МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        22.11.2005  N 443


                Про рішення щодо скарги дочірнього
                підприємства "Будівельно-монтажне
                       управління - Термо"


     Відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і
послуг  за  державні  кошти"  (  1490-14  ),  наказу  Міністерства
економіки  України  від  04.12.2000  N  264  (  z0919-00  )   "Про
затвердження  Порядку  розгляду скарг учасників процедур державних
закупівель щодо  організації  та  здійснення  процедур  закупівель
товарів, робіт і послуг за державні кошти" Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити   висновок   щодо  розгляду  скарги  дочірнього
підприємства "Будівельно-монтажне  управління  -  Термо"  стосовно
організації  та  здійснення  Білоцерківським  училищем професійної
підготовки працівників  кримінально-виконавчої  системи  процедури
закупівлі  за державні кошти робіт з будівництва комплексу газових
котелень, що додається.

     2. Скаргу   дочірнього   підприємства    "Будівельно-монтажне
управління -  Термо"  визнати  задоволеною згідно з висновком,  що
додається.

     3. Білоцерківському    училищу     професійної     підготовки
працівників  кримінально-виконавчої  системи  продовжити процедуру
закупівлі згідно з висновком, що додається.

     4. Відділу  оскаржень  та  правового  забезпечення  державних
закупівель  довести  цей  наказ  до відома дочірнього підприємства
"Будівельно-монтажне управління - Термо", Білоцерківського училища
професійної  підготовки працівників кримінально-виконавчої системи
і Державного казначейства України протягом трьох  робочих  днів  з
дня його підписання.

 Перший заступник
 Міністра                                                С.Романюк


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства економіки
                                      України
                                      22.11.2005  N 443


                             ВИСНОВОК
                 щодо розгляду скарги дочірнього
          підприємства "Будівельно-монтажне управління -
            Термо" стосовно організації та здійснення
         Білоцерківським училищем професійної підготовки
            працівників кримінально-виконавчої системи
          процедури закупівлі за державні кошти робіт з
              будівництва комплексу газових котелень


     За результатом   розгляду   скарги   дочірнього  підприємства
"Будівельно-монтажне  управління  -  Термо"  (далі   -   Скаржник)
стосовно   організації   та  здійснення  Білоцерківським  училищем
професійної підготовки працівників кримінально-виконавчої  системи
(далі  -  Замовник)  процедури закупівлі за державні кошти робіт з
будівництва комплексу газових  котелень  та  на  підставі  наданих
Скаржником і Замовником матеріалів установлено, що:
     у пункті 22 тендерної документації зазначені випадки  відмови
учасникам торгів в участі у процедурі закупівлі,  що не відповідає
вимогам чинного законодавства (в  новій  редакції  Закону  України
"Про закупівлю   товарів,   робіт  і  послуг  за  державні  кошти"
( 1490-14 ) (далі - Закон),  яка набрала  чинності  з  23.08.2005,
така норма (стаття 11) виключена);
     у підпункті  26.1  тендерної   документації   зазначено,   що
Замовник  залишає  за  собою  право  під час укладання договорів з
переможцями процедури закупівлі змінити обсяги закупівлі  робіт  з
проведення будівництва комплексу газових котелень залежно від ціни
обраних тендерних пропозицій.  По-перше,  в тендерній документації
Замовник не зазначив можливості подання учасникам торгів тендерних
пропозицій за окремими частинами предмета закупівлі (лоти)  та  не
визначив  самі  лоти,  тому переможець торгів може бути лише один.
По-друге, Замовник нечітко визначив порядок унесення змін в обсяги
закупівель  робіт,  а також не вказав,  які саме обсяги маються на
увазі;
     у підпункті  27.2  "в"  зазначено,  що об'єктом оскарження не
може  бути  рішення  Замовника  про  відхилення   всіх   тендерних
пропозицій. Така   умова  є  порушенням  вимог  статті  36  Закону
( 1490-14 );
     відповідно до  статті  37  Закону  (  1490-14 ) уповноважений
орган у разі надходження скарги  зупиняє  процедуру  закупівлі  на
строк,  що  не може перевищувати 20 робочих днів,  а тому підпункт
27.7 тендерної документації не відповідає вимогам законодавства;
     у підпункті 29.9 тендерної документації зазначено, що рішення
щодо  розгляду  скарг  надсилається  учасникам, які подали скаргу,
протягом 5  робочих  днів,  що  не  відповідає  статті  37  Закону
( 1490-14 ),  згідно з якою таке рішення надсилається  протягом  3
робочих днів з дня його прийняття;
     у додатку  3  до  тендерної  документації  наведені  критерії
оцінки тендерних пропозицій та їх питома вага, однак сама методика
оцінки тендерних пропозицій (порядок  розрахунків  та  присудження
балів) відсутня, що є порушенням статті 21 Закону ( 1490-14 );
     у додатку 3  до  тендерної  документації  Замовник  установив
такий   критерій   оцінки,  як  "можливість  виконання  робіт  без
попередньої  оплати",  що   суперечить   підпункту   3.1   проекту
договору-підряду,  наведеного  в  тендерній документації,  в якому
зазначено,  що  "після  підписання  Договору  "Замовник"   сплачує
"Підряднику"  аванс  в  розмірі  30%   від   загального  планового
кошторисного призначення на 2005 рік...";

     Замовник торгів  неправомірно  змінив  вимогу   щодо   оплати
вартості  тендерної  документації.  Документом,  у  якому Замовник
зобов'язаний повідомити  учасників  про  умови  участі  в  торгах,
зокрема   щодо   необхідності  оплати  за  тендерну  документацію,
відповідно до вимог частини першої статті 19 Закону ( 1490-14 ), є
оголошення про проведення відкритих торгів та запрошення до участі
у торгах  з  обмеженою  участю.  Таким  чином,  якщо  Замовник  не
зазначив  в  оголошенні  про  проведення  торгів вимог щодо оплати
учасниками вартості тендерної документації,  то це означає,  що  у
Замовника  не  було  витрат,  пов'язаних  з  її  підготовкою,  і в
подальшому він  не  може  висувати  вимогу  щодо  оплати  вартості
тендерної документації.

     З метою   усунення   виявлених   порушень  Замовник  повинен:
     привести тендерну  документацію  у  відповідність  із  чинним
законодавством;
     надати внесені у тендерну документацію зміни,  у  тому  числі
зміни,  за  які  була  встановлена  плата,  всім  учасникам торгів
безкоштовно;
     продовжити термін  подання  тендерних пропозицій на достатній
для підготовки учасниками  торгів  тендерних  пропозицій,  але  не
менше ніж 7 робочих днів.

     Відповідно до   статті   37  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів,  робіт і послуг за державні  кошти"  (  1490-14  )  та  з
урахуванням  зазначеного  скарга підприємства "Будівельно-монтажне
управління - Термо" визнається задоволеною.

 Заступник директора
 департаменту координації
 державних закупівель                                   С.Яременко