МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ Н А К А З 22.11.2005 N 443 Про рішення щодо скарги дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо" Відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ), наказу Міністерства економіки України від 04.12.2000 N 264 ( z0919-00 ) "Про затвердження Порядку розгляду скарг учасників процедур державних закупівель щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" Н А К А З У Ю: 1. Затвердити висновок щодо розгляду скарги дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо" стосовно організації та здійснення Білоцерківським училищем професійної підготовки працівників кримінально-виконавчої системи процедури закупівлі за державні кошти робіт з будівництва комплексу газових котелень, що додається. 2. Скаргу дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо" визнати задоволеною згідно з висновком, що додається. 3. Білоцерківському училищу професійної підготовки працівників кримінально-виконавчої системи продовжити процедуру закупівлі згідно з висновком, що додається. 4. Відділу оскаржень та правового забезпечення державних закупівель довести цей наказ до відома дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо", Білоцерківського училища професійної підготовки працівників кримінально-виконавчої системи і Державного казначейства України протягом трьох робочих днів з дня його підписання. Перший заступник Міністра С.Романюк ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства економіки України 22.11.2005 N 443 ВИСНОВОК щодо розгляду скарги дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо" стосовно організації та здійснення Білоцерківським училищем професійної підготовки працівників кримінально-виконавчої системи процедури закупівлі за державні кошти робіт з будівництва комплексу газових котелень За результатом розгляду скарги дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо" (далі - Скаржник) стосовно організації та здійснення Білоцерківським училищем професійної підготовки працівників кримінально-виконавчої системи (далі - Замовник) процедури закупівлі за державні кошти робіт з будівництва комплексу газових котелень та на підставі наданих Скаржником і Замовником матеріалів установлено, що: у пункті 22 тендерної документації зазначені випадки відмови учасникам торгів в участі у процедурі закупівлі, що не відповідає вимогам чинного законодавства (в новій редакції Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон), яка набрала чинності з 23.08.2005, така норма (стаття 11) виключена); у підпункті 26.1 тендерної документації зазначено, що Замовник залишає за собою право під час укладання договорів з переможцями процедури закупівлі змінити обсяги закупівлі робіт з проведення будівництва комплексу газових котелень залежно від ціни обраних тендерних пропозицій. По-перше, в тендерній документації Замовник не зазначив можливості подання учасникам торгів тендерних пропозицій за окремими частинами предмета закупівлі (лоти) та не визначив самі лоти, тому переможець торгів може бути лише один. По-друге, Замовник нечітко визначив порядок унесення змін в обсяги закупівель робіт, а також не вказав, які саме обсяги маються на увазі; у підпункті 27.2 "в" зазначено, що об'єктом оскарження не може бути рішення Замовника про відхилення всіх тендерних пропозицій. Така умова є порушенням вимог статті 36 Закону ( 1490-14 ); відповідно до статті 37 Закону ( 1490-14 ) уповноважений орган у разі надходження скарги зупиняє процедуру закупівлі на строк, що не може перевищувати 20 робочих днів, а тому підпункт 27.7 тендерної документації не відповідає вимогам законодавства; у підпункті 29.9 тендерної документації зазначено, що рішення щодо розгляду скарг надсилається учасникам, які подали скаргу, протягом 5 робочих днів, що не відповідає статті 37 Закону ( 1490-14 ), згідно з якою таке рішення надсилається протягом 3 робочих днів з дня його прийняття; у додатку 3 до тендерної документації наведені критерії оцінки тендерних пропозицій та їх питома вага, однак сама методика оцінки тендерних пропозицій (порядок розрахунків та присудження балів) відсутня, що є порушенням статті 21 Закону ( 1490-14 ); у додатку 3 до тендерної документації Замовник установив такий критерій оцінки, як "можливість виконання робіт без попередньої оплати", що суперечить підпункту 3.1 проекту договору-підряду, наведеного в тендерній документації, в якому зазначено, що "після підписання Договору "Замовник" сплачує "Підряднику" аванс в розмірі 30% від загального планового кошторисного призначення на 2005 рік..."; Замовник торгів неправомірно змінив вимогу щодо оплати вартості тендерної документації. Документом, у якому Замовник зобов'язаний повідомити учасників про умови участі в торгах, зокрема щодо необхідності оплати за тендерну документацію, відповідно до вимог частини першої статті 19 Закону ( 1490-14 ), є оголошення про проведення відкритих торгів та запрошення до участі у торгах з обмеженою участю. Таким чином, якщо Замовник не зазначив в оголошенні про проведення торгів вимог щодо оплати учасниками вартості тендерної документації, то це означає, що у Замовника не було витрат, пов'язаних з її підготовкою, і в подальшому він не може висувати вимогу щодо оплати вартості тендерної документації. З метою усунення виявлених порушень Замовник повинен: привести тендерну документацію у відповідність із чинним законодавством; надати внесені у тендерну документацію зміни, у тому числі зміни, за які була встановлена плата, всім учасникам торгів безкоштовно; продовжити термін подання тендерних пропозицій на достатній для підготовки учасниками торгів тендерних пропозицій, але не менше ніж 7 робочих днів. Відповідно до статті 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) та з урахуванням зазначеного скарга підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо" визнається задоволеною. