УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 28 жовтня 1993 р. N 892
                               Київ

      ( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
        N 1364 ( 1364-2004-п ) від 15.10.2004 )

                   Про Статут Державної служби
                    з карантину рослин України


     На виконання постанови Верховної Ради України від  30  червня
1993 р. "Про порядок введення в дію Закону України  "Про карантин рослин"   (  3349-12  )     Кабінет     Міністрів          України
п о с т а н о в л я є:

     Затвердити  Статут  Державної  служби  з  карантину    рослин
України, що додається.


     Виконуючий обов'язки
     Прем'єр-міністра України                    Ю. ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ

           Міністр
     Кабінету Міністрів України                  І. ДОЦЕНКО

     Інд.22


                                          ЗАТВЕРДЖЕНИЙ
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 28 жовтня 1993 р. N 892


                              СТАТУТ
            Державної служби з карантину рослин України


                      I. Загальні положення

     1. Відповідно  до  Закону  України   "Про карантин рослин"
( 3348-12 ) на території України  Державною  службою  з  карантину
рослин здійснюється  система  державних  заходів,  спрямованих  на
захист  рослин,  продукції  їх  перероблення,  сировини,   окремих
вантажів тощо від карантинних об'єктів.

     2. Державна служба з  карантину  рослин  у  своїй  діяльності
керується Конституцією ( 888-09 ) і законами України,  постановами
Верховної  Ради  України,  указами  і  розпорядженнями  Президента
України,  декретами,  постановами   і   розпорядженнями   Кабінету
Міністрів України,  нормативними  актами  Міністерства  сільського
господарства і продовольства України, а також цим Статутом.

     3. Державна служба з карантину рослин України складається  із
центрального спеціально уповноваженого органу з карантину рослин -
Головної державної інспекції  з  карантину  рослин  з  Центральною
науково-дослідною  карантинною   лабораторією    та    Центральним
фумігаційним  загоном  Міністерства  сільського  господарства    і
продовольства  України  та  інших  спеціальних  органів  у  галузі
карантину рослин, підпорядкованих Головній державній  інспекції  з
карантину рослин.

     Іншими спеціальними органами з карантину рослин є:
     прикордонна державна інспекція з карантину рослин  Республіки
Крим;
     прикордонні державні обласні і державні обласні  інспекції  з
карантину рослин;
     державні міські інспекції з карантину рослин;
     міжрайонні і районні пункти з карантину рослин;
     прикордонні пункти з карантину рослин при морських і річкових
портах (на пристанях), на залізничних станціях і в аеропортах  (на
аеродромах), на  підприємствах  поштового  зв'язку,  автомобільних
дорогах (автовокзалах, автостанціях);
     пункти пропуску з  карантину  рослин  на  державному  кордоні
України;
     обласні фумігаційні загони, карантинні лабораторії.
     У  разі  необхідності  пункти  з  карантину  рослин    можуть
створюватись і на інших об'єктах,  діяльність  яких  пов'язана  із
заготівлею, вивезенням, ввезенням,  перевезенням  і  використанням
підкарантинних матеріалів та об'єктів.

     4. Основними завданнями Державної служби з  карантину  рослин
України є:
     охорона  території  країни  від  занесення  або  самостійного
проникнення  з-за  кордону  або  з  карантинної  зони  карантинних
об'єктів;
     своєчасне виявлення,  локалізація  і  ліквідація  карантинних
об'єктів, а також запобігання проникненню їх в регіони країни,  де
вони відсутні;
     здійснення  державного  контролю  за  додержанням  особливого
карантинного режиму і проведенням заходів  щодо  карантину  рослин
під час вирощування, заготівлі, вивезення, ввезення,  перевезення,
зберігання,    перероблення,    реалізації    та      використання
підкарантинних матеріалів та об'єктів.

     5. Організаційна структура  і  штатна  чисельність  Державної
служби з карантину рослин затверджуються Міністерством  сільського
господарства  і  продовольства  України  за   поданням    Головної
державної інспекції з карантину рослин.
     Головна  державна  інспекція  з  карантину  рослин   України,
прикордонна державна інспекція з карантину рослин Республіки Крим,
прикордонні державні обласні, державні обласні та міські інспекції
з карантину рослин є юридичними особами, мають самостійний баланс,
рахунки в установах  банків,  печатки  із  зображенням  Державного
герба України і своїм найменуванням.

