Р о з д і л  III

              ПОДАТОК НА ДОХОДИ ІНОЗЕМНИХ ЮРИДИЧНИХ
                  ОСІБ ВІД ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ

     Стаття 14. Платники податку

     Платниками податку  на  доходи  іноземних  юридичних  осіб  є
компанії,  об'єднання,  а  також  будь-які  інші  організації,  що
визнаються  юридичними  особами  за  законодавством  країни   їх
постійного  місцеперебування,    які    здійснюють    господарську
діяльність на території України, її континентальному шельфі  та  у
виключній   (морській)    економічній    зоні    через    постійне
представництво.
     Під постійним представництвом  іноземної  юридичної  особи  в
Україні  для  цілей  оподаткування  розуміються  бюро,    контора,
агентство, будь-яке інше місце діяльності, пов'язане  з  розробкою
природних ресурсів, здійсненням передбачених контрактами робіт  по
будівництву,  установці,   монтажу,    складанню,    налагодженню,
обслуговуванню устаткування та  іншими  аналогічними  роботами,  а
також організації та громадяни,  які  представляють  на  території
України іноземну юридичну особу.
     Доходи  особистих   компаній    для    цілей    оподаткування
розглядаються  як  доходи  власників  цих  компаній  і  підлягають
оподаткуванню  відповідно   до   Закону   Української   РСР   "Про
прибутковий  податок  з  громадян   Української   РСР,   іноземних
громадян та осіб без громадянства".
     Іноземна юридична особа здійснює  господарську  діяльність  в
Україні через постійне представництво за  умови  її  реєстрації  у
встановленому    порядку    за    місцезнаходженням     постійного
представництва.
     Відсутність  реєстрації  іноземної  юридичної   особи,    яка
здійснює  діяльність  в  Україні  через  постійне  представництво,
розглядається як приховування доходу, що підлягає оподаткуванню.
     Реєстрація  початку  або  припинення  діяльності  в   Україні
іноземної юридичної особи повинна бути здійснена  протягом  місяця
після початку або за місяць до припинення діяльності.

     Стаття 15. Об'єкт оподаткування

     Об'єктом оподаткування є доход, одержаний іноземною юридичною
особою,  яка  здійснює  діяльність  на  території   України,    її
континентальному шельфі  та  у  виключній  (морській)  економічній
зоні.
     Особливості формування доходу і склад затрат, що враховуються
при  його  обчисленні,  визначаються  в  порядку,    встановленому
Кабінетом Міністрів України.
     Іноземні юридичні особи,  які  одержують  як  компенсацію  за
здійснювану в Україні  через  постійне  представництво  діяльність
оплату у вигляді продукції чи майна, сплачують податок  на  доход,
для  визначення  розміру    якого    використовуються    договірні
(контрактні) ціни, ціни основних  організацій  -  експортерів  або
ціни, обчислені на базі світових цін на таку ж саму або аналогічну
продукцію чи майно.

     Стаття 16. Порядок обчислення та строки сплати податку

     1.  Сума  податку   визначається    виходячи    з    величини
оподатковуваного доходу і ставок податку в розмірах,  передбачених
цим Законом для оподаткування спільних підприємств,  створених  на
території України з участю іноземних  інвесторів,  частка  яких  у
статутному фонді спільного підприємства перевищує 30 процентів.
     Податок  на  доходи  іноземних  юридичних  осіб  обчислюється
щорічно  податковим  органом  за   місцезнаходженням    постійного
представництва.
     2.  Іноземна  юридична  особа,  яка  здійснює  діяльність   в
Україні, не пізніше 15 квітня року, наступного за  звітним,  подає
податковому органу звіт про цю діяльність, а також декларацію  про
доход  за  формою,  встановленою  Головною  державною   податковою
інспекцією  України.  При  припиненні  діяльності  до   закінчення
календарного  року  зазначені  документи   повинні   бути   подані
протягом місяця з дня її припинення.
     Декларація про доходи іноземної юридичної особи, яка здійснює
свою діяльність в Україні, підлягає щорічній  перевірці  за  плату
аудиторською організацією, яка одержала  в  установленому  порядку
ліцензію на право заняття аудиторською діяльністю.
     3. На суму обчисленого податку платникові видається  платіжне
повідомлення  за  формою,  затвердженою  Міністерством    фінансів
України. Податок сплачується в указані в  платіжному  повідомленні
строки  у безготівковому порядку в грошових одиницях, що  діють  в
Україні, або в іноземній валюті, яка купується банками  України  в
установленому порядку  і  перераховується  в  національну  грошову
одиницю України за курсом Національного банку України.


