МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        27.10.2005  N 376


                Про рішення щодо скарги товариства
                   з обмеженою відповідальністю
                           "Арт-мастер"


     Відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і
послуг  за  державні  кошти"  (  1490-14  ),  наказу  Міністерства
економіки  України  від  04.12.2000  N  264  (  z0919-00  )   "Про
затвердження  Порядку  розгляду скарг учасників процедур державних
закупівель щодо  організації  та  здійснення  процедур  закупівель
товарів, робіт і послуг за державні кошти" Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити  висновок  щодо  розгляду  скарги  товариства з
обмеженою відповідальністю "Арт-мастер"  стосовно  організації  та
здійснення   Міністерством  аграрної  політики  України  процедури
закупівлі за державні кошти  науково-дослідної  роботи  "Розробити
методичні  рекомендації  щодо ведення єдиного порядку нумерації та
обліку  сільськогосподарських машин  і   обладнання,   вузлів   та
агрегатів  самохідної  сільськогосподарської техніки та тракторів"
(оголошення   про   закупівлю   в   бюлетені   "Вісник   державних
закупівель", 2005 р., N 34 (203) огол. 12824 (НДР), що додається.

     2. Скаргу    товариства    з    обмеженою    відповідальністю
"Арт-мастер" визнати задоволеною згідно з висновком, що додається,
а торги - відміненими.

     3. Відділу  оскаржень  та  правового  забезпечення  державних
закупівель довести цей наказ  до  відома  товариства  з  обмеженою
відповідальністю   "Арт-мастер",  Міністерства  аграрної  політики
України та Державного казначейства України протягом трьох  робочих
днів з дня його підписання.

 Перший заступник Міністра                               С.Романюк


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства
                                      економіки України
                                      27.10.2005  N 376


                             ВИСНОВОК
           щодо розгляду скарги товариства з обмеженою
              відповідальністю "Арт-мастер" стосовно
             організації та здійснення Міністерством
               аграрної політики України процедури
                   закупівлі за державні кошти
               науково-дослідної роботи "Розробити
               методичні рекомендації щодо ведення
               єдиного порядку нумерації та обліку
                   сільськогосподарських машин
                і обладнання, вузлів та агрегатів
                 самохідної сільськогосподарської
                      техніки та тракторів"


     За результатом   розгляду   скарги   товариства  з  обмеженою
відповідальністю   "Арт-мастер"   (далі   -   Скаржник)   стосовно
організації  та здійснення Міністерством аграрної політики України
(далі  -  Замовник)  процедури   закупівлі   за   державні   кошти
науково-дослідної  роботи  "Розробити  методичні рекомендації щодо
ведення єдиного порядку нумерації та обліку  сільськогосподарських
машин    і    обладнання,    вузлів    та   агрегатів   самохідної
сільськогосподарської техніки та тракторів" та на підставі наданих
Скаржником   і  Замовником  матеріалів  установлено,  що  тендерна
документація,  яка надавалась Замовником учасникам для  підготовки
тендерних  пропозицій,  не  повною мірою відповідає вимогам Закону
України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні кошти"
( 1490-14 ) (далі - Закон), зокрема:
     у підпункті 12.1 тендерної  документації  Замовник  встановив
вимогу,  що  забезпечення  тендерної  пропозиції  та  забезпечення
виконання договору про  закупівлю  повинно  бути  у  формі  поруки
консультанта  торгів,  або уповноваженої ним юридичної особи,  або
банківської гарантії. Однак у тендерній документації не визначено,
хто   саме  є  "консультантом  торгів".  Така  вимога  має  ознаки
дискримінації,  оскільки  "консультант  торгів"   надає   допомогу
Замовнику   в   проведенні   процедури   закупівлі   і  може  мати
суб'єктивний  підхід  до   кожного   із   учасників   торгів   (із
суб'єктивних  підстав  не  укласти  із  учасником  торгів  договір
поруки).  Також  згідно  із  пунктом  2.6  Положення  про  порядок
створення  та головні функції тендерних комітетів щодо організації
та проведення процедур  закупівель  товарів,  робіт  і  послуг  за
державні кошти,  затвердженого наказом Мінекономіки від 26.12.2000
N 280 (  z0020-01  ),  для  розв'язання  конкретних  питань,  якщо
виникає   така  потреба,  до  роботи  тендерного  комітету  можуть
залучатись відповідно  до  законодавства  незалежні  кваліфіковані
(технічні)    експерти   та   консультанти,   крім   тих,   що   є
заінтересованими  особами  стосовно  виконавців   цієї   процедури
закупівлі, а також за умови відсутності конфлікту інтересів. Таким
чином,  встановлення вимоги про надання поруки консультанта торгів
є  неправомірним.  Крім  того,  згідно із статтею 5 Закону України
"Про фінансові послуги та державне регулювання  ринків  фінансових
послуг"  (  2664-14  )  фінансові  послуги  надаються  фінансовими
установами,  а також, якщо це прямо передбачено законом, фізичними
особами  -  суб'єктами  підприємницької діяльності.  У свою чергу,
відповідно  до  статті  4  цього  Закону   надання   гарантій   та
поручительств належить до фінансових послуг;
     у підпункті 24.1 тендерної документації  вислів  "має  право"
має двоякий характер,  оскільки не встановлює чітких умов, за яких
тендерну  пропозицію  буде  відхилено,   і   може   призвести   до
упередженого ставлення до окремих учасників торгів. До того ж, цей
вислів не узгоджується із статтею 27 Закону,  яка передбачає, що у
разі  настання  підстав,  зазначених  у  підпункті 24.1,  тендерна
пропозиція повинна бути відхилена в обов'язковому порядку;
     у підпункті  9.2  "б"  тендерної  документації  та  пункті  2
додатка 4 Замовником не встановлено,  які саме  документи  повинні
надати  учасники торгів для виконання встановлених вимог,  що може
призвести до безпідставного відхилення тендерних пропозицій;
     тендерна документація    фактично    не   містить   технічної
специфікації (опису) предмета закупівлі,  що є порушенням  частини
другої статті 21 Закону ( 1490-14 ).

     Згідно із  статтею  37 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14  )  та  з  урахуванням
зазначеного   скарга   товариства   з  обмеженою  відповідальністю
"Арт-мастер" визнається задоволеною.

 Заступник директора департаменту
 координації державних закупівель                       С.Яременко