НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ

                            Н А К А З

                        25.12.2002  N 427


                   Про затвердження Інструкції
           про порядок підготовки і подання оперативної
         інформації в функціональній системі Національної
                служби посередництва і примирення


     Відповідно до  частини  першої  статті 15 Закону України "Про
порядок вирішення  колективних   трудових   спорів   (конфліктів)"
( 137/98-ВР  ),  Положення  про Національну службу посередництва і
примирення, затвердженого   Указом    Президента    України    від
17 листопада  1998  року  N  1258/98  (  1258/98  ),  із  змінами,
внесеними Указом  Президента  України  від  30  грудня  2000  року
N 1393/2000  (  1393/2000  ),  з  метою забезпечення інформаційної
взаємодії   в   функціональній   системі    Національної    служби
посередництва   і   примирення,   отримання  своєчасної  і  повної
інформації про загострення  стану соціально-трудових  відносин  на
виробничому,  територіальному, територіально-галузевому рівнях, їх
соціально-економічні наслідки,  запобігання виникненню колективних
трудових  спорів  (конфліктів)  та вжиття відповідних заходів щодо
стабілізації стану соціально-трудових відносин Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити Інструкцію про  порядок  підготовки  і  подання
оперативної   інформації  в  функціональній  системі  Національної
служби посередництва і примирення (додається).

     2. Заступнику  голови  Національної  служби  посередництва  і
примирення Климову В.В.,  відділам аналітично-інформаційної роботи
і прогнозування та статистики Національної служби посередництва  і
примирення, відділу Національної служби посередництва і примирення
по роботі в містах Києві та Севастополі,  відділенням Національної
служби  посередництва і примирення в Автономній Республіці Крим та
областях, враховуючи положення затвердженої пунктом 1 цього наказу
Інструкції,   забезпечити   більш   високий   рівень  оперативного
інформування  про  стан  соціально-трудових  відносин,  колективні
трудові   спори   (конфлікти)   з   метою   налагодження   системи
оперативного інформування відповідних органів державної влади  для
вжиття  невідкладних  заходів щодо нормалізації соціально-трудових
відносин.

     3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
голови Національної служби посередництва і примирення Климова В.В.

 Голова Національної служби
 посередництва і примирення                              В.Руденко


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Національної служби
                                      посередництва і примирення
                                      25.12.2002  N 427


                            ІНСТРУКЦІЯ
                 про порядок підготовки і подання
         оперативної інформації в функціональній системі
          Національної служби посередництва і примирення


                         Загальна частина

     1. Інструкція  про  порядок  підготовки і подання оперативної
інформації   в   функціональній   системі   Національної    служби
посередництва   і   примирення  встановлює  порядок  інформаційної
взаємодії Національної служби посередництва і примирення  (далі  -
НСПП),  відділу  НСПП  по  роботі  в  містах Києві та Севастополі,
представництва  НСПП  в  місті  Севастополі,  відділень   НСПП   в
Автономній  Республіці Крим та областях при збиранні,  опрацюванні
та поданні НСПП оперативної інформації про стан соціально-трудових
відносин, їх ускладнення чи загострення.

     2. Дія  Інструкції  поширюється  на всі структурні підрозділи
НСПП.

     3. Основним завданням інформаційної взаємодії є:
     - інформаційне забезпечення НСПП;
     - збирання,  накопичення та аналітична обробка інформації про
стан соціально-трудових відносин, їх ускладнення чи загострення;
     - забезпечення постійного зв'язку та обміну  інформацією  між
НСПП  та  відділом  НСПП  по роботі в містах Києві та Севастополі,
представництвом НСПП в  місті  Севастополі,  відділеннями  НСПП  в
Автономній Республіці Крим та областях;
     - інформаційне   забезпечення   заходів,    спрямованих    на
нормалізацію  і поліпшення стану соціально-трудових відносин як на
виробничому, так і на територіальному та галузевому рівнях.

       Організація і структура функціональної системи НСПП

     4. Структура    проходження    оперативної    інформації    в
функціональній системі НСПП включає:
     - відділ НСПП  по  роботі  в  містах  Києві  та  Севастополі,
представництво   НСПП  в  місті  Севастополі,  відділення  НСПП  в
Автономній Республіці Крим та областях,
     - загальний сектор НСПП (01004,  Київ-4, вул. Басейна, 1/2 А,
телефон - 235-45-01, факс 229-62-94),
     - відділ аналітично-інформаційної роботи НСПП.

