УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 29 червня 1999 р. N 1170
                               Київ

               Про затвердження Порядку справляння
             збору та використання коштів на розвиток
             виноградарства, садівництва і хмелярства

          ( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
            N 2152 ( 2152-99-п ) від 25.11.99 )


     Відповідно до   Закону   України   "Про   збір   на  розвиток
виноградарства, садівництва  і  хмелярства"  (  587-14  )  Кабінет
Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

     1. Затвердити Порядок справляння збору та використання коштів
на  розвиток  виноградарства,   садівництва   і   хмелярства,   що
додається.

     2. Ця постанова набирає чинності з 1 липня 1999 року.


     Прем'єр-міністр України                      В.ПУСТОВОЙТЕНКО

     Інд. 22


                                         ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                 від 29 червня 1999 р. N 1170


                             ПОРЯДОК
       справляння збору та використання коштів на розвиток
             виноградарства, садівництва і хмелярства

     1. Цей   Порядок   визначає   механізм   справляння    збору,
передбаченого    Законом    України    "Про   збір   на   розвиток
виноградарства, садівництва   і   хмелярства"    (    587-14    ),
централізації та використання коштів, одержаних від 1-відсоткового
збору у разі реалізації в  оптово-роздрібній  торговельній  мережі
алкогольних   напоїв   та  пива,  включаючи  імпортовані  (далі  -
алкогольні напої та пиво),  суб'єктами підприємницької  діяльності
усіх форм власності та підпорядкування.

     2.  Об'єктом обкладення збором є виручка, одержана на кожному
етапі  реалізації  в  оптово-роздрібній  торговельній  мережі та у
мережі  громадського  харчування  алкогольних  напоїв  та пива, що
включається   в  суму  торговельного  обороту  (далі  -  виручка).
(  Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 2152 ( 2152-99-п ) від 25.11.99 )

     (  Абзац  другий  пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ
N 2152 ( 2152-99-п ) від 25.11.99 ) У разі надходження алкогольної
продукції  та  пива  від товаровиробника безпосередньо у роздрібну
торгівлю, платником збору є суб'єкти роздрібної торгівлі незалежно
від форм власності та підпорядкування.

     (  Абзац  третій  пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ
N 2152 ( 2152-99-п ) від 25.11.99 ) У разі надходження алкогольної
продукції  та  пива  з  оптової  торговельної мережі до роздрібної
торговельної  мережі, платниками збору є суб'єкти оптової торгівлі
незалежно від форм власності та підпорядкування.

     3. ( Абзац перший пункту 3 виключено на підставі Постанови КМ
N  2152  (  2152-99-п  )  від  25.11.99 ) Суб'єкти підприємницької
діяльності,   які   реалізують   алкогольні   напої   та  пиво,  у
товаротранспортних, платіжних та касових документах окремим рядком
"На  розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства" зазначають
суму  1-відсоткового  збору  з  виручки,  одержаної від реалізації
такої продукції.

     Сума відрахувань  від   виручки   в   обсяг   реалізації   не
включається, торговельна надбавка з цієї суми не обчислюється.

     4. Платники  збору на розвиток виноградарства,  садівництва і
хмелярства  (далі  -  збір)  незалежно   від   свого   фінансового
становища:

     перераховують кошти   на   спеціальний   рахунок   Державного
казначейства;

     включають нараховану суму у валові витрати в  декларації  про
одержаний  прибуток  і  щомісяця  подають  до податкової служби за
своїм місцем знаходження звіт про суму нарахованого збору.

     5. Контроль  за  справлянням  збору  покладається  на  органи
Державного  казначейства,  а  за  повнотою  його  нарахування - на
органи державної податкової служби.

     6. У  разі  несвоєчасного   перерахування   суми   збору   на
визначений  згідно  з  пунктом 4 цього Порядку рахунок сплачується
штраф у розмірі 0,5 відсотка за кожний день прострочення  платежу.
Суми  штрафних  санкцій зараховуються до державного бюджету на той
рахунок, на   який   зараховуються   суми   збору,   з   подальшим
розмежуванням  коштів  між відповідними бюджетами для їх цільового
використання.

     7. Кошти збору, що надійшли на спеціальний рахунок Державного
казначейства, розподіляються таким чином:

     30 відсотків нарахованих сум збору залишається на спеціальних
рахунках управлінь Державного казначейства в Автономній Республіці
Крим,   областях  та  м.  Севастополі.  У  м.  Києві  кошти  збору
перераховуються на спеціальний рахунок Державного казначейства;

     70 відсотків  нарахованих  сум   збору   перераховується   на
спеціальний    рахунок    Державного   казначейства.   Кошти,   що
акумулюються на цьому  рахунку,  розподіляються  таким  чином:  на
розвиток виноградарства - 70 відсотків,  на розвиток садівництва -
20 відсотків, на розвиток хмелярства - 10 відсотків.

     8. Розпорядниками  коштів,   перерахованих   на   спеціальний
рахунок Державного казначейства, є:

     у галузі виноградарства і садівництва - Укрсадвинпром;

     у галузі хмелярства - Мінагропром.

     Коштами, що  залишаються  на  спеціальних  рахунках управлінь
Державного казначейства Автономної Республіки  Крим,  областей  та
м. Севастополя,   розпоряджаються   органи   виконавчої  влади  за
погодженням  з   відповідними   формуваннями   Укрсадвинпрому   та
Асоціації хмелярів України.

     9. Оплата  витрат  на розвиток виноградарства,  садівництва і
хмелярства за  рахунок  коштів  збору  здійснюється  через  органи
Державного казначейства.

