УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                             У К А З
                        ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
                        
       ( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
         N 1159/2000 ( 1159/2000 ) від 23.10.2000 )

                   Про Положення про Агентство
          з питань спеціальних (вільних) економічних зон


     1. Затвердити  Положення  про  Агентство з питань спеціальних
(вільних) економічних зон (додається).

     2. Кабінету  Міністрів  України  вирішити  в  місячний  строк
питання, пов'язані  з  утворенням  Агентства  з питань спеціальних
(вільних) економічних зон.


 Президент України                                     Л.КУЧМА

 м. Київ, 17 травня 1999 року
          N 510/99


                                               ЗАТВЕРДЖЕНО
                                         Указом Президента України
                                  від 17 травня 1999 року N 510/99

                            ПОЛОЖЕННЯ
   про Агентство з питань спеціальних (вільних) економічних зон


     1. Агентство  з  питань спеціальних (вільних) економічних зон
(далі  -  Агентство)  є  центральним  органом  виконавчої   влади,
підпорядкованим   Кабінету  Міністрів  України,  діяльність  якого
спрямовується  і  координується   через   Міністерство   економіки
України.

     Агентство забезпечує  реалізацію  державної політики з питань
створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних  зон,
запровадження  спеціального  режиму  інвестиційної  діяльності  на
територіях пріоритетного розвитку,  а  також  захист  правових  та
економічних інтересів держави у цій сфері.

     2. Агентство   у   своїй  діяльності  керується  Конституцією
( 254к/96-ВР ) і  законами  України,  актами  Президента  України,
Кабінету  Міністрів  України,  Міністерства  економіки України,  а
також  цим  Положенням.  У  межах  своїх   повноважень   Агентство
організовує  виконання законів та інших нормативно-правових актів,
здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.

     Агентство узагальнює практику  застосування  законодавства  з
питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо
вдосконалення законодавства та в установленому порядку вносить  їх
через   Міністерство   економіки  України  на  розгляд  Президента
України, Кабінету Міністрів України.

     3. Основними завданнями Агентства є:

     реалізація державної   політики   у   сфері    створення    і
функціонування    спеціальних    (вільних)   економічних   зон   і
запровадження  спеціального  режиму  інвестиційної  діяльності  на
територіях пріоритетного розвитку;

     координація робіт   з   питань  створення  та  функціонування
спеціальних (вільних) економічних зон і запровадження спеціального
режиму   інвестиційної   діяльності  на  територіях  пріоритетного
розвитку;

     аналіз соціально-економічних     наслідків     функціонування
спеціальних (вільних) економічних зон і запровадження спеціального
режиму  інвестиційної  діяльності  на   територіях   пріоритетного
розвитку;

     сприяння залученню  інвестицій,  отриманню кредитів банків та
інших кредитно-фінансових установ для потреб спеціальних (вільних)
економічних   зон   і   територій   пріоритетного   розвитку,   де
запроваджено спеціальний режим інвестиційної діяльності;

     здійснення контролю за функціонуванням спеціальних  (вільних)
економічних   зон   та   за   запровадженням  спеціального  режиму
інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку.

     4. Агентство відповідно до покладених на нього завдань:

     1) забезпечує  разом  з   органами   управління   спеціальних
(вільних)  економічних зон і територій пріоритетного розвитку,  де
запроваджено   спеціальний   режим    інвестиційної    діяльності,
реалізацію  стратегії  та  програм  їх розвитку,  а також заходів,
спрямованих на підвищення ефективності функціонування  спеціальних
(вільних)  економічних  зон  і  спеціального  режиму інвестиційної
діяльності на територіях пріоритетного розвитку;

     2) розробляє проекти актів законодавства з питань створення і
функціонування    спеціальних    (вільних)   економічних   зон   і
запровадження  спеціального  режиму  інвестиційної  діяльності  на
територіях пріоритетного розвитку;

