КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
                ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА

                          Р І Ш Е Н Н Я

                         25.03.2005  N 15


       Про підсумки роботи підприємств житлово-комунального
         господарства у 2004 році та пріоритетні завдання
          державних органів виконавчої влади та органів
        місцевого самоврядування щодо реалізації політики
                 реформування галузі на 2005 рік


     Розглянувши питання    "Про   підсумки   роботи   підприємств
житлово-комунального  господарства  у  2004  році  та  пріоритетні
завдання  державних  органів виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування щодо реалізації  політики  реформування  галузі  на
2005  рік",  колегія  Держжитлокомунгоспу  України  відзначає,  що
протягом  року  Комітетом,  структурними  підрозділами  з   питань
житлово-комунального      господарства      місцевих     державних
адміністрацій,  органами місцевого самоврядування, підприємствами,
організаціями  і  установами,  що  належать  до  сфери  управління
Держжитлокомунгоспу,  проводилась  послідовна  та   цілеспрямована
робота  щодо  формування  та реалізації державної політики у сфері
житлово-комунального господарства.
     Одним з  головних  напрямів роботи Держжитлокомунгоспу у 2004
році була законотворча та нормотворча  діяльність,  спрямована  на
забезпечення  реформування  відносин  у сфері житлово-комунального
господарства,  створення  умов  для   його   сталого   динамічного
розвитку.
     Набрали чинності прийняті  Верховною  Радою  України  Закони,
відповідальним  за  розроблення  яких від Уряду був Комітет:  "Про
поховання та похоронну справу" ( 1102-15 ),  "Про Загальнодержавну
програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства
на 2004-2010 роки" ( 1869-15 ), "Про житлово-комунальні   послуги"
( 1875-15 ), "Про   міський   електричний  транспорт" ( 1914-15 ),
"Про внесення  змін  до  Закону  України  "Про питну воду та питне
водопостачання"  ( 2196-15 ).    Крім того,  низка законопроектів,
розроблених Комітетом,  перебуває на  розгляді  у  Верховній  Раді
України.
     Упродовж року  Комітетом  активно   проводилось   розроблення
підзаконних    нормативно-правових   актів.   Зокрема,   Кабінетом
Міністрів України прийнято 15 постанов  та  1  розпорядження,  які
спрямовані  на  врегулювання відносин у сфері житлово-комунального
господарства.
     З метою   удосконалення  законодавчого  забезпечення  галузі,
відпрацювання  спільно  з  громадськістю  пропозицій  Уряду   щодо
напрямів  державної політики,  у 2004 році при Держжитлокомунгоспі
створено  Громадську  раду,  яка  у  своїй  роботі  значну   увагу
приділяла  розгляду та підготовці пропозицій під час доопрацювання
законопроектів та інших нормативно-правових актів.
     Колегія констатує   позитивну   тенденцію   у   запровадженні
ефективних форм управління житловими будинками.  Упродовж минулого
року   утворено  853  об'єднання  співвласників  багатоквартирного
будинку,  що майже на рівні  2003  року;  станом  на  1  січня  їх
налічується 3785 одиниць.  Загальна площа житла, якою володіють та
управляють  об'єднання,  становить  17,1  млн.  кв.  м,  або  3,8%
багатоквартирного житлового фонду.
     Створення конкурентного       середовища       на       ринку
житлово-комунальних  послуг відбувалось шляхом залучення приватних
підприємств до утримання житлових будинків. Нині у сфері утримання
житла  працюють 389 приватних підприємства,  які      обслуговують
63,3 млн.  кв.  м,  що становить 14,1% багатоквартирного житлового
фонду. Робота приватних підприємств є прикладом більш  ефективного
використання коштів споживачів для забезпечення необхідного  рівня
та  якості  послуг.  Але,  разом  з  тим,  якщо в Одеській області
ефективно працюють 56 приватних підприємств,  у Донецькій - 46, то
в АР Крим лише одне, а в м. Севастополі немає жодного.
