НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
01.07.2005  N 497
Про накладення штрафу на ВАТ "Черкасиобленерго"
за порушення ліцензійних умов з постачання
і передачі електричної енергії

Національна комісія регулювання електроенергетики України на відкритому засіданні 01.07.2005 розглянула питання про порушення Відкритим акціонерним товариством "Черкасиобленерго" Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ 13.06.1996 N 15/1 ( z0433-96 ), і Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами, затверджених постановою НКРЕ 13.06.1996 N 15 ( z0408-96 ) (далі - ліцензійні умови з передачі та постачання електроенергії).

ВАТ "Черкасиобленерго" (18000, м. Черкаси, вул. Гоголя, 285, р/р N 260080134 ЧФ АКБ "Легабанк" МФО 354853, код ЄДРПОУ 22800735, тел. 8 (0472) 32-02-71, генеральний директор ВАТ "Черкасиобленерго" - Алещенко Олександр Іванович) має ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом ПСр N 0704 та ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з передачі електроенергії місцевими (локальними) електромережами ПР N 0060.

На підставі окремого завдання НКРЕ Черкаським територіальним представництвом за участю представників Служби безпеки України, Держенергонагляду, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж та ДП "Енергоринок" було проведено позапланову перевірку ліцензованої діяльності ВАТ "Черкасиобленерго" з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами за період 2004 рік та I квартал 2005 року та склало акт від 27.05.2005 N 11. У результаті проведеної перевірки встановлено, що ВАТ "Черкасиобленерго" не дотримується структури тарифів, затвердженої постановою НКРЕ від 09.12.2004 N 1190 ( v1190227-04 ). Перевитрати фактичних операційних витрат з передачі та постачання електричної енергії за 2004 рік в порівнянні з структурою тарифу, затвердженою НКРЕ, становили 15512 тис. грн., або 117,3 %, у тому числі на передачу - 824 тис. грн. та на постачання - 14688 тис. грн.

Економія загальних фактичних витрат на здійснення підприємницької діяльності з передачі електроенергії проти загальних витрат, передбачених структурою тарифу, становить 11301 тис. грн., у той час як фактичні загальні витрати в 2004 році на здіснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом перевищують витрати, які передбачені затвердженою структурою тарифів на 14821 тис. грн., або на 84,5 %.

Зменшення витрат на передачу електричної енергії та збільшення витрат на постачання електричної енергії, без відповідного погодження з НКРЕ, призвело до перехресного субсидіювання між видами діяльності, що є порушенням пункту 2.10. ліцензійних умов з постачання електричної енергії ( z0433-96 ) та пункту 2.9. ліцензійних умов з передачі електричної енергії ( z0408-96 ) у частині недопущення перехресного субсидіювання діяльності з постачання електричної енергії за рахунок діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами.

У 2004 році при закупівлі окремих видів однорідного товару (стояки залізобетонні СВ-95-2,0 0,4 кВ, комплектуючі для виробництва 1ф електролічильників: шунти, плати) ВАТ "Черкасиобленерго" фактично розділяє загальну суму закупівлі на частини, що призводило до здійснення закупівлі частини однорідного товару не за процедурою відкритих торгів, а за процедурою цінових пропозицій (котирувань), що є порушенням пункту 1.5 Порядку придбання товарів, робіт та послуг ліцензіатами, ціни (тарифи) на відповідну діяльність яких встановлені НКРЕ, затвердженого постановою НКРЕ від 25.12.2002 N 1455 ( v1455227-02 ) (далі Порядок).

Окремою перевіркою Чигиринського РЕМ ВАТ "Черкасиобленерго" виявлено, що закупівля паливно-мастильних матеріалів здійснюється не на тендерній основі, а у одного виконавця - ТОВ "Норма", що є порушенням абзацу 3 пункту 1.11 Порядку ( v1455227-02 ).

Згідно з розділом VII "Модернізація та закупівля транспортних засобів" інвестиційної програми ВАТ "Черкасиобленерго" на період з 1 листопада 2003 року по 31 жовтня 2004 року передбачалось закупити 72 одиниці транспортних засобів на суму 4372,8 тис. грн.

Закупівля вищезазначених транспортних засобів повинна була здійснюватись за процедурою відкритих торгів (при вартості закупівлі, яка складає 500,00 тис. грн. і більше) та запиту цінових пропозицій (при вартості закупівлі до 500,00 тис. грн.). Фактично, за перші три квартали 2004 року було закуплено 64 одиниці транспортних засобів на суму 2368,00 тис. грн. Із зазначеної кількості транспортних засобів за процедурою запиту цінових пропозицій було закуплено лише 8 легкових автомобілів ВАЗ2109 на суму 247,7 тис. грн. Решта транспортних засобів (56 одиниць на суму 2120,60 тис. грн.) була закуплена не на конкурсній основі, без проведення відповідних тендерів.

