УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                  ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

                            Н А К А З


 N 491 від 25.10.96                   Зареєстровано в Міністерстві
     м.Київ                           юстиції України
                                      24 лютого 1997 р.
                                      за N 44/1848

      ( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної
                                              митної служби
        N 632 ( z0789-98 ) від 08.10.98 )

         Про затвердження "Інструкції про порядок митного
             контролю за агентською (шипчандлерською)
         діяльністю в морських і річкових портах України,
            що відкриті для заходу суден закордонного
                            плавання"
 

     З метою  забезпечення  та впорядкування організації належного
митного  контролю  за  предметами,  які  переміщуються  на  суднах
закордонного  плавання  як постачання в портах України,  відкритих
для приймання іноземних суден,  та відповідно до  Митного  кодексу
України (  1970-12  ),  Закону  України  "Про  зовнішньоекономічну
діяльність"  (  959-12  ),  Кодексу  торговельного    мореплавства
України ( 176/95-ВР ), наказів Державного митного комітету України
від  30 грудня  1991 року  N 7 ( v0007342-91 )   та від 29 червня 
1995 року N 283 ( z0217-95 ) Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити Інструкцію  про  порядок  митного  контролю  за
агентською  (шипчандлерською)  діяльністю  в  морських та річкових
портах України, що відкриті для заходу суден закордонного плавання
(додається).
     2. Правовому  управлінню  Держмиткому  забезпечити   державну
реєстрацію цього наказу в Міністерстві юстиції України.
     3. Начальникам митниць,  в зоні діяльності  яких  розташовані
морські   та  річкові  порти,  що  відкриті  для  приймання  суден
закордонного плавання,  довести Інструкцію  до  організацій,  яких
вона стосується.
     4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Комітету Соловкова Ю.П.

 Голова комітету                                          Л.Деркач

                                             Затверджено
                                     Наказом Державного митного
                                     комітету України
                                     від 21 жовтня 1996 року N 491

                            Інструкція
            про порядок митного контролю за агентською
            (шипчандлерською) діяльністю  в морських і
             річкових  портах  України,  відкритих для
                заходу суден закордонного плавання

     Інструкція про  порядок  митного   контролю   за   агентською
(шипчандлерською)   діяльністю   в  морських  та  річкових  портах
України,  відкритих для заходу суден закордонного плавання (далі -
Інструкція),  розроблена  відповідно  до  Митного кодексу  України
(  1970-12  ),  Кодексу    торговельного    мореплавства   України
(   176/95-ВР   ),  Закону   України   "Про    зовнішньоекономічну
діяльність" ( 959-12 ),   наказів   Державного   митного  комітету
України від 30 грудня 1991 року N 7 (  v0007342-91  )  та  від  29
червня 1995 року N 283 ( z0217-95 ) і  служить  для  впорядкування
митного  контролю  за  предметами,  які  переміщуються  на  суднах
закордонного плавання як постачання.


                      1. Загальні положення

     1.1. Дія цієї Інструкції поширюється у випадках продовольчого
і технічного постачання суден закордонного плавання (як іноземних,
так і українських), що знаходяться у великому каботажі.

     1.2. У цій Інструкції терміни вживаються в такому значенні:
     1.2.1. "Агентська    (шипчандлерська)   діяльність"   -   вид
господарської  діяльності  по  забезпеченню   суден   закордонного
плавання   продовольчим   та  технічним  постачанням  з  метою  їх
нормальної експлуатації та безпеки мореплавства.
     1.2.2. "Каботаж"  -  судноплавство  поблизу  узбережжя;  флот
прибережного плавання.  Каботаж розрізняють малий  (без  виходу  з
територіальних вод України) та великий (з виходом з територіальних
вод).
     1.2.3. "Судна  закордонного  плавання" - будь-які плавзасоби,
що прибувають на митну територію України  або  відбувають  з  цієї
території.
     1.2.4. "Судновий  агент"  -  особа,  яка  надає судновласнику
послуги на основі морського агентського договору.
     1.2.5. "Дисбурсментський  рахунок" - рахунок суднового агента
судновласнику за витрати по  обслуговуванню  судна  під  час  його
перебування в порту.
     1.2.6. "Чартер" - договір фрахтування на перевезення морським
і  річковим  транспортом вантажів,  відповідно до якого перевізник
(фрахтовик) зобов'язується за умови  надання  всього  судна,  його
частини або визначених вантажних приміщень доставити вантаж у порт
призначення та передати особі, уповноваженій на одержання вантажу,
а  відправник  (фрахтувальник)  - заплатити за перевезення вантажу
встановлену плату (фрахт).

