УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                             У К А З
                        ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

                 Про угоди про розподіл продукції


         ( Указ не діє. Діяв до набрання чинності Закону
           N 1039-XIV ( 1039-14 ) від 14.09.99 )


     З метою створення сприятливих умов для  інвестування  пошуку,
розвідки   та  видобування  корисних  копалин  у  межах  території
України,  її  континентального  шельфу  та  виключної   (морської)
економічної  зони  на  засадах,  визначених  угодами  про розподіл
продукції, відповідно до пункту 4 розділу XV "Перехідні положення"
Конституції України ( 254к/96-ВР )  п о с т а н о в л я ю:

     1. Установити,  що цей Указ регулює відносини, що виникають у
процесі укладення,  виконання та припинення дії угод про  розподіл
продукції,  визначає основні правові вимоги до таких угод, а також
особливості правовідносин  щодо  користування  надрами  на  умовах
розподілу продукції.

     Відносини, що  виникають у процесі виконання пошукових робіт,
розвідки та видобування  корисних  копалин,  розподілу  виробленої
продукції,   а  також  її  транспортування,  обробки,  зберігання,
переробки,  використання,  реалізації чи розпорядження  нею  іншим
чином, регулюються  угодою про розподіл продукції,  що укладається
згідно з цим Указом та іншими актами законодавства України.

     Права та  обов'язки  сторін  угоди  про  розподіл   продукції
визначаються цим Указом та цивільним законодавством України.

     2. Установити,  що  терміни,  які  вживаються  в цьому Указі,
мають таке значення:

     продукція - корисні копалини загальнодержавного або місцевого
значення  (мінеральна  сировина),  що видобуваються (виробляються)
під час розробки родовищ корисних копалин;

     вироблена продукція - загальний обсяг  продукції,  виробленої
відповідно  до угоди про розподіл продукції та доставленої у пункт
виміру;

     компенсаційна продукція - частина  виробленої  продукції,  що
передається  у  власність  інвестора  в  рахунок  компенсації його
витрат;

     прибуткова продукція  -  частина  виробленої  продукції,   що
розподіляється  між  інвестором  і  державою  та  визначається  як
різниця між виробленою і компенсаційною продукцією;

     пункт виміру  -  пункт,  у  якому  відповідно  до  угоди  про
розподіл  продукції  здійснюється вимір виробленої продукції та її
розподіл на компенсаційну та прибуткову.

     3. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування
здійснюють    свою    діяльність   на   принципах   взаємодії   та
співробітництва з метою захисту інтересів держави, народу України,
регіонів    і   територій,   охорони   довкілля   і   забезпечення
раціонального користування надрами України.

     Координація діяльності органів виконавчої  влади  та  органів
місцевого самоврядування під час укладення,  виконання, припинення
дії угод про розподіл продукції здійснюється  Кабінетом  Міністрів
України.

     4. Відповідно  до угоди про розподіл продукції одна сторона -
держава доручає другій стороні -  інвестору  на  визначений  строк
проведення  пошукових  робіт,  розвідки  та  видобування  корисних
копалин  на  визначеній   ділянці   (ділянках)   надр,   розподілу
виробленої   продукції,   а  також  її  транспортування,  обробки,
зберігання,  переробки,  використання, реалізації чи розпорядження
нею  іншим  чином,  а  інвестор  зобов'язується  виконати доручені
роботи за свій рахунок і на свій ризик  з  наступною  компенсацією
витрат і отриманням плати у вигляді частини прибуткової продукції.

     Угода про  розподіл  продукції  може  бути  двосторонньою  чи
багатосторонньою,  тобто  її   учасниками   можуть   бути   кілька
інвесторів.

     Держава гарантує   інвесторам   отримання   погоджень,  квот,
дозволів (ліцензій) на користування  надрами,  актів  про  надання
гірничого відводу,  документів,  що засвідчують право користування
землею, та інших дозволів,  пов'язаних із користуванням надрами та
виконанням робіт, передбачених угодою про розподіл продукції.

     Зазначені документи видаються згідно з вимогами законодавства
України  на  строк  дії  угоди  і  втрачають  свою  чинність   або
змінюються на умовах, викладених в угоді.

     5. Від  імені держави в угоді про розподіл продукції виступає
Кабінет Міністрів України або Уповноважений орган - постійно діюча
міжвідомча  комісія,  яка утворюється Кабінетом Міністрів України.
Кабінет Міністрів України або Уповноважений  орган  може  укладати
угоди про розподіл продукції та вирішувати всі питання,  пов'язані
з укладанням та виконанням цих угод.

     Положення про Уповноважений  орган  затверджується  Кабінетом
Міністрів України.

     Інвесторами можуть бути громадяни України, іноземці, юридичні
особи України або інших держав, які мають відповідну кваліфікацію,
матеріально-технологічні та економічні можливості для користування
надрами,  що підтверджено документами,  виданими згідно з законами
(процедурами) держави реєстрації (походження) інвестора.

     6. Угоди  про  розподіл  продукції  відповідно до цього Указу
можуть  укладатися  щодо  окремих  ділянок  (ділянки)   надр,   що
обмежуються  у просторі та координатами,  в межах яких знаходяться
родовища,  частини родовищ корисних копалин загальнодержавного або
місцевого    значення,    включаючи    ділянки    надр   у   межах
континентального шельфу та виключної (морської)  економічної  зони
України,  передбачені  Переліком  ділянок  надр  (родовищ корисних
копалин),  що  можуть  надаватися  у   користування   на   умовах,
визначених угодами про розподіл продукції.