Такі дії ВАТ "Черкасиобленерго" свідчать про порушення пунктів 2.5 і 3.4.1 ліцензійних умов з постачання електроенергії ( z0433-96 ) та пунктів 2.5 і 3.5.1 ліцензійних умов з передачі електроенергії ( z0408-96 ) у частині здійснення закупівель відповідно до Порядку придбання товарів, робіт та послуг ліцензіатами, ціни (тарифи) на відповідну діяльність яких встановлені НКРЕ, затвердженого постановою НКРЕ від 25.12.2002 N 1455 ( v1455227-02 ).

ВАТ "Черкасиобленерго" здійснює діяльність згідно з отриманими ліцензіями щодо надання послуг з перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом, з будівельної діяльності, лабораторних робіт та інше. За рахунок здійснення інших видів діяльності ВАТ "Черкасиобленерго" отримало у 2004 році прибуток на суму 753,7 тис. грн., який був використаний на поповнення обігових коштів, пов'язаних з фінансуванням витрат на зменшення понаднормативних втрат електроенергії в мережі. Погодження Комісії на здійснення інших видів діяльності, не пов'язаних з ліцензованою діяльністю (відповідно до вимог постанови НКРЕ від 16.07.2002 N 778 ( z0627-02 ), ВАТ "Черкасиобленерго" не отримувало, чим порушило пункт 2.6. ліцензійних умов з постачання та з передачі електричної енергії ( z0433-96, z0408-96 ).

У 2004 році Товариством закуплено електроенергії на суму 204451 тис. грн., сплачено - 228412 тис. грн., що становить 111,7%, за I квартал 2005 року рівень розрахунків з ДП "Енергоринок" становив 102,9 %. Однак, незважаючи на достатньо високий рівень поточних розрахунків ВАТ "Черкасиобленерго" за куповану на Оптовому ринку електроенергію за останні два роки, заборгованість перед ДП "Енергоринок" станом на 1 квітня 2005 року становить 190 246 тис. грн. Договір про реструктуризацію заборгованості ВАТ "Черкасиобленерго" з ДП "Енергоринок" не укладено, що вказує на порушення пункту 2.7 ліцензійних умов з постачання електроенергії ( z0433-96 ) у частині належного проведення розрахунків з оптовим постачальником електричної енергії.

Згідно з повноваженнями, наданими Указом Президента України від 21.04.1998 N 335/98 ( 335/98 ) "Питання Національної комісії регулювання електроенергетики України", відповідно до статті 27 Закону України "Про електроенергетику" ( 575/97-ВР ), постанови Кабінету Міністрів України від 19.07.2000 N 1139 ( 1139-2000-п ) "Про порядок застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику", Положення про накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 N 1312 ( 1312-99-п ), Національна комісія регулювання електроенергетики України П О С Т А Н О В Л Я Є:

1. Накласти штраф у розмірі 5000 гривень на Відкрите акціонерне товариство "Черкасиобленерго" (18000, м. Черкаси, вул. Гоголя, 285, р/р N 260080134 ЧФ АКБ "Легабанк" МФО 354853, код ЄДРПОУ 22800735, тел. 8 (0472) 32-02-71, генеральний директор ВАТ "Черкасиобленерго" - Алещенко Олександр Іванович) за порушення пунктів 2.5, 2.6 і 3.4.1 ліцензійних умов з постачання електроенергії ( z0433-96 ) та пунктів 2.5, 2.6 і 3.5.1 ліцензійних умов з передачі електроенергії ( z0408-96 ) у частині здійснення закупівель відповідно до Порядку придбання товарів, робіт та послуг ліцензіатами, ціни (тарифи) на відповідну діяльність яких встановлені НКРЕ, затвердженого постановою НКРЕ від 25.12.2002 N 1455 ( v1455227-02 ), та погодження з НКРЕ інших видів діяльності, не пов'язаних з ліцензованими.

Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України протягом 30 днів з дня прийняття постанови (код бюджетної класифікації 23030300 "Адміністративні штрафи та інші санкції", ЄДРПОУ 22809222, р/р N 31110106500002, МФО 854018, символ звітності 106).

2. Зобов'язати ВАТ "Черкасиобленерго" до 01.09.2005 усунути порушення пункту 2.6 ліцензійних умов з постачання електроенергії ( z0433-96 ) у частині погодження з НКРЕ інших видів діяльності, не пов'язаних з ліцензованими, відповідно до постанови НКРЕ від 16.07.2002 N 778 ( z0627-02 ) "Про затвердження Порядку розгляду НКРЕ питання обмеження ліцензіата з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та/або з постачання електричної енергії за регульованим тарифом у здійсненні іншого, крім ліцензованого, виду діяльності".

Голова Комісії                                        В.Кальченко