ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        18.07.2005  N 2212


             Про результати перевірки виконання умов
                    договорів купівлі-продажу


     На виконання  вимог  чинного   законодавства   України   щодо
здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням
умов договорів купівлі-продажу державного майна (далі  -  договір)
та наказу  Фонду  державного  майна  України  (далі  -  Фонд)  від
30 жовтня 1997 року N 1160 "Про  організацію  виконання  постанови
Кабінету Міністрів  України  від  12  вересня  1997  року  N 1012"
Фондом,  його регіональними відділеннями та Фондом майна АР Крим у
II кварталі   2005   року   перевірено  стан  виконання  покупцями
державного майна умов укладених договорів.
     Проконтрольовано виконання    умов    за    1457   договорами
(27,4 відсотка всіх договорів,  які підлягають  контролю  протягом
поточного року).  Перевірками виявлено 197 договори (13,5 відсотка
кількості перевірених),  умови яких не виконуються належним чином.
З  метою  усунення  допущених  покупцями  порушень  умов договорів
органами  приватизації  протягом  кварталу  з   ними   проводилась
відповідна робота.
     Загальні обсяги  інвестицій,  внесених у підприємства України
(наростаючим з 1995 року підсумком) становлять 4 603,6 млн.  грн.,
556,9 млн.  дол.  США та 15,33 млн.  євро,  і в цілому перевищують
обсяги,  передбачені на цей період умовами договорів.  Зафіксовано
створення на підприємствах нових робочих місць.  Реалізуються інші
зобов'язання покупців.
     Поряд з  тим  за   рядом   договорів   виявлено   недовнесено
інвестицій на загальну суму 346,4 млн.  грн.  і 9,6 млн. дол. США.
Має місце неналежне виконання інших умов договорів.
     У зв'язку  з  виявленим  порушеннями органами приватизації до
покупців  вжито  заходи  впливу,  передбачені   законодавством   і
договорами купівлі-продажу.  Протягом кварталу з покупців стягнуто
47,76 тис. грн. штрафів і пені.
     Продовжувалась робота  з розірвання договорів купівлі-продажу
за невиконання покупцями об'єктів приватизації взятих  зобов'язань
та  повернення  таких  об'єктів  у  державну  власність з метою їх
повторного продажу.  Станом на початок липня 2005 року у  державну
власність  повернуто 174 об'єкти.  Ще за 203 об'єктами така робота
триває.  З числа вже повернутих у державну власність об'єктів  вже
повторно продано 89 об'єкти. Сума коштів, отриманих від повторного
продажу, перевищує отриману від першого продажу у 2,1 раза.
     Незадовільним був    стан    дотримання    термінів   подання
регіональними відділеннями своїх звітів про  результати  перевірок
виконання  умов  договорів купівлі-продажу до Фонду.  У визначений
наказом Фонду від 27.02.2004 N  372  (  v0372224-04  )  термін  їх
надало   тільки   6  регіональних  відділень  -  по  Житомирській,
Київській,   Львівській,   Одеській,   Херсонській,   Чернівецькій
областях та Фонд майна АР Крим.
     У зв'язку з викладеним Н А К А З У Ю:

     1. Звіт про результати контролю за виконанням умов  договорів
купівлі-продажу   об'єктів  приватизації,  здійсненого  у  другому
кварталі 2005 року, затвердити (додається).

     2. Звернути увагу керівників регіональних відділень Фонду  на
необхідність    суворого    дотримання    вимог   нормативних   та
організаційно-розпорядчих   документів   Фонду   щодо   здійснення
перевірок  виконання  умов  договорів  купівлі-продажу  і  порядку
звітування перед Фондом про проведену роботу та її результати.

     3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Фонду Потімкова О.Ю.

 В.о.Голови Фонду                                      С.Лєдомська


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Фонду державного
                                      майна України
                                      18.07.2005  N 2212


                               ЗВІТ
            про результати контролю за виконанням умов
                договорів купівлі-продажу об'єктів
                    приватизації, здійсненого
                      у 2 кварталі 2005 року


     Згідно з  вимогами  статей  7  та  27  Закону  України   "Про
приватизацію   державного   майна"   (  2163-12  )  щодо  контролю
державними органами  приватизації  за  виконанням  умов  договорів
купівлі-продажу  державного  майна,  постанови  Кабінету Міністрів
України від 12.09.97 N 1012 ( 1012-97-п ) "Про порядок контролю за
діяльністю   підприємств,   приватизація   яких   здійснюється  за
погодженням з Кабінетом Міністрів України"  та  згідно  з  наказом
Фонду державного  майна  України  (далі - Фонд) від 27.02.04 N 372
( v0372224-04 ) протягом 2 кварталу 2005 року проведено  перевірки
стану   виконання   покупцями   державного  майна  умов  укладених
договорів. Здійснений контроль показав таке.

     На обліку органів приватизації знаходиться 11050 договорів. З
них:
     - договорів   купівлі-продажу   пакетів   акцій   акціонерних
товариств - 1092;
     - договорів купівлі-продажу  об'єктів  малої  приватизації  -
6951;
     - договорів    купівлі-продажу     об'єктів     незавершеного
будівництва - 3007.