          Функції системи оперативного інформування НСПП

     5. Функції   відділу   НСПП  по  роботі  в  містах  Києві  та
Севастополі,  представництва НСПП в місті  Севастополі,  відділень
НСПП в Автономній Республіці Крим та областях:
     - забезпечення оперативно-чергової діяльності (організація, в
разі    необхідності,    чергування    працівників,   налагодження
стабільного двостороннього зв'язку,  підтримання в робочому  стані
засобів друкування, факсимільного зв'язку, тиражування інформації,
визначення адресатів інформування тощо);
     - збирання,  реєстрація,  накопичення  та  аналітична обробка
інформації, перевірка достовірності інформації, що надходить;
     - передача  інформації  у  визначені  терміни  чи  термінової
інформації до відділу аналітично-інформаційної роботи НСПП;
     - збирання  і  накопичення  інформації,  створення баз даних,
постійне їх оновлення та збереження;
     - підтримка   постійного  зв'язку  та  обмін  інформацією  із
відділом аналітично-інформаційної роботи НСПП;
     - підтримка   постійного   зв'язку  та  обмін  інформацією  з
місцевими   органами   виконавчої   влади,   органами    місцевого
самоврядування,   професійними   спілками   та   їх  об'єднаннями,
об'єднаннями  роботодавців,  іншими   заінтересованими   органами,
установами і організаціями.

     6. Функції загального сектора НСПП:
     - прийом і реєстрація оперативної інформації;
     - реєстрація    і   відправлення   узагальненої   оперативної
інформації.

     7. Функції відділу аналітично-інформаційної роботи НСПП;
     - забезпечення  постійного зв'язку із відділом НСПП по роботі
в містах  Києві  та  Севастополі,  представництвом  НСПП  в  місті
Севастополі,  відділеннями  НСПП  в  Автономній Республіці Крим та
областях;
     - накопичення,  обробка та аналіз оперативної інформації,  що
находить від відділу НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі,
представництва   НСПП   в  місті  Севастополі,  відділень  НСПП  в
Автономній Республіці Крим та областях;
     - підготовка узагальнених оперативних інформацій НСПП;
     - подання оперативної інформації керівництву НСПП, підготовка
та  подання   керівництву   НСПП  аналітичних довідок оперативного
характеру щодо стану соціально-трудових відносин  із  пропозиціями
про можливі шляхи мінімізації наслідків їх загострення;
     - створення  і   постійне   оновлення   баз   даних   системи
оперативного    інформування   НСПП,    забезпечення    можливості
оперативного       доступу      до       інформації,    збереження
інформаційно-довідкового фонду.

               Бази даних оперативного інформування
                  у функціональній системі НСПП

     8. Суб'єктом створення,  оновлення, забезпечення оперативного
доступу  та  збереження  баз  даних  для  підготовки  узагальненої
оперативної інформації  є  відділ аналітично-інформаційної  роботи
НСПП;

     9. Суб'єктами створення, оновлення, забезпечення оперативного
доступу  та  збереження  баз  даних  для  підготовки   оперативної
інформації   про   ситуацію  у  трудових  колективах  підприємств,
установ, організацій, територій, галузей є відділ НСПП по роботі в
містах   Києві   та   Севастополі,  представництво  НСПП  в  місті
Севастополі,  відділення НСПП  в  Автономній  Республіці  Крим  та
областях.

     10. Бази  даних  оперативного  інформування  в функціональній
системі НСПП включають:
     - нормативно-правову  і  довідкову інформацію щодо потенційно
конфліктогенних  підприємств,  установ,  організацій,   територій,
галузей;
     - інформацію про поточний стан соціально-трудових відносин на
потенційно конфліктогенних підприємствах, установах, організаціях,
територіях, в галузях;
     - прогноз   можливих   наслідків   ускладнення,   загострення
соціально-трудових  відносин,  виникнення   колективних   трудових
спорів (конфліктів) на таких об'єктах;
     - картографічну інформацію;
     - оперативну    і    узагальнену    інформацію    про    стан
соціально-трудових відносин,  хід вирішення  колективних  трудових
спорів (конфліктів), динаміку наслідків ускладнення чи загострення
соціально-трудових відносин;
     - прогноз  стану  соцільно-трудових  відносин  на  відповідні
періоди.

