НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ

                            Н А К А З

                        26.03.2003  N 115


                    Про затвердження Положення
              про інформаційно-консультаційний центр
                Національної служби посередництва
                           і примирення

      ( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Національної
                           служби посередництва і примирення
        N 142 ( v0142299-04 ) від 01.11.2004
        N  39 ( v0039299-05 ) від 24.03.2005 )


     Відповідно до    Концепції   підвищення   правової   культури
учасників  вирішення  колективних  трудових  спорів  (конфліктів),
затвердженої   наказом   Національної   служби   посередництва   і
примирення від  22  лютого  2000  року  N  18  (  v0018299-00   ),
Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити   Положення   про  інформаційно-консультаційний
центр Національної служби посередництва і примирення (додається).

     2. Юридичному відділу  Національної  служби  посередництва  і
примирення,  відділу  правового  забезпечення  Національної служби
посередництва і примирення  Національної  служби  посередництва  і
примирення, відділу прогнозування і статистики Національної служби
посередництва і примирення до 18.04.2003 року підготувати  проекти
буклетів  з питань роз'яснень положень Закону України "Про порядок
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ).

     3. Відділу Національної служби посередництва і примирення  по
роботі в м.  Києві та Севастополі, відділенням Національної служби
посередництва  і  примирення  в  Автономній  Республіці  Крим   та
областях  забезпечити до 15.04.2003 року створення в установленому
порядку інформаційно-консультаційних центрів  в  містах  обласного
значення   (крім   обласних  центрів)  та  районах,  призначити  в
установленому порядку завідуючих центрами на громадських  засадах,
забезпечити  функціонування  центрів  відповідно  до затвердженого
пунктом 1 цього наказу Положення  про інформаційно-консультаційний
центр Національної служби посередництва і примирення.

     4. Відділу  фінансів,  бухгалтерського  обліку і звітності та
матеріального забезпечення  Національної  служби  посередництва  і
примирення    здійснити    заходи    щодо   матеріально-технічного
забезпечення інформаційно-консультаційних центрів.

     5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
голови Національної служби посередництва і примирення Климова В.В.

 Голова Національної служби
 посередництва і примирення                              В.Руденко


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Національної служби
                                      посередництва примирення
                                      26.03.2003  N 115


                            ПОЛОЖЕННЯ
                 про інформаційно-консультаційний
             центр Національної служби посередництва
                           і примирення


                      I. Загальні положення

     1.1 Інформаційно-консультаційний  центр  Національної  служби
посередництва і примирення  в  районі,  місті  обласного  значення
(крім  обласних  центрів)  (далі - Центр) забезпечує відповідно до
Концепції  підвищення  правової   культури   учасників   вирішення
колективних  трудових  спорів  (конфліктів),  затвердженої наказом
Національної служби посередництва і примирення (далі -  НСПП)  від
22 лютого 2000 року N 18 ( v0018299-00 ),  надання консультаційних
послуг сторонам    соціально-трудових    відносин,    інформування
громадськості про діяльність НСПП.

     1.2 Створення Центрів і припинення їх діяльності здійснюється
НСПП в містах Києві та Севастополі, відділеннями НСПП в Автономній
Республіці Крим та областях.

     1.3 У  своїй  діяльності Центр керується Законом України "Про
порядок вирішення  колективних   трудових   спорів   (конфліктів)"
( 137/98-ВР ), нормативними актами НСПП та цим Положенням.

     1.4 Діяльність  Центру  здійснюється  в  тісній  взаємодії із
управлінням праці  та  соціального  захисту  населення  виконкомів
міських   рад,   районних  державних  адміністрацій,  об'єднаннями
профспілок і роботодавців.

                   II. Основні завдання Центру

     2.1. Проведення на території району, міста обласного значення
заходів щодо    підвищення    рівня   правової   культури   сторін
соціально-трудових відносин.

     2.2. Консультування представників  сторін  соціально-трудових
відносин,  окремих  найманих представників,  роботодавців з питань
застосування   законодавства   про   колективні   трудові    спори
(конфлікти).

     2.3. Здійснення інформаційного забезпечення діяльності НСПП.

     2.4. Вивчення  проблем  і  запитів  сторін соціально-трудових
відносин.

     2.5. Організація навчання,  семінарів і практичних занять для
сторін соціально-трудових відносин.

                 III. Принципи діяльності Центру

     3.1. Максимальна     спрямованість     на    запити    сторін
соціально-трудових відносин.

     3.2. Забезпечення      ефективної      взаємодії       сторін
соціально-трудових відносин, об'єднань профспілок та роботодавців,
місцевих   органів    виконавчої    влади,    органів    місцевого
самоврядування  в  питаннях  вирішення  розбіжностей між сторонами
соціально-трудових відносин.

     3.3. Залучення  до   консультаційної   діяльності   провідних
працівників наукових установ та навчальних закладів.

     3.4. Повна  незалежність  та  конфіденційність  інформації  в
роботі з користувачами консультаційних послуг.