     Прикладом ринкових   перетворень   може    слугувати    сфера
благоустрою, де нині працює понад 560 приватних підприємств.
     Протягом 2004 року споживачам надано послуг на   суму   понад
8,4 млрд.  гривень,  що на 6,5%  більше порівняно  з  2003  роком.
На 117 млн.  гривень   зменшились   збитки   підприємств  галузі -
на  1  січня цього року вони становили близько 830 млн. гривень.
     Уперше за останні десять років подолано  тенденцію  щорічного
зростання дебіторської заборгованості. Протягом минулого року вона
зменшилась на 2,7%  і на 1 січня цього року становила  8,45  млрд.
гривень.
     Її зниження відбулося у  20  регіонах  України,  найбільше  у
Київській (-25,2%),  Вінницькій (-20,7%),  Рівненській (-17,9%) та
Чернігівській (-16,1%) областях.
     Водночас у  Закарпатській,  Запорізькій,  Івано-Франківській,
Луганській,  Львівській,  Харківській  областях  та  місті   Києві
дебіторська  заборгованість  продовжує  зростати.  Найгірший  стан
справ  у  Харківській  області,  де  вона  зросла  на  20,5%,   та
Івано-Франківській - на 13,4%.
     Підвищився рівень  оплати   споживачами   житлово-комунальних
послуг.
     Населення розрахувалося загалом на 98,9%, у т.ч.:
     - за послуги теплопостачання на 96% (у 2003 році - 92%);
     - за  послуги   водопостачання   та   водовідведення  на  97%
(у 2003 році - 92%);
     - за утримання житла на 100% (у 2003 році - 98%).
     Погашено понад    232    млн.    гривень   реструктуризованої
заборгованості.
     Найкраще населення   розраховується  у  Вінницькій  (104,3%),
Волинській (104,2%), Полтавській (103,3%) областях та містах Києві
(102,8%)  і Севастополі (100,8%),  найгірше - у Донецькій (92,5%),
Харківській (94,4%),  Херсонській (94,4%) та Миколаївській (95,9%)
областях.
     Рівень розрахунків госпрозрахункових підприємств  за  послуги
теплопостачання сягнув 102,0%,  водопостачання та водовідведення -
86,0%, що на рівні 2003 року.
     Нижче середнього     рівня    розраховуються    за    послуги
водопостачання та водовідведення промислові споживачі  Харківської
(69%), Запорізької (77%) та Дніпропетровської (80%) областей.
     Стан фінансування  пільг  і  субсидій  з  державного  бюджету
України   загалом  задовільний.  Повністю  профінансовано  поточне
споживання та частково погашено заборгованість минулих періодів.
     Упродовж минулого     року     кредиторська    заборгованість
підприємств   житлово-комунального    господарства    продовжувала
зростати  і  досягла  рівня  8,7 млрд.  гривень.  Водночас темп її
приросту зменшився більш ніж удвічі - з 3,6% у 2003 році до 1,6%.
     Збільшилась з  9  до  14 кількість регіонів,  де відбувається
зменшення кредиторської заборгованості.  Лідирують тут Запорізька,
Одеська, Херсонська та Хмельницька області.
     Незважаючи на п'ятдесятивідсоткове зменшення заборгованості з
виплати  заробітної плати,  до 1 січня 2005 року із завданням щодо
повного    її    погашення    підприємства    житлово-комунального
господарства   не  впорались.  Майже  52  тисячам      працівників
не виплачено 44,0 млн. гривень заробітної плати.
     На початок  цього  року повністю погасили заборгованість лише
підприємства Рівненської, Полтавської областей та м. Севастополя.
     Серед регіонів  найбільша  питома вага у загальній сумі боргу
припадає  на  Донецьку  (26,4%),   Дніпропетровську   (21,9%)   та
Луганську (11,6%) області.
     Значну частку кредиторської заборгованості  становлять  борги
за спожиті паливно-енергетичні ресурси,  зокрема:  природний газ -
2,2 млрд. гривень, що майже дорівнює річному обсягу споживання, та
електроенергію - 1,7 млрд. гривень.
     Протягом року  на  11,5%  підвищили  рівень  розрахунків   за
електроенергію  водопостачальні  підприємства:  в  середньому  він
становить  87,2%.  У  Волинській,  Донецькій,  Івано-Франківській,
Київській,  Львівській,  Миколаївській,  Одеській, Тернопільській,