                   Вхідна і вихідна інформація

     11. Інформація,      що      подається       до       відділу
аналітично-інформаційної роботи НСПП, повинна включати:
     - визначення та ідентифікацію інформації;
     - класифікацію  причин виникнення колективних трудових спорів
(конфліктів), проведення акцій протесту, страйків;
     - відомості    про   підприємства,   установи,   організації,
території,  галузі,  розбіжності між сторонами  соціально-трудових
відносин  на яких взяті на контроль з метою запобігання виникненню
колективних трудових спорів (конфліктів), і причини виникнення цих
розбіжностей;
     - моделювання  можливих  процесів   з   метою   прогнозування
соціально-економічних   наслідків   колективних   трудових  спорів
(конфліктів), проведення акцій протесту, страйків;
     - інформацію   про   надання   консультаційної   допомоги   у
формуванні  сторонами  соціально-трудових   відносин   оптимальних
рішень,  які  можуть  бути прийняті для вирішення розбіжностей між
сторонами соціально-трудових відносин;
     - результати     вжитих     заходів     щодо     нормалізації
соціально-трудових   відносин,   розв'язання   розбіжностей    між
сторонами соціально-трудових відносин.

     12. Оперативна інформація поділяється на:
     - поточну (інформацію про стан  соціально-трудових  відносин,
виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) тощо);
     - термінову (інформація про ситуацію,  що  за  своїм  змістом
потребує   невідкладного   реагування:   ускладнення,  загострення
соціально-трудових   відносин,   проведення   акцій    соціального
протесту, страйків тощо).

                      Інформаційна взаємодія

     13. інформаційна  взаємодія  включає збирання інформації,  її
первинне аналітичне опрацювання,  обмін та внесення інформації  до
відповідних баз даних.

     14. Порядок надання інформації:

     14.1. Первинна  інформація  про  ускладнення  чи  загострення
соціально-трудових відносин,  виникнення або передумову виникнення
колективних   трудових   спорів   (конфліктів),  проведення  акцій
протесту або страйків надходить до відділу НСПП по роботі в містах
Києві  та  Севастополі,  представництва  НСПП в місті Севастополі,
відділень НСПП  в  Автономній  Республіці  Крим  та  областях  від
підприємств,   установ,   організацій,  об'єднань  роботодавців  і
профспілок,  посередників,  арбітрів, позаштатних радників НСПП, а
також від окремих громадян, в тому числі від представників засобів
масової інформації.

     14.2. Отримавши інформацію  про  ускладнення  чи  загострення
соціально-трудових відносин,  виникнення або передумову виникнення
колективних  трудових  спорів   (конфліктів),   проведення   акцій
протесту  або страйків,  начальник відділу НСПП по роботі в містах
Києві  та  Севастополі,  керівник  представництва  НСПП  в   місті
Севастополі,  начальники  відділень  НСПП  в Автономній Республіці
Крим та областях,  або ж інші працівники НСПП,  які знаходяться на
робочому місці, перевіряють її достовірність, аналізують і, в разі
підтвердження,  невідкладно передають  її  до  загального  сектора
НСПП,   а  також  здійснюють  заходи  щодо  мінімізації  наслідків
ускладнення    чи    загострення    соціально-трудових    відносин
(направляють   працівників   для   уточнення  обставин  та  причин
ускладнень   соціально-трудових    відносин,    надають    правові
консультації, роз'яснення, залучають, в разі необхідності, до цієї
роботи трудових  арбітрів,  незалежних  посередників,  позаштатних
радників, пропонують можливі шляхи розв'язання розбіжностей тощо).

     14.3. Відділ аналітично-інформаційної роботи НСПП,  отримавши
доручення  керівництва  НСПП  щодо  оперативної   інформації   про
ускладнення чи загострення соціально-трудових відносин, виникнення
або   передумову   виникнення    колективних    трудових    спорів
(конфліктів),  проведення акцій протесту або страйків в конкретних
регіонах чи галузях (видах економічної  діяльності),  у  визначені
терміни готує узагальнену оперативну інформацію НСПП.

