ЗАКОН УКРАЇНИ

Про реконструкцію та експлуатацію на платній основі автомобільної дороги Київ - Одеса

( Назва Закону в редакції Закону N 1860-IV ( 1860-15 ) від 24.06.2004, ВВР, 2004, N 45, ст.498 ) ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, N 36, ст.279 ) ( Із змінами, внесеними згідно із Законом N 1860-IV ( 1860-15 ) від 24.06.2004, ВВР, 2004, N 45, ст.498 ) ( У тексті Закону слова "на ділянці від Жашкова до Червонознам'янки" виключено згідно із Законом N 1860-IV ( 1860-15 ) від 24.06.2004, ВВР, 2004, N 45, ст.498 )

Цей Закон визначає особливості реконструкції та експлуатації на платній основі автомобільної дороги Київ - Одеса в порядку експерименту в інтересах економіки України.

Стаття 1. Визначення термінів

У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

об'єкт реконструкції - магістральна автомобільна дорога загального користування державного значення Київ - Одеса, яка перебуває в державній власності;

автомобільна дорога - лінійний комплекс інженерних та допоміжних споруд, призначених для безперервного, безпечного та зручного проїзду транспортних засобів з нормативними технічними характеристиками та навантаженнями, що забезпечує внутрішньодержавні та міжнародні перевезення пасажирів і вантажів;

інженерні споруди - споруди, що розміщені безпосередньо на автомобільній дорозі та забезпечують її функціонування (мости, шляхопроводи, віадуки, тунелі, естакади, труби водовідвідні, водоочисні споруди, галереї, підпірні стінки тощо);

допоміжні споруди - споруди, що розташовані на землях дорожнього господарства (майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, підприємства та об'єкти служб дорожнього сервісу, шумо- та снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, з'їзди, придорожні лісосмуги для захисту доріг тощо) та призначені для обслуговування рухомого складу на дорогах, учасників дорожнього руху, розміщення сервісних і ремонтно-технічних служб;

реконструкція автомобільної дороги - комплекс дорожніх робіт, що забезпечує переведення автомобільної дороги Київ - Одеса у вищу категорію;

експлуатація автомобільної дороги - комплекс заходів з технічної та комерційної експлуатації автомобільних доріг;

технічна експлуатація автомобільної дороги - комплекс дорожніх робіт з ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг, що забезпечує нормативний транспортно-експлуатаційний стан автомобільної дороги;

комерційна експлуатація автомобільної дороги - комплекс заходів з організації платного проїзду по автомобільній дорозі та отримання плати за проїзд.

Стаття 2. Основні принципи реконструкції та експлуатації на платній основі автомобільної дороги Київ - Одеса

Основними принципами реконструкції та експлуатації на платній основі автомобільної дороги Київ - Одеса:

дотримання чинних в Україні стандартів, норм і правил реконструкції автомобільних доріг та їх технічної експлуатації;

обов'язкова наявність до початку експлуатації на платній основі об'єкта реконструкції безоплатної автомобільної дороги чи окремих смуг руху вздовж об'єкта реконструкції, що знаходяться в належному для експлуатації технічному стані, як альтернативного варіанта зручного проїзду транспортних засобів у напрямку Київ Одеса та забезпечення руху в населених пунктах, розміщених вздовж об'єкта реконструкції.

Технічна та комерційна експлуатація на платній основі автомобільної дороги Київ - Одеса здійснюється відповідно до законодавства. ( Частина друга статті 2 в редакції Закону N 1860-IV ( 1860-15 ) від 24.06.2004 )

Стаття 3. Відносини, пов'язані з експлуатацією на платній основі автомобільної дороги Київ - Одеса

Відносини, пов'язані з експлуатацією на платній основі автомобільної дороги Київ - Одеса, базуються на Конституції України ( 254к/96-ВР ) і регулюються Земельним кодексом України ( 2768-14 ), цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Стаття 4. Особливості реконструкції та експлуатації на платній основі автомобільної дороги Київ - Одеса

Виконання реконструкції автомобільної дороги Київ - Одеса здійснюється в порядку експерименту в інтересах економіки України та економічного розвитку Київської, Черкаської, Кіровоградської, Миколаївської та Одеської областей із залученням кредитних коштів, у тому числі під надання державних гарантій. У разі необхідності державні гарантії кредиторам надає Кабінет Міністрів України.

Відшкодування витрат, пов'язаних з виконанням боргових зобов'язань за кредитами, залученими на виконання робіт з реконструкції автомобільної дороги Київ - Одеса, здійснюється за рахунок коштів, які передбачаються в Державному бюджеті України на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування.

Функції замовника на реконструкцію автомобільної дороги Київ - Одеса покладаються на Державну службу автомобільних доріг України. ( Стаття 4 в редакції Закону N 1860-IV ( 1860-15 ) від 24.06.2004 )

Стаття 5. Плата за проїзд автомобільною дорогою Київ - Одеса ( Назва статті 5 в редакції Закону N 1860-IV ( 1860-15 ) від 24.06.2004 )

Плата за проїзд автомобільною дорогою Київ - Одеса справляється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, з усіх власників або користувачів автотранспортних засобів, що здійснюють проїзд по цій дорозі, за винятком мешканців населених пунктів, через які проходить дорога. ( Частина перша статті 5 в редакції Закону N 1860-IV ( 1860-15 ) від 24.06.2004 )

Максимальний розмір плати за проїзд та порядок відшкодування за безоплатний проїзд автомобільною дорогою Київ - Одеса (у тому числі в разі стихійного лиха, катастрофи, епідемії, епізоотії, а також проїзд підрозділів Міністерства оборони України, прикордонної служби та транспортних засобів швидкої допомоги) встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Стаття 6. Використання плати за проїзд автомобільною дорогою Київ - Одеса

Плата за проїзд автомобільною дорогою Київ - Одеса спрямовується до Державного бюджету України (до Державного дорожнього фонду України) та використовується на фінансування витрат, пов'язаних з погашенням основної суми кредитів та виконанням боргових зобов'язань за кредитами, залученими на виконання робіт з реконструкції автомобільної дороги Київ - Одеса, технічною та комерційною експлуатацією цієї дороги, а також за напрямками, передбаченими частиною четвертою статті 3 Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" ( 1562-12 ). ( Стаття 6 в редакції Закону N 1860-IV ( 1860-15 ) від 24.06.2004 )

Стаття 7. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Закони України та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, що регулюють правовідносини, які виникнуть у процесі здійснення експерименту, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

3. Кабінету Міністрів України у місячний термін з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом та видати нормативно-правові акти, що випливають із цього Закону.

Президент України                                         Л.КУЧМА

м. Київ, 22 травня 2003 року

N 855-IV