УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                             У К А З
             ПРЕЗИДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНСЬКОЇ РСР

            ( Указ втратив чинність на підставі Закону
              N 2377-IV ( 2377-15 ) від 20.01.2005 )

         Про внесення змін і доповнень до Указу Президії
           Верховної Ради Української РСР від 28 лютого
             1967 року і затвердженого ним Положення
         про спостережні комісії при виконавчих комітетах
            районних, міських і обласних Рад депутатів
                     трудящих Української РСР

      ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 1985, N 2, ст. 29 )


     З метою   приведення   у  відповідність  з  Конституцією СРСР
(  n0001400-77  ),  Конституцією  Української  РСР  (  888-09  ) і
дальшого   вдосконалення   законодавства   Української   РСР   про
спостережні  комісії  Президія  Верховної  Ради  Української   РСР
п о с т а н о в л я є:

     Внести такі  зміни  і  доповнення до Указу Президії Верховної
Ради Української РСР від 28 лютого 1967 року і  затвердженого  ним
Положення   про   спостережні  комісії  при  виконавчих  комітетах
районних,    міських   і   обласних   Рад    депутатів    трудящих
Української  РСР (  n0001461-67  ) (Відомості Верховної Ради УРСР,
1967 р.,  N 10,  ст. 89;  1970 р.,  N 32,  ст. 238;  1972 р., N 8,
ст. 43; 1973 р., N 15, ст. 111):

     1. У  назві  і  тексті  Указу  слова  "районних,  міських Рад
депутатів трудящих"  і  в  заголовку  Положення  слова  "районних,
міських  і  обласних  Рад  депутатів  трудящих"  замінити  словами
"місцевих Рад народних депутатів".

     2. У статті 1 Положення  слова  "та  обласних  Рад  депутатів
трудящих"  замінити  словами  "районних  у  містах та обласних Рад
народних депутатів".

     Доповнити цю статтю частиною другою такого змісту:

     "В разі необхідності спостережні комісії можуть бути утворені
при  виконавчих комітетах міських (міст районного підпорядкування)
і селищних Рад народних  депутатів.  Питання  про  доцільність  їх
утворення  вирішується виконавчим комітетом обласної Ради народних
депутатів.  Спостережні комісії, утворені при виконавчих комітетах
міських  (міст  районного підпорядкування) і селищних Рад народних
депутатів,  мають права і обов'язки районних,  міських  (міст  без
районного поділу), районних у містах спостережних комісій".

     3. Статті 2 і 3 викласти в такій редакції:

     "Стаття 2.   Спостережна   комісія   діє   у   складі  голови
(заступника  голови,  секретаря  або  члена  виконавчого  комітету
відповідної  Ради),  заступника  голови,  секретаря  і  не менш як
6 членів комісії.

     Число членів комісії встановлюється в залежності  від  обсягу
роботи відповідною Радою народних депутатів, яка утворює комісію.

     До складу   комісії   входять   депутати   Рад,  представники
профспілкових,  комсомольських та інших громадських організацій  і
трудових  колективів  (з числа досвідчених вихователів,  ветеранів
праці, пенсіонерів-учителів, медичних працівників, офіцерів запасу
та інших).

     Стаття 3.   Районні,   міські,   районні  у  містах,  обласні
спостережні  комісії  утворюються  відповідними  Радами   народних
депутатів за поданням їх виконавчих комітетів на строк повноважень
цих Рад".

     4. У статті 5 слова  "обласної  Ради  депутатів  трудящих"  і
"Радою депутатів трудящих" замінити відповідно словами "районної в
місті,  обласної  Ради  народних  депутатів"  і  "Радою   народних
депутатів".

     5. У статті 6:

     пункти "а"  і  "б"  після  слів "виправно-трудових установ" і
"без    позбавлення    волі"    доповнити    відповідно    словами
"виховно-трудових   профілакторіїв"   і  "або  відають  виконанням
умовного засудження до позбавлення волі з обов'язковим  залученням
засудженого  до  праці  і  умовного звільнення з місць позбавлення
волі з обов'язковим залученням засудженого до праці";

     пункт "в" викласти в такій редакції:

     "в) подання  допомоги  громадським  організаціям  і  трудовим
колективам  у  перевихованні  і  виправленні  осіб,  переданих  на
поруки,  засуджених умовно  або  до  покарання,  не  зв'язаного  з
позбавленням  волі,  засуджених  до  позбавлення  волі,  щодо яких
виконання вироку відстрочено,  умовно  засуджених  до  позбавлення
волі з обов'язковим залученням до праці, умовно звільнених з місць
позбавлення волі з обов'язковим залученням  до  праці,  осіб,  які
відбули покарання або достроково звільнені від покарання,  а також
здійснення контролю за організацією і проведенням цієї  роботи  на
підприємствах, в установах і організаціях";

     пункт "д"   після   слів   "позбавлення  волі"  і  "вислання"
доповнити відповідно словами "виховно-трудових  профілакторіїв"  і
"а також іншим особам, звільненим від відбування покарання";

     пункт "е" виключити.