                          Р о з д і л  IV

         ПОРЯДОК ЗАРАХУВАННЯ ПОДАТКУ НА ДОХОДИ ДО БЮДЖЕТУ

     Стаття 17. Зарахування податку на доходи до бюджету

     Суми податку на доходи зараховуються  до  державного  бюджету
України,  місцевих  бюджетів  у  порядку,  передбаченому   Законом
України "Про бюджетну систему України".


                             Р о з д і л  V

                          СПЕЦІАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

     Стаття 18.  Особливості оподаткування іноземних юридичних
                 осіб

     1. Якщо міжнародною угодою України встановлено інші  правила,
ніж ті, що містяться в цьому  Законі,  то  застосовуються  правила
міжнародної угоди.
     Положення цього Закону  не  зачіпають  податкових  привілеїв,
установлених загальними нормами міжнародного права і  спеціальними
угодами України з іншими державами.
     2. Справляння податків на  доходи  іноземних  юридичних  осіб
може бути припинено або обмежено на основі принципу  взаємності  у
випадках, коли у  відповідній  іноземній  державі  такі  ж  заходи
здійснюються  щодо  юридичних  осіб  України  стосовно  таких  або
аналогічних податків, що  повинно  бути  підтверджено  податковими
органами цієї держави.
     3. При укладанні комерційних угод  з  іноземними  фірмами  не
дозволяється  включення  до  контракту  податкових    застережень,
відповідно до яких  підприємство,  установа  або  організація,  що
виплачують доход, беруть на себе  зобов'язання  нести  витрати  по
сплаті податку на прибуток або доходи іноземних юридичних осіб.

     Стаття 19. Усунення подвійного оподаткування

     Сума прибутку або доходу, одержана за  кордоном,  включається
до загальної суми доходу, що підлягає оподаткуванню в  Україні,  і
враховується при визначенні розміру податку.
     Суми податків на прибуток  або  доходи,  одержані  за  межами
території  України,  її  континентального  шельфу  та    виключної
(морської) економічної зони, сплачені підприємствами, об'єднаннями
та організаціями за кордоном відповідно до законодавства іноземних
держав,  зараховуються  при  сплаті  ними  податків  з  доходів  в
Україні. При цьому розмір зараховуваних сум не  може  перевищувати
суми податку на доходи, що  підлягає  сплаті  в  Україні  стосовно
доходу, одержаного за кордоном.


                          Р о з д і л  VI

            ПОДАТОК НА ФОНД ОПЛАТИ ПРАЦІ КОЛГОСПНИКІВ

     Стаття 20. Платники податку

     Платниками  податку  на  фонд  оплати  праці  колгоспників  є
колгоспи, в тому числі й рибальські.

     Стаття 21. Об'єкт оподаткування

     Об'єктом оподаткування є фонд  оплати  праці  колгоспників  у
частині, яка перевищує його неоподатковуваний  розмір,  обчислений
виходячи із установленого  неоподатковуваного  розміру  заробітної
плати робітників і службовців в розрахунку на одного працюючого та
середньорічної чисельності працюючих у господарстві колгоспників.

     Стаття 22. Ставка податку і зарахування податку до бюджету

     1. Податок  з  оподатковуваної  частини  фонду  оплати  праці
колгоспників сплачується за ставкою 8 процентів.
     2.    Суми    податку    зараховуються      до        бюджету
адміністративно-територіальної одиниці  базового  рівня  місцевого
самоврядування.
     3. При обчисленні оподатковуваної частини фонду оплати  праці
колгоспників  враховуються  всі  суми,  що   підлягають    виплаті
колгоспникам,  включаючи  додаткову  оплату,  всі  види  премій  і
винагород, а також натуральну оплату.
     Продукція, яка видається в рахунок оплати  праці,  оцінюється
за її собівартістю.

     Стаття 23. Порядок і строки сплати податку

     Сплата податку на фонд оплати праці колгоспників  провадиться
колгоспами  за  квартальними  розрахунками  не  пізніше  25  числа
місяця,  наступного  за  звітним  кварталом.  Річна  сума  податку
визначається та сплачується із очікуваного  за  рік  фонду  оплати
праці за  станом  на  1  грудня,  а  кінцевий розрахунок та сплата
податку провадяться за даними річного звіту колгоспу  до  5 лютого
року, наступного за звітним.