     Із загальної   кількості   зазначених   договорів,   органами
приватизації зараз контролюється виконання умов за 5316 договорами
(решта  5734  договорів  -  це договори,  умови яких уже виконані,
внаслідок чого ці договори знято з контролю).

     Протягом кварталу   перевірено   стан   виконання   умов   за
1457 договором,  що  складає  27,4  відсотка договорів із тих,  що
знаходяться  на  контролі  (додаток  1).  Більшість   регіональних
відділень  Фонду  та  Фонд  майна  АР  Крим  забезпечили охоплення
перевірками необхідної кількості  договорів,  як  цього  вимагають
відповідні нормативні та організаційно-розпорядчі документи Фонду.

     Збереглася тенденція   до   поліпшення  загальних  показників
виконання покупцями взятих зобов'язань.  Якщо у 1996 році згідно з
результатами перевірок кількість договорів, за якими були виявлені
порушення тих чи інших умов, становила 36,6 відсотка від загальної
кількості  договорів купівлі-продажу,  то у 1997 році частка таких
договорів уже склала 32,4 відсотка,  у 1998 - 26,6, у 2000 - 19,7,
у  2002  -  16,7,  у  2004  -  13,6.  У другому кварталі 2005 року
порушення умов договорів (головним чином - прострочення договірних
термінів)  виявлене  за 197 договорами,  що складає 13,5 відсотків
від загальної кількості перевірених договорів.

     Найбільша кількість порушень  тих  чи  інших  умов  договорів
виявлена  регіональними відділеннями Фонду по Житомирській області
(42 договори), Одеській (16), Харківській та по місту Києву (по 15
у кожному), по Дніпропетровській області (13).

     У кожному випадку виявлення порушення до покупців застосовані
відповідні   санкції,   передбачені   чинним   законодавством   та
договорами.  Тобто, жодне відхилення від сформульованих договорами
заходів або від визначених  договором  термінів  їх  виконання  не
залишилось    без   відповідного   реагування   з   боку   органів
приватизації.   Сума   штрафів   та   пені,   стягнутих   органами
приватизації в  2  кварталі 2005 року,  становить 47,76 тис.  грн.
Загальна сума штрафів та пені,  стягнутих органами приватизації за
весь  період здійснення ними контролю за виконанням умов договорів
купівлі-продажу (з  1995  року),  склала  11281,6  тис.  грн.   та
149,9 тис.  дол.  США.  При  цьому,  вжиттю  найбільш радикального
заходу - розірванню  договору  купівлі-продажу  -  завжди  передує
спільна  з  покупцем  і підприємством робота,  спрямована на пошук
можливості врегулювання проблеми, що виникла.

     Стан виконання  покупцями  об'єктів   приватизації   найбільш
типових  умов  договорів  і  загальний  стан  справ  за договорами
купівлі-продажу окремих груп об'єктів приватизації є таким.

     Найбільш значна   частина   порушень    стосується    порядку
розрахунків за придбані об'єкти приватизації. Протягом кварталу це
порушення встановлено за 38 договорами (2,6  відсотка  перевірених
договорів).  Найбільше  таких  випадків  встановлено регіональними
відділеннями по місту Києву та Львівській області (по 6  договорів
у  кожному),  Миколаївській (5),  Луганській (4) та Вінницькій (3)
областях.  Так,  наприклад,  у  Львівській  області   регіональним
відділенням  Фонду за несвоєчасну сплату покупцем (ЗАТ "Львівський
виноробний завод")  за  оборотні  матеріальні  засоби  Львівського
державного  виноробного  заводу  фірми "Укрвино" нарахована пеня в
сумі 5,5 тис. грн.

     Недотримання порядку  термінів  державної  реєстрації   нової
форми   власності   на  придбані  покупцями  об'єкти  приватизації
виявлено  загалом  за  13  договорами  (0,9  відсотка  перевірених
договорів).  Недисциплінованість  покупців  у цій частині виявлена
регіональними відділеннями  Фонду  по  Херсонській  (4  договори),
Чернігівській   (3)   областях  та  деякими  іншими  регіональними
відділеннями.

     Факти невиконання зобов'язань щодо збереження виду діяльності
приватизованих об'єктів протягом кварталу виявлено за 9 договорами
(0,6  відсотка  перевірених  договорів).  Порушення   цієї   умови
зафіксовано  регіональними відділеннями Фонду по Дніпропетровській
та Одеській (по 3 договори у кожному),  Сумській (2),  Харківській
(1) областях.  Так, наприклад, у Харківській області при перевірці
стану виконання  умов  договору   купівлі-продажу   пакета   акцій
ВАТ "Укргермет"   (покупець  -  ЗАТ  "Укрсплав")  встановлено,  що
виробництво на підприємстві зупинено,  не збережений металургійний
профіль   роботи   підприємства.  Тому,  регіональним  відділенням
здійснюється  робота  із  застосування  до   покупця   відповідних
санкцій.  Регіональним відділенням по Одеській області встановлено
порушення виконання покупцем (покупець -  ВАТ  "Альбатрос")  умови
збереження   профілю  об'єкта  соціальної  сфери  -  "Дитяча  база
відпочинку  "Салют".  За  це  порушення  регіональним  відділенням
нараховане штрафів  на  загальну суму 23,5 тис.  грн.  На сьогодні
регіональним       відділенням       здійснюється       відповідна
претензійно-позовна робота із стягнення з покупця цієї суми.