     3) погоджує та затверджує в порядку,  встановленому Кабінетом
Міністрів  України,  інвестиційні  проекти,  які  реалізуються   у
спеціальних   (вільних)   економічних   зонах   та  на  територіях
пріоритетного  розвитку,   де   запроваджено   спеціальний   режим
інвестиційної діяльності;

     4) разом  з  відповідними  центральними та місцевими органами
виконавчої влади здійснює  експертизу  документів  щодо  створення
спеціальних (вільних) економічних зон і запровадження спеціального
режиму  інвестиційної  діяльності  на   територіях   пріоритетного
розвитку;

     5) координує   роботу   центральних   та   місцевих   органів
виконавчої влади з питань утворення і  функціонування  спеціальних
(вільних)  економічних  зон  і  запровадження  спеціального режиму
інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку;

     6) разом з Державним комітетом  України  з  питань  науки  та
інтелектуальної   власності  і  Міжвідомчою  радою  з  координації
діяльності  щодо  організації  та  функціонування  технопарків  та
інноваційних   структур   інших   типів   здійснює  організаційне,
експертне,  методичне  забезпечення  створення  і   функціонування
науково-технічних зон;

     7) бере  участь  у розробленні та реалізації інвестиційної та
інноваційної політики у спеціальних (вільних) економічних зонах та
на територіях пріоритетного розвитку,  де запроваджено спеціальний
режим інвестиційної діяльності;

     8) розробляє  заходи  щодо  створення  сприятливих  умов  для
залучення   інвестицій,   отримання   кредитів   банків  та  інших
кредитно-фінансових установ  для  потреб   спеціальних   (вільних)
економічних зон і територій пріоритетного розвитку;

     9) здійснює  разом  з  відповідними органами виконавчої влади
контроль за дотриманням органами управління спеціальних  (вільних)
економічних  зон  і  територій пріоритетного розвитку спеціального
митного, податкового та інших режимів економічної діяльності;

     10) аналізує  соціально-економічні  наслідки   функціонування
спеціальних (вільних) економічних зон і запровадження спеціального
режиму  інвестиційної  діяльності  на   територіях   пріоритетного
розвитку, готує пропозиції і висновки щодо підвищення ефективності
функціонування   спеціальних   (вільних)   економічних   зон    та
спеціального   режиму   інвестиційної   діяльності  на  територіях
пріоритетного розвитку;

     11) надає консультативну та  методичну  допомогу  ініціаторам
створення  спеціальних  (вільних)  економічних зон і запровадження
спеціального  режиму  інвестиційної   діяльності   на   територіях
пріоритетного розвитку;

     12) організовує  проведення наукових досліджень з питань,  що
належать до його компетенції;

     13) може   виступати   державним   замовником   наукових   та
економічних досліджень з питань, пов'язаних з його діяльністю;

     14) забезпечує у межах своєї компетенції реалізацію державної
політики щодо державної таємниці,  контроль за  її  збереженням  у
центральному апараті Агентства;

     15) виконує інші функції,  необхідні для виконання покладених
на нього завдань.

     5. Агентство має право:

     1) представляти Кабінет Міністрів України за його  дорученням
у  міжнародних  організаціях  та  під  час  укладання  міжнародних
договорів України;

     2) залучати  спеціалістів  центральних  та  місцевих  органів
виконавчої   влади,   підприємств,   установ   і  організацій  (за
погодженням з їх керівниками) для розгляду питань,  що належать до
його компетенції;

     3) одержувати  в  установленому  законодавством  порядку  від
центральних  та  місцевих  органів   виконавчої   влади,   органів
місцевого  самоврядування,  а  також від суб'єктів підприємницької
діяльності,  що  реалізують  інвестиційні  проекти  у  спеціальних
(вільних)   економічних   зонах   і  на  територіях  пріоритетного
розвитку,  де   запроваджено   спеціальний   режим   інвестиційної
діяльності,   інформацію,   документи,  матеріали,  необхідні  для
виконання покладених на нього завдань;

     4) скликати в установленому  порядку  наради,  організовувати
конференції,  симпозіуми,  семінари з питань,  що належать до його
компетенції;

     5) замовляти наукові  дослідження  з  питань,  віднесених  до
сфери його діяльності,  залучати на контрактній основі вітчизняних
та іноземних учених,  фахівців  і  експертів  для  консультацій  з
питань,  що належать до його компетенції;

     6) утворювати  експертні,  науково-технічні та консультативні
ради.