                II. Компетенція Державної служби
                        з карантину рослин

     6. До відання Головної державної інспекції з карантину рослин
України належить:
     керівництво роботою Центральної науково-дослідної карантинної
лабораторії та  Центрального  фумігаційного  загону,  прикордонної
державної  інспекції  з  карантину   рослин    Республіки    Крим,
прикордонних державних обласних, державних  обласних  і  державних
міських інспекцій з карантину рослин;
     визначення порядку завезення і використання насіння, рослин і
продукції рослинного походження з-за кордону,  їх  перевезення  на
території України та за її межами за  погодженням  з  карантинними
службами тих країн, з якими  Україна  має  договори,  на  підставі
конвенції або угоди між державами про співробітництво;
     вивчення видового складу, біології та екології карантинних  й
інших небезпечних шкідників, хвороб рослин і  бур'янів,  відсутніх
на території країни, розроблення прогнозу  їх  поширення  з  метою
запобігання завезенню туди, де вони можуть призвести до збитків;
     видання відповідних наказів, інструкцій, положень, правил  та
інших нормативних документів з карантину рослин;
     ведення  обліку  і  видання   інформації    щодо    поширення
карантинних об'єктів;
     проведення експертизи підкарантинних матеріалів та об'єктів;
     видача карантинних документів на  імпорт  насіння,  рослин  і
продукції рослинного походження;
     внесення  подання  до  Кабінету   Міністрів    України    про
запровадження особливого карантинного режиму;
     координація спільно з Міністерством сільського господарства і
продовольства  України,  Українською  академією   аграрних    наук
науково-дослідних робіт з карантину рослин;
     здійснення контролю за додержанням законодавства з  карантину
рослин, у тому числі під час укладання договорів  (контрактів)  на
завезення з-за кордону продукції рослинного походження;
     пропаганда знань з карантину рослин;
     державний  контроль  за  проведенням   карантинних    заходів
підприємствами, установами, організаціями та громадянами.

     7. До відання прикордонної державної  інспекції  з  карантину
рослин  Республіки  Крим,  прикордонних  державних  або  державних
обласних  і  державних  міських  інспекцій  з  карантину    рослин
належить:
     видача  сертифікатів  на  насіння,  рослини    і    продукцію
рослинного походження, що експортуються, а також, що вивозяться із
зон особливого карантинного режиму;
     проведення карантинної перевірки  і  лабораторної  експертизи
завезених із-за кордону підкарантинних матеріалів  та  об'єктів (у
тому числі  тих, що надходять у багажі, поштових відправленнях   і
ручній поклажі пасажирів);
     організація  оздоровлення  і   знезараження    підкарантинних
матеріалів та об'єктів, транспортних засобів, що прибувають  із-за
кордону;
     державний  контроль  за  проведенням   карантинних    заходів
підприємствами, установами, організаціями та громадянами;
     організація систематичних і проведення контрольних  обстежень
сільськогосподарських  і  лісових  угідь,  місць   зберігання    і
перероблення насіння, рослин і  продукції  рослинного  походження,
пунктів ввезення підкарантинних матеріалів та об'єктів,  прилеглої
до них території;
     контроль за діяльністю інтродукційно-карантинних розсадників,
державних  сортодільниць,  оранжерей  і  теплиць,  що    проводять
карантинну  перевірку  насіння,  рослин  і  садового    матеріалу,
завезених із-за кордону;
     здійснення державного контролю за  виробництвом,  заготівлею,
транспортуванням,  зберіганням,   переробленням,    використанням,
реалізацією насіння, рослин і продукції рослинного походження,  що
експортуються або імпортуються;
     вжиття відповідно до  законодавства  термінових  заходів  для
локалізації та ліквідації  карантинних  об'єктів,  запобігання  їх
поширенню;
     контроль за проведенням  карантинних  заходів  відповідно  до
міжнародних угод і конвенцій;
     пропаганда знань з карантину рослин;
     внесення до відповідних  органів  подання  про  запровадження
(зняття) особливого карантинного режиму;
     залучення для участі у своїй роботі громадських уповноважених
з  карантину  рослин  із    числа    працівників    заготівельних,
транспортних,  переробних  та  інших  підприємств,    установ    і
організацій.