     Факти порушень    виконання    покупцями   зобов'язань   щодо
збереження або збільшення обсягів виробництва  продукції  (послуг)
впродовж звітного   кварталу  було  зафіксовано  за  4  договорами
(0,3 відсотка перевірених договорів).  Такі порушення  встановлені
центральним  апаратом Фонду та регіональними відділеннями Фонду по
Харківській,  Одеській областях та по місту Києву.  Наприклад,  як
зазначалось   вище,   за  результатами  перевірки  виконання  умов
договору купівлі-продажу пакета акцій ВАТ "Укргермет" встановлено,
що виробництво на підприємстві зупинено, покупцем (ЗАТ "Укрсплав")
також не виконана умова щодо збереження  досягнутих  підприємством
на момент приватизації вартісні обсягів металургійного виробництва
(міді  та  мідних   сплавів).   Тому,   регіональним   відділенням
здійснюється   робота   із  застосування  до  покупця  відповідних
санкцій.

     На контролі органів приватизації  знаходиться  353  договорів
(6,6   відсотка  загальної  кількості),  які  містять  умову  щодо
збереження кількості  робочих  місць  та  212  (майже  4  відсотка
загальної кількості) - щодо створення нових.

     Протягом звітного  кварталу  стан  виконання  зазначених умов
було проконтрольовано відповідно за 92 та 47 вказаними договорами.
Невиконання цих зобов'язань не зафіксовано. Перевірки показали, що
внаслідок належного  виконання  власниками  об'єктів  приватизації
умов договорів, на підприємствах створено 786 робочих місць.

     Приклади збереження   та   створення   нових   робочих  місць
внаслідок належного виконання новими власниками взятих зобов'язань
є такі:
     - в Автономній республіці Крим за  договором  купівлі-продажу
цілісного  майнового  комплексу бази ремонтно-будівельної дільниці
ремонтно-будівельного управління санаторно-медичного  підприємства
"Санаторний комплекс "Росія" покупцем (ТОВ "Закарпатська троянда")
на виконання  умови  договору  щодо  збереження  6  та   створення
23 нових   робочих  місць,  в  тому  числі  3  робочих  місця  для
інвалідів,  збережені та створені всі  робочі  місця,  передбачені
цими умовами договору;
     - у  Полтавській   області   за   договором   купівлі-продажу
нежитлового   приміщення,   загальною  площею  93  кв. м, покупцем
(фізична особа) відкрито магазин меблів та  на  сьогодні  створено
4 нових  робочих  місця.

     Крім того,  в ході проведення перевірок органами приватизації
виявлена значна кількість прикладів створення нових робочих  місць
на   підприємствах,   де  договорами  такі  зобов'язання  покупців
передбачені не були.  Перевірками виявлено 26 таких  договори,  за
якими створено 1374 нових робочих місць. Так, наприклад:
     - у   Донецькій   області   за   договором    купівлі-продажу
нежитлового  приміщення  у  місті  Донецьк  покупець  (ТОВ "ДІСО")
створив 71 нове робоче місце;
     - у   Закарпатській   області  за  договором  купівлі-продажу
0,84 частки,  що належала  до  спільної  власності  територіальних
громад  сіл,  селищ,  міст  області у спільній частковій власності
незавершеного  будівництва  корпусу  готелю  турбази   "Латориця",
покупцем (фізичною   особою)  завершено  реконструкцію  готелю  на
84 ліжка,  введено його в експлуатацію та створено  на  його  базі
20 нових робочих місць;
     - у  Кіровоградській  області  за  договором  купівлі-продажу
частини  комплексу  будівель  -  нежитлового  приміщення  (будівля
колишньої земської   аптеки)   у   місті    Кіровоград    покупцем
(ВАТ "Паляниця")  в  приватизованому  приміщенні  відкрито магазин
"Хліб" та створено 7 робочих місць;
     - у   Тернопільській  області  за  договором  купівлі-продажу
приміщення  хлібопекарні   покупцем   (фізична   особа)   створено
додатково 4 нових робочих місця.

     У розрізі  окремих  груп  договорів,  з  числа перевірених та
зазначених  вище,  стан  виконання  їх  умов  (за  накопичувальним
підсумком) є таким.

     Серед груп   договорів   купівлі-продажу   різних    об'єктів
приватизації  найбільша  кількість  порушень  умов  фіксується  за
договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва.  На
сьогодні невиконання  їх  умов  органами  приватизації виявлено за
393 договорами (13,0 відсотків загальної кількості договорів  цієї
групи). У   повному  обсязі  виконано  умови  за  1037  договорами
(34,5 відсотка).   Неналежне   виконання   умов   має   місце   за
148 договорами (4,9 відсотка).  Термін виконання умов не настав за
1429 договорами (47,5 відсотка).