Чернігівській    областях    та    м.    Севастополі     досягнуто
100-відсоткового рівня оплати поточного споживання.
     Водночас найгірший  стан   розрахунків   мають   підприємства
Закарпатської   (55%),  Луганської  (70,2%)  та  Дніпропетровської
(75,5%) областей.
     На 2,3%  покращились розрахунки теплопостачальних підприємств
за спожитий природний газ: середній рівень оплати становить 93,8%.
Повністю   розрахувалися   підприємства  Житомирської,  Київської,
Тернопільської,  Полтавської, Чернівецької, Черкаської областей та
м.   Києва.   Незадовільно   розраховуються  підприємства  східних
регіонів,  особливо  Донецької  (65,6%),  Миколаївської   (74,7%),
Дніпропетровської (75,1%), Луганської (89,6%) областей.
     Водночас, незважаючи   на    наявні    позитивні    зрушення,
фінансово-економічний   стан   переважної   більшості  підприємств
житлово-комунального господарства залишається складним. Поки    що
не створено передумов, які б забезпечували стабільний     розвиток
галузі та сприяли   покращанню     якості     житлово-комунального
обслуговування.
     Передусім це   стосується   реалізації   органами   місцевого
самоврядування повноважень щодо тарифної політики.
     Рівень відшкодування витрат суб'єктів господарювання  чинними
тарифами  для  населення  по базових підприємствах регіонів значно
коливається:
     - на  послуги теплопостачання:  від 45%  у м.  Севастополі до
100% у Волинській та Харківській областях;
     - на послуги водопостачання та   водовідведення:    від   23%
у АР Крим до 96% у Львівській області;
     - на утримання будинків з ліфтами:  від 42% у Житомирській до
100% у Волинській, Тернопільській, Херсонській областях.
     З метою   державної   підтримки   сталого  функціонування  та
поліпшення   технічного   стану   об'єктів    житлово-комунального
господарства  у 2004 році органи місцевого самоврядування отримали
цільові трансферти з державного бюджету на здійснення  заходів  із
запобігання     аваріям     та     техногенним    катастрофам    у
житлово-комунальному господарстві та на інших об'єктах комунальної
власності  у  розмірі  439  млн.  гривень.  З них освоєно 414 млн.
гривень,  або 94 відсотки.  Найбільший обсяг неосвоєних  коштів  у
Закарпатській  (17,5  млн.  грн.),  Черкаській (2,8 млн.  грн.) та
Хмельницькій (1,0 млн. грн.) областях.
     Колегія констатує  низький  рівень  відповідальності  під час
формування переліку аварійних  об'єктів  у  регіонах,  несвоєчасне
затвердження проектно-кошторисної документації та прийняття рішень
щодо співфінансування заходів з місцевих бюджетів.
     У минулому році тривала реалізація пілотних (демонстраційних)
проектів,  започаткованих Держжитлокомунгоспом спільно з місцевими
державними  адміністраціями  та органами місцевого самоврядування,
перелік яких затверджено рішенням колегії Комітету  від   28.01.03
N 4, а також інвестиційних проектів у водопровідно-каналізаційному
господарстві  міст  Запоріжжя  та  Львова  із  залученням   позики
Європейського  та  Світового банків реконструкції та розвитку.  За
Програмою  інвестицій  та  розвитку  системи   водопостачання   та
очищення води м.  Запоріжжя вже освоєно 27,4 млн.  дол.  США,  а в
рамках Львівського проекту - 3,39 млн.  доларів  США   позики   та
4,66 млн.  шведських крон гранту Швеції. Нині Комітетом  згідно  з
Планом заходів з реалізації Програми співробітництва між    Урядом
України та ЄБРР опрацьовуються  питання  щодо включення до другого
етапу "Програми розвитку  комунальних  підприємств  України"  міст
Луганська, Вінниці та Дніпропетровська.
     З метою подолання накопичених у галузі проблем та  реалізації
завдань,  що  випливають із Програми діяльності Кабінету Міністрів
України "Назустріч   людям" ( n0001120-05 ),    Закону     України
"Про Загальнодержавну    програму    реформування    і    розвитку
житлово-комунального господарства на 2004-2010  роки" ( 1869-15 ),
колегія  В И Р І Ш И Л А:

     1. Схвалити Основні завдання та організаційно-технічні заходи
Державного  комітету   України   з   питань   житлово-комунального
господарства на 2005 рік.

     2. Заступникам Голови Комітету, керівникам Ресжитлокомунгоспу
АР  Крим,  управлінь  житлово-комунального господарства  обласних,
Київської  та Севастопольської міських державних адміністрацій,  а
також  керівникам  структурних   підрозділів   Держжитлокомунгоспу
України    взяти    під   особистий   контроль   виконання   актів
законодавства,  доручень Президента України та Кабінету  Міністрів
України у сфері житлово-комунального господарства.

     3. Заступникам  Голови  Комітету,  начальникам  управлінь  та
відділів Комітету забезпечити  відповідно  до  Плану  нормотворчої
діяльності  Держжитлокомунгоспу України на 2005 рік розроблення та
супроводження законопроектів та нормативно-правових актів з питань
розвитку   та  реформування  житлово-комунального  господарства  у
Верховній Раді України та Кабінеті Міністрів України.

     4. Управлінню  стратегії  реформування   житлово-комунального
господарства (О.І.Асадчев):
     - надавати  методично-практичну  допомогу  місцевим   органам
виконавчої  влади  та  органам  місцевого  самоврядування з питань
розроблення  та  реалізації  регіональних  та   місцевих   програм
реформування і розвитку житлово-комунального господарства;
     - забезпечити підготовку матеріалів для розгляду на засіданні
колегії     Комітету     питання     про     стан     реформування
житлово-комунального господарства:
     Волинської області               термін - II квартал,
     Луганської області               термін - III квартал,
     Київської області                термін - IV квартал;
     - здійснювати організаційне забезпечення  роботи  Міжвідомчої
комісії з реалізації реформи житлово-комунального господарства,
                                      термін - протягом року;
     - на  підставі  моніторингу  стану виконання Основних завдань
центральних  та  місцевих  органів  виконавчої  влади  та  органів
місцевого   самоврядування   щодо   реалізації   Загальнодержавної
програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства
на  2004-2010  роки  підготувати  проект  звіту Кабінету Міністрів
України Верховній Раді України,
                                      термін - до 15 червня.

     5. Управлінню  економіки,  ціноутворення та тарифної політики
житлово-комунального господарства (А.А.Кулеша):
     - разом   з   галузевими  управліннями  Комітету  забезпечити
виконання положень постанови Кабінету Міністрів України (після  її
прийняття)  щодо  механізму  реалізації  ст. 35   Закону   України
"Про Державний бюджет  України  на  2005 рік" ( 2285-15 ) стосовно
погашення  заборгованості громадян за спожиті електричну і теплову
енергію,  природний газ,  тверде паливо,  послуги водопостачання і
водовідведення, квартирну плату, що утворилися станом на 1 вересня
2004 року,
                                      термін - протягом року;
     - забезпечити системний аналіз  фінансово-економічного  стану
підприємств   житлово-комунального   господарства   та  підготовку
пропозицій   щодо   ефективності   функціонування    і    розвитку
житлово-комунальної   сфери  відповідно   до    наказу    Комітету
від 29.12.04 N  235  ( v0235508-04 )  "Про моніторинг реформування
житлово-комунального господарства у 2005 році",
                                      термін - постійно;
     - здійснити  згідно  з графіком перевірку на місцях механізму
формування та процедуру затвердження тарифів на житлово-комунальні
послуги  щодо  їх  відповідності чинній нормативній базі та в разі
необхідності  розробити  відповідні   рекомендації   для   органів
місцевого самоврядування та підприємств галузі;
                                      термін - до 1 грудня 2005;
     - забезпечити  постійний  контроль  за  станом розрахунків за
спожиті енергоносії та житлово-комунальні послуги,
                                      термін - постійно.

     6. Відділу  науково-технічної  політики (Л.О.Кравченко) разом
із відповідними структурними підрозділами Комітету:
     - підготувати  для  подання Кабінету Міністрів України проект
постанови Уряду "Про затвердження Порядку  видачі  та  позбавлення
сертифіката відповідності на надання житлово-комунальних послуг",
                                      термін - до 1 червня
                                      2005 року;
     - здійснити аналіз  та  підготувати  пропозиції  щодо  шляхів
реалізації науково-технічних та нормативних розробок,  виконаних у
минулі роки на замовлення Держжитлокомунгоспу,
                                      термін - протягом I півріччя
                                      2005 року.

     7. Відділу науково-технічної політики (Л.О.Кравченко) разом з
Відділом   з   управління   державним   майном   (В.Ф.Бервецький),
Управлінням   організаційно-аналітичного    забезпечення    роботи
керівника    (Н.І.Олійник),    Фінансово-економічним   управлінням
(М.М.Ващук)   та   Республіканським    інформаційно-обчислювальним
центром  (Ю.В.Новіков)  підготувати  пропозиції  щодо  створення у
Комітеті         абонентського         пункту          спеціальної
інформаційно-телекомунікаційної        системи,       впровадження
автоматизованої  системи  контролю   та   виконання   доручень   і
модернізації веб-сайту Комітету,
                                      термін - I півріччя
                                      2005 року.