     Перелік ділянок  надр  (родовищ корисних копалин),  що можуть
надаватися  у  користування  на  умовах,  визначених  угодами  про
розподіл   продукції,   та   їх  розмір  затверджуються  Кабінетом
Міністрів України за спільним поданням  спеціально  уповноваженого
центрального органу виконавчої влади в галузі геології, розвідки і
використання надр та  інших  заінтересованих  центральних  органів
виконавчої  влади  з  попереднім  узгодженням  Переліку з органами
місцевого самоврядування (залежно від виду та  місця  розташування
родовищ корисних копалин).

     Інвестор може  звернутися  до  Кабінету Міністрів України або
Уповноваженого органу з пропозицією  про  вирішення  питання  щодо
включення певної ділянки до цього Переліку.

     Забороняється внесення змін до затвердженого Переліку ділянок
надр  (родовищ  корисних  копалин),   що   можуть   надаватися   у
користування на умовах, визначених угодами про розподіл продукції,
стосовно ділянок, щодо яких укладено угоду чи оголошено конкурс на
укладення угоди про розподіл продукції.

     7. Угода  про  розподіл  продукції  укладається  з переможцем
конкурсу,  який  проводиться  в  порядку,  визначеному   Кабінетом
Міністрів України.

     За рішенням  Кабінету  Міністрів  України  угода про розподіл
продукції може бути укладена без проведення конкурсу щодо  ділянок
надр  із незначними запасами корисних копалин,  що підтверджується
висновками відповідних державних органів.

     Угода може бути укладена також без проведення конкурсу, якщо:

     оголошений конкурс не відбувся, оскільки із заявкою на участь
у  ньому звернувся лише один інвестор.  У цьому випадку угода може
бути  укладена  з  інвестором,  який  подав  заявку  на  участь  у
конкурсі, в разі виконання ним усіх умов конкурсу;

     інвестор мав на день набрання чинності цим Указом ліцензію на
користування  надрами  і  розпочав  діяльність на передбачених нею
умовах.

     8. Рішення про проведення конкурсу  на  укладення  угоди  про
розподіл  продукції  приймається  Кабінетом  Міністрів України або
Уповноваженим органом.

     Протягом трьох місяців з дня прийняття рішення про проведення
конкурсу  Кабінетом  Міністрів  України  або Уповноваженим органом
затверджуються  умови  конкурсу  та  публікуються  оголошення  про
проведення   конкурсу  в  офіційних  друкованих  виданнях  органів
виконавчої  влади  України  та   в   іноземних   засобах   масової
інформації.

     Строк між публікацією оголошення про проведення  конкурсу  на
укладення  угоди  про  розподіл  продукції  та  граничним  строком
подання заявки на участь у конкурсі не повинен бути  меншим  шести
місяців.

     За участь   у   конкурсі  на  укладення  угоди  про  розподіл
продукції інвесторами вноситься плата, розмір, порядок внесення та
використання якої визначаються Кабінетом Міністрів України.

     Строк проведення  конкурсу  не  повинен  перевищувати   трьох
місяців  від  дати закінчення граничного строку подання конкурсних
заявок.

     Результати конкурсу  підлягають  опублікуванню  в   офіційних
друкованих виданнях органів виконавчої влади України.

     З переможцем конкурсу не пізніше вісімнадцяти місяців від дня
опублікування результатів конкурсу укладається угода про  розподіл
продукції в порядку і на умовах, визначених цим Указом.

     9. Угода про розподіл продукції повинна  відповідати  вимогам
конкурсу на укладення такої угоди та вимогам цього Указу.

     В угоді  про  розподіл  продукції  визначається перелік видів
діяльності інвестора та програма обов'язкових робіт із визначенням
строків виконання,  обсягів та видів фінансування,  технологічного
обладнання та інших показників.

     Угода про розподіл продукції має встановлювати:

     пункт виміру;

     обов'язок інвестора доставляти вироблену  продукцію  в  пункт
виміру;

     загальний обсяг виробленої продукції;

     порядок визначення обсягу компенсаційної продукції;

     порядок та умови розподілу прибуткової продукції між державою
та інвестором;

     порядок та  строк  передачі  державі  належної   їй   частини
прибуткової  продукції.  Угодою  може  бути  передбачено  передачу
державі грошового еквіваленту частини  прибуткової  продукції,  що
належить державі;

     порядок одержання  інвестором  частини прибуткової продукції,
що належить йому відповідно до угоди.

     10. Угодою про розподіл продукції має бути визначено:

     сторони угоди та їх реквізити;

     характеристику ділянки надр (родовищ корисних копалин),  щодо
якої укладається угода,  включаючи географічні  координати  району
робіт, а також обмеження щодо глибини промислової розробки надр;

     умови надання земельної ділянки;

     проект рекультивації  земель,  порушених  під  час проведення
пошуку,  розвідки та  видобування  корисних  копалин;

     вид (види) користування надрами;

     перелік, обсяги і строки виконання передбачених угодою робіт;

     кошторис на проведення передбачених угодою робіт;

     вимоги до якості виконуваних згідно з угодою робіт;

     права та  обов'язки  сторін,  зокрема  права  інвестора  щодо
земле- та природокористування;

     орієнтовні обсяги видобутку корисних копалин;

     умови використання корисних копалин;

     порядок визначення вартості видобутих корисних копалин;

     порядок внесення платежів за користування надрами  та  розмір
збору   за   геологорозвідувальні   роботи,  виконані  за  рахунок
державного бюджету;