     Розпорядники коштів   провадять   розрахунок  цих  витрат  на
підставі попередніх заявок,  проектно-кошторисної  документації  і
відомостей  про  видатки,  що  підтверджуються актом про фактичний
обсяг  виконаних   робіт,   у   межах   нормативів,   затверджених
кошторисами  Укрсадвинпрому  та  Асоціації  хмелярів  України,  що
погоджені з Мінфіном.

     9-1. Для   зарахування   коштів   від   збору   на   розвиток
виноградарства,   садівництва   і  хмелярства  Головне  управління
Державного казначейства відкриває спеціальні реєстраційні  рахунки
позабюджетних коштів розпорядників:

     - у галузі виноградарства і садівництва - Укрсадвинпрому;

     - у галузі хмелярства - Мінагропрому.

     Кошти від  збору  на  розвиток виноградарства,  садівництва і
хмелярства,  що надійшли та будуть надходити  до  кінця  поточного
року  на рахунки N 2512 і 3512,  відкриті для управлінь Державного
казначейства,  перераховуються  цими  управліннями  на  спеціальні
реєстраційні рахунки позабюджетних коштів розпорядників,  відкриті
відповідно до абзацу другого пункту 9-1 цього Порядку у відсотках,
установлених згідно з пунктом 7 цього Порядку.

     Головне управління  Державного  казначейства кошти від збору,
що зараховані до державного бюджету на рахунки N  2510  і  3510  в
поточному  році,  повертає  на  зазначені  спеціальні реєстраційні
рахунки позабюджетних коштів розпорядників.

     Механізм зарахування   коштів   від   збору    на    розвиток
виноградарства,   садівництва   і   хмелярства,  передбачений  цим
пунктом, діє до 1 січня 2000 року.
(  Порядок  доповнено  пунктом  9-1  згідно з Постановою КМ N 2152
( 2152-99-п ) від 25.11.99 )

     10. До  витрат  на  розвиток  виноградарства,  садівництва  і
хмелярства, які підлягають фінансуванню, відносяться витрати на:

     виготовлення проектно-кошторисної  документації та проведення
проектно-вишукувальних робіт;

     придбання для власних потреб посадкового матеріалу  (саджанці
плодові,  виноградні  та  ягідні,  саджанці  хмелю,  підщепний  та
прищепний матеріал),  насіння плодових  культур,  засобів  захисту
рослин, добрив, компонентів для вирощування саджанців;

     підготовку грунту,  зрошення,  закладення, ремонт і догляд за
молодими виноградниками, садами, ягідниками, хмільниками до вступу
їх у плодоношення,  розсадниками та маточними насадженнями (згідно
з технологічними картами);

     встановлення шпалери на виноградниках, у садах і хмільниках;

     придбання кілків,   залізобетонних   стовпчиків,   дроту   та
підв'язувального матеріалу;

     розкорчування насаджень  та  рекультивацію  земель  (за умови
використання їх для закладення багаторічних насаджень);

     захист багаторічних    насаджень    від    стихійно-руйнівних
процесів;

     створення технологічної    інфраструктури    -   розроблення,
виготовлення і придбання спеціалізованої  техніки,  обладнання  та
інструменту,  будівництво і реконструкція холодильників,  сушарок,
пунктів  товарної  обробки   та   переробки   продукції,   пунктів
приготування   розчинів   отрутохімікатів,   майстерень   щеплення
плодових культур і винограду тощо;

     здійснення заходів з  поліпшення  умов,  безпеки  та  гігієни
праці,  виробничого  середовища (розроблення галузевих нормативних
документів,  придбання  спецодягу   та   засобів   індивідуального
захисту,     впровадження     передового     досвіду,    досягнень
науково-технічного прогресу тощо);

     придбання на умовах  лізингу  спеціальної  техніки  та  інших
матеріальних ресурсів;

     науково-технічне забезпечення         розвитку        галузей
виноградарства,   садівництва   і   хмелярства,    пропаганду    і
впровадження  в  практику  передових  технологій виробництва нових
видів продукції;

     удосконалення системи    управління     розвитком     галузей
виноградарства, садівництва і хмелярства в процесі їх реформування
і становлення в умовах ринкових відносин.

     11. Виноградарські,  садівницькі,  розсадницькі та хмелярські
підприємства незалежно від форми власності можуть авансуватися у I
кварталі  в  розмірі  до  50  відсотків  річної  вартості  витрат.
Остаточні   розрахунки   провадяться   після   закінчення   робіт,
пов'язаних із закладенням  і  доглядом  за  насадженнями,  але  не
пізніше 30 грудня кожного звітного року.

     12. Центральні   органи   виконавчої  влади,  які  реалізують
державну політику  щодо  розвитку  виноградарства,  садівництва  і
хмелярства,  та підприємства,  установи і організації, що належать
до сфери їх управління,  ведуть бухгалтерський облік,  складають і
подають  в установленому порядку періодичні та річні бухгалтерські
звіти про використання коштів, одержаних від сплати 1-відсоткового
збору.

     У звітах  обов'язково відображаються результати усіх операцій
з використанням цих коштів та відповідність  даних  бухгалтерських
звітів і балансів синтетичного і аналітичного обліку.

     13. З  урахуванням сезонного характеру робіт кошти з окремого
рахунка Державного казначейства, не використані на кінець року, не
підлягають вилученню.

     Відповідальність за цільове використання коштів несуть згідно
із законодавством розпорядники коштів та  керівники  зазначених  у
пункті  12  цього Порядку підприємств,  установ і організацій,  що
одержали ці кошти.

     Контроль за цільовим використанням  цих  коштів  здійснюється
уповноваженими на це органами відповідно до законодавства.