     8. Управлінню експлуатації житлового фонду (В.М.Кірюшин):
     - спільно   з   Одеським    міськвиконкомом    проаналізувати
результати   діяльності  приватних  підприємств  з  обслуговування
житлового фонду м. Одеси за 9 місяців 2005 року та за результатами
підготувати    доповідну   записку   керівництву   Комітету   щодо
доцільності поширення цього досвіду,
                                      термін - грудень 2005 року;
     - спільно   з   Головним   управлінням   житлово-комунального
господарства Київської міської державної адміністрації (О.І.Корюк)
та  Управлінням  економіки,  ціноутворення  та  тарифної  політики
житлово-комунального господарства Держжитлокомунгоспу (А.А.Кулеша)
на прикладі одного із районів м.  Києва проаналізувати  результати
господарської  діяльності  житлово-експлуатаційних  підприємств за
перше півріччя 2005 року і підготувати відповідні пропозиції,
                                      термін - до 1 жовтня
                                      2005 року;
     - спільно з виконкомами міст Ніжина,  Донецька,  Краматорська
за підсумками 2005  року  проаналізувати  результати  впровадження
заходів  з енергозбереження в житловому фонді,  зокрема освітлення
місць загального користування у житлових будинках,  та підготувати
відповідні  рекомендації  органам  місцевого  самоврядування  щодо
доцільності їх впровадження,
                                      термін - до 20 березня
                                      2006 року

     9. Управлінню    водопровідно-каналізаційного    господарства
(М.І.Бригадир) забезпечити:
     - узагальнення  отриманої  від   регіонів   інформації   щодо
переліку  об'єктів водопровідно-каналізаційного господарства,  які
пропонуватимуться до фінансування у 2005 році за рахунок субвенції
з  державного  бюджету  місцевим бюджетам на здійснення заходів із
запобігання    аваріям    та     техногенним     катастрофам     у
житлово-комунальному  господарстві  та на інших аварійних об'єктах
комунальної власності,  та контроль щодо ефективного  використання
коштів,
                                      термін - I квартал
                                      2005 року;
     - підготовку та оприлюднення Національної доповіді про якість
питної води та стан питного водопостачання в Україні у 2004 році,
                                      термін - III квартал
                                      2005 року;
     - підготовку проекту  постанови  Кабінету  Міністрів  України
"Про  Порядок надання цілісних майнових комплексів централізованих
систем тепло-,  водопостачання  та  водовідведення  в  управління,
оренду, концесію",
                                      термін - IV квартал
                                      2005 року;
     - затвердження  та  подання  у   встановленому   порядку   на
реєстрацію   в  Мін'юст  Методики  визначення  нормативів  питного
водопостачання населення,
                                      термін - IV квартал
                                      2005 року.

     10. Управлінню комунальної теплоенергетики (В.М.Бербенець):
     - забезпечити проведення наради з питань підведення підсумків
стану  проходження  опалювального  сезону   2004-2005   років   та
визначення  завдань   з   підготовки   до   опалювального   сезону
2005-2006 років,
                                      термін - квітень 2005 року;
     - проаналізувати   схеми   постачання   природного  газу  для
виробництва теплової енергії для населення,  бюджетних  установ  і
організацій дочірньою компанією "Газ-тепло" НАК "Нафтогаз України"
з метою визначення доцільності продовження експерименту,
                                      термін - червень 2005 року;
     - підготувати  та  розглянути  на  нараді  питання  "Про стан
підготовки об'єктів житлово-комунального господарства  України  до
роботи в осінньо-зимовий період 2005-2006 років",
                                      термін - вересень 2005 року;
     - надавати   необхідну  методичну  допомогу  підприємствам  у
реалізації пілотних проектів, що реалізуються у підгалузі,
                                      термін - постійно;
     - спільно з іншими заінтересованими організаціями забезпечити
підготовку та затвердження Програми реформування та розвитку сфери
теплопостачання населених пунктів України,
                                      термін - IV квартал
                                      2005 року.

     11. Управлінню  благоустрою  та  комунального  обслуговування
населення (Я.А.Стеценко):
     - разом  із  управлінням  житлово-комунального   господарства
Чернігівської  облдержадміністрації  вивчити  стан  справ  у сфері
благоустрою та комунального обслуговування м.  Чернігова та надати
відповідну допомогу,
                                      термін - II квартал
                                      2005 року;
     - організувати    доопрацювання    Національної     стратегії
поводження  з  твердими  побутовими  відходами в Україні та внести
пропозиції щодо надання цьому документу офіційного статусу,
                                      термін - до 1 липня
                                      2005 року;
     - разом    з    Головним   управлінням   житлово-комунального
господарства,    енергетики    та    енергозбереження     Одеської
облдержадміністрації  вивчити  питання  щодо  впровадження  Закону
України "Про поховання та похоронну справу" ( 1102-15 ) в Одеській
області,
                                      термін - II півріччя
                                      2005 року.