     витрати, що    підлягають    відшкодуванню     компенсаційною
продукцією;

     порядок та  умови  розподілу  продукції  з  урахуванням вимог
статті 25 цього Указу;

     порядок переходу  права  власності  на  вироблену  продукцію;

     порядок передачі державі її частини прибуткової продукції;

     порядок переходу права власності на майно  від  інвестора  до
держави;

     порядок контролю  за  виконанням  передбачених  угодою робіт,
додержанням інших  умов  угоди;  строк,  форми  та  зміст  звітів,
інформації,  рахунків,  що надаються інвестором Кабінету Міністрів
України або Уповноваженому органу;

     вимоги щодо повернення ділянок надр після  закінчення  строку
дії  угоди,  у  разі  її  дострокового  припинення  або закінчення
окремих етапів робіт,  а також строки та  порядок  повернення  цих
ділянок;

     умови внесення  змін,  дострокового припинення чи продовження
дії угоди;

     умови переуступки інвестором прав та обов'язків, передбачених
угодою;

     вимоги щодо  раціонального  і  комплексного  використання  та
охорони надр і  довкілля,  безпеки  та  охорони  праці  персоналу,
залученого  до передбачених угодою робіт,  відповідальність сторін
та засоби її забезпечення;

     строк дії угоди,  дату,  місце підписання та порядок набрання
нею чинності.

     11. Невід'ємною  частиною  угоди  про  розподіл  продукції  є
додатки,  на які  сторони  посилаються  в  тексті  угоди,  зокрема
вичерпний   перелік   правил,   норм,  стандартів  ведення  робіт,
пов'язаних   із   користуванням   надрами,   охороною    довкілля,
використанням   і  переробкою  мінеральної  сировини,  розрахунки,
плани,  переліки,  програми,  таблиці тощо,  а в  разі  потреби  -
висновки   експертів   (акти  експертиз),  науковців  і  фахівців,
залучених до розроблення проекту угоди.

     Угода про розподіл продукції  повинна  передбачати  обов'язки
інвестора щодо:

     надання переваг  продукції,  роботам  і послугам українського
походження за рівних умов стосовно ціни, строку виконання, якості,
відповідності міжнародним стандартам;

     прийняття (наймання)  на  території  України  працівників для
зазначених в угоді робіт переважно з числа громадян України та для
їх навчання в обсягах, передбачених угодою.

     12. Для координації діяльності сторін під час виконання угоди
про  розподіл  продукції  угодою  може   передбачатися   створення
координаційного комітету.

     13. В  угоді  про  розподіл  продукції  мають  бути зазначені
документи, якими підтверджуються повноваження сторін на підписання
угоди.

     14. Угоди  про розподіл продукції,  укладені щодо видобування
вуглеводневої   сировини,   благородних   металів,   дорогоцінного
каміння,  а  також  щодо використання родовищ із значними запасами
корисних копалин,  крім умов,  зазначених  у  статтях 9 - 13 цього
Указу, передбачають:

     щорічне декларування видобувних характеристик;

     порядок користування   геологічною,   геофізичною   та  іншою
інформацією;

     порядок та  особливості  обліку  витрат  на   промислові   та
технологічні потреби;

     обов'язки щодо утилізації газу і газового конденсату та умови
проведення цієї роботи;

     порядок та строки оцінки рівня забруднення довкілля в  районі
експлуатації ділянки надр на момент укладення угоди;

     обсяги, вартість і строки виконання природоохоронних заходів;

     порядок узгодження  та  затвердження  річних  програм  робіт,
зокрема програм проведення нафтових операцій;

     умови відповідального зберігання державної  частки  видобутих
корисних копалин до передачі їх державі;

     умови страхування майнових ризиків, включаючи втрату корисних
копалин внаслідок повені, пожежі тощо;

     умови виключного ризику під час розробки родовищ.

     15. Якщо учасниками угоди про розподіл  продукції  є  два  чи
більше інвесторів,  вони повинні призначити зі свого складу одного
з інвесторів - Оператора угоди для представництва їх  інтересів  у
стосунках з державою.

     У такому разі угодою визначаються:

     правовий стан  Оператора угоди та його обов'язки перед іншими
її учасниками, в тому числі перед державою;

     порядок взаємовідносин інвесторів із державою через Оператора
угоди;

     умови припинення   участі   в   угоді   одного   чи   кількох
інвесторів - учасників угоди.

     При цьому сторони повинні виходити з того,  що  на  Оператора
угоди   покладається  організація  виконання  робіт,  передбачених
угодою,  зокрема ведення обліку  та  звітності,  а  всі  інвестори
несуть  майнову  відповідальність  перед державою за дії Оператора
угоди як за свої власні.

     16. Розроблення  проекту   угоди   про   розподіл   продукції
здійснюється інвестором із дотриманням вимог цього Указу.

     В окремих  випадках  за  рішенням  Кабінету Міністрів України
розроблення проекту угоди може покладатися  на  Кабінет  Міністрів
України або Уповноважений орган.

     Проект угоди  про  розподіл  продукції  готується українською
мовою.

     17. Проект  угоди  про   розподіл   продукції   розробляється
протягом  трьох місяців з дня офіційного опублікування результатів
конкурсу та реєструється Уповноваженим органом.

     Довгострокові (більше 10  років)  проекти  угоди  та  проекти
угоди,  для  виконання  яких  необхідні  значні капіталовкладення,
підлягають  обов'язковій  державній   експертизі   з   фінансових,
правових,  природоохоронних  та  інших  питань.  В  інших випадках
державна експертиза проекту угоди проводиться на вимогу однієї  із
сторін.

