МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        23.09.2005  N 302


                Про рішення щодо скарги приватного
                      підприємства "Гермес"


     Відповідно до   Закону   України   від   22.02.2000   N  1490
( 1490-14 ) "Про закупівлю товарів,  робіт і  послуг  за  державні
кошти", наказу Міністерства економіки України від 04.12.2000 N 264
( z0919-00 ) "Про затвердження Порядку  розгляду  скарг  учасників
процедур  державних  закупівель  щодо  організації  та  здійснення
процедур закупівель товарів,  робіт і послуг  за  державні  кошти"
Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити   висновок   щодо  розгляду  скарги  приватного
підприємства   "Гермес"   стосовно   організації   та   здійснення
Національним  університетом внутрішніх справ МВС України процедури
закупівлі продукції харчової промисловості (додається).

     2. Скаргу  приватного  підприємства   "Гермес"   задовольнити
частково відповідно до висновку, що додається.

     3. Національному університету внутрішніх справ МВС України:
     привести тендерну  документацію  у  відповідність  з   чинним
законодавством та усунути виявлені порушення згідно з висновком;
     надати зміни,  внесені  до   тендерної   документації,   всім
учасникам,  що  брали участь у процедурі закупівлі,  та продовжити
строк подання тендерних пропозицій;
     подати звіт  про результати здійснення процедури закупівлі до
Міністерства  економіки   України   після   завершення   процедури
закупівлі.

     4. Управлінню методології, правового забезпечення та контролю
у  сфері  державних  закупівель  довести  цей  наказ   до   відома
Національного   університету   внутрішніх   справ  МВС  України  і
приватного підприємства "Гермес" протягом п'яти робочих днів з дня
його підписання.

 Перший заступник Міністра                               С.Романюк


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства
                                      економіки України
                                      23.09.2005  N 302


                             ВИСНОВОК
           щодо розгляду скарги приватного підприємства
           "Гермес" стосовно організації та здійснення
           Національним університетом внутрішніх справ
            МВС України процедури закупівлі продукції
                      харчової промисловості


     За результатом  розгляду   скарги   приватного   підприємства
"Гермес" (далі  -  Скаржник)  стосовно  організації  та здійснення
Національним університетом внутрішніх справ МВС  України  (далі  -
Замовник)  процедури  закупівлі продукції харчової промисловості і
на підставі наданих Скаржником та Замовником матеріалів  виявлено,
що підставами для оскарження були:
     неналежне оформлення  Замовником  рахунка-фактури  на  сплату
тендерної документації;
     порушення Замовником    строку    подання     рахунка-фактури
Скаржнику.
     Листом від 09.09.2005 N 30/389 Замовник  повідомив  Скаржника
про надіслання нової форми рахунка-фактури N СФ-0000909.  Водночас
Замовник  здійснив   перенесення   терміну   розкриття   тендерних
пропозицій (лист від 29.08.2005 N 30/377).
     Слід зазначити, що правильність оформлення рахунка-фактури не
належить   до   компетенції   Міністерства  економіки  України  як
спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої  влади  з
питань координації закупівель товарів,  робіт і послуг за державні
кошти.
     Водночас у  тендерній  документації Замовника торгів виявлено
невідповідність окремих вимог  положенням  чинного  законодавства,
які  необхідно  врахувати  та  усунути  при  подальшому проведенні
процедури закупівлі:

     1. Назва предмета закупівлі, що міститься в оголошенні торгів
(тендеру) і загальній частині тендерної документації, - "продукція
харчової промисловості"  в  кількості  8  найменувань.  У  розділі
"Технічне   завдання"  тендерної  документації  міститься  перелік
продуків харчової промисловості в  кількості  -  23  з  наведенням
орієнтовної  ціни  кожного найменування.  Підпунктом 6.2 тендерної
документації  Замовник  зазначив  можливість   подання   тендерних
пропозицій  учасниками  стосовно  предмета  закупівлі в цілому або
стосовно тієї частини, яку вони пропонують постачати за договором.
Однак  у  тендерній  документації  не  встановлено частин предмета
закупівлі.  У  такому  разі   вибір   переможця   торгів   повинен
здійснюватись  серед тих тендерних пропозицій,  які були подані до
всієї номенклатури продукції за повним її асортиментом.  При цьому
підпункт  12.1  тендерної документації містить вимогу щодо надання
тендерного забезпечення щодо  кожного  найменування  продукції  із
зазначенням певної суми.

     2. У підпунктах 12.1 і 29.1 тендерної  документації  Замовник
установив   вимогу,  що  формою  внесення  забезпечення  тендерної
пропозиції та виконання договору про  закупівлю  має  бути  порука
консультанта   торгів   або  уповноваженої  ним  юридичної  особи.
Зазначена вимога  має  ознаки  дискримінації,  тому   що   обмежує
учасників торгів у виборі суб'єкта надання відповідної гарантії, і
не може бути виконана, оскільки згідно із статтею 5 Закону України
"Про  фінансові  послуги та державне регулювання ринків фінансових
послуг"  (  2664-14  )  фінансові  послуги  надаються  фінансовими
установами,  а також, якщо це прямо передбачено законом, фізичними
особами - суб'єктами  підприємницької  діяльності.  Відповідно  до
статті  4  цього Закону надання гарантій та поручительств належить
до фінансових послуг.

     3. Підпунктом   2.3   тендерної  документації  визначено,  що
пропозиція  учасника,   який   не   сплатив   вартість   тендерної
документації,    не    вважається    тендерною   пропозицією,   не
розкривається та повертається учаснику  без  розгляду.  Ця  вимога
розширює   виключний  перелік  підстав  для  відхилення  тендерних
пропозицій,  який  визначений  статтею  27  Закону  України   "Про
закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).

     4. У підпункті 24.2 тендерної документації слова "має  право"
мають  двоякий  і  дискримінаційний  характер,  оскільки  тендерні
пропозиції,  які не відповідають вимогам  тендерної  документації,
повинні бути відхилені.
     Відповідно до   статті   37  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів,  робіт і послуг за державні  кошти"  (  1490-14  )  та  з
урахуванням  зазначеного  скаргу  приватного підприємства "Гермес"
стосовно  організації  та  здійснення  Національним  університетом
внутрішніх   справ   МВС  України  процедури  закупівлі  продукції
харчової промисловості задоволено частково.

 Начальник управління методології,
 правового забезпечення та контролю
 у сфері державних закупівель                           С.Яременко