У К А З ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ Про Положення про Головне управління державної служби України ( Із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 208/2000 від 11.02.2000 N 473/2000 від 21.03.2000 N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 ) 1. Затвердити Положення про Головне управління державної служби України (додається). 2. Кабінету Міністрів України у місячний строк привести свої рішення у відповідність із цим Указом. Президент України Л.КУЧМА м. Київ, 2 жовтня 1999 року N 1272/99 ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України від 2 жовтня 1999 року N 1272/99 ПОЛОЖЕННЯ про Головне управління державної служби України 1. Головне управління державної служби України (Головдержслужба України) є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, підконтрольним і підзвітним Президентові України. ( Абзац перший пункту 1 в редакції Указу Президента N 208/2000 від 11.02.2000 ) Головдержслужба України забезпечує проведення єдиної державної політики у сфері державної служби та функціональне управління державною службою. 2. Головдержслужба України у своїй діяльності керується Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законом України "Про державну службу" ( 3723-12 ), іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та цим Положенням. У межах своїх повноважень Головдержслужба України організовує виконання актів законодавства України та здійснює систематичний контроль за їх реалізацією. Головдержслужба України узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення та в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України і Кабінету Міністрів України. 3. Основними завданнями Головдержслужби України є: участь у формуванні та проведення разом з іншими державними органами єдиної державної політики у сфері державної служби; забезпечення функціонального управління державною службою; прогнозування і планування потреби державних органів та їх апарату в кадрах; розроблення заходів щодо підвищення ефективності державної служби, координація і контроль за їх виконанням; здійснення методичного керівництва проведенням конкурсного відбору, атестації державних службовців та заходів, спрямованих на запобігання проявам корупції серед державних службовців; організація підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації державних службовців; координація роботи центральних і місцевих органів виконавчої влади з керівниками державних підприємств, установ, організацій, пов'язаної з укладенням з ними контрактів, їх підготовкою, перепідготовкою та підвищенням кваліфікації; організація та координація заходів щодо проведення наукових досліджень з питань державної служби. 4. Головдержслужба України відповідно до покладених на неї завдань: 1) розробляє і вносить на розгляд Кабінету Міністрів України проекти нормативних актів з питань, що належать до її компетенції; 2) проводить аналіз фактичного складу державних службовців і готує пропозиції державним органам про підвищення ефективності їх роботи; 3) веде комп'ютерний облік даних про державних службовців першої-третьої категорій; 4) здійснює заходи з удосконалення конкурсного відбору на державну службу, проведення атестації державних службовців із забезпеченням об'єктивної оцінки їх діяльності; 5) готує та вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції про віднесення існуючих посад державних службовців, які не перелічені у статті 25 Закону України "Про державну службу", а також нових посад державних службовців до відповідних категорій; 6) готує проекти актів Президента України і Кабінету Міністрів України про присвоєння рангів державним службовцям, які займають посади, віднесені до першої та другої категорій; 7) надає висновки щодо призначення на посади та звільнення з посад перших заступників і заступників керівників центральних органів виконавчої влади, які відповідають за роботу кадрових служб, попередньо розглядає питання про призначення на посади та звільнення з посад керівників кадрових служб цих органів, а також керівників апарату та керівників кадрових служб обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, директорів регіональних центрів підвищення кваліфікації державних службовців і керівників державних підприємств, установ і організацій; 8) здійснює методичне керівництво роботою з кадровим резервом, аналізує пропозиції центральних і місцевих органів виконавчої влади стосовно формування кадрового резерву на посади державних службовців, призначення на які здійснюється Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України, а також Кабінетом Міністрів України, і узагальнені матеріали щороку подає на розгляд Кабінету Міністрів України; 9) здійснює заходи, спрямовані на запобігання проявам корупції серед державних службовців, узагальнює звітність центральних і місцевих органів виконавчої влади з питань додержання вимог Закону України "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ) та подає її Кабінету Міністрів України; 10) перевіряє в державних органах та органах місцевого самоврядування додержання вимог Законів України "Про державну службу", "Про боротьбу з корупцією" та інших актів законодавства з питань державної служби; 11) у встановленому порядку проводить службові розслідування з питань додержання державними службовцями законодавства про державну службу, про боротьбу з корупцією, а також фактів порушення етики поведінки державних службовців; 12) вносить в установленому порядку пропозиції про скасування рішень з питань державної служби, прийнятих всупереч законодавству, а також пропозиції про усунення виявлених недоліків та притягнення до відповідальності винних посадових осіб; 13) веде Генеральний реєстр контрактів з керівниками державних підприємств, установ і організацій, головами правлінь акціонерних товариств, контрольний пакет акцій яких належить державі, та забезпечує супроводження його комп'ютерного варіанта; 14) узагальнює інформацію центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій про стан роботи з керівниками підприємств, установ і організацій та пропозиції щодо поліпшення цієї роботи і щороку інформує із зазначених питань Кабінет Міністрів України; 15) аналізує потреби державних органів та органів місцевого самоврядування у підготовці, перепідготовці та підвищенні кваліфікації державних службовців і керівників державних підприємств, установ і організацій, вносить відповідні пропозиції щодо проведення цієї роботи; 16) організовує та координує розроблення науково-методичного забезпечення навчального процесу, здійснює контроль за якістю навчання; 17) формує державне замовлення на підготовку магістрів у галузі освіти "Державне управління", укладає державні контракти з відповідними вищими навчальними