КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ П О С Т А Н О В А від 2 серпня 1996 р. N 912 Київ Про затвердження Типового положення про кадрову службу органу виконавчої влади ( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 2095 ( 2095-98-п ) від 30.12.98 ) З метою створення правових і організаційних засад для ефективної діяльності кадрової служби, пов'язаної із забезпеченням реалізації кадрової політики в органах виконавчої влади, Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є: 1. Затвердити Типове положення про кадрову службу органу виконавчої влади (додається). 2. Органам виконавчої влади з урахуванням покладених на них завдань, функціональних особливостей та особливостей кадрової роботи у відповідній галузі розробити та затвердити у тримісячний термін Положення про кадрову службу. Прем'єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО Інд.49 ЗАТВЕРДЖЕНЕ постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 1996 р. N 912 ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ про кадрову службу органу виконавчої влади 1. У міністерстві, іншому центральному, а також місцевому органі виконавчої влади залежно від обсягу, характеру та складності кадрової роботи утворюється, як правило, структурний підрозділ - управління, відділ, сектор, служба кадрів або вводиться посада спеціаліста з цих питань (далі - кадрова служба). В обласних та Київській міській державних адміністраціях у складі секретаріату утворюється відділ кадрової роботи та з питань державної служби, у Севастопольській міській державній адміністрації у складі секретаріату утворюється відділ кадрів та з питань державної служби (далі - кадрова служба). В районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях у складі секретаріату утворюється служба кадрів та з питань нагород (далі - кадрова служба). 2. У своїй діяльності кадрова служба керується Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими нормативними актами. У питаннях організації і застосування методики проведення кадрової роботи та державної служби кадрова служба керується також відповідними рекомендаціями Головдержслужби, Мінпраці, Мінюсту та Мінсоцзахисту. 3. Основним завданням кадрової служби є організація і здійснення кадрової роботи, в основу якої покладено принципи демократичного добору і просування по службі за діловими якостями та професійною компетентністю, постійне навчання працівників, заохочення їх до службової кар'єри, реалізація єдиної державної політики з питань державної служби. 4. Кадрова служба органу виконавчої влади: 1) забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби в апараті органу виконавчої влади, на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери управління органу виконавчої влади (далі - підпорядковані установи), і разом з відповідними структурними підрозділами узагальнює практику роботи з кадрами, вносить керівнику органу пропозиції щодо її вдосконалення; 2) разом з іншими структурними підрозділами органу виконавчої влади та підпорядкованими установами розробляє річні плани роботи з кадрами, визначає щорічну та перспективну (на 5 років) потребу в кадрах, формує замовлення на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації державних службовців та керівників підпорядкованих установ, забезпечує укладання відповідних угод із закладами освіти; 3) здійснює організаційне забезпечення роботи галузевої (регіональної) ради по роботі з кадрами; 4) веде встановлену звітно-облікову документацію, готує державну статистичну звітність з кадрових питань, аналізує якісний склад державних службовців, а також керівників підпорядкованих установ; 5) проводить роботу з резервом кадрів апарату органу виконавчої влади, а також здійснює організаційно-методичне керівництво формуванням кадрового резерву і контролює виконання особистих річних планів його підготовки, аналізує та узагальнює практику формування кадрового резерву в структурних підрозділах органу виконавчої влади та підпорядкованих йому установах, вносить керівнику органу пропозиції щодо її вдосконалення; 6) здійснює організаційно-методичне керівництво галузевими закладами освіти, готує методичні матеріали з питань кадрової роботи та державної служби; 7) вивчає ділові якості осіб, які претендують на зайняття посад в апараті органу виконавчої влади, попереджує їх про встановлені законодавством обмеження у прийнятті на державну службу, контролює добір та розстановку кадрів в органі виконавчої влади відповідно до вимог законодавства; 8) приймає від претендентів на посади державних службовців відповідні документи та подає їх на розгляд конкурсної комісії, здійснює інші заходи щодо організації конкурсного відбору; 9) розглядає та вносить керівнику органу пропозиції