     6. Агентство у процесі виконання покладених на нього  завдань
взаємодіє  з  центральними та місцевими органами виконавчої влади,
Радою міністрів Автономної  Республіки  Крим,  органами  місцевого
самоврядування,    органами   управління   спеціальних   (вільних)
економічних   зон   і   територій   пріоритетного   розвитку,   де
запроваджено спеціальний режим інвестиційної діяльності, а також з
відповідними органами та організаціями інших держав.

     7. Агентство в  межах  своїх  повноважень  на  основі  та  на
виконання   актів   законодавства   видає  накази,  організовує  і
контролює їх виконання.

     Нормативно-правові акти   Агентства   підлягають    державній
реєстрації в установленому законодавством порядку.

     У випадках,  передбачених законодавством,  рішення Агентства,
прийняті в межах його компетенції,  є обов'язковими для  виконання
центральними  та  місцевими  органами  виконавчої влади,  органами
місцевого   самоврядування,   органами   управління    спеціальних
(вільних)  економічних зон і територій пріоритетного розвитку,  де
запроваджено   спеціальний   режим    інвестиційної    діяльності,
підприємствами,  установами і організаціями всіх форм власності та
громадянами.

     Агентство у разі потреби видає разом з іншими центральними та
місцевими органами виконавчої влади спільні акти.

     8. Агентство  очолює  Голова,  якого  призначає  на посаду та
звільняє з посади Президент України.

     Голова має  заступників,  які  призначаються  на  посади   та
звільняються   з   посад  відповідно  до  законодавства.  Розподіл
обов'язків між заступниками проводить Голова.

     Голова здійснює     керівництво     Агентством     і     несе
відповідальність  перед  Президентом України,  Кабінетом Міністрів
України та Міністерством економіки України за виконання покладених
на    Агентство   завдань,   визначає   ступінь   відповідальності
заступників Голови, керівників структурних підрозділів Агентства.

     9. Для  погодженого  вирішення   питань,   що   належать   до
компетенції  Агентства,  обговорення  найважливіших  напрямів його
діяльності  в  Агентстві  утворюється  колегія  у  складі  Голови,
заступників Голови за посадою,  а також інших керівних працівників
Агентства.

     До складу колегії можуть входити керівники інших  центральних
органів виконавчої влади.

     Члени колегії  затверджуються  та  увільняються від виконання
обов'язків   Кабінетом   Міністрів   України.

     Рішення колегії проводяться в життя наказами Агентства.

     10. Для    визначення    науково-технічних   засад   розвитку
спеціальних (вільних) економічних зон  і  територій  пріоритетного
розвитку  в  Агентстві  може бути утворена науково-технічна рада з
учених та висококваліфікованих спеціалістів.

     Склад науково-технічної ради і положення про  неї  затверджує
Голова Агентства.

     11. Гранична  чисельність  працівників  центрального  апарату
Агентства затверджується Кабінетом Міністрів України.

     Структуру центрального    апарату    Агентства     затверджує
Віце-прем'єр-міністр України.

     Кошторис доходів  і  видатків  та  штатний  розпис  Агентства
затверджуються в установленому законодавством порядку.

     Положення про  структурні  підрозділи  центрального   апарату
Агентства затверджує Голова.

     12. Агентство  є  юридичною  особою,  має самостійний баланс,
рахунки в установах  банків,  печатку  із  зображенням  Державного
Герба України та своїм найменуванням.


 Глава Адміністрації
 Президента України                             М.БІЛОБЛОЦЬКИЙ