        III. Обов'язки і права посадових осіб Державної
             служби з карантину рослин та професійні вимоги 
             до спеціалістів в галузі карантину рослин


     8. Головним державним інспектором з карантину рослин  України
є  керівник  Головної  державної  інспекції  з  карантину   рослин
України, який призначається і звільняється з посади  Міністерством
сільського господарства і продовольства України.
     Головним державним інспектором з карантину рослин  Республіки
Крим, області і міста є  керівник відповідного органу з  карантину
рослин,  який  призначається  і  звільняється  з  посади  Головним
державним інспектором з карантину рослин України.

     9.  Головні,  провідні  спеціалісти  та   спеціалісти    всіх
категорій прикордонної  державної  інспекції  з  карантину  рослин
Республіки  Крим,  прикордонних  державних  обласних,    державних
обласних,  державних  міських  інспекцій  з   карантину    рослин,
завідуючі прикордонними пунктами з карантину  рослин  у  морських,
річкових  портах  (на  пристанях),  на  відповідних    залізничних
станціях,  в  аеропортах,  на  підприємствах  поштового   зв'язку,
автомобільних дорогах (автовокзалах, автостанціях)  за  посадою  є
одночасно державними інспекторами з карантину  рослин  відповідної
території або пункту.

     10.  Під  час  здійснення  карантинного  контролю    головний
державний інспектор з карантину рослин України,  головні  державні
інспектори з карантину рослин Республіки Крим, областей та міст, а
також державні інспектори з карантину рослин мають право:
     затримувати на період  проведення  фітосанітарної  експертизи
підкарантинні матеріали та об'єкти, що  вивезені  без  карантинних
сертифікатів з території,  де  встановлено  особливий  карантинний
режим, або ввезені з-за кордону без карантинного дозволу;
     безперешкодно  відвідувати  відповідні   об'єкти    в    зоні
обслуговування,  вимагати  інформацію,  необхідну  для  здійснення
своїх повноважень;
     відбирати  зразки  насіння,  рослин,  продукції    рослинного
походження  та  інших  матеріалів  для  проведення    лабораторної
експертизи згідно із законодавством;
     накладати  адміністративні  стягнення  на  осіб,  винних    у
порушенні законодавства з карантину рослин;
     безкоштовного  проїзду  міським  і  приміським    громадським
транспортом;
     носити формений одяг установленого зразка.

     11. Головний державний інспектор з карантину рослин  України,
головні державні інспектори з карантину  рослин  Республіки  Крим,
областей та міст керують службою з  карантину  рослин,  здійснюють
державний  контроль  і  несуть  відповідальність  за    проведення
карантинних заходів відповідно на  території  України,  Республіки
Крим, областей та міст.
     У разі  виявлення  карантинних  об'єктів  головний  державний
інспектор з карантину рослин України, головний державний інспектор
з  карантину  рослин  Республіки  Крим,  державні  інспектори    з
карантину рослин впродовж 24 годин вносять  подання  про  введення
особливого карантинного режиму до відповідного органу місцевого чи
регіонального самоврядування, органу  державної  виконавчої  влади
або Кабінету Міністрів України і мають право:
     давати  обов'язкові  для   виконання    розпорядження    щодо
здійснення карантинних заходів;
     затримувати транспортні засоби, які можуть сприяти  поширенню
карантинних об'єктів;
     знезаражувати підкарантинні матеріали та об'єкти;
     вилучати, знищувати або направляти на  технічне  перероблення
підкарантинні матеріали;
     видавати відповідні висновки органам страхування.

     12. Рішення державного  інспектора,  прийняте  в  межах  його
повноважень,  щодо  заборони  вирощування,  вивезення,   ввезення,
зберігання  чи  використання    підкарантинних    матеріалів,    є
обов'язковим для виконання  всіма  підприємствами,  організаціями,
установами і громадянами.