     Уповноважений орган   не   пізніше   трьох  місяців  від  дня
реєстрації проекту угоди про розподіл  продукції  надає  інвестору
висновки,  зауваження,  результати  проведених  експертиз або нову
редакцію угоди,  на підставі чого  інвестор  повинен  доопрацювати
проект  угоди  чи  підготувати свої висновки, зауваження до нового
проекту угоди.

     Нова редакція  проекту  угоди   повторно   розглядається   та
узгоджується сторонами.

     З питань,  що  не  були  узгоджені  сторонами  протягом шести
місяців від дня реєстрації  першого  варіанта  проекту  угоди,  за
ініціативою  однієї  із сторін і за її рахунок може бути проведена
додаткова чи повторна  експертиза.  Інвестор  може  звертатися  до
відомих  міжнародних  неурядових  організацій  чи  спеціалізованих
наукових  організацій  з  проханням  про   проведення   експертизи
(наукової,  технічної  тощо)  з  питань,  що потребують додаткових
обгрунтувань.

     Проект угоди про розподіл продукції повинен бути узгоджений з
органом  місцевого самоврядування,  на території якого розташована
ділянка надр, що відповідно до угоди передається в користування.

     Проект угоди  про  розподіл   продукції   після   остаточного
узгодження  та  доопрацювання  повторно реєструється Уповноваженим
органом та надсилається інвестору.

     Порядок реєстрації першого та остаточного  варіантів  проекту
угоди про розподіл продукції визначається Уповноваженим органом.

     18. У   разі  укладення  багатосторонніх  угод  про  розподіл
продукції діяльність інвесторів визнається спільною.

     Кабінет Міністрів  України  або  Уповноважений  орган  сприяє
оформленню  документів,  передбачених  у  частині  третій статті 4
цього Указу,  на  ім'я  усіх  інвесторів  -  учасників  угоди  про
розподіл продукції.

     Проект угоди  про  розподіл  продукції  узгоджується з кожним
інвестором. У разі відмови одного з інвесторів від укладення угоди
вона за  погодженням сторін може бути укладена іншими учасниками з
внесенням відповідних змін до тексту угоди.

     19. Підписання  угоди  про  розподіл  продукції  здійснюється
повноважними представниками сторін.

     Підписання угоди  про  розподіл продукції здійснюється з боку
держави представником (представниками) Кабінету Міністрів  України
або   Уповноваженого   органу,  який  визначається  відповідно  до
законодавства України.

     Повноваження представників  інвесторів  на  підписання  угоди
перевіряються   Кабінетом   Міністрів  України  або  Уповноваженим
органом.

     Якщо однією із сторін угоди є іноземний інвестор,  угода  про
розподіл  продукції укладається українською та англійською мовами.
Переклад  угоди  англійською   мовою   забезпечує   сторона,   яка
здійснювала  підготовку  проекту  угоди.  Примірники українською і
англійською мовами мають однакову юридичну силу.

     Автентичність усіх примірників угоди про розподіл  продукції,
що  підписуються  сторонами,  забезпечує Кабінет Міністрів України
або Уповноважений орган.

     20. Строк  дії  угоди  про  розподіл  продукції  визначається
сторонами,  однак  не  може перевищувати п'ятдесяти років з дня її
підписання.

     У рамках строку дії угоди  обов'язково  визначаються  строки,
відведені на  пошук,  розвідку та видобування корисних копалин,  а
також порядок та умови їх продовження.

     Строк дії угоди про розподіл продукції, визначений відповідно
до частини першої цієї статті, за ініціативою інвестора і за умови
виконання ним взятих на  себе  зобов'язань  може  бути  за  згодою
Кабінету  Міністрів  України або Уповноваженого органу продовжений
шляхом  укладення  додаткової  угоди.  Одночасно   з   підписанням
додаткової  угоди  про  продовження  строку дії угоди про розподіл
продукції продовжується дія ліцензій та  інших  дозволів,  виданих
для цілей виконання угоди про розподіл продукції.

     Дія угоди   про   розподіл   продукції  може  бути  припинена
достроково в порядку і на умовах, передбачених угодою сторін.

     Продовження чи дострокове припинення дії угоди  про  розподіл
продукції підлягає державній реєстрації в порядку, визначеному для
реєстрації угод.

     21. Державна  реєстрація   укладеної   угоди   про   розподіл
продукції провадиться Уповноваженим органом у порядку, визначеному
Кабінетом Міністрів України. Плата за державну реєстрацію угоди не
справляється.

     22. Роботи,   передбачені   угодою  про  розподіл  продукції,
виконуються  відповідно   до   програм,   планів   і   кошторисів,
затверджених у порядку, визначеному угодою.

     Після закінчення  окремих  етапів  пошукових і розвідувальних
робіт інвестор зобов'язаний повернути ділянки надр, переданих йому
в користування відповідно до умов угоди про розподіл продукції.

     Промислове освоєння   розвіданих   за   угодою  про  розподіл
продукції родовищ корисних копалин,  зокрема техногенних,  або  їх
ділянок здійснюється на умовах, визначених цією угодою.

     23. Особливості  користування надрами під час виконання угоди
про розподіл продукції,  передусім пов'язані з наданням, передачею
та  припиненням  (зупиненням  чи  обмеженням)  права  користування
надрами,  а  також  із  правовим   оформленням   таких   відносин,
визначаються цим Указом та угодою про розподіл продукції.