щодо проведення стажування кадрів на посадах державних службовців, готує разом з відповідними підрозділами документи для організації стажування, здійснює контроль за його проведенням; 10) готує матеріали про призначення на посади та звільнення з посад працівників органів виконавчої влади та керівників підпорядкованих установ; 11) оформляє документи про прийняття Присяги та присвоєння рангів державним службовцям, вносить про це записи до трудових книжок; 12) обчислює стаж роботи та державної служби, здійснює контроль за встановленням надбавок за вислугу років та наданням відпусток відповідної тривалості, складає графіки щорічних відпусток працівників апарату; 13) розглядає матеріали та готує документи для заохочення та нагородження працівників, веде відповідний облік; 14) у межах своєї компетенції здійснює заходи для забезпечення трудової дисципліни, оформляє документи, пов'язані з проведенням службового розслідування та застосуванням заходів дисциплінарного впливу; 15) своєчасно готує документи щодо продовження терміну перебування на державній службі та призначення пенсій працівникам; 16) здійснює роботу, пов'язану із заповненням, обліком і зберіганням трудових книжок та особових справ (особових карток) працівників; 17) оформляє і видає службові посвідчення та довідки з місця роботи працівника, проводить оформлення листків тимчасової непрацездатності; 18) готує документи для відрядження працівників за кордон, забезпечує збереження дипломатичних та службових паспортів; 19) у межах своєї компетенції бере участь у розробленні структури апарату органу виконавчої влади та штатного розпису, контролює розроблення посадових інструкцій у структурних підрозділах органу виконавчої влади та в підпорядкованих йому установах; 20) здійснює організаційне забезпечення роботи атестаційної комісії та контролює проведення атестації в підпорядкованих установах; 21) забезпечує підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації кадрів, а також разом з іншими структурними підрозділами органу виконавчої влади організує регулярне навчання працівників апарату; 22) разом з іншими структурними підрозділами здійснює контроль в апараті органу виконавчої влади та підпорядкованих йому установах за дотриманням Закону України "Про державну службу" ( 3723-12 ) та інших актів законодавства з питань кадрової роботи та державної служби; 23) здійснює облік військовозобов'язаних і призовників та бронювання військовозобов'язаних в апараті органу виконавчої влади, забезпечує контроль за станом військового обліку військовозобов'язаних і призовників в підпорядкованих установах, закладах освіти; 24) проводить іншу роботу, пов'язану із застосуванням законодавства про працю та державну службу. 5. Кадрова служба має право: 1) перевіряти і контролювати дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, вимог законодавства про працю та державну службу в апараті органу виконавчої влади та в підпорядкованих йому установах; 2) одержувати у встановленому порядку від посадових осіб органу виконавчої влади та підпорядкованих йому установ документи, необхідні для виконання покладених на кадрову службу функцій; 3) брати участь у нарадах та інших заходах з питань кадрової роботи, що проводяться в органі виконавчої влади та підпорядкованих йому установах, скликати наради з питань, що належать до компетенції кадрової служби; 4) вносити керівнику органу виконавчої влади пропозиції з питань удосконалення кадрової роботи, підвищення ефективності державної служби. 6. Покладення на кадрову службу обов'язків, не передбачених цим Положенням, і таких, що не стосуються питань кадрової роботи та державної служби, не допускається. 7. Кадрова служба підпорядковується керівнику органу виконавчої влади або за рішенням керівника - одному з його заступників. 8. Структура кадрової служби, чисельність її працівників та Положення про кадрову службу затверджуються в установленому порядку керівником органу виконавчої влади. 9. На посаду керівника кадрової служби та його заступника призначаються особи з вищою освітою і досвідом роботи з кадрами. На посади спеціалістів кадрової служби призначаються особи з вищою освітою або особи, які навчаються на останніх курсах вищих закладів освіти. Призначення на посаду та звільнення з посади керівника кадрової служби здійснюється за наявності висновку Головдержслужби. ( Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 2095 ( 2095-98-п ) від 30.12.98 ) 10. Кадрова служба має свою печатку. 11. Орган виконавчої влади створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників кадрової служби, забезпечує їх приміщенням, телефонним зв'язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами з питань кадрової роботи та державної служби.