УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
              ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А

                        26.10.2004  N 511

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      11 листопада 2004 р.
                                      за N 1433/10032

       ( Постанова втратила чинність на підставі Постанови
                             Правління Національного банку
         N 620 ( z0025-05 ) від 10.12.2004 )

          Про затвердження Змін до Тимчасового положення
                 про Національну систему масових
                       електронних платежів


     Відповідно до  статті 7 Закону України "Про Національний банк
України" (  679-14  )  та   з   метою   забезпечення   промислової
експлуатації  Національної  системи  масових  електронних платежів
Правління Національного банку України П О С Т А Н О В Л Я Є:

     1. Затвердити Зміни до Тимчасового положення про  Національну
систему  масових  електронних  платежів,  затвердженого постановою
Правління Національного  банку  України  від  24.04.2000   N   161
( z0304-00  )  та  зареєстрованого  в Міністерстві юстиції України
25.05.2000 за N 304/4525, із змінами (додаються).

     2. Департаменту  платіжних  систем   (В.М.   Кравець)   після
державної  реєстрації в Міністерстві юстиції України довести зміст
цієї постанови до відома  територіальних  управлінь  Національного
банку України та банків України для використання в роботі.

     3. Постанова  набирає  чинності через 10 днів після державної
реєстрації в Міністерстві юстиції України.

 В.о. Голови                                            А.П.Яценюк


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Постанова Правління
                                      Національного банку України
                                      26.10.2004  N 511

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      11 листопада 2004 р.
                                      за N 1433/10032


                              ЗМІНИ
             до Тимчасового положення про Національну
               систему масових електронних платежів
                           ( z0304-00 )


     1. Пункт 4 розділу II виключити.

     2. Додаток  1  до  Тимчасового  положення  викласти  в  такій
редакції:

                                      "Додаток 1
                                      до Тимчасового положення про
                                      Національну систему масових
                                      електронних платежів,
                                      затвердженого постановою
                                      Правління Національного
                                      банку України
                                      24.04.2000  N 161

                                      (у редакції постанови
                                      Правління Національного
                                      банку України
                                      26.10.2004  N 511)


                            РЕГЛАМЕНТ
                          роботи НСМЕП

     Платіжна організація  визначає  режими  роботи  для членів та
учасників НСМЕП,  а також виконання важливих процедур за жорсткими
регламентами.

                 I. Режими роботи учасників НСМЕП

     1. Банки  - члени НСМЕП (їх АКС) повинні працювати в одному з
трьох режимів постійного автоматизованого зв'язку з РПЦ:
          1 - цілодобово, без вихідних днів;
          2 - у робочі дні: з 8:00 до 20:00;
          3 - у робочі дні: з 9:00 до 18:00.

     2. Розрахунковий  банк  повинен працювати в робочі дні з 9:00
до 18:00.

     3. Установи торгівлі та сфери послуг під час вступу до  НСМЕП
свій    режим    роботи   визначають   самостійно.   Розвантаження
торговельних терміналів торговець зобов'язаний проводити щоденно в
будь-який зручний для нього час (згідно з режимом роботи еквайра),
але рекомендовано це робити з 16:00 до 10:00.

     4. Процесингові центри повинні працювати  цілодобово  та  без
вихідних днів.

     5. Робота ГПЦ у робочі банківські дні:

8:00 - 18:00  - робота ГПЦ за участю персоналу:
                керування учасниками НСМЕП;
                моніторинг роботи програмного забезпечення ГПЦ, що
                функціонує в автоматичному режимі;
                робота з   учасниками   НСМЕП  у  режимі  "гарячої
                лінії";

8:00 - 10:00  - зчитування інформації  з  HSM   банків   та   збір
                статистичних  даних щодо роботи учасників НСМЕП за
                добу   за   картками,   терміналами,    картковими
                платіжними операціями тощо;
                моніторинг залишків   лімітів  HSM  банків  та  їх
                підкріплення початковими  значеннями  лімітів  (за
                потреби);