     Користування надрами  під  час  виконання  угоди про розподіл
продукції може бути заборонено або тимчасово  припинено  Кабінетом
Міністрів  України  або  Уповноваженим  органом  у разі виникнення
загрози життю та здоров'ю людей або довкіллю.

     З моменту усунення інвестором  причин,  внаслідок  яких  були
обмежені   права   користування  надрами,  такі  права  підлягають
відновленню у повному обсязі.

     24. На інвестора та його  підрядників  не  поширюється  режим
ліцензування та квотування під час ввезення в Україну належного їм
або орендованого обладнання,  матеріалів,  устаткування та  іншого
майна,  необхідного  для  виконання  робіт,  визначених угодою про
розподіл продукції.

     Ввезене для   виконання    угоди    обладнання,    матеріали,
устаткування  та  інше  майно,  крім  майна,  вартість  якого була
відшкодована інвестору компенсаційною продукцією і яке перейшло  у
власність  держави,  може бути вивезене за межі України на умовах,
передбачених частиною першою цієї статті.

     25. Вироблена  продукція  підлягає  розподілу  між  сторонами
угоди:  державою  та  інвестором  (інвесторами)  згідно  з умовами
угоди.

     Вироблена продукція  розподіляється  щоквартально   (далі   -
розрахунковий   період),  якщо  інше  не  передбачено  угодою  про
розподіл продукції, а відповідне коригування з урахуванням обсягів
видобутку (вище  або  нижче  норми)  за  квартал  переноситься  на
наступний розрахунковий період.

     До повного    відшкодування    витрат    інвестора     частка
компенсаційної   продукції   не  може  перевищувати  70  відсотків
загального обсягу виробленої в розрахунковий період продукції.

     Жодна із сторін угоди про розподіл  продукції  не  має  права
розпоряджатися виробленою продукцією до її розподілу за угодою без
письмового погодження з іншими сторонами угоди.

     Порядок визначення складу витрат, що підлягають відшкодуванню
інвестору   компенсаційною  продукцією,  визначається  угодою  про
розподіл продукції і повинен відповідати таким вимогам:

     відшкодуванню підлягають лише витрати інвесторів на виконання
передбачених угодою робіт, понесені після набрання нею чинності;

     склад  витрат,  що відшкодовуються компенсаційною продукцією,
може відрізнятися від передбаченого законодавством складу  витрат,
що відносяться на валові витрати виробництва (обігу);

     відшкодування витрат  провадиться  з  першого  розрахункового
періоду, якщо інше не передбачено угодою;

     відшкодування витрат здійснюється шляхом  передачі  інвестору
права власності на компенсаційну продукцію в пункті виміру.

     26. До  моменту  розподілу  продукції  в  пункті виміру право
власності на всю вироблену продукцію належить державі.

     З моменту  розподілу  продукції  в  пункті  виміру   інвестор
набуває  права  власності  на компенсаційну продукцію та визначену
угодою частину прибуткової продукції,  решта виробленої  продукції
залишається у власності держави.

     27. Частина виробленої продукції,  що залишається у власності
держави  після  розподілу  в   пункті   виміру,   використовується
(реалізується) у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
При цьому враховуються  потреби  території,  на  якій  розташована
ділянка надр,  передана у користування на умовах угоди. Розрахунок
та  обгрунтування   місцевих   потреб   у   виробленій   продукції
здійснюється органами місцевого самоврядування.

     28. Інвестор,  якщо  інше  не передбачено угодою про розподіл
продукції, вільно розпоряджається частиною  виробленої  продукції,
право  власності  на  яку набуто ним відповідно до умов угоди.  На
таку продукцію не поширюється режим ліцензування та квотування при
експорті   та  аналогічні  обмеження  під  час  реалізації  її  на
території України.

     Угодою про розподіл продукції може бути передбачено обов'язок
інвестора  щодо  реалізації  державі  або  в межах України частини
належної  йому  продукції  за  цінами,  що  базуються   на   цінах
міжнародних ринків.

     29. Майно,  створене  чи  придбане  інвестором  для виконання
угоди про розподіл продукції, є власністю інвестора.

     Право власності на таке майно  переходить  від  інвестора  до
держави   з   дня,   коли   вартість  зазначеного  майна  повністю
відшкодована компенсаційною продукцією,  або з дня припинення  дії
угоди  про розподіл продукції на умовах і в порядку,  передбачених
угодою.

     Після переходу до держави права власності на майно,  створене
чи придбане інвестором для виконання угоди про розподіл продукції,
інвестор   протягом  строку  дії  угоди  має  переважне  право  на
користування таким майном для виконання передбачених угодою робіт.

     30. Геологічна, геофізична, геохімічна, техніко-економічна та
інша інформація, а також зразки гірських порід (у тому числі керн)
та інші дані,  отримані інвестором у результаті  виконання  робіт,
передбачених угодою про розподіл продукції, є власністю держави.

     Інвестор зобов'язаний надавати Кабінету Міністрів України або
Уповноваженому органу таку  інформацію  в  порядку,  встановленому
угодою.

     Кабінет Міністрів    України    або    Уповноважений    орган
розпоряджається  зазначеною  інформацією   відповідно   до   вимог
законодавства,   зокрема   забезпечує   проведення   її  державної
експертизи, реєстрації та обліку.

     Сторони угоди   несуть   відповідальність   за   розголошення
конфіденційної  інформації,  одержаної під час виконання угоди про
розподіл продукції, відповідно до угоди та законодавства України.