     12. Відділу  міського  електротранспорту (В.В.Вірченко) разом
із управлінням житлово-комунального  господарства  Кіровоградської
облдержадміністрації   вивчити   досвід    передачі    в    оренду
ВАТ "Єлісаветградська    транспортна    кампанія"     комунального
підприємства "Кіровограделектротранс",
                                      термін - II квартал
                                      2005 року;
     - Головній    державній    технічній    інспекції    міського
електротранспорту   (В.А.Менжерес)   разом   з  Відділом  міського
електротранспорту (В.В.Вірченко):
     - провести   позачергову  атестацію  керівників  регіональних
технічних інспекцій міського електротранспорту;
     - організувати    проведення   атестації   всіх   працівників
регіональних технічних інспекцій міського електротранспорту,
                                      термін - I півріччя
                                      2005 року.

     13. Відділу протизсувних робіт та захисту територій населених
пунктів від шкідливої дії вод (А.В.Шпакевич):
     - уточнити показники заходів,  передбачених  проектом  Закону
України  "Про  затвердження  Загальнодержавної програми укріплення
берегів поверхневих  водних  об'єктів  і  узбережжя  морів  та  їх
інженерного  захисту",  та  забезпечити  повторне  його узгодження
новопризначеними  керівниками  відповідних  міністерств  та  інших
центральних органів виконавчої влади,
                                      термін - перше півріччя
                                      2005 року;
     - вивчити досвід управлінь житлово-комунального  господарства
з  виконання  заходів  Комплексної  програми  ліквідації наслідків
підтоплення  територій  в  містах  і  селищах  України  (постанова
Кабінету  Міністрів  України  від  15.02.02  N  160 ( 160-2002-п )
у Вінницькій, Дніпропетровській, Одеській, Полтавській областях та
за результатами підготувати доповідну записку,
                                      термін - протягом року.

     14. Юридичному відділу (М.Г.Агапова):
     - провести  перевірку стану правової роботи на підприємствах,
в установах та  організаціях,  що  належать  до  сфери  управління
Комітету,
                                      термін - протягом року;
     - забезпечити  проведення  навчань з посадовими особами,  які
визначені у кожному  структурному  підрозділі  відповідальними  за
підготовку    нормативно-правових    актів,   з   метою   вивчення
законодавства щодо державної реєстрації нормативно-правових  актів
та правил нормопроектувальної техніки,
                                      термін - щоквартально;
     - здійснювати моніторинг і аналіз нормативно-правової бази та
забезпечення приведення актів Комітету у відповідність до  чинного
законодавства   України  у  сферах:  економіки,  ціноутворення  та
тарифної політики,
                                      термін - III квартал
                                      2005 року;
     експлуатації житлового фонду,
                                      термін - IV квартал
                                      2005 року.

     15. Відділу з управління державним майном (В.Ф.Бервецький):
     - надавати практичну  допомогу  підприємствам,  установам  та
організаціям,  що належать до сфери управління Комітету, звернувши
особливу увагу на здійснення заходів,  спрямованих  на  поліпшення
фінансового   стану   підприємств,   подолання   кризи   платежів,
забезпечення  надходження  податків  (обов'язкових  платежів)   до
бюджетів,  Пенсійного  фонду,  погашення заборгованості із виплати
заробітної плати,
                                      термін - протягом року;
     - надавати методичну  допомогу  підприємствам,  установам  та
організаціям,   що   належать  до  сфери  управління  Комітету,  у
складанні фінансових планів,  проводити  постійний  моніторинг  їх
впровадження та здійснювати контроль за станом виконання,
                                      термін - протягом року.

     16. Відділу   кадрів   (В.Є.Купчук),    Державній    академії
житлово-комунального  господарства  (Г.І.Короткий),  із залученням
Харківської   національної    академії    міського    господарства
(Л.М.Шутенко):
     - забезпечити підвищення кваліфікації керівних працівників  і
спеціалістів  підприємств  та  організацій  галузі  відповідно  до
затвердженого графіка навчання,
                                      термін - протягом 2005 року;
     - організувати  виїзні  семінари  з  підвищення  кваліфікації
працівників    житлово-комунального    господарства    за   участю
відповідних фахівців Держжитлокомунгоспу України,
                                      термін - протягом 2005 року.

     17. Відділу  взаємодії  з  Верховною  Радою  України,  ЗМІ та
зв'язків з громадськістю (М.В.Бєльдєй) забезпечити:
     - спільно    із   Всеукраїнською   благодійною   організацією
"Інститут місцевого розвитку" розроблення  Концепції  та  Програми
проведення  громадського  всеобучу  щодо  цілей та завдань реформи
житлово-комунального господарства,
                                      термін - до 1 червня
                                      2005 року;
     - спільно   із   Громадською  радою  при  Держжитлокомунгоспі
України  організацію  та  проведення  Всеукраїнських   громадських
слухань "Проблемні питання реалізації реформи житлово-комунального
господарства та шляхи їх вирішення",
                                      термін - жовтень 2005 року.