10:00 - 12:15 - розрахунок регіонального  клірингу  за   київським
                регіональним процесингом:
                формування регіональних нетто-позицій (їх звіряння
                з  нетто-позиціями  учасників  у  разі  виникнення
                розбіжностей);
                відправлення учасникам  клірингу  їх нетто-позицій
                та формування виписок за результатами клірингу;

12:15 - 12:45 - розрахунок головного клірингу:
                отримання регіональних      нетто-позицій      від
                регіональних процесингів;
                формування та    відправлення    нетто-файла   для
                Розрахункового банку;

12:45 - 18:00 - формування    файлів-виписок    за    результатами
                головного  клірингу  та  відправлення їх учасникам
                клірингу;
                формування файлів зі статистичними даними;
                виконання технологічних          робіт           з
                програмно-технічним комплексом;

18:00 - 8:00 -  робота  ГПЦ  в  автоматичному  режимі   без участі
                персоналу.

     У разі виникнення  нештатних  ситуацій  протягом  цього  часу
автоматично   забезпечується   оперативний  телефонний  зв'язок  з
черговим працівником ГПЦ.  Термін відновлення роботи  ГПЦ  у  разі
виникнення  нештатних  ситуацій  становить не більше шести годин з
моменту повідомлення про це чергового працівника ГПЦ.

     6. Робота РПЦ у робочі банківські дні:

9:00 - 18:00 -  робота РПЦ за участю персоналу:
                керування учасниками НСМЕП;
                моніторинг роботи програмного забезпечення РПЦ, що
                функціонує в автоматичному режимі;
                робота з учасниками в режимі "гарячої лінії";

10:00 - 12:30 - розрахунок регіонального клірингу
                для банків регіону:
                відправлення нетто-позицій   банкам   -  учасникам
                клірингу (їх звіряння з учасниками клірингу в разі
                виникнення розбіжностей);
                відправлення регіональних нетто-позицій від РПЦ до
                ГПЦ;

13:00 - 14:00 - приймання файлів-виписок від ГПЦ.
                Відправлення виписок за регіональним  та  головним
                клірингами банкам регіону;

18:00 - 8:00 -  робота РПЦ   в  автоматичному  режимі  без  участі
                персоналу.

     У разі  виникнення  нештатних  ситуацій  протягом  цього часу
автоматично  забезпечується  оперативний  телефонний   зв'язок   з
черговим   працівником   РПЦ.  Термін  відновлення  роботи  РПЦ  у
нештатних ситуаціях становить не  більше  шести  годин  з  моменту
повідомлення чергового працівника РПЦ.

     7. Робота ГПЦ та РПЦ у вихідні та святкові дні:

00:00 - 24:00 - робота ГПЦ  та  РПЦ  в  автоматичному  режимі  без
                участі персоналу.

     У разі виникнення  нештатних  ситуацій  протягом  цього  часу
автоматично   забезпечується   оперативний  телефонний  зв'язок  з
черговим працівником ГПЦ (РПЦ).  Термін відновлення роботи ГПЦ  та
РПЦ у разі виникнення нештатних ситуацій становить не більше шести
годин з моменту  повідомлення  про  це  чергового  працівника  ГПЦ
(РПЦ).

                   II. Основні регламенти НСМЕП

                 1. Регламент збору інформації та
                       проведення клірингу

     1.1. Еквайр  проводить збір трансакцій з терміналів до 10:00.
В автоматичному режимі еквайр проводить їх перевірку та сортування
і   всі  міжбанківські  трансакції  передає  до  РПЦ,  який  також
проводить їх перевірку та сортування і через ГПЦ та  РПЦ  емітента
передає емітенту до 11:00.

     1.2. Емітент    до   11:30   проводить   акцепт   трансакцій,
неакцептовані трансакції в цьому самому сеансі  зв'язку  направляє
своєму РПЦ, який надсилає їх еквайру до 12:15.