     Найбільше договорів  купівлі-продажу  об'єктів  незавершеного
будівництва    обліковується    і    контролюється   регіональними
відділеннями  Фонду  по  Житомирській  (365),   Донецькій   (214),
Харківській (204),  Львівській (201),  Луганській (174) областях і
Фондом майна АР Крим (155).  Тому  більшість  перевірок  виконання
умов  договорів  купівлі-продажу цих об'єктів здійснено у звітному
кварталі саме цими відділеннями.

     Найбільша кількість     договорів      купівлі-продажу      -
6951 стосуються об'єктів малої приватизації. З них умови у повному
обсязі  виконано  за  4352  договорами  (62,6  відсотка  загальної
кількості цих    договорів).    Невиконання   умов   виявлене   за
136 договорами (майже 2,0 відсотка).  Неналежне виконання умов має
місце  за 106 договорами (1,5 відсотка).  Термін виконання умов не
настав за 2357 - договорами (33,9 відсотка).

     Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є
таким.  На  обліку  органів  приватизації перебуває 1092 договорів
купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств.  За
результатами здійсненої перевірки повне і своєчасне виконання умов
відмічене за 790 договорами (72,3 відсотка  загальної  кількості).
Неналежне  виконання  умов,  тобто  відставання  від  передбачених
договорами термінів,   допущене   покупцями   за   10   договорами
(0,9 відсотка).  Невиконання  умов  зафіксоване  за  88 договорами
(8,1 відсотка).  За  204  договорами   (18,7   відсотка)   терміни
виконання умов не закінчились.

     Серед вищезазначеної   кількості   договорів  купівлі-продажу
пакетів акцій 206 стосуються  підприємств,  що  мають  стратегічне
значення  для  економіки  та  безпеки  держави.  З  них  на обліку
центрального апарату Фонду знаходиться 132 таких договорів,  Фонду
майна АР Крим та регіональних відділень Фонду - 74.

     Стан виконання цих договорів такий:
     - за  144  договорами,  що  становить  69,9  відсотка,  умови
виконано у повному обсязі;
     - за  21 договором (10,2 відсотка) зобов'язання знаходяться в
стадії виконання (інвестиційні зобов'язання та інші  зобов'язання,
виражені  у  грошовій формі, виконані,  а за іншими зобов'язаннями
кінцеві терміни виконання ще не закінчились);
     - за  37 договорами (17,96 відсотка) кінцеві терміни внесення
інвестицій та виконання інших зобов'язань ще не закінчились;
     - за  4 договорами (1,94 відсотка) зафіксовано невиконання їх
умов.   На   сьогодні здійснюються   заходи   щодо    забезпечення
безумовного   їх   виконання,  а  в  разі недосягнення  позитивних
результатів,  будуть вжити заходи із розірвання  цих договорів  та
повернення   пакетів  акцій  у  державну  власність  (така  робота
ведеться за 1 договором);

     Згідно з  умовами   договорів   купівлі-продажу   стратегічно
важливих  підприємств  на  їх розвиток у період з 1995 по 2010 рік
передбачається внесення    інвестицій     на     загальну     суму
4883,454 млн. грн.*, 714,867 млн. дол. США та 410 тис. євро.

     Результати перевірок     стану     виконання    інвестиційних
зобов'язань та  інших  зобов'язань,  виражених  у  грошовій  формі
висвітлили таке.

     Вказані зобов'язання  містять  843  договорів купівлі-продажу
пакетів акцій (у тому числі  стратегічно  важливих  підприємств  -
163),  412 договорів купівлі-продажу об'єктів малої приватизації і
56 - об'єктів незавершеного будівництва.

     Загалом ними передбачено  внесення  до  підприємств  протягом
1995-2009  років  інвестицій  та  інших  коштів  на  загальну суму
8898,83 млн.  грн.,  943,4 млн.  дол.  США  та  19,26  млн.  євро.
Фактично інвестицій   та  інших  коштів  на  сьогодні  надійшло  -
4603,6 млн. грн., 556,9  млн. дол. США та 15,33  млн. євро, що   у
перерахунку  в  національну  валюту  складає  6,22 млрд.  грн.  Це
перевищує обсяги,  передбачені на  цей  період  умовами  договорів
(4390,9 млн. грн., 517,5 млн. дол. США., 14,55 млн. євро).

---------------
     * зменшення запланованої суми інвестицій відбулось за рахунок
розірваних договорів купівлі-продажу та повернення пакетів акцій в
державну власність, в т.ч. по ВАТ "Криворіжсталь".

     За окремими групами договорів із числа зазначених  інвестиції
розподіляються так.