     6. Статтю 7 викласти в такій редакції:

     "Стаття 7.   Для   виконання  зазначених  у  статті  6  цього
Положення завдань спостережні  комісії  при  виконавчих  комітетах
районних,  міських (міст без районного поділу),  районних у містах
Рад народних депутатів мають право:

     а) перевіряти   в   межах   своєї   компетенції    діяльність
адміністрації     виправно-трудових    установ,   виховно-трудових
профілакторіїв і органів,  які виконують вироки судів до заслання,
вислання,   виправних  робіт  без  позбавлення  волі  або  відають
виконанням умовного засудження до позбавлення волі з  обов'язковим
залученням  засудженого  до  праці  і  умовного звільнення з місць
позбавлення волі з обов'язковим залученням засудженого до праці;

     б) вимагати від адміністрації установ і органів, зазначених у
пункті  "а"  цієї статті,  потрібні для роботи комісії документи і
довідки;

     в) проводити прийом засуджених,  знайомитися з  їх  особовими
справами,  приймати  від  них  і  розглядати  пропозиції,  заяви і
скарги;

     г) заслуховувати  на  своїх  засіданнях  звіти  адміністрації
установ і органів, зазначених у пункті "а" цієї статті, про роботу
по виправленню і  перевихованню  засуджених,  а  також  інформації
адміністрації підприємств,  установ і організацій,  які шефствують
над     виправно-трудовими      установами,      виховно-трудовими
профілакторіями,  і вносити пропозиції про усунення недоліків у їх
роботі;

     д) перевіряти  стан  виховної  роботи  на  підприємствах,   в
установах   і   організаціях  серед  осіб,  переданих  на  поруки,
засуджених умовно або до покарання,  не зв'язаного з  позбавленням
волі,  засуджених до позбавлення волі,  щодо яких виконання вироку
відстрочено,  умовно засуджених до позбавлення волі з обов'язковим
залученням до праці,  умовно звільнених з місць позбавлення волі з
обов'язковим залученням до праці,  осіб, які відбули покарання або
достроково звільнені від покарання. Виділяти своїх представників і
доручати їм систематичне проведення виховної роботи  і  нагляд  за
поведінкою осіб, умовно достроково звільнених від покарання;

     е) порушувати   в   установленому   порядку   клопотання  про
помилування;

     є) входити  спільно  з  органами,  які   відають   виконанням
покарання, до суду у випадках, передбачених чинним законодавством:

     з поданням  про  умовно-дострокове  звільнення засуджених від
покарання або про заміну їм  невідбутої  частини  покарання  більш
м'яким покаранням;

     з поданням  про  умовне звільнення з місць позбавлення волі з
обов'язковим залученням засудженого до праці;

     з поданням  про  направлення  осіб,  умовно   засуджених   до
позбавлення  волі  з  обов'язковим  залученням  до  праці і умовно
звільнених з місць позбавлення волі з обов'язковим  залученням  до
праці, для відбування позбавлення волі, призначеного вироком;

     з клопотанням  про  включення  до  загального трудового стажу
часу роботи  в  колоніях  -  поселеннях  засуджених,  які  відбули
покарання  в  цих  колоніях,  в  тому числі засуджених за вчинення
злочину з необережності;

     ж) перевіряти   обгрунтованість   порушення    адміністрацією
виправно-трудових  колоній  питання  про  переведення засуджених у
виправно-трудових колоніях особливого режиму з приміщень камерного
типу  в  звичайні  житлові  приміщення  у  тій самій колонії,  про
переведення засуджених, яких тримають у виправно-трудових колоніях
загального,  посиленого і суворого режиму або в звичайних житлових
приміщеннях колоній особливого режиму, в приміщення камерного типу
і  переведення  засуджених,  яких  тримають  в  колонії особливого
режиму,  в одиночні камери у тій самій колонії  та  при  наявності
достатніх  підстав давати згоду на застосування зазначених заходів
до засуджених;

     з) давати   згоду    в    порядку,    встановленому    чинним
законодавством:

     на зміну   призначеного  засудженому  виду  виправно-трудової
установи з відповідним режимом;

     на проживання  поза  колонією   засуджених   жінок   на   час
звільнення їх від роботи у зв'язку з вагітністю та родами, а також
до  досягнення  дитиною  дворічного  віку  і  на  повернення   цих
засуджених у колонію для дальшого відбування покарання;

     на пересування    засудженого   без   супроводу   за   межами
виховно-трудового профілакторію;

     на порушення   адміністрацією   виправно-трудової    установи
клопотання  перед  виконавчим  комітетом  місцевої  Ради  народних
депутатів  про  прописку  осіб,  звільнених  з   виправно-трудової
установи, без обмеження за обраним ними місцем проживання;

     на встановлення   адміністрацією  виправно-трудової  установи
адміністративного  нагляду  за  особами,   звільненими   з   місць
позбавлення волі;