     1.3. РПЦ до 11:45 розраховує нетто-позиції банків, передає їх
банкам,  які здійснюють їх  квитування  (банки  повинні  до  11:45
розрахувати власні нетто-позиції).

     1.4. РПЦ пересилають нетто-позиції банків до ГПЦ (до 12:30).

     1.5. ГПЦ  формує  загальні  нетто-позиції  (звіряє їх з РПЦ у
разі  виявлення  розбіжностей)  і   до   12:45   передає   їх   до
Розрахункового банку. Банк сортує трансакції за торговцями, формує
проекти бухгалтерських проводок і до 12:45 передає  їх  у  САБ.  З
12:45  САБ  може  без  ризику  виконувати всі внутрішні дебетові і
кредитові проводки.

     1.6. Розрахунковий банк до 14:30 проводить пряме  дебетування
кореспондентських рахунків банків-платників.

     1.7. Якщо  банк  неплатоспроможний,  то Розрахунковий банк до
14:45 здійснює заходи щодо залучення потрібних коштів.

     1.8. Розрахунковий банк до 15:30 проводить кредитові  платежі
на рахунки банків.

     1.9. Банки повинні завершити внутрішні проводки до 16:00.

               2. Регламент роботи зі стоп-листами

     2.1. У  разі занесення картки в повний стоп-лист процесингові
центри та банки направляють номер цієї картки в усі  термінали  не
пізніше  ніж  через  одну добу (для банків,  що працюють у першому
режимі) та через три дні (для банків,  що працюють  у  другому  та
третьому  режимах),  усі  трансакції,  що  сформовані  за цей час,
оплачуються клієнтом.

     2.2. Якщо клієнт подав заяву емітенту про занесення картки  в
стоп-лист з 00:00 до 16:00, то:
     емітент зобов'язаний  не  пізніше  ніж  через  п'ять   хвилин
заблокувати  функцію  її  завантаження  та до 10:00 наступного дня
після дня подання заяви  клієнтом  передати  заяву  про  занесення
картки в стоп-лист до ГПЦ;
     ГПЦ до 11:00 наступного дня після дня подання заяви  клієнтом
зобов'язаний  передати  наказ  на  зміну  стоп-листа  регіональним
процесинговим центрам;
     еквайри до  12:00  наступного  дня  після  дня  подання заяви
клієнтом зобов'язані одержати зміни щодо стоп-листа в регіональних
процесингових центрах;
     еквайри повинні  передати  відповідні  зміни   стоп-листа   в
термінали  (які  вийшли  на  зв'язок  згідно  з  регламентом збору
інформації) до 16:00 наступного дня.

     2.3. Якщо клієнт зробив заяву емітенту про занесення картки в
стоп-лист  після  16:00,  то  датою  прийняття  емітентом заяви до
виконання вважається наступний день.

     2.4. Учасники  НСМЕП,  які  поширюють  інформацію  про  номер
картки,  занесеної в стоп-лист,  несуть відповідальність за оплату
офф-лайн трансакції,  що виникла після  часу  занесення  картки  в
стоп-лист:
     якщо емітент  не  передав  заяву  про  занесення   картки   в
стоп-лист   до  10:00,  то  він  зобов'язаний  оплатити  всю  суму
трансакції;
     якщо до  11:00  наказ  на  зміну  стоп-листа  не  надійшов до
регіональних процесингових центрів, то сума трансакції оплачується
Платіжною організацією НСМЕП;
     якщо до 16:00 еквайр не забрав наказ про зміну стоп-листа або
не  сформував  наказ  про зміну термінального стоп-листа,  то сума
трансакції оплачується еквайром;
     якщо на  терміналі  проведено фінансову операцію і сформовано
відповідну трансакцію,  то за  наявності  простроченого  за  датою
стоп-листа  термінала (ризикова операція) сума трансакції торговцю
не оплачується".

 Директор Департаменту
 платіжних систем                                      В.М.Кравець