     13. Частково повноваження державних інспекторів  з  карантину
рослин за погодженням з головним державним інспектором з карантину
рослин України,  головними  державними  інспекторами  з  карантину
рослин  Республіки  Крим,  області  і  міст   можуть    надаватися
громадським уповноваженим з карантину рослин із числа  працівників
заготівельних,  транспортних,  переробних  та  інших  підприємств,
установ і організацій, а також громадянам згідно з Положенням  про
громадських уповноважених, затвердженим  Міністерством  сільського
господарства і продовольства України.

     14. Професійною діяльністю в галузі карантину  рослин  можуть
займатися громадяни України, які мають відповідно вищу або середню
спеціальну освіту.
     Спеціалісти в галузі  карантину  рослин  працюють  на  умовах
трудового договору (контракту).
     Перепідготовка  спеціалістів  у  галузі  карантину  рослин  з
наступною атестацією здійснюється  за  рахунок  коштів  державного
бюджету один раз на п'ять років.
     Порядок атестації  спеціалістів  у  галузі  карантину  рослин
визначається головним державним  інспектором  з  карантину  рослин
України.
     Спеціалісти у галузі карантину рослин, які порушили  службові
обов'язки,  несуть  відповідальність  згідно   з    законодавством
України.

               IV. Фінансування карантинних заходів

     15.  Заходи  щодо  запобігання  поширенню,  локалізації    та
ліквідації карантинних об'єктів,  а  також  контрольні  обстеження
сільськогосподарських  угідь  фінансуються  з  коштів   державного
бюджету.

         V. Фінансування та матеріально-технічне
            забезпечення Державної служби з карантину рослин

     16.  Фінансування  та    матеріально-технічне    забезпечення
органів  Державної  служби  з  карантину  рослин  здійснюється  за
рахунок коштів державного бюджету, а також позабюджетних коштів.
     Фінансування  наукового   забезпечення    карантину    рослин
здійснюється за рахунок коштів Української академії аграрних  наук
та Міністерства сільського господарства і продовольства України.
     Позабюджетними  джерелами  фінансування  Державної  служби  з
карантину рослин є:
     надходження від підприємств, установ, організацій та громадян
за інспектування підкарантинних матеріалів та  об'єктів,  а  також
інших платних послуг згідно з договорами;
     частина коштів від сплати штрафів;
     інші джерела, що не заборонені законодавством.

              VI. Підкарантинні матеріали та об'єкти

     17. Карантинні заходи поширюються на підкарантинні  матеріали
та об'єкти:
     насіння і посадковий матеріал, сільськогосподарські лісові  і
декоративні культури, рослини  та  їх  частини  (живці,  цибулини,
бульби,  плоди і т. п.),  а  також  інша   продукція    рослинного
походження,  яка  може  переносити  шкідників,  хвороби  рослин  і
бур'яни;
     культури живих грибів, бактерії, віруси,  а  також  нематоди,
кліщі і комахи;
     колекція комах, збудники хвороб рослин і  зразки  пошкоджень,
що наносяться ними, а також гербарії і колекції насіння;
     сільгоспмашини і знаряддя оброблення грунту, всі  види  тари,
окремі  промислові  товари,  упаковка  і  вироби   із    рослинних
матеріалів, що  можуть  переносити  шкідників,  хвороби  рослин  і
бур'яни,  моноліти  і  зразки  грунтів,  транспортні  засоби,  які
надходять із зарубіжних країн, а  також  з  регіонів  України,  де
введено особливий карантинний режим;
     території  і  приміщення  підприємств  і  організацій,    які
заготовляють,  складують,  переробляють  і  реалізують   продукцію
рослинного  походження,  а  також  землі  всіх   категорій,    які
встановлені Земельним кодексом України ( 561-12 ).

        VII. Порядок проведення  карантинних  заходів  при
             ввезенні в Україну та вивезенні з неї насіння, 
             рослин і продукції рослинного походження

     18. Ввезення в Україну із зарубіжних країн насіння, рослин  і
продукції рослинного походження допускається у разі наявності:
     карантинного  дозволу  на  імпорт,  який  видається  Головною
державною інспекцією з карантину рослин України;
     фітосанітарного сертифіката, що видається державними органами
з карантину рослин країні-експортеру.