     и) виділяти   своїх   представників   для  участі  в  судових
засіданнях  при  розгляді  питань  про  засуджених   у   випадках,
передбачених чинним законодавством;

     і) перевіряти  обгрунтованість  відмови  в  прийомі на роботу
осіб,  звільнених  з  місць  позбавлення  волі,   виховно-трудових
профілакторіїв,  а  також  засуджених  до  заслання,  вислання або
звільнених від відбування покарання;

     ї) вносити на розгляд виконавчого комітету  відповідної  Ради
народних депутатів пропозиції:

     про поліпшення    діяльності    виправно-трудових    установ,
виховно-трудових профілакторіїв і органів,  які  виконують  вироки
судів до заслання,  вислання, виправних робіт без позбавлення волі
або відають виконанням умовного засудження до позбавлення  волі  з
обов'язковим залученням засудженого до праці і умовного звільнення
з місць позбавлення волі з обов'язковим залученням засудженого  до
праці;

     про поліпшення виховної роботи на підприємствах,  в установах
і організаціях серед осіб,  переданих на поруки, засуджених умовно
або до покарання, не зв'язаного з позбавленням волі, засуджених до
позбавлення волі,  щодо яких виконання вироку відстрочено,  умовно
засуджених до позбавлення волі з обов'язковим залученням до праці,
умовно  звільнених  з  місць  позбавлення  волі   з   обов'язковим
залученням  до праці,  осіб,  які відбули покарання або достроково
звільнені від покарання;

     про забезпечення трудового  і  побутового  влаштування  осіб,
звільнених від покарання".

     7. Доповнити статтю 7-1 частиною другою такого змісту:

     "При виконанні зазначених обов'язків обласні і міські (міст з
районним  поділом)  спостережні   комісії   можуть   користуватися
правами, передбаченими статтею 7 цього Положення".

     Частину першу   цієї  статті  після  слів  "виправно-трудових
установ"    і    "міських"    доповнити     відповідно     словами
"виховно-трудових  профілакторіїв" і "(міст без районного поділу),
районних у містах".

     8. Статтю 10 після слів "виправно-трудових установ" доповнити
словами  "виховно-трудових профілакторіїв",  у цій же статті слова
"органами,  що виконують вироки  судів",  "органів,  що  виконують
вироки  судів" і "колективів трудящих" замінити відповідно словами
"органами, які виконують вироки судів щодо осіб, засуджених до мір
покарання, не зв'язаних з позбавленням волі", "зазначених органів"
і "трудових колективів".

     9. Частину першу  статті  11  після  слів  "виправно-трудових
установ"  і  "без  позбавлення  волі" доповнити відповідно словами
"виховно-трудових  профілакторіїв"  і  "або   відають   виконанням
умовного  засудження до позбавлення волі з обов'язковим залученням
засудженого до праці і умовного  звільнення  з  місць  позбавлення
волі з обов'язковим залученням засудженого до праці".

     10. У  частині  першій  статті  12  слова "звільненим з місць
позбавлення  волі,  від  заслання  і  вислання"  замінити  словами
"звільненим від покарання".

     Частину другу цієї статті викласти в такій редакції:

     "Спостережні комісії    в    питаннях,   віднесених   до   їх
компетенції,  взаємодіють  з  постійними  комісіями  Рад  народних
депутатів,  іншими  комісіями  при  виконавчих  комітетах цих Рад,
підтримують   тісні   контакти   з    правоохоронними    органами,
громадськими організаціями, трудовими колективами і у своїй роботі
спираються на широкий громадський актив".

     11. У статті 13 слово "заробіток" замінити словами  "середній
заробіток".

     12. Частину першу статті 14 викласти в такій редакції:

     "Прийняті в  межах компетенції постанови спостережних комісій
про усунення недоліків  у  діяльності  виправно-трудових  установ,
виховно-трудових  профілакторіїв  і органів,  які виконують вироки
судів до заслання,  вислання, виправних робіт без позбавлення волі
або  відають  виконанням умовного засудження до позбавлення волі з
обов'язковим залученням засудженого до праці і умовного звільнення
з  місць позбавлення волі з обов'язковим залученням засудженого до
праці,  а також у роботі підприємств,  установ  і  організацій  по
перевихованню і виправленню осіб,  переданих на поруки, засуджених
умовно або  до  покарання,  не  зв'язаного  з  позбавленням  волі,
засуджених   до  позбавлення  волі,  щодо  яких  виконання  вироку
відстрочено,  умовно засуджених і умовно звільнених з обов'язковим
залученням  до праці,  осіб,  які відбули покарання або достроково
звільнені від покарання, підлягають обов'язковому виконанню".

     13. У статтях 15, 16 і 17 слова "депутатів трудящих" замінити
словами "народних депутатів".


 Заступник Голови Президії
 Верховної Ради Української РСР                         В.ШЕВЧЕНКО

 Секретар Президії
 Верховної Ради Української РСР                          М.ХОМЕНКО

 м. Київ, 28 грудня 1984 р.
          N 8214-X