ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

                        П О С Т А Н О В А

                        09.11.2004  N 1122

           Про скаргу довіреної особи кандидата на пост
             Президента України Ющенка В.А. в єдиному
       загальнодержавному виборчому окрузі Катеринчука М.Д.


     До Центральної   виборчої   комісії  5  листопада  2004  року
надійшла скарга  довіреної  особи  кандидата  на  пост  Президента
України  Ющенка  Віктора  Андрійовича в єдиному загальнодержавному
виборчому  окрузі  Катеринчука  Миколи  Дмитровича   на   протокол
(рішення)   територіальної  виборчої  комісії,  яким  недостовірно
встановлено підсумки голосування в межах територіального виборчого
округу N 138.

     У скарзі міститься прохання зобов'язати територіальну виборчу
комісію територіального виборчого округу N 138 здійснити повторний
підрахунок  голосів  виборців  по  кожній  виборчій дільниці цього
виборчого  округу,  скласти  протоколи  про  повторний  підрахунок
голосів   виборців   по   кожній  дільниці,  у  разі  неможливості
встановити достовірні результати  волевиявлення  виборців  визнати
вибори  на  виборчих  дільницях  недійсними,  а  також зобов'язати
територіальну виборчу комісію надіслати  до  Центральної  виборчої
комісії  перші  примірники  протоколів  про  повторний  підрахунок
голосів виборців на виборчих дільницях  з  рішенням  про  визнання
голосування на виборчих дільницях недійсним.

     Обґрунтовуючи свої вимоги,  заявник скарги посилається на те,
що 1  листопада  2004  року  суб'єктом  оскарження  було  прийнято
рішення у формі протоколу, яким встановлено підсумки голосування в
межах  територіального  виборчого  округу  N  138,  і  наведені  в
протоколі   відомості   не   відповідають   реальним   результатам
волевиявлення виборців.  На підтвердження такого висновку  суб'єкт
звернення  зі  скаргою  зазначає,  що  до  нього,  як до народного
депутата України,  довіреної особи кандидата  на  пост  Президента
України  Ющенка В.А.,  надходять численні звернення виборців,  які
мешкають в Донецькій та Луганській областях,  з повідомленнями про
численні  порушення  виборчого законодавства України,  насамперед,
вкидання однією особою декількох бюлетенів до  виборчої  скриньки,
голосування особами, які не мають права голосу, голосування особою
на підставі декількох відкріпних посвідчень,  голосування особами,
яких   в  день  голосування  було  включено  до  списків  виборців
безпідставно.  Також суб'єкт звернення зі скаргою вказує на те, що
нібито  такі  випадки  перевищували  більше  ніж  на  10 відсотків
кількість виборців, які брали участь у голосуванні.

     Крім того,  заявник скарги вказує на те, що за повідомленнями
виборців,  офіційних  спостерігачів,  членів  дільничних  виборчих
комісій  загальна  кількість  виборців,   які   взяли   участь   у
голосуванні,  за протоколами дільничних та територіальної виборчих
комісій перевищує загальну кількість виданих бюлетенів.

     Вивчивши зміст  скарги,  Центральна  виборча  комісія  дійшла
висновку, що скарга не підлягає розгляду Комісією з таких підстав.

     Відповідно до статті 92 Закону України "Про вибори Президента
України" ( 474-14  )  (далі  -  Закон),  що  визначає  предмет  та
суб'єктів   оскарження,   скарги,   які   стосуються  призначення,
підготовки і проведення виборів Президента  України,  можуть  бути
подані  на  рішення,  дії  чи бездіяльність виборчих комісій та їх
членів. Згідно з частиною першою статті  104  Закону  (  474-14  )
суб'єкт виборчого процесу має право оскаржити лише рішення, дії чи
бездіяльність виборчої комісії, окремого члена виборчої комісії.

     Предметом оскарження   заявник   скарги   визначив   протокол
(рішення)   територіальної   виборчої   комісії  про  встановлення
підсумків голосування в  межах  територіального  виборчого  округу
N 138.   Отже,   заявником   подано   скаргу   саме   на   рішення
територіальної виборчої комісії, яке, на думку скаржника, прийнято
у  формі протоколу.  В той же час протокол територіальної виборчої
комісії не є в розумінні Закону ( 474-14 ) рішенням  комісії,  яке
згідно зі статтею 92 Закону може бути предметом оскарження.