     Договорами купівлі-продажу     пакетів     акцій    відкритих
акціонерних товариств передбачено надходження до них до 2009  року
8220,41 млн.  грн., 938,4 млн. дол. США та 19,26 млн. євро. У тому
числі  надходження  на  стратегічно  важливі  підприємства   мають
скласти 4883,45 млн.  грн., 714,87 млн. дол. США та 0,4 млн. євро.
У період з 1995 року до цього часу їх надійшло:
     - за   всіма   договорами   купівлі-продажу   пакетів   акцій
4403,132 млн. грн., 555,34 млн. дол. США та 15,33 млн. євро;
     - у  тому  числі  за договорами купівлі-продажу пакетів акцій
стратегічно важливих   підприємств    -    2901,1    млн.    грн.,
394,18 млн. дол. США та 0,86 млн. євро.

     Договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва
за цей період передбачено виконання їх покупцями зобов'язань,  які
мають грошове  вираження,  на  загальну суму 392,18 млн.  грн.  та
4,01 млн. дол. США. За даними перевірок вже внесено 41,1 млн. грн.
і 0,3 млн. дол. США.

     За договорами  купівлі-продажу  об'єктів  малої  приватизації
аналогічними зобов'язаннями покупців передбачено виконання заходів
на загальну суму 286,25 млн.  грн.  і 1,02 млн. дол. США. Фактично
надійшло 159,38 млн. грн. і 1,28 млн. дол. США.

     Слід відмітити,  що   найбільшу   зацікавленість   інвесторів
викликають підприємства базових галузей економіки,  а саме: чорної
та кольорової  металургії   (обсяг   внесених   інвестицій   склав
1915,81 млн.  грн.  та 247,14 млн.  дол.  США), машинобудування та
металообробки (936,24  млн.  грн.  та  36,24   млн.   дол.   США),
енергетичної та   паливної   промисловості   (676,1   млн.   грн.,
57,92 млн. дол. США та 14,47 млн. євро).

     Аналіз напрямків  залучення  інвестицій  в  розрізі   галузей
промисловості свідчить,  що більша частина із залучених інвестицій
направляється   на   технічне   переозброєння   та   реконструкцію
виробництва (обсяг  внесених  інвестицій  склав 2218,6 млн.  грн.,
270,38 млн.  дол.  США),  що є необхідним для розвитку  виробничої
бази  з  метою випуску конкурентоспроможної продукції та виходу на
нові ринки збуту.

     Наступними напрямками  залучення  інвестицій  за  кількісними
показниками  є погашення заборгованості підприємств,  у тому числі
із заробітної   плати    (обсяг    внесених    інвестицій    склав
869,12 млн.  грн.,  85,33  млн.  дол.  США  та 14,47 млн.  євро) і
поповнення обігових  коштів  підприємств  (457,26  млн.  грн.   та
142,68 млн. дол. США).

     Загальне перевищення  фактичних  інвестиційних  надходжень  у
підприємства  у  порівнянні  з  плановими  досягнуто  за   рахунок
випередження  термінів  виконання  інвестиційних  зобов'язань  (та
перевищення   запланованих    обсягів)    за    рядом    договорів
купівлі-продажу.

     Поряд з  тим,  за деякими договорами зафіксовано недовнесення
інвестицій  у   визначені   договорами   строки.   Загальна   сума
недовнесення  інвестицій до запланованих договорами обсягів станом
на кінець  червня  2005   року   склала   346,4   млн.   грн.   та
9,6 млн. дол. США. З них за договором купівлі-продажу пакета акцій
ВАТ "Херсонобленерго" заборгованість з  інвестування  підприємства
склала 270,167 млн. грн.

     У всіх  виявлених  випадках  порушення  покупцями зобов'язань
органами  приватизації  здійснювалась  передбачена  законодавством
відповідна  претензійно-позовна робота.  Зокрема,  крім заходів із
стягнення пені й неустойок у наведених обсягах, після використання
всіх можливостей   досудового   врегулювання  проблем  в  напрямку
забезпечення  реалізації  цих  зобов'язань,  здійснювались  дії  з
розірвання  (визнання недійсними) договорів та повернення об'єктів
приватизації в  державну  власність  для  перепродажу  ефективному
власнику.

     Станом на    01.07.2005   у   власність   держави   повернуто
174 об'єкти приватизації (з яких 78 - пакети акцій,  32 -  цілісні
майнові комплекси і 64 - об'єкти незавершеного будівництва); ще за
203  договорами  претензійно-позовна  робота  щодо  їх  розірвання
(визнання   недійсними)   і  повернення  об'єктів  приватизації  у
державне управління продовжується (з них 57 - пакети акцій,  39  -
цілісні   майнові   комплекси   та  107  -  об'єкти  незавершеного
будівництва).

     З числа повернутих у державну власність об'єктів приватизації
повторно продано 89 об'єкти. У їх числі:
     39 - пакетів акцій;
     31 - об'єктів незавершеного будівництва;
     19 - цілісних майнових комплексів.

     Загальна сума  коштів,  одержаних  від   повторного   продажу
повернутих об'єктів,  склала 64,25 млн.  грн. (для порівняння: від
першого продажу цих об'єктів було одержано 31,22 млн. грн.).