     18. Юридичному  відділу (М.Г.Агапова),  Управлінню економіки,
ціноутворення   та    тарифної    політики    житлово-комунального
господарства   (А.А.Кулеша)   забезпечити   створення  організації
роботодавців галузі,
                                      термін - протягом 2005 року.

     19. Республіканському      комітету      житлово-комунального
господарства    АР    Крим,    управлінням    житлово-комунального
господарства     облдержадміністрацій,     Головному    управлінню
житлово-комунального  господарства   Київської   та    управлінням
житлового  та  комунального  господарства Севастопольської міських
державних адміністрацій:
     - провести  аналіз  погашення  заборгованості  із  заробітної
плати  на  підприємствах,   які   призупинили   свою   діяльність,
перебувають  на  стадії  санації або визнані банкрутами,  та до 10
квітня 2005 року надати відповідні пропозиції Держжитлокомунгоспу;
     - вжити   дієвих   заходів   щодо   ліквідації  у  2005  році
заборгованості    із    заробітної    плати    на    підприємствах
житлово-комунального господарства;
     - ініціювати   створення   госпрозрахункових    структур    з
інформаційного   забезпечення   для   організації   каналів  збору
інформації на регіональному рівні;
     - запровадити  відкритий діалог з громадськістю при прийнятті
органами місцевого самоврядування  рішень  про  зміну  тарифів  на
житлово-комунальні послуги;
     - забезпечити  організаційні  заходи   щодо   повної   оплати
підприємствами    житлово-комунального    господарства    спожитих
енергоносіїв,  споживачами отриманих  житлово-комунальних  послуг:
теплової енергії, гарячої та холодної води;
     - забезпечити   проведення   енергетичного   та    технічного
обстеження об'єктів житлово-комунального господарства,  експертизи
витрат  та  втрат,   пов'язаних   з   виробництвом   та   наданням
житлово-комунальних послуг суб'єктами господарювання;
     - протягом I півріччя 2005 року забезпечити затвердження  або
перегляд   у   встановленому   порядку  для  кожного  підприємства
водопровідно-каналізаційного       господарства,       комунальної
теплоенергетики     та    міськелектротранспорту    норм    витрат
паливно-енергетичних ресурсів,  передбачивши зниження їх  питомого
споживання протягом року не менш як на 2,5 - 3%;
     - поширити практику включення  до  контрактів  з  керівниками
комунальних  підприємств  вимог  щодо  розроблення,  погодження та
реалізації   бізнес-планів,   у   яких    повинні    передбачатись
енергозберігаючі  заходи,  у  тому  числі  щодо обліку як спожитих
енергоносіїв,  так і виробленої теплової енергії та води,  а також
показники   зниження   питомих   витрат  ресурсів  на  виробництво
житлово-комунальних послуг (продукції);
     - вжити   додаткових   заходів  щодо  поліпшення  фінансового
забезпечення робіт,  пов'язаних з  оснащенням  наявного  житлового
фонду будинковими засобами обліку та регулювання споживання води і
теплової  енергії,  насамперед  за  рахунок   місцевих   бюджетів,
впровадження   лізингових   операцій   за   кошти   населення   та
підприємств;
     - з  метою  розвитку інноваційної  діяльності   до  1  жовтня
2005 року за участю підприємств житлово-комунального  господарства
та ДП "Інноваційний центр" підготувати інвестиційні та інноваційні
проекти і забезпечити їх презентацію для потенційних інвесторів на
Третій міжнародній виставці "КомунТех - 2005" у м. Києві;
     - протягом 2005 року організувати проведення на підприємствах
житлово-комунального    господарства    підготовчої    роботи   до
впровадження    сертифікації     (підтвердження     відповідності)
житлово-комунальних  послуг  відповідно    до    Закону    України
"Про житлово-комунальні послуги" ( 1875-15 );
     - розробити   разом   з   органами  місцевого  самоврядування
регіональні програми реформування та розвитку  наземного  міського
електротранспорту на 2004-2010 роки;
     - розробити  та  реалізувати  заходи  щодо  впровадження   на
підприємствах систем управління якістю.

