Які необхідно подати документи для отримання компенсації за втрачене майно у зв'язку з переселенням з території радіоактивного забруднення?

Постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.1997 р. затверджено «Положення про порядок виплати компенсації громадянам за втрачене нерухоме майно у разі відселення або самостійного переселення з радіоактивно забруднених територій» (далі — Положення), яким визначено виплату грошової компенсації переселенцям. Для отримання компенсації переселенець має подати до райдержадміністрації (виконавчого органу міської ради міста обласного підпорядкування) за місцем відселення: копію ордера на житлове приміщення, яке надається у зв'язку з переселенням (незалежно від того, на кого з членів сім'ї виписано ордер), або копію договору купівлі-продажу, який підтверджує факт придбання переселенцем житлового будинку (квартири), або копію акта введення в експлуатацію житлового будинку у разі індивідуального будівництва, або копію рішення обласної або районної державної адміністрації про передачу переселенцю будинку садибного типу, незавершеного будівництва, передачу якого у власність здійснено згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.1998 р. № 637 «Про порядок передачі у приватну власність громадян незавершених будівництвом будинків садибного типу», або копію свідоцтва про право власності на житло, яке переселенець отримав після переселення у спадщину або шляхом дарування, або інші документи, які підтверджують забезпеченість переселенця житлом у місці переселення; свідоцтво про право власності на майно у місці відселення та документи про оцінку вартості, визначену згідно з п. 2 Положення; довідку про передачу майна відповідному органу місцевого самоврядування (сільській, селищній, міській раді або їх виконавчим органам) місця відселення; довідку про склад сім'ї і реєстрацію з місця переселення.

Переселенець на підставі зазначених документів за рішенням райдержадміністрації отримує грошову компенсацію, яка перераховується відповідним відділенням Державного казначейства місця відселення на його особистий рахунок, відкритий ним у будь-якому банку України. Передача майна власником здійснюється протягом місяця.після отримання або придбання житла в місці переселення.

Спадкоємець, нерухоме майно якого знаходиться на території зони радіоактивного забруднення, на підставі оцінки вартості втраченого майна також має право отримати за нього грошову компенсацію, сума якої перераховується відділеннями Державного казначейства за місцем знаходження майна на рахунок, відкритий спадкоємцем У будь-якому банку України.

Для проведення нарахування грошової компенсації спадкоємець повинен подати органу виконавчої влади за місцем знаходження майна:

Грошова компенсація перераховується на особистий рахунок переселенця (спадкоємця) у порядку черги, встановленої місцевими органами виконавчої влади.

Матеріали підготував ВАСИЛЬ МОРОЗ, юрист

Інформаційно-довідкова газета ЮРИСТ КОНСУЛЬТУЄ 47/2004