ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ П О С Т А Н О В А 28.10.2004 N 1054 Про Роз'яснення щодо реалізації права голосу на виборах Президента України громадянами України, включеними до складу територіальних і дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31 жовтня 2004 року Відповідно до статей 2, 19, 20, частини шостої статті 23, частини десятої статті 24, пункту 1 частини другої статті 25, статей 31-35, 75, 76 Закону України "Про вибори Президента України" ( 474-14 ), керуючись статтями 11, 12, 13, пунктами 1, 2, 4, 5 статті 17 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" ( 1932-15 ), Центральна виборча комісія п о с т а н о в л я є: 1. Схвалити Роз'яснення щодо реалізації права голосу на виборах Президента України громадянами України, включеними до складу територіальних і дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31 жовтня 2004 року (додаються). 2. Ці Роз'яснення надіслати територіальним виборчим комісія з виборів Президента України 31 жовтня 2004 року. Голова Центральної виборчої комісії С.КІВАЛОВ Додаток до постанови Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2004 року N 1054 РОЗ'ЯСНЕННЯ щодо реалізації права голосу на виборах Президента України громадянами України, включеними до складу територіальних і дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31 жовтня 2004 року Відповідно до статті 70 Конституції України ( 254к/96-ВР ), статті 2 Закону України "Про вибори Президента України" ( 474-14 ) (далі - Закон) право голосу на виборах Президента України мають громадяни України, яким на день виборів виповнилося вісімнадцять років, крім громадян, визнаних судом недієздатними. Порядок організації голосування встановлено в статті 76 Закону ( 474-14 ), згідно з частиною першою якої при проведенні голосування на виборчій дільниці член дільничної виборчої комісії видає виборцю один виборчий бюлетень для голосування на підставі списку виборців по відповідній виборчій дільниці за умови пред'явлення виборцем одного із передбачених у частині другій статті 2 цього Закону документа, що посвідчує його особу та громадянство. У статті 31 Закону ( 474-14 ) передбачено, що до списку виборців включаються громадяни України, які досягли або на день виборів досягнуть вісімнадцяти років, мають право голосу та які на день складання списку постійно проживають на відповідній території. Таким чином, окремого спеціального порядку щодо включення до списків виборців членів територіальних і дільничних виборчих комісій та організації їх голосування Законом не передбачено, крім випадків, зазначених у частині дев'ятій статті 35 Закону ( 474-14 ), згідно з якою член дільничної виборчої комісії спеціальної виборчої дільниці, внесений до списку виборців звичайної виборчої дільниці в іншому населеному пункті, має право проголосувати на виборчій дільниці, де він є членом виборчої комісії, на підставі відкріпного посвідчення. У зв'язку з наведеним вище громадяни України, які входять до складу виборчих комісій з виборів Президента України, реалізують право голосу на загальних засадах з урахуванням такого. Згідно з частиною шостою статті 23, частиною десятою статті 24 Закону ( 474-14 ) до складу територіальної, дільничної виборчої комісії можуть входити виборці, які проживають у межах відповідного територіального виборчого округу або міста, на території якого розташований цей округ. Відповідно до частини другої статті 19 Закону ( 474-14 ) територіальний виборчий округ включає в себе один або кілька районів, міст, районів у містах. У частині першій статті 20 Закону ( 474-14 ) передбачено, що для проведення голосування та підрахунку голосів по виборах Президента України територія сіл, селищ, міст, районів у містах, що входять до складу територіального виборчого округу, поділяється на виборчі дільниці. Отже, виборець може входити до складу територіальної, дільничної виборчої комісії, місцезнаходженням якої є як населений пункт, де він включений до списку виборців, так і інший населений пункт. Згідно з частиною першою статті 33 Закону ( 474-14 ) виборець, який пізніше ніж за тридцять днів до дня виборів включно або після дня виборів до дня повторного голосування включно вибуває з населеного пункту, де він включений до списку виборців на звичайній виборчій дільниці, може звернутися в установленому Законом порядку до дільничної виборчої комісії із заявою про виключення його із списку виборців, на підставі якої та одного із передбачених у частині другій статті 2 цього Закону документа, що посвідчує його особу та громадянство, дільнична виборча комісія видає виборцю відкріпне посвідчення. Наявність у виборця відкріпного посвідчення є підставою для включення виборця до списку виборців виборчої дільниці населеного пункту не за місцем його проживання. При цьому, відповідно до частини дев'ятої статті 34 Закону ( 474-14 ), відкріпне посвідчення не може бути підставою для включення виборця до списку виборців на звичайній виборчій дільниці у тому ж населеному пункті, де воно було видане. Враховуючи викладене, Центральна виборча комісія роз'яснює членам територіальних і дільничних виборчих комісій, що у разі їх перебування в складі виборчої комісії, місцезнаходженням якої є населений пункт, де вони включені до списку виборців, ці члени виборчих комісій реалізують право голосу на виборах Президента України на відповідних виборчих дільницях за місцем проживання. Якщо ж виборець входить до складу територіальної, дільничної виборчої комісії, місцезнаходженням якої є інший населений пункт ніж той, де він включений до списку виборців, у нього є можливість реалізувати право голосу на виборчій дільниці за місцезнаходженням виборчої комісії, членом якої він є, завчасно отримавши відкріпне посвідчення в порядку, встановленому у статті 33 Закону ( 474-14 ). Центральна виборча комісія вважає також за необхідне рекомендувати територіальним і дільничним виборчим комісіям організувати роботу в день голосування таким чином, щоб кожен член виборчої комісії міг реалізувати своє конституційне право брати участь у виборах Президента України. Секретар Центральної виборчої комісії В.ЗАВАЛЕВСЬКА