     19.  Митне  оформлення  вантажів  проводиться   лише    після
проведення фітосанітарного контролю.

     20. Організації, які займаються імпортом  насіння,  рослин  і
продукції рослинного походження, зобов'язані не пізніше ніж  за  5
днів до можливого ввезення в країну вказаної продукції  повідомити
Головну державну інспекцію з карантину рослин України.

     21. Підприємства, установи, організації,  посадові  особи  та
громадяни під час імпортування рослинної продукції зобов'язані:
     включати в торговельні договори  (контракти)  на  поставку  в
Україну із зарубіжних країн чи перевезення через територію України
насіння,  рослин  і  продукції  рослинного  походження  вимоги   з
карантину  рослин  України,    які    забезпечують    попередження
проникнення на територію України карантинних та інших  небезпечних
шкідників, хвороб рослин і бур'янів;
     під час закупівлі за кордоном великих партій насіння,  рослин
і продукції  рослинного  походження  направляти  за  свій  рахунок
державних  інспекторів  з  карантину  рослин  для  фітосанітарного
контролю  у  місцях  відвантаження  підкарантинних  матеріалів   в
Україні.

     22. Насіння, рослини і продукція рослинного  походження,  які
заводяться в Україну із зарубіжних країн, підлягають  обов'язковій
перевірці  у  пунктах  надходження  їх  до  вантажоодержувача   на
території України.

     23.  Прикордонні  пункти,  через  які  здійснюється  ввезення
насіння, рослин і продукції рослинного походження, визначаються за
узгодженням з Головною державною  інспекцією  з  карантину  рослин
України.

     24. Вивезення імпортної продукції  рослинного  походження  із
морських, річкових  портів  (пристаней),  аеропортів,  залізничних
станцій і підприємств поштового зв'язку в межі країни допускається
після  карантинної  перевірки  у  разі    наявності    карантинних
сертифікатів, що видаються на  кожну  партію  вантажу,  чи  штампа
встановленого зразка, який проставляється на вантажних  документах
державними інспекторами з карантину рослин.

     25. Забороняється ввезення  в  Україну  із  зарубіжних  країн
насіння, рослин і продукції рослинного походження, в яких виявлено
карантинні та інші небезпечні шкідники, хвороби рослин і  бур'яни,
всі види культур живих грибів, бактерій, вірусів-збудників  хвороб
рослин, а також комах, кліщів і нематод, що  пошкоджують  рослини,
за винятком зразків, які завозяться для наукових цілей.
     У разі виявлення вказаних  карантинних  об'єктів  у  вантажах
після прибуття в український порт (на залізничну станцію) державна
інспекція  з  карантину  рослин  зобов'язана  надати  рекомендації
власнику вантажу про його подальше використання.

     26.  Порядок  пропуску  окремих  плодів  свіжих  фруктів    і
городини, не заражених карантинними об'єктами, із зарубіжних країн
встановлюється Головною державною інспекцією  з  карантину  рослин
України.

     27. Насіння, рослини чи посадковий матеріал,  які  становлять
особливу цінність  і  направляються  на  адресу  науково-дослідних
установ, повинні за висновком державного  інспектора  з  карантину
рослин пройти перевірку в інтродукційно-карантинному розсаднику.

     28.  Насіння,  рослини  і  продукція  рослинного  походження,
завезені в Україну із зарубіжних країн, у  разі  виявлення  в  них
карантинних  та  інших  небезпечних  шкідників,  хвороб  рослин  і
бур'янів підлягають обов'язковому знезараженню хімічними чи іншими
засобами,  очищенню  від  бур'янів,   висіву    чи    висадці    в
інтродукційно-карантинних  розсадниках  і  оранжереях   з    метою
виявлення  прихованого  зараження   і    оздоровлення    вказаного
рослинного матеріалу, технічному переробленню  чи  використанню  в
районах, де немає небезпеки  розповсюдження  виявлених  шкідників,
хвороб  рослин  і  бур'янів.  Виявлення  прихованого  зараження  в
окремих випадках може бати здійснено шляхом лабораторного аналізу.