     15. Обмін  інформацією  між відділом аналітично-інформаційної
роботи  НСПП  та  відділом  НСПП  по  роботі  в  містах  Києві  та
Севастополі,    представництвом    НСПП   в   місті   Севастополі,
відділеннями НСПП в Автономній Республіці Крим та областях залежно
від  змісту  оперативної  інформації  може  відбуватися  в  режимі
повсякденної діяльності і в режимі підвищеної готовності.

     16. Стан  повсякденної  діяльності  діє  в  разі  відсутності
реальних ознак загострення соціально-трудових відносин, виникнення
колективних трудових спорів  (конфліктів).  У  стані  повсякденної
діяльності  відділ  НСПП  по роботі в містах Києві та Севастополі,
представництво  НСПП  в  місті  Севастополі,  відділення  НСПП   в
Автономній   Республіці   Крим   та  областях  подають  оперативну
інформацію відділу аналітично-інформаційної роботи НСПП станом  на
1, 11, 21 число відповідного місяця.

     17. Стан підвищеної готовності діє в разі наявності реального
загострення соціально-трудових  відносин,  виникнення  колективних
трудових   спорів  (конфліктів),  проведення  акцій  протесту  або
страйків.
     При отриманні  інформації  про  наявність передумов реального
загострення соціально-трудових відносин, виникнення або передумову
виникнення  колективних  трудових спорів (конфліктів),  проведення
акцій протесту або страйків відділ НСПП по роботі в  містах  Києві
та   Севастополі,   представництво   НСПП   в  місті  Севастополі,
відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та  областях  негайно
подають оперативну інформацію загальному сектору НСПП,  аналізують
причини ускладнення стану соціально-трудових відносин,  здійснюють
вивчення   здійснюваних   сторонами   соціально-трудових  відносин
заходів  на  відповідність   чинному   законодавству,   надсилають
сторонам  соціально-трудових  відносин  рекомендації  про усунення
допущених порушень та попереджають їх про можливі  наслідки  таких
порушень, здійснюють інші заходи, спрямовані на сприяння вирішенню
розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин.

     18. Терміни подання інформації:
     - оперативна інформація про стан соціально-трудових відносин,
виникнення колективних трудових спорів (конфліктів)  подається  до
НСПП станом  на  1,  11,  21  числа відповідного місяця не пізніше
10 год.  ранку.  Якщо вказані терміни припадають  на  вихідні  або
святкові дні,   то  оперативна  інформація  подається  не  пізніше
10 год.  ранку  останнього  робочого  дня  перед   вихідними   або
святковими днями;
     - оперативна     інформація     про     загострення     стану
соціально-трудових    відносин    на   підприємствах,   установах,
організаціях,  територіях,  галузях,  проведення  акцій  протесту,
пов'язаних  із  загостренням  стану  соціально-трудових  відносин,
проведення страйків подається негайно;
     - відділ    аналітично-інформаційної    роботи   НСПП   подає
узагальнену оперативну інформацію голові НСПП до 16 год. 1, 11, 21
числа  кожного місяця.  Якщо вказані терміни припадають на вихідні
або святкові дні,  то узагальнена оперативна інформація  подається
не  пізніше  14  год.  останнього робочого дня перед вихідними або
святковими днями.

                         Відповідальність

     19. Начальник відділу  НСПП  по  роботі  в  містах  Києві  та
Севастополі,  керівник  представництва  НСПП  в місті Севастополі,
начальники відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях
несуть   відповідальність  за  належне  створення  і  забезпечення
функціонування територіальної системи  оперативного  інформування,
за організацію робіт по обробці оперативної інформації, аналізу її
соціально-економічних наслідків та  передачі  повідомлень  відділу
аналітично-інформаційної  роботи НСПП,  за повноту і достовірність
оперативної інформації.

     20. Начальник відділу  аналітично-інформаційної  роботи  НСПП
несе   відповідальність   за  достовірність  і  повноту  отриманої
оперативної інформації,  якість та терміни  підготовки  і  подання
узагальненої оперативної інформації.