     31. Протягом строку дії угоди  про  розподіл  продукції  і  в
межах  діяльності,  пов'язаної  з виконанням цієї угоди,  інвестор
звільняється  від  сплати   загальнодержавних   податків,   зборів
(обов'язкових платежів),  передбачених законодавством, за винятком
податків,  зборів (обов'язкових платежів),  зазначених  у  частині
третій цієї статті.

     Податки, збори   (обов'язкові   платежі),   від  сплати  яких
звільняється інвестор,  враховуються під час укладення  угоди  при
визначенні   частини  прибуткової  продукції,  яка  залишається  у
власності держави після розподілу виробленої продукції.

     Під час  виконання  угоди  про  розподіл  продукції  інвестор
сплачує такі податки, збори (обов'язкові платежі):

     податок на додану вартість;

     податок на прибуток підприємств;

     збір за  геологорозвідувальні  роботи,  виконані  за  рахунок
державного бюджету;

     збір на обов'язкове соціальне страхування;

     збір на обов'язкове державне пенсійне страхування;

     платежі за  користування  надрами,  визначені  в  угоді   про
розподіл продукції;

     плата (збір) за видачу спеціальних дозволів (ліцензій).

     32. Податок  на  прибуток  сплачується інвестором у розмірах,
визначених законодавством, з урахуванням таких особливостей:

     податок на  прибуток,  одержаний  від  виконання  угоди   про
розподіл  продукції,  може  сплачуватися  у грошовій або,  якщо це
обумовлено угодою,  у натуральній формі,  тобто у вигляді  частини
прибуткової   продукції,  що  передана  у  власність  інвестора  в
результаті розподілу виробленої продукції;

     базою оподаткування прибутку,  одержаного від виконання угоди
про  розподіл  продукції,  є прибуток інвестора,  що нараховується
виходячи з прибуткової продукції,  яка відповідно  до  цієї  угоди
передається у власність інвестора;

     під час   визначення  бази  оподаткування  обсяг  прибуткової
продукції або її вартість (залежно  від  форми  внесення  податку)
зменшується   відповідно   на  частину  продукції,  вартість  якої
дорівнює сумі податків, зборів (обов'язкових платежів), визначених
частиною  третьою  статті  31  цього Указу (за винятком податку на
прибуток і податку на додану вартість),  або на суму цих платежів,
а також на інші витрати, пов'язані з виробництвом та обігом, що не
відшкодовуються інвестору компенсаційною продукцією (в натуральній
або грошовій формі).  Склад і порядок зарахування таких витрат, що
відносяться  на  валові  витрати  виробництва (обігу), регулюється
чинним на день підписання угоди законодавством;

     податок на прибуток, одержаний від інших видів діяльності, не
пов'язаних з виконанням угоди про розподіл продукції,  сплачується
інвестором  відповідно  до  чинного  на  момент  одержання  такого
прибутку законодавства,  окремо від податку на прибуток, одержаний
від виконання угоди про розподіл продукції;

     пільги щодо податку на прибуток,  передбачені законодавством,
при оподаткуванні прибутку,  отриманого інвестором  від  виконання
угоди про розподіл продукції, не застосовуються;

     витрати інвестора, пов'язані з процесом виробництва та обігу,
здійснені у звітному періоді і  не  віднесені  на  валові  витрати
виробництва  (обігу)  цього  періоду,  можуть  бути  без обмеження
строку перенесені на наступні періоди для цілей оподаткування.

     Облік сплати податку на  прибуток,  одержаний  від  виконання
угод  про  розподіл  продукції,  визначається  Кабінетом Міністрів
України.

     33. У  разі  коли   відповідно   до   законодавства   України
встановлено місцеві податки і збори,  які сплачуватимуться залежно
від результатів діяльності, зазначені податки і збори враховуються
при  визначенні  бази  оподаткування  прибутку  інвестора  під час
виконання угоди про розподіл продукції  в  порядку,  передбаченому
абзацом четвертим частини першої статті 32 цього Указу.

     34. Податок   на  додану  вартість  з  реалізації  виробленої
продукції, яка  передана  у  власність  інвестора  в результаті її
розподілу   відповідно   до   угоди   про   розподіл    продукції,
нараховується   і   сплачується  в  бюджет  у  порядку  і  строки,
передбачені чинним на день укладення угоди законодавством.

     Ввезення (пересилання)  інвестором на митну територію України
під час виконання угоди обладнання,  товарів, передбачених угодою,
за   переліком,  погодженим  з  Кабінетом  Міністрів  України  або
Уповноваженим органом,  здійснюється без сплати податку на  додану
вартість і ввізного мита.

     У разі  використання  зазначених  обладнання,  товарів  не за
цільовим призначенням інвестор сплачує в повному обсязі податок на
додану вартість і ввізне мито, якщо це сталося з вини інвестора.

     35. Сплата  податку  на  додану  вартість  може бути замінена
протягом строку  дії  угоди  про  розподіл  продукції  і  в  межах
діяльності,  пов'язаної  з  виконанням  цієї   угоди,   розподілом
продукції, якщо це передбачено угодою, в порядку, визначеному нею.

     36. Угодою про розподіл продукції може передбачатися механізм
сплати податку на додану вартість, зазначений у цій статті.

     Інвестор може бути звільнений від сплати до  бюджету  податку
на  додану  вартість протягом дії угоди про розподіл продукції і в
межах операцій,  пов'язаних з її виконанням,  якщо це  передбачено
угодою.