       2. Порядок митного оформлення постачання українських
                   суден закордонного плавання

     2.1. Предмети  продовольчого  та  технічного  постачання,  що
знаходяться  в  режимі  вільного  використання,  переміщуються   в
безліцензійному  порядку на українські судна закордонного плавання
після подання вантажної  митної  декларації  (ВМД)  типу  "експорт
майна" (ЕМ).
     2.2. ВМД реєструється в журналі обліку майна  без  постановки
на контроль.
     2.3. До  вантажної  митної  декларації   додається   один   з
примірників рахунку-фактури (інвойсу),  а також в окремих випадках
копії договорів,  агентських угод або  замовлень  на  навантаження
постачання.
     2.4. Допускається декларування майна з доданням  специфікацій
замість додаткових аркушів вантажної митної декларації.
     2.5. Якщо митна вартість майна,  що  оформляється,  становить
менше,   ніж   еквівалент  100  доларів  США,  навантаження  (крім
підакцизних товарів) дозволяється на підставі рахунку-фактури  без
заповнення ВМД.
     Аналогічний порядок застосовується й  у  випадках  постачання
іноземних  суден,  що  знаходяться за договором морських чартерних
перевезень  в  українських  судноплавних  компаніях,  фірмах   або
організаціях,  а  також  під  час  прямування  українського  судна
закордонного плавання в інший український порт великим каботажем.

             3. Порядок митного оформлення постачання
                        закордонних суден

     3.1. Предмети  продовольчого  та  технічного  постачання,  що
знаходяться  в  режимі  вільного  використання,  переміщуються   в
безліцензійному  порядку на іноземні судна після подання вантажної
митної декларації типу "експорт" (ЕК).
     3.2. Митне  оформлення  предметів продовольчого та технічного
постачання  іноземних  суден  необхідно   здійснювати   в   режимі
експорту.
     Примітка. У   цьому   випадку   мається   на    увазі    факт
зовнішньоекономічної  угоди  відповідно  до  Закону  України  "Про
зовнішньоекономічну діяльність" ( 959-12 ), якою передбачаються:
     а) правовідносини        (контракт,        договір)       між
резидентом-шипчандлером та нерезидентом-судновласником;
     б) взаєморозрахунки в іноземній валюті через дисбурсментський
рахунок суднового агента;
     в) порядок   переміщення   товару  (постачання)  через митний
кордон України.
     Аналогічний порядок  застосовується  у  випадках   постачання
українських   суден   закордонного  плавання,  що  знаходяться  за
договором морських чартерних перевезень в  іноземних  судноплавних
компаніях, фірмах, організаціях.

       4. Порядок митного оформлення постачання, для якого
         застосовується режим митного ліцензійного складу

     4.1. Переміщення на  судна  закордонного  плавання  імпортних
товарів та інших предметів як постачання, для якого застосовується
режим митного ліцензійного складу,  незалежно від їх належності та
рейсового  чартеру  здійснюється  після подання ВМД типу "транзит"
(ТР).  При цьому підставою для зберігання  на  митних  ліцензійних
складах товарів та предметів, які належать іноземному шипчандлеру,
є угода нерезидента з резидентом - власником складу.
     4.2. У  випадку  винесення на берег предметів,  розміщених на
судні  закордонного  плавання  й  оформлених  згідно  з  п.4.1  як
постачання, капітан несе відповідальність за винос таких предметів
на берег відповідно до статей 110,  111,  112,  114,  116  Митного
кодексу України ( 1970-12 ).
     4.3. З метою профілактики правопорушень  митні  органи  мають
право  накладати  митні забезпечення на продовольчі камери та інші
приміщення  на  борту  судна,   в   яких   зберігаються   предмети
постачання.  
     Дозволяється  нанесення  спеціального  маркування  та   інших
ідентифікаційних знаків на самі предмети.


      5. Порядок митного оформлення постачання, закупленого
             українськими суднами в іноземних портах

     5.1. При  приході  українського судна з-за кордону  митницею
перевіряються в книгах обліку матеріальних  цінностей  рахунки  на
закупівлю технічного постачання, а також оприбуткування.
     5.2. Якщо протягом рейсу частина (вся  кількість)  закуплених
предметів   технічного  постачання  витрачена  на  потреби  судна,
перевіряються акти на списання цих предметів.
     5.3. При  приході  українського  судна  з-за  кордону капітан
подає до митниці гарантійне зобов'язання про те,  що все  технічне
постачання  закуплено  для  потреб  судна  (із зазначенням номерів
рахунків) і виноситись на  берег  не  буде. 
     З метою  запобігання  порушенню  гарантій  можливе  поміщення
закупленого  технічного  постачання  під  митне  забезпечення   до
виходу судна в закордонний рейс.
    5.4. В разі закупівлі постачання не  для  потреб  судна  така
операція  визначається як зовнішньоекономічна угода й оформляється
на загальних підставах із заповненням ВМД типу  "імпорт"  (ІМ)  та
сплатою всіх необхідних платежів.
     5.5. Після  закінчення  перевірки   рахунків   на   закупівлю
технічного  постачання,  актів оприбуткування та актів на списання
постачання (у разі витрачення постачання протягом рейсу),  а також
перевірки  наявності  самого  постачання   на   борту   судна   на
гарантіному зобов'язанні капітана робиться відмітка "Винесення  на
берег  заборонено"  і  проставляється  особиста  номерна   печатка
інспектора митниці та штамп "Під митним контролем".
     Один примірник   гарантійного   зобов'язання   залишається  в
судновій справі митниці.