     Зокрема, відповідно до частини чотирнадцятої статті 28 Закону
( 474-14  )  рішення  виборчої  комісії  з  розглянутого   питання
письмово   оформляється  у  формі  постанови.  З  питань  поточної
діяльності комісія може приймати протокольні рішення.

     Таким чином,  Закон ( 474-14  )  передбачає  лише  дві  форми
прийняття  рішень  територіальною виборчою комісією - постанови та
протокольні рішення комісії.

     Встановлення підсумків голосування  в  межах  територіального
виборчого  округу  відповідно  до  статті  83 та інших норм Закону
( 474-14  )  здійснюється  територіальною  виборчою  комісією   не
прийняттям рішення,  а шляхом,  зокрема,  арифметичного підрахунку
голосів   виборців   на   підставі   прийнятих   та    розглянутих
територіальною  виборчою  комісією  протоколів дільничних виборчих
комісій,  про  що  складається  протокол  територіальної  виборчої
комісії про підсумки голосування в межах територіального виборчого
округу.

     Відповідно до пункту 10.8 Порядку  розгляду  скарг  виборчими
комісіями  з виборів Президента України,  затвердженого постановою
Центральної виборчої комісії  від  22  вересня  2004  року  N  642
( v0642359-04 ), рішення про залишення скарги без розгляду виборча
комісія приймає у  разі,  зокрема,  подання  до  виборчої  комісії
скарги, розгляд  якої  згідно із Законом ( 474-14 ) до повноважень
цієї виборчої комісії не належить.

     Отже, в цьому випадку відсутній предмет оскарження,  який  би
належав  до  розгляду  Комісією,  передбачений  статтями 99 та 104
Закону ( 474-14 ), оскільки встановлення результатів голосування в
межах   територіального   виборчого   округу,   яке   оскаржується
заявником,  відповідно до вимог цього Закону  не  здійснюється  за
рішенням територіальної виборчої комісії.

     Крім цього,  в обґрунтування своїх вимог суб'єкт звернення зі
скаргою посилається на порушення виборчого законодавства,  які, на
його думку,  мали місце в день голосування (вкидання однією особою
декількох бюлетенів до виборчої скриньки,  голосування особами, що
не  мали  права  голосу,  голосування особою на підставі декількох
відкріпних посвідчень,  голосування особами, яких було включено до
списків виборців безпідставно).

     Відповідно до  частини  четвертої статті 94 Закону ( 474-14 )
скарга щодо порушень,  які мали місце під  час  голосування,  може
бути  подана  до  виборчої  комісії,  яка допустила порушення,  не
пізніше закінчення голосування, а до виборчої комісії вищого рівня
або до суду - не пізніше двадцять четвертої години дня, наступного
за днем голосування.  Частиною п'ятою статті 94 Закону ( 474-14  )
встановлено, що строк подання скарги продовженню або поновленню не
підлягає. Оскільки скарга до Центральної виборчої комісії надійшла
6 листопада 2004 року, вона підлягає залишенню без розгляду.

     Враховуючи викладене, відповідно до частини першої статті 25,
статей 28,  91 та 92,  частини першої статті 93, частини четвертої
статті  94,  частин  п'ятої та шостої статті 96,  частин першої та
третьої статті 104 Закону України "Про вибори Президента  України"
( 474-14 ),  керуючись частиною першою статті 10, частинами першою
та третьою статті 11,  статтями 12,  13, частиною четвертою статті
14,  статтею  15,  частиною першою статті 16,  пунктом 3 статті 18
Закону України "Про  Центральну  виборчу  комісію"  (  1932-15  ),
Центральна виборча комісія  п о с т а н о в л я є:

     1. Скаргу   довіреної  особи  кандидата  на  пост  Президента
України Ющенка Віктора Андрійовича  в  єдиному  загальнодержавному
виборчому   окрузі  Катеринчука  Миколи  Дмитровича  залишити  без
розгляду.

     2. Копії цієї постанови надіслати довіреній  особі  кандидата
на    пост    Президента    України    Ющенка   В.А.   в   єдиному
загальнодержавному   виборчому   окрузі   Катеринчуку   М.Д.    та
територіальній виборчій  комісії  територіального виборчого округу
N 138.

 Голова Центральної виборчої комісії                     С.КІВАЛОВ