закладами і контролює їх виконання; 18) контролює формування та виконання державними органами державних замовлень на підвищення кваліфікації державних службовців; 19) визначає разом з іншими державними органами вимоги до закладів освіти для навчання державних службовців і керівників державних підприємств, установ, організацій, здійснює конкурсний відбір цих закладів, бере участь у їх ліцензуванні та акредитації, а також у сертифікації та погодженні освітньо-професійних програм підготовки і професійних програм підвищення кваліфікації в межах своєї компетенції; 20) здійснює в межах своєї компетенції разом з іншими органами виконавчої влади загальний контроль та організаційно-методичне керівництво, а також надає науково-методичну і консультаційно-інформаційну допомогу центрам підвищення кваліфікації державних службовців, керівників державних підприємств, установ і організацій та галузевим інститутам післядипломної освіти; 21) визначає разом з державними органами пріоритетні напрями підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і керівників державних підприємств, установ і організацій, погоджує направлення за кордон державних службовців з метою навчання, аналізує та веде облік даних з цих питань; 22) дає роз'яснення з питань, що належать до її компетенції; 23) організовує конференції, семінари і наради з питань державної служби; 24) видає журнал "Вісник державної служби України", збірники з довідковими, науковими та науково-методичними матеріалами і працями з питань державної служби; 25) вносить у встановленому порядку пропозиції про вдосконалення форм державної статистичної звітності з питань державної служби; 26) провадить діяльність, пов'язану з вивченням досвіду роботи державної служби в інших країнах, укладає в установленому порядку угоди (договори) про співробітництво з іноземними партнерами; 27) виконує функції робочого органу Координаційної ради з питань державної служби при Президентові України, забезпечує роботу консультативно-дорадчих органів, утворених при Головдержслужбі України; ( Підпункт двадцять сьомий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 473/2000 від 21.03.2000 ) 28) установлює відомчі заохочувальні відзнаки та вирішує питання про нагородження ними державних службовців; 29) здійснює інші функції, що випливають з покладених на неї завдань. 5. Головдержслужба України має право: 1) залучати вчених, спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції; 2) утворювати у разі потреби комісії та експертні групи із залученням учених, працівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (за погодженням з їх керівниками) для підготовки проектів актів законодавства, здійснення їх експертизи та надання роз'яснень; 3) одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій статистичні дані, інші документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань; 4) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції; 5) представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням у міжнародних організаціях та під час укладення відповідних міжнародних договорів України. 6. Головдержслужба України у процесі виконання покладених на неї завдань взаємодіє з державними органами та органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами іноземних держав. 7. Головдержслужба України у межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання. У випадках, передбачених законодавством, рішення Головдержслужби України є обов'язковими для виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності та громадянами. Нормативно-правові акти Головдержслужби України підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку. Головдержслужба України у разі потреби видає разом з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування спільні акти. 8. Головдержслужбу України очолює Начальник, якого призначає на посаду та звільняє з посади Президент України в установленому порядку. Начальник Головдержслужби України має перших заступників, у тому числі першого заступника у зв'язках з Верховною Радою України, та заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади відповідно до законодавства. Розподіл обов'язків між заступниками здійснює Начальник. ( Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 ) Начальник Головдержслужби України здійснює керівництво дорученими йому сферами діяльності і несе персональну відповідальність перед Президентом України та Кабінетом Міністрів України за стан справ у цих сферах, визначає ступінь відповідальності заступників Начальника і керівників структурних підрозділів, погоджує продовження строку перебування на державній службі осіб, які досягли встановленого законодавством граничного віку перебування на державній службі. Начальник призначає на посади та звільняє з посад працівників центрального апарату Головдержслужби України, в тому числі за погодженням з Кабінетом Міністрів України - керівників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України. ( Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 ) 9. Для погодженого вирішення питань, що належать до повноважень Головдержслужби України, обговорення найважливіших напрямів її поточної та перспективної діяльності в Головному управлінні утворюється колегія у складі Начальника (голова колегії), заступників Начальника за посадою, керівних працівників Головдержслужби України, а також працівників інших центральних органів виконавчої влади. У разі потреби до складу колегії Головдержслужби України можуть входити в установленому порядку інші особи. ( Пункт 9 доповнено абзацом другим згідно з Указом Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 ) Членів колегії затверджує та увільняє від виконання обов'язків Кабінет Міністрів України за поданням Начальника Головдержслужби України. Рішення колегії проводяться у життя наказами Головдержслужби України. ( Абзац четвертий пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 ) 10. Гранична чисельність працівників Головдержслужби України затверджується Кабінетом Міністрів України. Структуру центрального апарату Головдержслужби України затверджує Начальник Головдержслужби України за погодженням з Кабінетом Міністрів України. Штатний розпис, кошторис видатків Головдержслужби України затверджує Начальник Головдержслужби України за погодженням з Міністерством фінансів України. Положення про структурні підрозділи центрального апарату Головдержслужби України затверджує Начальник Головдержслужби України. ( Пункт 10 в редакції Указу Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 ) 11. Головдержслужба України є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням. ( Пункт 11 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 ) Глава Адміністрації Президента України М.БІЛОБЛОЦЬКИЙ