     3.5. Гнучкість та орієнтація на перспективу в консультаційній
діяльності та організації роботи.

     3.6. Безоплатність та доступність консультаційних послуг.

                    IV. Основні функції Центру

     Відповідно до основних завдань Центр:

     4.1. Здійснює    ознайомлення    сторін    соціально-трудових
відносин,  найманих  працівників,  роботодавців   із   необхідними
законодавчими і нормативними актами, інструктивними та методичними
матеріалами  з  питань  вирішення   розбіжностей   між   сторонами
соціально-трудових відносин.

     4.2. Проводить  консультації,  семінари та зустрічі по обміну
досвідом роботи з питань  сприяння  поліпшенню  соціально-трудових
відносин,   запобігання  виникненню  колективних  трудових  спорів
(конфліктів) та сприяння їх своєчасному вирішенню.

     4.3. Впроваджує в практичну роботу передовий  вітчизняний  та
зарубіжний  досвід  з  питань вирішення розбіжностей між сторонами
соціально-трудових відносин.

     4.4. Забезпечує  проведення  зустрічей  працівників  НСПП   з
сторонами   соціально-трудових   відносин   з   метою  надання  їм
необхідної  консультаційної  та  експертної  допомоги  в  питаннях
цивілізованого, правового вирішення розбіжностей між ними.

     4.5. Вивчає практику впровадження Закону України "Про порядок
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) ( 137/98-ВР ) з
питань   запобігання   виникненню   колективних   трудових  спорів
(конфліктів) та сприяння їх своєчасному вирішенню.

     4.6. Вивчає  проблеми  і  запити  сторін   соціально-трудових
відносин.

     4.7. Організовує  навчання,  семінари і практичні заняття для
сторін соціально-трудових відносин.

     4.8. Здійснює інформування населення про практику  діяльності
НСПП  та  здійснення  примирних  процедур по вирішенню колективних
трудових спорів (конфліктів).

     4.9. Проводить прийом громадян,  отримує їх заяви чи листи  і
направляє їх на розгляд відповідному структурному підрозділу НСПП,
в разі необхідності надає допомогу у  вирішенні  поставлених  ними
питань.

                         V. Права Центру

     Центру надається право:

     5.1.  У  встановленому порядку одержувати від сектора НСПП по
роботі  в  місті  Києві,  представництва НСПП в місті Севастополі,
відповідного  відділення НСПП необхідні матеріали з питань Центру.
(  Пункт 5.1 розділу 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 39 ( v0039299-05 ) від 24.03.2005 )

     5.2. Розповсюджувати   інформаційні  бюлетені  щодо  практики
вирішення колективних  трудових  спорів  (конфліктів),  посібники,
необхідний роздатковий матеріал, довідники та інші матеріали.

     5.3.Надавати безоплатні   консультаційні   послуги   сторонам
соціально-трудових   відносин,   окремим   найманим   працівникам,
представникам   об'єднань   профспілок   і  роботодавців,  окремим
роботодавцям з питань застосування  законодавства  про  колективні
трудові спори (конфлікти).

                     VI. Керівництво Центром
     6.1.   Керівництво   Центром  здійснює  відповідно  завідувач
сектора НСПП по роботі в місті Києві, керівник представництва НСПП
в  місті  Севастополі,  начальник  відділення  НСПП  в  Автономній
республіці  Крим  та  областях.  ( Пункт 6.1 розділу 6 із змінами,
внесеними  згідно  з  Наказом  НСПП  N  39  (  v0039299-05  )  від
24.03.2005 )

     6.2. Керівництво   Центром   здійснюється   у   взаємодії  із
управлінням  праці  та  соціального  захисту  населення  виконкому
міської ради, районної державної адміністрації.

     6.3. Завідуючий Центром призначається наказом НСПП (по містах
Києву і Севастополю) або  наказом  відділення  НСПП  і  працює  на
громадських засадах.

     6.4. Завідуючий  Центром  несе відповідальність за діяльність
Центру,  виконання  покладених  на  нього   завдань   і   функцій,
забезпечення законності в діяльності Центру.

                  VII. Організація роботи Центру

(   Назва  розділу  VII  в  редакції  Наказу  Національної  служби
посередництва і примирення N 142 ( v0142299-04 ) від 01.11.2004 )

     7.1. Центр працює на громадських засадах.

     7.2. Організація роботи Центру здійснюється його завідуючим.

     7.3. Центр працює за графіком,  який розробляється завідуючим
і затверджується начальником відділення НСПП.

     
     (   Пункт   7.4  розділу  VII  вилучено  на  підставі  Наказу
Національної   служби    посередництва   і     примирення   N  142
( v0142299-04 ) від 01.11.2004 )

             VIII. Консультаційно-правове, методичне,
                інформаційне забезпечення Центру.

     8.1. Забезпечення             Центру             відповідними
консультаційно-правовими,  методичними,  інформаційно-аналітичними
матеріалами  здійснюється  відділом  правового  забезпечення НСПП,
відділом аналітично-інформаційної роботи та прогнозування НСПП  та
відділеннями в Автономній Республіці Крим та областях.