     На виконання пункту 7 наказу Фонду від 11.03.2003 N 390  щодо
надання у звітах окремим розділом прикладів позитивних результатів
приватизації,  наводимо таку  інформацію.  Перевірками  фіксуються
конкретні  приклади  поліпшення  виробничого  та фінансового стану
приватизованих   підприємств   внаслідок    успішної    реалізації
власниками взятих зобов'язань.

     Серед них:
     - у Закарпатській області за договором купівлі-продажу пакета
акцій ВАТ   "Затисянський  хімічний  завод"  від  05.03.02  N  262
покупцем (ЗАТ "Укренергозбут") виконуються  передбачені  договором
умови,  а  саме,  умови  договору  щодо збереження виду діяльності
підприємства  та   робочих   місць,   які   існували   на   момент
приватизації,  виконані  ще  в 2004 році.  Крім того,  виконуються
прогнозовані  показники  діяльності  ВАТ  "Затисянський   хімічний
завод"  згідно  з уточненою концепцією розвитку цього підприємства
на 2002-2006 роки.  Так,  чистий дохід від реалізації продукції  у
2004  році  зріс  від прогнозованих показників на 31,4 відсотка та
складає 2,4 млн.  грн.,  а в порівнянні з 2002 роком збільшився  в
1,9 рази. Програма реконструкції та технічного переоснащення цього
підприємства передбачає в 2006 році  введення  в  дію  дільниці  з
виготовлення ветеринарних препаратів;
     - у Дніпропетровській  області  на  виконання  умов  договору
купівлі-продажу   пакета   акцій   ВАТ  ППКІ  "Металургавтоматика"
покупцем (НВФ  "Дніпротехсервіс")  внесено  майже  60  тис.   грн.
інвестицій,    які    використані    на    поставку    програмного
мікропроцесорного  контролера  для  розробки  контурів  управління
технологічними  процесами  АСУ,  створених цим інститутом.  Обсяги
виробництва у 1 кварталі 2005 року збільшились у порівнянні з  цим
періодом минулого року з 250,4 тис.  грн. до 606,1 тис. грн, тобто
на  142  відсотка  або  у   2,4   рази.   Зменшилась   дебіторська
заборгованість по основному виробництву,  зросла середня заробітна
плата працівників цього підприємства.  Також зберігається  профіль
діяльності та номенклатура виробництва.

     Нові концептуальні  підходи до приватизації державного майна,
проект яких розроблено Фондом і запропоновано для розгляду Урядом,
поряд   з  метою  підвищення  її  ефективності  робить  акцент  на
посиленні відкритості та прозорості цього процесу.

     У цій частині важливу  роль  повинні  відігравати  дані,  які
характеризують   наслідки   продажу  державного  майна  під  певні
зобов'язання   його   покупців   щодо   поліпшення    виробничого,
фінансово-економічного  стану  підприємств,  вирішення  соціальних
питань,  тобто результати роботи щодо забезпечення реалізації умов
продажу   державного   майна  та  контролю  за  їх  виконанням.  У
подальшому,  з  метою  створення  повного  комплексу  робіт   щодо
постприватизаційного  супроводження процесів,  які здійснюються на
підприємствах, майно або акції яких є об'єктом купівлі-продажу під
зобов'язання   покупців,   напрямок  забезпечення  виконання  умов
договорів та контролю за цим, поряд з невід'ємними складовими цієї
роботи   коригуванням   умов   договорів,  погодженням  подальшого
відчуження  об'єктів  приватизації  та  іншими,  на  сьогодні  вже
існуючими, буде доповнено (шляхом зосередження у одному підрозділі
Фонду) ще двома. Це:
     - судове  супроводження  справ  із  застосування  санкцій  до
покупців об'єктів приватизації та взаємодія з  виконавчою  службою
Міністерства   юстиції стосовно   забезпечення  виконання  судових
рішень із цих справ;
     - у  зв'язку  з  розвитком  роботи  щодо  повернення об'єктів
приватизації  у  державну  власність,  пов'язаної  з   розірванням
договорів  купівлі-продажу  через невиконання їх умов або визнання
їх недійсними,  для повторного продажу цих об'єктів - забезпечення
виконання процедури повернення.

     Все зазначене   потребуватиме  значної  нормотворчої  роботи,
методичного забезпечення.  Поряд з  проблемами,  які  на  сьогодні
відомі, і щодо яких здійснюються зусилля в напрямку їх вирішення -
пошук коштів,  необхідних для  фінансування  процедури  повернення
об'єктів  приватизації  у  державну  власність,  їх  збереження до
повторного продажу та самого продажу, внормування відповідальності
покупців   за   порушення   всіх   без   винятку   умов   договору
купівлі-продажу,  дедалі частіше  постають  додаткові:  проведення
акціонерними  товариствами  (за  ініціативи  власників) додаткової
емісії акцій,  що зменшує частку  проданого  за  договором  пакета
акцій   у   статутному   фонді  підприємства,  штучне  банкрутство
підприємств,  проблеми з оцінкою пакетів акцій,  що повертаються у
державну   власність  та  інші.  Планується  поставити  під  більш
жорсткий контроль стан виконання  певної  категорії  умов  продажу
державного  майна,  які  докорінним  чином впливають на виробничий
стан підприємств і соціальні наслідки їх  приватизації,  і  які  є
взаємозалежними, а саме внормувати окремими документами:
     - порядок надання державними органами приватизації  згоди  на
тимчасове зменшення  обсягу  виробництва  в  ході  проведення його
реконструкції та модернізації;
     - порядок  надання  державними органами приватизації згоди на
скорочення  робочих  місць  на  підприємстві  у  зв'язку  з   його
реструктуризацією.