     У такому  разі  суми  податку  на  додану вартість,  сплачені
інвестором у складі вартості придбаних  або  імпортованих  товарів
(робіт, послуг),  вартість  яких  відноситься  на  валові  витрати
виробництва  (обігу)  та  які  належать  до  основних   фондів   і
нематеріальних  активів,  що  підлягають амортизації,  відносяться
відповідно на валові витрати виробництва (обігу) і  на  збільшення
вартості  основних  фондів і нематеріальних активів,  пов'язаних з
виконанням угоди, і з бюджету не відшкодовуються.

     Реалізація інвестором на митній території України  продукції,
яка передається у його власність у результаті розподілу виробленої
продукції відповідно до угоди про розподіл продукції, здійснюється
за цінами з урахуванням податку  на  додану  вартість  у  розмірі,
передбаченому законодавством.  Отримана від покупця у складі  ціни
проданої продукції сума податку на додану вартість перераховується
до  бюджету  за  виключенням  сум  сплаченого  податку  на  додану
вартість,   віднесених  на  валові  витрати  виробництва  (обігу).
Обчислення  і  сплата  податку  на  додану  вартість   проводиться
інвестором у порядку і строки, передбачені законодавством.

     Податок на додану вартість,  що має бути сплачений до бюджету
інвестором в  разі  продажу продукції на митній території України,
якщо це передбачено угодою про розподіл продукції,  може вноситися
у  натуральній  формі у вигляді частини прибуткової продукції,  що
передається у власність інвестора,  в обсягах,  еквівалентних сумі
податку.  Механізм сплати і порядок зарахування до бюджету податку
на  додану  вартість  у  такому  випадку  визначаються   Кабінетом
Міністрів України.

     У разі  вивезення  (пересилання)  за  межі  митної  території
України виробленої продукції, що передається у власність інвестора
в  результаті  її  розподілу  відповідно  до  угоди  про  розподіл
продукції,  нульова ставка податку на додану вартість, передбачена
законодавством, не застосовується.

     37. Дія  статей  31  -  36  цього  Указу  не  поширюється  на
підрядників і субпідрядників,  перевізників та інших осіб (у  тому
числі  іноземних  юридичних і фізичних осіб),  які беруть участь у
виконанні  передбачених  угодою  про  розподіл   продукції   робіт
(послуг) на підставі договорів (контрактів) з інвестором.

     Зазначені особи   сплачують   податки  і  збори  (обов'язкові
платежі) в порядку, передбаченому законодавством.

     38. Бухгалтерський облік  фінансово-господарської  діяльності
інвестора,  пов'язаної  з виконанням робіт (послуг),  передбачених
угодою про розподіл  продукції,  здійснюється  окремо  від  обліку
інших  видів  діяльності.  Порядок такого обліку,  зокрема з метою
відшкодування витрат інвестора та розрахунку податку на  прибуток,
визначається  угодою  про  розподіл  продукції відповідно до вимог
законодавства України.

     У разі  коли  за  угодою  про   розподіл   продукції   роботи
проводяться на кількох ділянках,  інвестор здійснює консолідований
облік господарської діяльності.

     Річний баланс  та   звітність   інвестора   про   діяльність,
пов'язану  з  виконанням угоди про розподіл продукції,  підлягають
обов'язковій щорічній аудиторській перевірці.

     39. Інвестор має право передати повністю  або  частково  свої
права  та  обов'язки,  визначені  угодою  про  розподіл продукції,
будь-якій юридичній чи фізичній особі лише за згодою держави та за
умови,   що  така  особа  має  достатньо  фінансових  і  технічних
ресурсів,  а також досвід організації  діяльності,  необхідні  для
виконання  робіт,  передбачених  угодою.  Відмова  держави у такій
згоді  без  поважних  підстав  не  допускається.  Якщо  на   запит
інвестора  щодо  передачі  прав та обов'язків,  визначених угодою,
Кабінет Міністрів України або Уповноважений орган не дав відповіді
протягом   90   днів  від  дня  отримання  запиту,  згода  держави
вважається отриманою.

     40. Про  передачу  прав  та  обов'язків   сторони   укладають
письмову угоду  з  особою,  яка  приймає  такі  права та обов'язки
згідно з угодою про розподіл продукції.  Угода щодо передачі  прав
та   обов'язків   підлягає   державній   реєстрації   в   порядку,
передбаченому  цим  Указом  для  державної  реєстрації  угоди  про
розподіл продукції.

     Якщо український інвестор  передає  свої  права  та обов'язки
іноземцю  або  юридичній  особі  іншої  держави,  умови  угоди про
розподіл  продукції  можуть   бути   переглянуті   з   урахуванням
особливостей  відносин між державою та іноземними інвесторами,  що
регулюються цим Указом та іншими законодавчими актами України.

     41. Держава  гарантує,  що  до  прав  і  обов'язків   сторін,
визначених  угодою про розподіл продукції,  протягом строку її дії
застосовуватиметься законодавство  України,  чинне  на  момент  її
укладення,  якщо угодою не передбачено інше. Зазначені гарантії не
поширюються на зміни законодавства,  що стосуються питань оборони,
національної безпеки,  забезпечення громадського порядку,  охорони
довкілля.

     На інвестора не  поширюється  дія  нормативно-правових  актів
органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, якщо
такі акти обмежують права інвестора, визначені угодою про розподіл
продукції,  за  винятком  приписів  органів державного контролю та
нагляду за  користуванням  надрами,  що  видаються  відповідно  до
законодавства  України  з  метою  створення  умов  для  безпечного
ведення  робіт,  охорони  надр,  довкілля,   збереження   здоров'я
населення тощо.

