КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ П О С Т А Н О В А від 18 серпня 2005 р. N 770 Київ Про затвердження Положення про Державний департамент у справах релігій Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є: 1. Затвердити Положення про Державний департамент у справах релігій, що додається. 2. Розмістити Державний департамент у справах релігій на умовах оренди в приміщеннях п'ятого поверху адміністративного будинку по вул. Прорізній, 15, у м. Києві робочою площею 375 кв. метрів. Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО Інд. 28 ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2005 р. N 770 ПОЛОЖЕННЯ про Державний департамент у справах релігій 1. Державний департамент у справах релігій (далі - Держдепрелігій) є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мін'юсту і йому підпорядковується. 2. Держдепрелігій у своїй діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мін'юсту та цим Положенням. 3. Основними завданнями Держдепрелігій є: участь у реалізації державної політики щодо релігії, церкви та релігійних організацій; сприяння зміцненню взаємопорозуміння між релігійними організаціями різних віросповідань, вирішенню у межах компетенції спірних питань, які виникають у відносинах між такими організаціями; узагальнення практики застосування законодавства у сфері державно-церковних відносин, розроблення пропозицій щодо подальшого його вдосконалення та внесення їх на розгляд Міністра юстиції; забезпечення проведення релігієзнавчої експертизи та реєстрації статутів (положень) релігійних організацій; сприяння у вирішенні питань, пов'язаних з передачею релігійним організаціям колишніх культових будівель та іншого церковного майна; сприяння участі релігійних організацій України у міжнародних релігійних рухах і форумах та їх співробітництву з Європейським Союзом у сфері релігії, здійсненню ділових контактів з міжнародними релігійними центрами та іноземними релігійними організаціями. 4. Держдепрелігій відповідно до покладених на нього завдань: 1) розробляє механізм забезпечення реалізації державної політики щодо релігії, церкви та релігійних організацій, координує діяльність органів виконавчої влади з питань формування і регулювання відносин між державою, церквою та релігійними організаціями; 2) готує поточні і довгострокові прогнози щодо релігійних процесів в Україні; 3) забезпечує проведення релігієзнавчої експертизи; 4) проводить відповідно до законодавства реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій; 5) веде облік релігійних організацій, що діють в Україні, культових будівель і споруд, які належать або використовуються цими організаціями; 6) сприяє вирішенню питань, пов'язаних з передачею у користування чи у власність релігійних організацій колишніх культових будівель та іншого церковного майна; 7) організовує проведення наукових досліджень з питань державно-церковних відносин; 8) взаємодіє з науково-дослідними установами і навчальними закладами з метою обміну досвідом у проведенні наукових досліджень з питань формування і реалізації державної політики щодо релігії, церкви та релігійних організацій; 9) проводить за дорученням Міністра юстиції в установленому порядку переговори і консультації з релігійними центрами та управліннями, у тому числі з тими, що перебувають за межами України, з питань, що належать до його компетенції, сприяє організації паломництва віруючих в Україну та за її межі; 10) сприяє на прохання релігійних організацій досягненню домовленостей між ними та органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування; 11) надає організаційно-методичну та консультаційну допомогу з питань застосування законодавства про свободу світогляду і віросповідання; 12) розглядає в установленому порядку звернення фізичних і юридичних осіб з питань, що належать до його компетенції; 13) організовує проведення форумів, конференцій, семінарів, інших заходів з питань, що належать до його компетенції; 14) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань. 5. Держдепрелігій має право: залучати спеціалістів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції; одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань; скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції; звертатися у випадках, передбачених законодавством, до суду з питань припинення діяльності релігійних організацій. 6. Держдепрелігій у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру. 7. Держдепрелігій очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра юстиції. Директор Держдепрелігій є членом колегії Мін'юсту. Директор Держдепрелігій має заступників (не більше трьох), у тому числі першого, які призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра юстиції, погодженим з директором Держдепрелігій. Розподіл обов'язків між заступниками провадить директор Держдепрелігій. 8. Директор Держдепрелігій: здійснює керівництво діяльністю Департаменту; несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром юстиції за виконання покладених на Департамент завдань; призначає на посаду і звільняє з посади керівників структурних підрозділів та інших працівників Департаменту, крім заступників директора; визначає ступінь відповідальності заступників директора Держдепрелігій та керівників структурних підрозділів Департаменту; притягує до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників Держдепрелігій, крім заступників директора Департаменту; підписує видані в межах компетенції Департаменту накази, організовує перевірку їх виконання; затверджує положення про структурні підрозділи Держдепрелігій; здійснює інші повноваження відповідно до законодавства. 9. У Держдепрелігій утворюється колегія у складі директора Держдепрелігій, його заступників та керівників структурних підрозділів Департаменту. У разі потреби до складу колегії можуть входити інші особи. Персональний склад колегії затверджується Міністром юстиції за поданням директора Держдепрелігій. Рішення колегії проводяться в життя наказами Держдепрелігій. 10. Для проведення релігієзнавчої експертизи у Держдепрелігій утворюється наукова (науково-консультативна) рада, інші дорадчі та консультативні органи. Склад цих органів і положення про них затверджує директор Держдепрелігій. 11. Граничну чисельність працівників Держдепрелігій затверджує в межах граничної чисельності працівників Мін'юсту, визначеної Кабінетом Міністрів України, за поданням директора Держдепрелігій Міністр юстиції. Структуру Держдепрелігій затверджує його директор за погодженням з Міністром юстиції. 12. Штатний розпис і кошторис Держдепрелігій затверджує його директор за погодженням з Міністром юстиції та Мінфіном. 13. Держдепрелігій утримується за рахунок державного бюджету в межах коштів, передбачених на утримання Мін'юсту. 14. Умови оплати праці працівників Держдепрелігій визначаються Кабінетом Міністрів України. 15. Держдепрелігій є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державному казначействі, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.