     20. Рекомендувати  Раді міністрів Автономної Республіки Крим,
обласним,  Київській   та   Севастопольській   міським,   районним
державним   адміністраціям,   органам   місцевого   самоврядування
забезпечити   здійснення   в   межах    повноважень,    визначених
законодавством, заходів щодо:
     - підвищення рівня оплати наданих житлово-комунальних  послуг
та   обов'язкового  забезпечення  підприємствами  галузі  поточних
розрахунків за спожиті енергоносії;
     - забезпечення  протягом  I  півріччя  впровадження в повному
обсязі Закону  України  "Про  поховання  та  похоронну     справу"
( 1102-15 ) та підзаконних нормативно-правових актів до нього;
     - розроблення  до  кінця  поточного  року  місцевих   програм
поводження  з  твердими  побутовими  відходами згідно з постановою
Кабінету Міністрів України від 04.03.04 N 265 ( 265-2004-п );
     - передбачення     відповідно      до      Закону     України
"Про житлово-комунальні  послуги"  ( 1875-15 ) у місцевих бюджетах
різниці в тарифах на житлово-комунальні послуги, якщо  ці   тарифи
не покривають витрат на їх виробництво;
     - запровадження   для  населення  сезонних  або  двоставкових
тарифів за послуги теплопостачання;
     - забезпечення  у  2005  році  надходжень  у  повному  обсязі
податків і зборів до державного бюджету та виконання завдань  щодо
погашення податкового боргу підприємствами галузі;
     - активізації  роботи  постійно  діючих  комісій  з  розгляду
питань     реструктуризації     заборгованості     населення    за
житлово-комунальні послуги;
     - забезпечення   виконання  в  повному  обсязі  вимог  Закону
України "Про міський електричний транспорт" ( 1914-15 );
     - посилення   контролю   за  забезпеченням  технічного  стану
трамвайних вагонів та тролейбусів і  організацією  їх  випуску  на
маршрути  відповідно  до  вимог  Правил  дорожнього руху   України
( 1306-2001-п ) та  Правил  експлуатації  трамвая  та   тролейбуса
( z0066-97 );
     - сприяння     розробленню     та     реалізації     пілотних
інвестиційно-інноваційних     проектів    у   житлово-комунальному
господарстві,  спрямованих на зменшення  технологічних  витрат  та
втрат ресурсів, впровадження прогресивних технологій;
     - передбачення у місцевих бюджетах видатків  на  впровадження
будинкових  засобів  обліку  та  регулювання  споживання  води  та
теплової енергії  відповідно  до  завдань  Програми,  затвердженої
постановою   Кабінету  Міністрів  України  від  25.12.02   N  1957
( 1957-2002-п );  розроблення  та  забезпечення виконання місцевих
програм  надання фінансової допомоги малозабезпеченим громадянам у
встановленні квартирних лічильників води з метою зменшення розміру
субсидій, які їм надаються;
     - вирішення  питання  щодо   запровадження   диференційованих
тарифів   на  послуги  водо-  і  теплопостачання  та  з  утримання
будинків,  споруд  та  прибудинкових   територій,   що   надаються
мешканцям  будинків  або  квартир,  у  разі  їх оснащенні засобами
обліку чи без них;
     - щодо   застосування   механізму  фінансування  встановлення
будинкових засобів обліку на поворотній основі;
     - активізації роботи щодо розширення мережі сервісних центрів
з технічного обслуговування та повірки засобів  обліку  споживання
води та теплової енергії;
     - організації інформування  населення  через  засоби  масової
інформації  щодо  економного споживання енергоресурсів,  поширення
інформації  про  реальні  витрати  ресурсів  на житлово-комунальні
послуги  та  пропаганди  застосування  сучасних  енергозберігаючих
технологій та обладнання.

     21. Керівникам підприємств житлово-комунального господарства,
підприємств   і  організацій,  що  належать  до  сфери  управління
Держжитлокомунгоспу України,  протягом  2005  року  вжити  заходів
щодо:
     - забезпечення приросту  обсягів  робіт  та  надання  послуг,
підвищення    їх    якості,   поліпшення   фінансового   становища
підприємств,  погашення  заборгованості  з  платежів  до  бюджету,
державних цільових фондів та із виплати заробітної плати;
     - підвищення ефективності планування економічної,  фінансової
діяльності  та управлінських рішень щодо використання матеріальних
і фінансових ресурсів;
     - неухильного  дотримання законодавства про оренду нерухомого
майна  державних  підприємств  та  посилення  контролю   за   його
збереженням.

     22. Затвердити    План   проведення   семінарів,   нарад   та
конференцій,  конгресів,  виставкових заходів Державного  комітету
України з питань житлово-комунального господарства у 2005 році.

     23. Контроль   за   виконанням   цього  рішення  покласти  на
заступників Голови Комітету відповідно до розподілу обов'язків.

 Голова колегії                                      О.Ю.Кучеренко