УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                             У К А З
                        ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

       ( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
         N 283/2004 ( 283/2004 ) від 05.03.2004 )

         Про внесення змін до Положення про Міністерство
           України з питань надзвичайних ситуацій та у
             справах захисту населення від наслідків
                    Чорнобильської катастрофи


     Внести до   Положення   про  Міністерство  України  з  питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи, затвердженого Указом Президента України
від 28 жовтня 1996 року N 1005 ( 1005/96 ) (із змінами,  внесеними
Указами   Президента   України   від  6  травня  1997  року  N 388
( 388/97 ),  від  1 грудня  1997 року  N 1320  (  1320/97  ),  від
3 квітня 2000 року N 553 ( 553/2000 ), зміни, що додаються.


 Президент України                                         Л.КУЧМА

 м. Київ, 26 листопада 2001 року
          N 1140/2001


                                           ДОДАТОК
                                 до Указу Президента України
                            від 26 листопада 2001 року N 1140/2001

                              ЗМІНИ,
        що вносяться до Положення про Міністерство України
       з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту
        населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
                           ( 1005/96 )


     1. У пункті 3:

     а) підпункт 7 викласти в такій редакції:

     "7) реалізація  науково-технічної  політики  у  сфері захисту
населення і територій від надзвичайних  ситуацій  техногенного  та
природного характеру і від наслідків Чорнобильської катастрофи";

     б) підпункт   8   після   слів   "Чорнобильської  катастрофи"
доповнити      словами      "пошуково-рятувальних      сил      та
аварійно-рятувальних служб";

     в) доповнити пункт підпунктом 9 такого змісту:

     "9) розроблення  та  здійснення на основі сучасних технологій
та з урахуванням міжнародних стандартів заходів щодо вдосконалення
засобів    і    способів    проведення   пошуково-рятувальних   та
аварійно-рятувальних робіт".

     2. У пункті 4:

     а) у   підпункті   5    слова    "веде    державний    реєстр
аварійно-рятувальних служб" виключити;

     б) підпункт 23-2 викласти в такій редакції:

     "23-2) вживає заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям
на водних  об'єктах,  ефективного  реагування  на  них,  пошуку  і
рятування  людей  на  цих  об'єктах,  ліквідації їх забруднення та
засмічення;  здійснює керівництво  Державною  пошуково-рятувальною
службою  на  водних  об'єктах та забезпечує координацію діяльності
підрозділів пошуково-рятувальних сил та аварійно-рятувальних служб
центральних  і  місцевих  органів  виконавчої влади,  підприємств,
установ  та  організацій  усіх  форм  власності   при   проведенні
пошуково-рятувальних заходів на водних об'єктах";

     в) доповнити   пункт   після   підпункту   29  трьома  новими
підпунктами такого змісту:

     "29-1) керує роботами зі створення системи  прийому  сигналів
про  лихо  та  оповіщення  про  нього  вздовж  узбереж  Чорного та
Азовського морів, внутрішніх водних шляхів, організовує цілодобове
чергування відповідних пошуково-рятувальних сил;

     29-2) реєструє        відповідно       до       законодавства
аварійно-рятувальні служби та проводить  у  встановленому  порядку
атестацію   цих  служб  та  їх  підрозділів,  рятувальників,  веде
відповідний реєстр;

     29-3) здійснює   методичне   керівництво   і   контроль    за
створенням,     зберіганням,    використанням    та    поповненням
оперативного,  відомчих,  регіональних,  місцевих  та   об'єктових
резервів   для  запобігання  і  ліквідації  надзвичайних  ситуацій
техногенного та природного характеру".

     3. Підпункт 10 пункту 5 викласти в такій редакції:

     "10) утворювати  в  разі  потреби  за  погодженням  з  іншими
заінтересованими центральними органами виконавчої влади комісії та
експертні групи,  в тому числі  із  залученням  до  роботи  в  них
фахівців на договірній основі, та скликати в установленому порядку
наради з питань, що належать до його компетенції".

     4. Пункти 8 і 9 викласти в такій редакції:

     "8. МНС України очолює Міністр,  якого призначає на посаду  і
звільняє з посади в установленому порядку Президент України.

     Міністр:

     1) керує  Міністерством,  як  член Кабінету Міністрів України
особисто відповідає за розроблення і реалізацію державної політики
у сфері цивільної оборони, рятувальної справи, захисту населення і
територій від надзвичайних  ситуацій  техногенного  та  природного
характеру,   запобігання  цим  ситуаціям  та  реагування  на  них,
ліквідації їх наслідків та наслідків Чорнобильської катастрофи; на
виконання вимог законодавства в межах наданих повноважень визначає
політичні пріоритети,  стратегічні напрями роботи Міністерства  та
шляхи досягнення поставлених цілей;

     2) спрямовує  і  координує  здійснення  центральними органами
виконавчої влади заходів з питань, віднесених до його відання;

     3) подає  в  установленому  порядку   на   розгляд   Кабінету
Міністрів   України  проекти  законів  України,  актів  Президента
України та Кабінету Міністрів  України,  розробником  яких  є  МНС
України;