                         Р о з д і л  VII

             ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЛАТНИКІВ І КОНТРОЛЬ ЗА
              ДОДЕРЖАННЯМ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ПОДАТКИ

     Стаття 24. Обов'язки платника

     1. Платники податків, передбачених цим Законом, зобов'язані:
     а) вести  у  встановленому  порядку  бухгалтерський  облік  і
звітність  про  фінансово-господарську  діяльність  та    подавати
податковим органам бухгалтерські звіти і  баланси,  розрахунки  по
податках та інші необхідні  документи  і  відомості,  пов'язані  з
обчисленням і сплатою податків;
     б) пред'являти, а в необхідних випадках  подавати  документи,
що підтверджують право на пільги щодо податків;
     в) своєчасно і в  повному  розмірі  сплачувати  належні  суми
податків;
     г) допускати службових осіб податкових органів для обстеження
приміщень, де  здійснюється  діяльність,  пов'язана  з  одержанням
доходу  чи  з  утриманням  об'єктів  оподаткування,  а  також  для
перевірок з питань обчислення і сплати податків.
     2. Керівники і відповідні службові особи підприємств, установ
та організацій зобов'язані  підписати  акт  перевірки,  проведеної
податковим органом, а в разі  незгоди  з  фактами,  викладеними  в
акті,  подати  письмові  пояснення  мотивів  незгоди.  Вони  також
зобов'язані виконувати  вимоги  податкового  органу  про  усунення
виявлених порушень законодавства про податки.
     3. Платники  податку,  для  яких  законодавством  встановлено
обов'язок подавати до податкових  органів  бухгалтерські  звіти  і
баланси, розрахунки по податках або декларацію  про  доходи  після
перевірки їх аудиторською організацією, зобов'язані протягом року,
наступного за звітним, подати до податкового органу  документ,  що
підтверджує факт перевірки.
     До  платника,  який  не    подав    зазначених    документів,
застосовуються  заходи,  передбачені  статтею  25  цього   Закону.
Зазначені заходи не застосовуються, якщо перевірку не проведено  у
встановлені строки не з вини платника.


     Стаття 25. Відповідальність платників

     1. Відповідальність за правильність обчислення,  своєчасність
сплати  податків  до  бюджету  і  додержання  законодавства    про
оподаткування покладається на платників податку  та  їх  службових
осіб.
     2. Платники податків, передбачених цим Законом, які не  мають
в строк, встановлений для сплати податків, бухгалтерських звітів і
балансів,  розрахунків  по  податку  за  встановленою  формою   за
відповідний  період,  сплачують  110  процентів   суми    податку,
обчисленого за попередній звітний період. Після  подання  названих
документів провадиться перерахунок  податку  виходячи  з  фактично
одержаного доходу та інших об'єктів оподаткування.
     3. Платники податків за відсутність обліку доходу або ведення
цього обліку  з  порушенням  встановленого  порядку,  а  також  за
неподання,  несвоєчасне  подання  податковим    органам    звітів,
розрахунків та інших  документів,  необхідних  для  обчислення  і
сплати податків, сплачують до бюджету 50  процентів  належних  сум
податків.
     4. У разі приховування  (заниження)  доходу  чи  приховування
інших  об'єктів  оподаткування  з  платників  у   доход    бюджету
стягується сума податку, вирахуваного з  прихованого  (заниженого)
доходу, і штраф у п'ятикратному розмірі нарахованої  суми  податку
або  сума  податку  за  інший  прихований  (необчислений)   об'єкт
оподаткування і штраф у двократному розмірі тієї  ж  суми,  а  при
повторному  порушенні  протягом  року   -   штраф   відповідно   у
десятикратному і п'ятикратному розмірі. Суми  податку,  вирахувані
з  прихованого  (заниженого)  доходу,  а  також  суми  податку  за
приховування іншого об'єкта оподаткування і  штрафу  вносяться  до
бюджету  за  рахунок  доходу,  що  залишається   в   розпорядженні
платника.
     5. Приховування доходів,  одержаних  у  вільно  конвертованій
валюті, тягне за  собою  перерахунок  сум  доходів  у  національну
грошову одиницю України за  курсом  Національного  банку  України.
Суми прихованого (заниженого) доходу або  сума  податку  за  інший
прихований  об'єкт  оподаткування,  а  також  штраф  повинні  бути
сплачені платниками до бюджету в 10-денний строк від дня складання
службовими  особами  податкових  органів  акта    про    виявлення
порушення.
     6. По підприємствах, що сплачують податки відповідно до цього
Закону,  суми  прихованого   (заниженого)    доходу    і    штрафу
перераховуються  в  доход  бюджету  в    порядку,    встановленому
законодавством України.
     7. На  службових  осіб,  винних  у  приховуванні  (заниженні)
доходу  або    приховуванні    (неврахуванні)    інших    об'єктів
оподаткування, а також у  відсутності  бухгалтерського  обліку  чи
веденні його з порушенням встановленого  порядку  і  перекрученні
бухгалтерських звітів,  у  неподанні,  несвоєчасному  поданні  або
поданні за невстановленою формою бухгалтерських звітів,  балансів,
розрахунків  та  інших  документів,  пов'язаних  з  обчисленням  і
сплатою податків до  бюджету,  податковими  органами  накладається
адміністративний  штраф  у  розмірі  середньомісячної   заробітної
плати, а за  ті  ж  дії,  вчинені  повторно  протягом  року  після
накладення  адміністративного  штрафу,   -    у    розмірі    двох
середньомісячних заробітних плат.
     8. Приховування (заниження)  доходу  або  приховування  інших
об'єктів  оподаткування,  вчинене  навмисно,  тягне    за    собою
кримінальну відповідальність відповідно до законодавства України.