     8.2. Безпосереднє   забезпечення   функціонування   Центру  з
консультаційно-правових,   методичних,    інформаційно-аналітичних
питань  здійснює  відділ  (сектор) правового забезпечення і відділ
(сектор)   аналітично-інформаційної   роботи   та    прогнозування
відділення  НСПП  у  взаємодії з управліннями праці та соціального
захисту  населення  виконкомів  міських  рад,  районних  державних
адміністрацій:
     8.2.1. відділ (сектор) правового забезпечення відділення НСПП
згідно окремого графіка роботи в Центрі:
     - надає на  базі  Центру  безоплатні  консультаційні  послуги
сторонам    соціально-трудових    відносин,    окремим    найманим
працівникам,   представникам   профспілок   та    їх    об'єднань,
роботодавців  та  їх об'єднань з питань застосування законодавства
про колективні трудові спори (конфлікти);
     - бере  участь  у проведенні семінарів,  практичних занять та
зустрічей з представниками сторін соціально-трудових  відносин  на
базі  Центру  з  питань  правового  врегулювання  розбіжностей між
сторонами  соціально-трудових  відносин,  ознайомлення  з   новими
законодавчими  та  нормативно-правовими актами,  якими регулюються
соціально-трудові відносини; здійсненні інших заходів, спрямованих
на підвищення рівня правової культури між сторонами цих відносин;
     - бере  участь  у   вивченні   проблем   і   запитів   сторін
соціально-трудових   відносин,   встановленні   причин  виникнення
розбіжностей між сторонами цих відносин,  аналізі  вимог  найманих
працівників або профспілки,  у розробці пропозицій щодо реагування
на ускладнення таких відносин;  здійснює  контроль  за  виконанням
рішень примирних органів тощо;
     - проводить переговори на базі  Центру  між  представницькими
органами сторін соціально-трудових відносин;
     - проводить   прийом   у    Центрі    представників    сторін
соціально-трудових   відносин,   окремих  громадян  з  питань,  що
стосуються  правового  врегулювання  соціально-трудових  відносин,
захисту   трудових   і  соціально-економічних  прав  та  інтересів
працюючих тощо;
     - розробляє   для  Центру  методичні,  консультаційно-правові
матеріали щодо  правових  шляхів  вирішення  колективних  трудових
спорів  (конфліктів)  чи  запобігання  їх  виникненню,  проведення
примирних процедур;
     - бере  участь  в  інформуванні   населення,   використовуючи
можливості  Центру,  про  правові шляхи вирішення розбіжностей між
сторонами  соціально-трудових   відносин,   здійснення   примирних
процедур  по вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) чи
їх запобігання;
     - готує,   розповсюджує   разом   з    відділом    (сектором)
аналітично-інформаційної  роботи  та прогнозування відділення НСПП
інформаційні бюлетені щодо практики вирішення колективних трудових
спорів (конфліктів),  посібники, відповідний роздатковий матеріал,
довідники та інші матеріали;
     - проводить іншу ситуативно доцільну  роботу,  спрямовану  на
реалізацію основних завдань Центру у даному регіоні;
     8.2.2. відділ  (сектор)  аналітично-інформаційної  роботи  та
прогнозування  відділення  НСПП  згідно  окремого графіка роботи в
Центрі:
     - бере    участь    в    підготовці   методичних   матеріалів
роз'яснювально-правового,  консультаційного  характеру   у   сфері
соціально-трудових  відносин  для  використання  і поширення через
Центри;
     - вивчає,  використовуючи можливості Центру, стан та динаміку
соціально-трудових  відносин  на   підприємствах,   в   установах,
організаціях   даного  регіону,  встановлюють  причини  виникнення
розбіжностей між сторонами цих відносин,  бере участь в здійсненні
аналізу вимог найманих працівників або профспілки;
     - організує на базі Центру інформування всіх  заінтересованих
органів,   установ   та   організацій   про   стан   та   динаміку
соціально-трудових відносин,  причини виникнення розбіжностей  між
сторонами   цих   відносин,   результати  аналізу  вимог  найманих
працівників,  можливі  шляхи  поліпшення  відносин  між  найманими
працівниками   та   власниками  чи  уповноваженими  ними  органами
(представниками) та ін.;
     - бере  участь в підготовці,  розповсюдженні разом з відділом
(сектором) правового забезпечення  відділення  НСПП  інформаційних
бюлетенів  щодо  практики  вирішення  колективних  трудових спорів
(конфліктів),  посібників,  відповідного  роздаткового  матеріалу,
довідників та інших матеріалів;
     - бере участь в здійсненні заходів по зміцненню інформаційної
бази Центру та в інших заходах.
( Положення  доповнено розділом VIII згідно з Наказом Національної
служби  посередництва  і  примирення  N  142  (  v0142299-04 ) від
01.11.2004 )