     4) подає  в  установленому порядку Прем'єр-міністрові України
пропозиції щодо призначення на  посаду  Державного  секретаря  МНС
України (далі - Державний секретар);

     5) затверджує  за  поданням  Державного  секретаря програми і
плани роботи МНС України,  розглядає та затверджує звіт Державного
секретаря про їх виконання;

     6) приймає  за  поданням  Державного  секретаря  рішення щодо
розподілу бюджетних коштів,  головним  розпорядником  яких  є  МНС
України,  розглядає та затверджує звіт Державного секретаря про їх
використання;

     7) підписує нормативно-правові акти МНС України;

     8) подає   Кабінету   Міністрів   України   пропозиції   щодо
утворення,  реорганізації  та  ліквідації  у  складі  МНС  України
урядових органів державного управління;

     9) вносить Кабінету Міністрів України подання про призначення
на  посади  і  звільнення  з  посад  керівників  урядових  органів
державного управління, утворених у складі МНС України;

     10) порушує в установленому порядку питання щодо  притягнення
до  дисциплінарної  відповідальності  Державного  секретаря,  його
першого заступника та заступників  у  разі  неналежного  виконання
ними своїх обов'язків;

     11) представляє   в  установленому  порядку  працівників  МНС
України до відзначення державними нагородами України;

     12) погоджує пропозиції Державного секретаря з питань:

     призначення на  посаду  першого  заступника  та   заступників
Державного секретаря;

     утворення, реорганізації    та    ліквідації   територіальних
органів, до компетенції яких належить захист населення і територій
від  надзвичайних  ситуацій  техногенного та природного характеру,
підприємств,  установ  та  організацій,  що  належать   до   сфери
управління  Міністерства,  затвердження  їх  положень  (статутів),
призначення  на  посади  і  звільнення  з  посад  у  встановленому
законодавством порядку їх керівників;

     граничної чисельності працівників урядових органів державного
управління, утворених у складі МНС України;

     13) погоджує  виконання  Державним   секретарем   функцій   з
управління майном, що перебуває у сфері управління Міністерства;

     14) здійснює  інші  повноваження  відповідно до законодавства
України.

     9. Організаційне,       експертно-аналітичне,        правове,
інформаційне, матеріально-технічне та інше забезпечення діяльності
МНС України здійснюється Державним секретарем.

     Державного секретаря  призначає   на   посаду   за   поданням
Прем'єр-міністра України та звільняє з посади Президент України.

     Державний секретар підзвітний і підконтрольний Міністрові.

     Державний секретар  має  першого  заступника  та заступників,
яких призначає на посади за поданням Прем'єр-міністра  України  та
звільняє з посад Президент України.

     Державний секретар,   його  перший  заступник  та  заступники
призначаються на посади на строк повноважень Президента України.

     Державний секретар  розподіляє  за  погодженням  з  Міністром
обов'язки   між  першим  заступником  та  заступниками  Державного
секретаря, визначає ступінь їх відповідальності.

     Основними завданнями Державного секретаря є:

     організація забезпечення виконання завдань,  що  належать  до
сфери діяльності МНС України;

     забезпечення діяльності  Міністра як керівника МНС України та
члена Кабінету Міністрів України;

     здійснення поточної   роботи,   пов'язаної    з    виконанням
покладених на МНС України завдань;

     забезпечення стабільності і наступності в роботі МНС України.

     Державний секретар відповідно до покладених на нього завдань:

     1) організовує роботу апарату МНС України;

     2) готує та подає на затвердження Міністрові програми і плани
роботи МНС України,  організовує та контролює їх виконання, звітує
про їх виконання перед Міністром;

     3) забезпечує  підготовку  проектів  законів  України,  актів
Президента України та Кабінету Міністрів України, розробником яких
є   Міністерство,   інших   документів  та  подає  їх  на  розгляд
Міністрові;

     4) організовує  розроблення  нормативно-правових  актів,   що
приймаються МНС України, та подає їх на підпис Міністрові;

     5) організовує   та  контролює  виконання  законів,  актів  і
доручень Президента України та Кабінету Міністрів України, а також
наказів та доручень Міністра;

     6) у   разі  відсутності  Міністра  доповідає  за  дорученням
Президента України,  Кабінету Міністрів України  законопроекти  та
інші питання на пленарних засіданнях Верховної Ради України,  бере
участь у заходах,  що проводяться Президентом України та Кабінетом
Міністрів України;

     7) забезпечує    вирішення    питань,    що    виникають    у
взаємовідносинах апарату МНС України з  Адміністрацією  Президента
України,   апаратом  Верховної  Ради  України,  іншими  державними
органами і належать до їх компетенції;

     8) забезпечує взаємодію апарату МНС України  з  Секретаріатом
Кабінету Міністрів України;

     9) забезпечує  співпрацю  МНС  України  з іншими центральними
органами виконавчої влади,  Радою міністрів Автономної  Республіки
Крим,  місцевими  державними  адміністраціями,  органами місцевого
самоврядування  в  процесі  виконання   завдань,   покладених   на
Міністерство;

