать до її компетенції;

     5) представляти Кабінет Міністрів України за його  дорученням
у  міжнародних  організаціях  та  під  час  укладення  відповідних
міжнародних договорів України.

     6. Головдержслужба України у процесі виконання покладених  на
неї  завдань взаємодіє з державними органами та органами місцевого
самоврядування, а також з відповідними органами іноземних держав.

     7. Головдержслужба  України  у  межах  своїх  повноважень  на
основі   та   на   виконання  актів  законодавства  видає  накази,
організовує і контролює їх виконання.

     У випадках,     передбачених     законодавством,      рішення
Головдержслужби України є обов'язковими для виконання центральними
та  місцевими  органами  виконавчої  влади,   органами   місцевого
самоврядування,  підприємствами,  установами  і організаціями усіх
форм власності та громадянами.

     Нормативно-правові акти  Головдержслужби  України  підлягають
державній реєстрації в установленому законодавством порядку.

     Головдержслужба України  у  разі потреби видає разом з іншими
центральними та  місцевими  органами  виконавчої  влади,  органами
місцевого самоврядування спільні акти.

     8. Головдержслужбу України очолює Начальник,  якого призначає
на посаду та звільняє з посади Президент України  в  установленому
порядку.

     Начальник  Головдержслужби  України має перших заступників, у
тому  числі  першого  заступника  у  зв'язках  з  Верховною  Радою
України,   та   заступників,   які   призначаються  на  посаду  та
звільняються   з  посади  відповідно  до  законодавства.  Розподіл
обов'язків  між  заступниками  здійснює  Начальник. ( Абзац другий
пункту   8  із  змінами,  внесеними  згідно  з  Указом  Президента
N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 )

     Начальник Головдержслужби   України   здійснює    керівництво
дорученими    йому   сферами   діяльності   і   несе   персональну
відповідальність перед Президентом України та Кабінетом  Міністрів
України   за   стан   справ   у   цих   сферах,  визначає  ступінь
відповідальності заступників Начальника і  керівників  структурних
підрозділів,  погоджує продовження строку перебування на державній
службі осіб,  які досягли встановленого законодавством  граничного
віку перебування на державній службі.

     Начальник призначає на посади та звільняє з посад працівників
центрального  апарату  Головдержслужби  України,  в  тому числі за
погодженням з Кабінетом Міністрів України - керівників структурних
підрозділів  центрального апарату Головдержслужби України. ( Пункт
8   доповнено  абзацом  згідно  з  Указом  Президента  N  280/2004
( 280/2004 ) від 05.03.2004 )

     9. Для   погодженого   вирішення   питань,   що  належать  до
повноважень  Головдержслужби  України,  обговорення  найважливіших
напрямів  її  поточної  та  перспективної  діяльності  в Головному
управлінні  утворюється  колегія  у  складі   Начальника   (голова
колегії),  заступників Начальника за посадою, керівних працівників
Головдержслужби України,  а також  працівників  інших  центральних
органів виконавчої влади.

     У  разі  потреби  до  складу  колегії Головдержслужби України
можуть  входити  в  установленому  порядку  інші  особи. ( Пункт 9
доповнено  абзацом  другим  згідно  з Указом Президента N 280/2004
( 280/2004 ) від 05.03.2004 )

     Членів колегії   затверджує   та   увільняє   від   виконання
обов'язків  Кабінет  Міністрів  України  за  поданням   Начальника
Головдержслужби України.

     Рішення  колегії проводяться у життя наказами Головдержслужби
України. ( Абзац четвертий пункту 9 із змінами, внесеними згідно з
Указом Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 )

     10.  Гранична чисельність працівників Головдержслужби України
затверджується Кабінетом Міністрів України.

     Структуру центрального   апарату   Головдержслужби    України
затверджує  Начальник  Головдержслужби  України  за  погодженням з
Кабінетом Міністрів України.

     Штатний розпис,  кошторис  видатків  Головдержслужби  України
затверджує  Начальник  Головдержслужби  України  за  погодженням з
Міністерством фінансів України.

     Положення про  структурні  підрозділи  центрального   апарату
Головдержслужби   України   затверджує  Начальник  Головдержслужби
України.
( Пункт 10 в редакції Указу Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від
05.03.2004 )

     11.   Головдержслужба   України   є   юридичною  особою,  має
самостійний  баланс,  рахунки  в  органах  Державного казначейства
України,  печатку  із зображенням Державного Герба України і своїм
найменуванням.  (  Пункт  11 із змінами, внесеними згідно з Указом
Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 )

 Глава Адміністрації
 Президента України                             М.БІЛОБЛОЦЬКИЙ