     29. Карантинна  перевірка  насіння  і  посадкового  матеріалу
проводиться  відповідно  до  Положення  про  порядок   карантинної
перевірки  імпортного  насіннєвого  і  посадкового  матеріалів  на
території  України,  що  затверджується  Міністерством  сільського
господарства  і  продовольства  України  і  Українською  академією
аграрних наук.

     30.  Хімічне  знезараження  насіння,  рослин   і    продукції
рослинного  походження  від  карантинних  та  інших    небезпечних
шкідників і хвороб рослин  на  прикордонних  пунктах  з  карантину
рослин, через які завозиться  цей  вантаж,  проводиться  обласними
фумігаційними  загонами  Державної  служби  з  карантину    рослин
України.

     31.  Знезараження  насіння,  рослин  і  продукції  рослинного
походження, тари, транспортних засобів від  карантинних  та  інших
небезпечних  шкідників  і    хвороб    рослин    проводиться    за
розпорядженням і під контролем державних інспекторів  з  карантину
рослин  відповідно  до  інструкцій,  що  затверджуються   Головною
державною інспекцією з карантину рослин України:
     обласними фумігаційними загонами державної служби з карантину
рослин  України,  коли  за  карантинним   станом    продукції    є
необхідність проведення хімічного знезараження,  безпосередньо  на
прикордонних пунктах з карантину рослин;
     вантажоодержувачами  в  місцях  надходження,  реалізації   чи
використання продукції, коли провести знезараження  за  технічними
умовами  неможливо  безпосередньо  на  прикордонних   пунктах    з
карантину рослин чи в місцях відвантаження;
     транспортними  організаціями  або  вантажоодержувачами,  коли
ними проводилось  вивантаження  продукції  рослинного  походження,
транспортних засобів, заражених карантинними та іншими  шкідливими
об'єктами, у  всіх  випадках,  незалежно  від  карантинного  стану
продукції рослинного походження, що перевозиться.

     32.  У  разі  виявлення  карантинних  та  інших   небезпечних
шкідників, хвороб рослин і бур'янів у насінні, рослинах, продукції
рослинного походження та в інших вантажах, завезених в Україну  із
зарубіжних країн, стосовно яких не  можуть  бути  вжиті  ефективні
заходи з знезараження  і  очищення,  ця  продукція  і  вантажі  за
вказівкою Головної державної інспекції з карантину рослин  України
за узгодженням з представниками замовників-імпортерів повертаються
експортеру або знищуються.

     33.  Транзитні  вантажі,  що  містять  насіння,  рослини    і
продукцію рослинного походження, які перевозяться через  територію
України,  підлягають  обов'язковій  перевірці  з   боку    органів
Державної служби з карантину рослин України.
     У разі виявлення у вказаних  вантажах  карантинних  та  інших
небезпечних шкідників,  хвороб  рослин  або  бур'янів  ці  вантажі
повинні бути затримані, знезаражені (з  дозволу  відправника)  або
повернуті країні-експортеру.

     34.  Насіння,  посадковий  матеріал,  рослини,  штами  (раси)
збудників хвороб, інші біологічні об'єкти і  продукція  рослинного
походження, які вивозяться із України в зарубіжні країни,  повинні
відповідати  умовам,  передбаченим  міжнародними   договорами    з
карантину і  захисту  рослин,  а  також  торговельними  договорами
(контрактами) і не входити в Перелік біологічних об'єктів, які  не
підлягають вивезенню з України,  що  затверджується  Міністерством
сільського господарства і продовольства України.

     35. Організації, які займаються експортом насіння,  рослин  і
продукції рослинного походження, зобов'язані не пізніше ніж за  30
днів до можливого відвантаження вказаної продукції за межі  країни
довести  до  відома органи Державної служби з карантину рослин про
відвантаження, спільно з ними  визначити  місця,  звідки  доцільно
проводити відвантаження продукції, а за 15 днів  до  відвантаження
пред'явити продукцію, що призначена на експорт,  для  перевірки  і
лабораторної експертизи.