     10) подає     Міністрові     пропозиції    щодо    утворення,
реорганізації,  ліквідації у складі МНС України  урядових  органів
державного  управління;  за поданням керівників зазначених органів
затверджує  в  установленому  порядку  граничну   чисельність   їх
працівників,   погоджує   структуру,  штатний  розпис  і  кошторис
видатків цих органів;

     11) приймає в установленому порядку рішення  щодо  утворення,
реорганізації і ліквідації територіальних органів,  до компетенції
яких  належить  захист  населення  і  територій  від  надзвичайних
ситуацій   техногенного   та  природного  характеру,  підприємств,
установ  та  організацій,  що   належать   до   сфери   управління
Міністерства, затверджує їх положення (статути);

     12) координує  роботу відповідних урядових органів державного
управління,  територіальних органів,  до компетенції яких належить
захист   населення   і   територій   від   надзвичайних   ситуацій
техногенного та природного характеру, координує і контролює роботу
підприємств,   установ   та  організацій,  що  належать  до  сфери
управління  Міністерства,  і  вживає   заходів   до   забезпечення
ефективності їх роботи;

     13) призначає  за  погодженням  з  Міністром  та  відповідною
державною адміністрацією на посади і звільняє з  посад  керівників
територіальних   органів,  до  компетенції  яких  належить  захист
населення і територій від надзвичайних  ситуацій  техногенного  та
природного характеру;

     14) організовує роботу з документами в Міністерстві;

     15) подає   Прем'єр-міністрові   України   за  погодженням  з
Міністром пропозиції щодо призначення на посади першого заступника
та заступників Державного секретаря;

     16) призначає   на  посади  і  звільняє  з  посад  згідно  із
законодавством працівників центрального апарату МНС України та  за
пропозицією Міністра - працівників патронатної служби;

     17) розглядає в установленому порядку питання щодо присвоєння
працівникам центрального апарату МНС  України  відповідних  рангів
державних    службовців,   заохочення   та   притягнення   їх   до
дисциплінарної відповідальності;

     18) подає  Міністрові  пропозиції  щодо  розподілу  бюджетних
коштів,  головним розпорядником яких є МНС України,  забезпечує та
контролює виконання рішень Міністра щодо розподілу цих  коштів  та
звітує перед Міністром з цього питання;

     19) розпоряджається  відповідно  до  законодавства бюджетними
коштами,  передбаченими  на  утримання  центрального  апарату  МНС
України  і  територіальних  органів,  до компетенції яких належить
захист   населення   і   територій   від   надзвичайних   ситуацій
техногенного  та  природного  характеру,  інформує Міністра про їх
використання;

     20) за погодженням з Міністром виконує функції  з  управління
майном, яке перебуває у сфері управління МНС України;

     21) забезпечує  контроль за виконанням контрактів,  укладених
Міністерством  з  керівниками  підприємств  та   організацій,   що
належать до сфери управління МНС України;

     22) формує   та   затверджує  кадровий  резерв  МНС  України,
забезпечує організацію підготовки,  перепідготовки  та  підвищення
кваліфікації його працівників;

     23) забезпечує  охорону державної таємниці та здійснює заходи
щодо мобілізаційної підготовки в межах  повноважень,  передбачених
законом;

     24) забезпечує  використання в установленому порядку гербової
печатки МНС України;

     25) очолює у разі ліквідації МНС України ліквідаційну комісію
і  забезпечує  здійснення  всіх  необхідних  заходів  з ліквідації
Міністерства;

     26) виконує  інші   функції,   пов'язані   із   забезпеченням
діяльності МНС України.

     Державний секретар з питань, що належать до його компетенції,
видає накази організаційно-розпорядчого характеру та контролює  їх
виконання.

     Державний секретар має право:

     брати участь у засіданнях Кабінету Міністрів України з правом
дорадчого  голосу  при  розгляді  питань,  що  належать  до  сфери
діяльності МНС України;

     залучати в    установленому   порядку   працівників   органів
виконавчої влади,  підприємств, установ та організацій, утворювати
робочі групи,  скликати наради для розгляду питань, що належать до
компетенції МНС України;

     одержувати в   установленому   законодавством   порядку   від
центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування  інформацію,  документи,  необхідні  для  виконання
покладених на нього завдань".

     5. Пункт 10 виключити.

     6. В  абзаці  першому пункту 11 слова "Міністра,  заступників
Міністра" замінити словами "Міністра (голова колегії),  Державного
секретаря, його першого заступника та заступників (за посадою)".

     7. Пункт 13 викласти в такій редакції:

     "13. Гранична    чисельність    працівників    МНС    України
затверджується Кабінетом Міністрів України.

     Структуру МНС  України  затверджує  Державний   секретар   за
погодженням з Міністром.

     Штатний розпис  і  кошторис  видатків  МНС України затверджує
Державний  секретар  за  погодженням  з   Міністерством   фінансів
України.

     Положення про  структурні підрозділи центрального апарату МНС
України затверджує Державний секретар".


 Глава Адміністрації
 Президента України                                       В.ЛИТВИН