МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        05.10.2005  N 327


                Про рішення щодо скарги приватного
                 підприємства "Фірма "Корифей +"


     Відповідно до   Закону   України   від   22.02.2000   N  1490
( 1490-14 ) "Про закупівлю товарів,  робіт і  послуг  за  державні
кошти", наказу Міністерства економіки України від 04.12.2000 N 264
( z0919-00 ) "Про затвердження Порядку  розгляду  скарг  учасників
процедур  державних  закупівель  щодо  організації  та  здійснення
процедур закупівель товарів,  робіт і послуг  за  державні  кошти"
Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити   висновок   щодо  розгляду  скарги  приватного
підприємства "Фірма "Корифей +" стосовно організації та здійснення
Державним  комітетом України з нагляду за охороною праці процедури
закупівлі  устаткування  для   автоматичної   обробки   інформації
(додається).

     2. Скаргу   приватного   підприємства   "Фірма   "Корифей  +"
задовольнити згідно з висновком, що додається.

     3. Державному комітету України з нагляду  за  охороною  праці
усунути  виявлені  порушення  та  продовжити процедуру закупівлі з
дотриманням вимог законодавства.

     4. Управлінню методології, правового забезпечення та контролю
у   сфері   державних  закупівель  довести  цей  наказ  до  відома
Державного  комітету  України  з  нагляду  за  охороною  праці   і
приватного  підприємства "Фірма "Корифей +" протягом трьох робочих
днів з дня його підписання.

 Виконуючий обов'язки
 Міністра                                              В.Ігнатенко


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства економіки
                                      України
                                      05.10.2005  N 327


                             ВИСНОВОК
           щодо розгляду скарги приватного підприємства
             "Фірма "Корифей +" стосовно організації
            та здійснення Державним комітетом України
         з нагляду за охороною праці процедури закупівлі
         устаткування для автоматичної обробки інформації


     За результатом розгляду скарги приватного підприємства "Фірма
"Корифей  +"  (далі - Скаржник) стосовно організації та здійснення
Державним комітетом України з нагляду за охороною  праці  (далі  -
Замовник)   процедури   закупівлі  устаткування  для  автоматичної
обробки інформації і на підставі наданих Скаржником та  Замовником
матеріалів установлено,  що тендерна документація,  яка надавалась
Замовником  учасникам  для  підготовки  тендерних  пропозицій,  не
повною  мірою  відповідає  вимогам  Закону  України "Про закупівлю
товарів,  робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14  )  (далі  -
Закон), зокрема:
     згідно із статтею 34 Закону договір про закупівлю укладається
тільки в письмовій формі,  враховуючи положення Цивільного кодексу
України ( 435-15 ).  Усі витрати, пов'язані з укладанням договору,
у тому числі витрати,  пов'язані з його нотаріальним посвідченням,
можуть покладатись на учасника  -  переможця  процедури  закупівлі
виключно  на  умовах,  визначених  у  тендерній  документації,  та
відповідно до положень Цивільного  кодексу  України.  У  тендерній
документації  Замовник  зазначив,  що  учасник-переможець здійснює
оплату послуг організатора торгів за  інформаційний  та  юридичний
супровід  торгів  (договору)  відповідно  до  положень  Цивільного
кодексу України в сумі 1000 гривень.  Згідно із статтями 903 і 904
Цивільного  кодексу  України  поняття  "плата  за  послуги"  не  є
тотожним поняттю "фактичні витрати",  оскільки показник  витрат  є
фактичним.  За  змістом поняття "оплата послуг за інформаційний та
юридичний супровід торгів у цілому та укладання договору  зокрема"
значно   ширше,  ніж  поняття  "витрати  на  укладання  договору".
Замовником не визначено,  що вказаний супровід торгів належить  до
витрат, пов'язаних з укладанням договору, і що ці витрати фактично
становитимуть   1000   гривень.   Отже,   зазначена    вимога    є
необґрунтованою;
     у підпунктах 12.1  і  27.1  тендерної  документації  Замовник
установив   вимогу,   що   забезпечення  тендерної  пропозиції  та
виконання договору про закупівлю повинно бути у формі  переказного
векселя  консультанта торгів чи уповноваженої ним юридичної особи.
Зазначена  вимога  має  ознаки  дискримінації,  тому  що   обмежує
учасників торгів у виборі суб'єкта надання відповідної гарантії, і
не може бути виконана, оскільки згідно із статтею 5 Закону України
"Про  фінансові  послуги та державне регулювання ринків фінансових
послуг"  (  2664-14  )  фінансові  послуги  надаються  фінансовими
установами,  а також, якщо це прямо передбачено законом, фізичними
особами -  суб'єктами  підприємницької  діяльності.  Таким  чином,
пряма   вказівка  консультанта  торгів  щодо  визначення  ним  ТОВ
"Український вексельний союз" векселедавцем є дискримінаційною;
     листом від  11.07.2005  N 328 Скаржник звернувся до Замовника
торгів щодо надання  роз'яснень  стосовно  правильного  оформлення
тендерного забезпечення -переказного векселя. До теперішнього часу
відповідь йому не надано;
     підпунктом 2.3    тендерної    документації   визначено,   що
пропозиція  учасника,   який   не   сплатив   вартість   тендерної
документації,   відхиляється.  Ця  вимога  щодо  оплати  тендерної
документації не є вимогою до тендерної пропозиції  учасника  і  не
впливає на її зміст.  Таким чином, відхилення тендерної пропозиції
з приводу не оплати тендерної документації  не  є  невідповідністю
тендерної  пропозиції  умовам тендерної документації та суперечить
законодавству, що діє у сфері державних закупівель.

     Отже, з метою запобігання порушенням Замовник при  здійсненні
процедури закупівлі повинен:
     скасувати рішення про акцепт тендерної пропозиції;
     здійснити повторний  розгляд  та оцінку тендерних пропозицій,
які відповідають вимогам  тендерної  документації  без  урахування
зазначених вище положень згідно із законодавством,  що діє у сфері
державних закупівель,  насамперед у  частині  внесення  тендерного
забезпечення у формі переказного векселя.

     Відповідно до   статті   37  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів,  робіт і послуг за державні  кошти"  (  1490-14  )  та  з
урахуванням  зазначеного  скаргу  приватного  підприємства  "Фірма
"Корифей +" стосовно організації та здійснення Державним комітетом
України   з   нагляду   за   охороною  праці  процедури  закупівлі
устаткування для автоматичного оброблення інформації задоволено.

 Заступник директора
 департаменту з питань
 координації державних
 закупівель та державного
 замовлення                                               Є.Мюллер