     Ряд документів  потребує доопрацювання і підвищення їх рівня.
Наприклад,  існуючий  Порядок   здійснення   державними   органами
приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу
державного  майна  передбачається  зареєструвати  у   Міністерстві
юстиції  України,  планується  доопрацювання  Порядку повернення у
державну власність об'єктів приватизації  у  разі  розірвання  або
визнання  недійсними  договорів  купівлі-продажу  таких  об'єктів,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001
N 32  (  32-2001-п  ).  Передбачається (у разі прийняття Верховною
Радою України пропозиції Фонду щодо зняття  законодавчої  заборони
на  подальше  відчуження об'єкта незавершеного будівництва до його
добудови і введення  в  експлуатацію),  розробка  порядку  надання
державними  органами  приватизації  згоди  на  подальше відчуження
таких об'єктів та земельних ділянок і затвердження його постановою
Кабінету Міністрів України.

     У поточному кварталі завершено роботу над Порядком оскарження
результатів  перевірки  виконання  умов  договору  купівлі-продажу
об'єкта   приватизації  у  державному  органі  приватизації.  Його
затверджено наказом Фонду від 07.04.2005 N 878  (  z0436-05  )  та
зареєстровано   у   Міністерстві  юстиції  України  26.07.2005  за
N 436/10716.  Цей порядок надіслано регіональним  відділенням  для
використанні у роботі.  Підтвердженням його необхідності стало вже
наявне звернення покупців  держмайна  до  Фонду  на  основі  цього
документу.   Далі   буде   затверджено   наказом   Фонду  комісію,
передбачену цим порядком і регламент її роботи.

     Характерною складовою нових  підходів  у  сфері  приватизації
держмайна   стало   підвищення  вимогливості  до  відповідальності
виконавців  усіх  рівнів,  підвищення  оперативності  у  виконанні
завдань  та  вимог до якості виконання.  У цьому зв'язку необхідно
звернути  увагу  регіональних  відділень  на   деяке   послаблення
виконавської дисципліни.  Так,  листом від 25.06.2005 N 10-23-9363
Фонд звернувся до регіональних відділень з пропозицією надати йому
у термін до 11.07.2005 інформацію щодо збитків, виявлених органами
приватизації при поверненні у державну власність об'єктів, по яких
були розірвані договори купівлі-продажу через невиконання умов цих
договорів,  і  стану  стягнення  цих  збитків.  Це  необхідно  для
здійснення  відповідного  аналізу  зазначеної роботи,  загострення
проблеми на відповідному рівні і розробки  заходів  до  підвищення
результативності.  Ініціаторами  такого  підходу  є  самі  ж  таки
регіональні відділення,  які багаторазово звертались до  Фонду  за
допомогою  у  вирішенні  конкретних  проблем.  Проте  у визначений
термін свою інформацію надали тільки 8 регіональних відділень.

     Незадовільним було  надання  з  боку  регіональних  відділень
своїх  звітів Фонду про результати перевірок,  здійснених протягом
другого кварталу поточного року.  У визначений наказом  Фонду  від
27.02.2004 N   372   (   v0372224-04   )  термін  забезпечення  їх
надходження до Фонду - не  пізніше  першого  числа  наступного  за
звітним  кварталом  місяця (з урахуванням свят - до 04.07.2005) їх
надали  тільки  6  регіональних  відділень.   Найбільшу   затримку
допустило  Регіональне  відділення Фонду по Рівненській області (у
електронному вигляді звіт надійшов тільки 13.07.2005, у паперовому
ще   не   надійшов).   Звіт   Регіонального  відділення  Фонду  по
Хмельницькій області надійшов хоча і з не найбільшим запізненням -
06.07.2005,  проте  без  будь-якого дотримання затвердженої Фондом
форми, що ускладнило узагальнення матеріалів.

     Нагадуємо, що  у  Фонді  існує  ряд  завдань,  за   якими   є
необхідність  надання  вже  узагальненої  по  результатах кварталу
інформації у перших числах місяця. У подальшому Фонд буде змушений
відповідно реагувати на такі зриви.

     На протилежність цьому необхідно відмітити якісну і своєчасну
підготовку звітів регіональними відділеннями Фонду по  Львівській,
Закарпатській, Херсонській та Одеській областях.