     42. Державний   контроль   і   нагляд  за  виконанням  робіт,
передбачених угодою  про  розподіл  продукції,  здійснюють  органи
виконавчої влади відповідно до їх компетенції.

     Кабінет Міністрів України або  Уповноважений  орган  здійснює
контроль  за  виконанням  угоди  про розподіл продукції на умовах,
визначених угодою.

     Повноважні представники  органів,  що  здійснюють контроль за
виконанням   угоди   про   розподіл   продукції,    мають    право
безперешкодного  доступу на об'єкти проведення передбачених угодою
робіт,  а також до документації на проведення таких робіт виключно
з метою здійснення контролю за виконанням угоди.

     Прийняття рішень обмежувального характеру органами державного
контролю та нагляду за користуванням надрами допускається  лише  у
випадках, передбачених частиною другою статті 41 цього Указу.

     У разі    залучення    підрядних,   субпідрядних   та   інших
організацій  (осіб)  до  виконання  робіт, передбачених угодою про
розподіл  продукції,  інвестор  зобов'язаний здійснювати нагляд за
виконанням робіт з метою забезпечення відповідності вимогам  угоди
та документації на проведення робіт,  затвердженій у встановленому
порядку.

     43. Сторони  несуть передбачену угодою про розподіл продукції
відповідальність  за  невиконання  чи  неналежне  виконання  своїх
обов'язків, визначених угодою, з урахуванням положень цієї статті.

     Шкода, завдана довкіллю у  зв'язку  з  діяльністю  інвестора,
пов'язаною  з  виконанням  угоди про розподіл продукції,  підлягає
відшкодуванню (компенсації) в повному обсязі за рахунок інвестора,
незалежно  від  плати за забруднення довкілля та погіршення якості
природних ресурсів. Інвестор звільняється від відшкодування шкоди,
завданої довкіллю,  тільки якщо доведе, що шкоду завдано внаслідок
непереборної сили або не з його вини.

     Розмір завданої шкоди визначається за фактичними витратами на
відновлення   порушеного   стану  довкілля  з  урахуванням  прямих
збитків.

     Шкода, завдана  правомірними  діями  інвестора,  що  повністю
відповідають  вимогам  угоди про розподіл продукції та узгоджені з
Кабінетом Міністрів України або  Уповноваженим  органом,  підлягає
відшкодуванню  за рахунок сторін угоди у пропорціях,  передбачених
для розподілу продукції.

     44. Виконання зобов'язань інвестора,  визначених  угодою  про
розподіл продукції,   підлягає   забезпеченню   на   умовах,    що
визначаються сторонами відповідно до законодавства України.

     Цивільна відповідальність інвестора,  в тому числі за  шкоду,
завдану довкіллю,  здоров'ю людей, підлягає страхуванню, якщо інше
не передбачено угодою.  За  домовленістю  сторін  у  рамках  угоди
приймається програма страхування екологічних ризиків.

     45. Спори   між   сторонами  угоди  про  розподіл  продукції,
пов'язані  з  виконанням,  припиненням   та   недійсністю   угоди,
підлягають  розгляду  в  судах  України,  якщо інше не передбачено
умовами угоди про розподіл продукції.

     46. В угодах про розподіл продукції, що укладаються за участю
іноземного інвестора,  передбачається відмова держави від судового
імунітету,  імунітету щодо  попереднього  забезпечення  позову  та
виконання судового рішення.

     47. Для   обслуговування   робіт,   передбачених  угодою  про
розподіл  продукції,  інвестор  відкриває  в  банках  у   порядку,
встановленому законодавством   України,   банківські   рахунки   в
національній  і  (або)  іноземній  валюті,   що   використовується
виключно    для   обслуговування   діяльності   (робіт,   послуг),
передбаченої угодою.

     Стягнення коштів   із   банківських    рахунків,    відкритих
інвестором  на  території  України  для  обслуговування діяльності
(робіт,  послуг),  передбаченої угодою про розподіл продукції,  не
може бути здійснено у безспірному порядку.

     48. У   разі   коли   відповідно   до  законодавства  України
встановлено  обов'язковий  продаж  на  валютному   ринку   України
надходжень  в  іноземній  валюті,  ця  вимога  не  поширюється  на
надходження  в  іноземній  валюті,  одержані  інвесторами,  що   є
сторонами угоди про розподіл  продукції,  від  реалізації  частини
виробленої продукції, яка є їх власністю.

     49. Прийняття (наймання) працівників інвестором (у тому числі
іноземним)  на  території України для виконання угоди про розподіл
продукції здійснюється  шляхом укладення з ними трудових договорів
(контрактів),  які  за  формою  та  змістом  повинні   відповідати
законодавству України про працю.

     Працевлаштування в Україні іноземців,  найнятих інвестором  у
межах  і  за  посадами  (спеціальностями),  визначеними угодою про
розподіл продукції,   здійснюється   без   отримання   дозволу  на
працевлаштування.

     50. Покласти  на  Кабінет Міністрів України надання офіційних
роз'яснень  щодо  цього  Указу  та  здійснення  контролю  за  його
виконанням.

     51. Цей   Указ  набирає  чинності  в  порядку,  передбаченому
пунктом 4 розділу XV  "Перехідні  положення"  Конституції  України
( 254к/96-ВР ).


 Президент України                               Л.КУЧМА

 м. Київ, 25 травня 1999 року
          N 564/99