     Стаття 26.  Порядок  стягнення  до  бюджету  і  повернення  з
                 бюджету неправильно сплачених податків

     1. Суми податків, не внесені у встановлені  строки,  а  також
суми прихованих (занижених) доходів  або  сума  податку  за  інший
прихований  об'єкт  оподаткування  і   штраф    за    приховування
(заниження)  доходу,    приховування    об'єкта    оподаткування
стягуються  за  весь  час  ухилення  від  сплати    податків    за
розпорядженням податкових органів у безспірному порядку.
     Своєчасно не сплачені суми податків стягуються  за  весь  час
заборгованості бюджету з нарахуванням пені в розмірі 0,2  процента
з суми  недоїмки  за  кожний  день  прострочення  (включаючи  день
сплати).
     2.  Суми  податків  з  доходів  іноземних  юридичних    осіб,
зазначені у пунктах 8 і 10 статті 4 цього Закону, не  перераховані
до  бюджету  підприємствами,  установами  та  організаціями,   які
виплачують  доходи,  стягуються  з  коштів,  що   залишаються    у
розпорядженні  цих  підприємств,  установ  та  організацій   після
розрахунків з бюджетом, у безспірному порядку незалежно від  того,
за який період виплачено доход іноземному одержувачу.
     3.  Суми  платежів  по  податках,  що  над  міру  надійшли  в
результаті неправильного їх обчислення або порушення встановленого
порядку  справляння,  підлягають  поверненню  або  зарахуванню  на
рахунок інших належних з платника сум, якщо не минув річний  строк
від дня їх надходження.
     Подання заяви про повернення сум платежів,  що  надійшли  над
міру, перериває перебіг зазначеного строку.
     Повернення  неправильно  сплачених   податків    з    бюджету
здійснюється не більш як за один  рік  до  виявлення  неправильної
сплати.

     Стаття 27. Контроль податкових органів

     Контроль  за  правильністю  застосування  законодавства   про
податки  здійснюється  податковими    органами    відповідно    до
законодавства України.
     Невиконання  службовими  особами  підприємств  і  організацій
вимог, вказівок і розпоряджень податкових органів та їх  службових
осіб при виконанні службових обов'язків,  що  випливають  з  цього
Закону, тягне за собою адміністративну відповідальність у  вигляді
штрафу  в  розмірі  середньомісячної    заробітної    плати,    що
накладається керівниками податкових органів.

     Стаття 28. Оскарження дій службових осіб податкових органів

     1. Скарги  на  дії  службових  осіб  податкових  органів  при
справлянні ними податків подаються тому  органу,  якому  ці  особи
безпосередньо підпорядковані. Скарги розглядаються і  рішення  про
них виносяться не пізніше 30-денного строку з моменту  надходження
скарги.
     Рішення по скаргах можуть бути оскаржені в місячний строк  до
вищестоящого податкового органу.
     У разі незгоди з прийнятим рішенням вищестоящого  податкового
органу воно може бути оскаржено в судовому порядку.
     2.  Оскарження  дій  службових  осіб   податкових    органів,
пов'язаних з накладенням адміністративного стягнення,  провадиться
відповідно  до  законодавства    України    про    адміністративні
правопорушення.
     3. Подання скарги не зупиняє стягнення податків.  Орган,  що
розглядає скарги,  має  право  зупинити  стягнення  належної  суми
податку до вирішення скарги.


 Президент України                                      Л.КРАВЧУК

 м. Київ, 21 лютого 1992 року
     N 2146-XII