 В.о.директора Департаменту
 постприватизаційного супроводження                      Ю.Нікітін


                                      Додаток 1


                          ЗАГАЛЬНІ ДАНІ
                про результати перевірки виконання
                 умов договорів купівлі-продажу,
                 здійсненої органами приватизації
                    у 2-му кварталі 2005 року


------------------------------------------------------------------
|NN |Регіональні |База  |План на    |Фактично        |Порушення  |
|П/П|відділення  |дого- |квартал    |перевірено      |           |
|   |Фонду       |ворів |-----------+----------------+-----------|
|   |            |купів-|к-сть|в%%  |к-сть| %   |в %%|к-сть|в%%  |
|   |            |лі-   |     |до   |     |вико-|до  |дого-|до   |
|   |            |прода-|     |бази |     |нання|бази|ворів|факту|
|   |            |жу, що|     |     |     |плану|    |     |     |
|   |            |підля-|     |     |     |     |    |     |     |
|   |            |гає   |     |     |     |     |    |     |     |
|   |            |пере- |     |     |     |     |    |     |     |
|   |            |вірці |     |     |     |     |    |     |     |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
| 1 |     2      |  3   |  4  | 5   | 6   |  7  | 8  |  9  |  10 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|   |По області: |      |     |     |     |     |    |     |     |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
| 1 |Вінницькій  | 140  | 35  |25,0 | 48  |137,1|34,3|  3  | 0,1 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
| 2 |Волинській  |  51  | 21  |41,2 | 23  |109,5|45,1|  6  |26,1 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
| 3 |Дніпропет-  | 272  | 90  |34,61| 94  |104,4|34,6| 13  |13,8 |
|   |ровській    |      |     |     |     |     |    |     |     |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
| 4 |Донецькій   | 773  |194  |25,0 | 194 |100,0|25,0|  3  | 1,6 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
| 5 |Житомирській| 268  | 67  |260  | 69  |103,0|25,8| 42  |60,9 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
| 6 |Закарпатсь- | 111  | 28  |27,0 | 30  |107,0|27,0|  2  | 6,6 |
|   |кій         |      |     |     |     |     |    |     |     |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
| 7 |Запорізькій | 215  | 35  |14,6 | 41  |117,1|19,1|  6  |14,6 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
| 8 |Ів-Франків- |  39  | 10  |25,6 | 10  |100,0|25,6|  3  |30,0 |
|   |ській       |      |     |     |     |     |    |     |     |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
| 9 |Київській   | 200  | 44  |22,0 | 44  |88,0 |22,0|  1  | 1,9 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|10 |Кіровоград- |  77  | 20  |24,7 | 19  |95,0 |24,7|  1  | 5,3 |
|   |ській       |      |     |     |     |     |    |     |     |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|11 |Луганській  | 192  | 48  |25,0 | 48  |100,0|25,0|  9  |18,8 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|12 |Львівській  | 395  |106  |66,0 | 107 |100,1|27,1|  6  | 6,0 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|13 |Миколаївсь- | 116  | 33  |21,0 | 40  |121,0|35,0|  6  |15,0 |
|   |кій         |      |     |     |     |     |    |     |     |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|14 |Одеській    | 153  | 61  |39,9 | 70  |114,7|45,8| 16  |22,8 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|15 |Полтавській | 203  | 36  |17,7 | 36  |100,0|17,7|  2  |27,0 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|16 |Рівненській | 159  | 40  |     | 40  |100,0|25,2|  1  | 0,6 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|17 |Сумській    |  69  | 18  |11,1 | 20  |111,1|29,0|  7  |35,0 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|18 |Тернопільсь-| 127  | 34  |26,8 | 34  |100,0|26,8|  0  | 0,0 |
|   |кій         |      |     |     |     |     |    |     |     |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|19 |Харківській | 208  | 52  |25,4 | 59  |113,5|28,4| 15  |25,4 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|20 |Херсонській |  74  | 22  |21,7 | 23  |104,5|31,1|  5  |21,7 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|21 |Хмельницькій|  62  | 24  |39,1 | 25  |104,2|39,1|  2  |  8  |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|22 |Черкаській  | 148  | 37  |05,0 | 39  |105,0|26,4|  1  |0,03 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|23 |Чернівецькій|  49  | 22  |46,9 | 23  |104,6|46,9|  0  | 0,0 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|24 |Чернігівсь- | 146  | 38  |25,0 | 38  |100,0|25,0| 12  |32,0 |
|   |кій         |      |     |     |     |     |    |     |     |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|25 |м. Києву    | 252  | 73  |21,0 | 71  |97,0 |38,5| 15  |21,0 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|26 |м. Севасто- |  45  | 13  |28,9 | 13  |100,0|28,9|  2  | 4,4 |
|   |полю        |      |     |     |     |     |    |     |     |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|27 |ФМ АР Крим  | 590  |148  |25,0 | 148 |100,0|25,0| 12  | 8,1 |
|---+------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|28 |ЦА Фонду    | 182  | 49  |26,9 | 51  |104,1| 28 |  6  |11,7 |
|----------------+------+-----+-----+-----+-----+----+-----+-----|
|Всього:         |  5316|1398 |26,3 | 145 |104,2|27,4| 197 |13,5 |
------------------------------------------------------------------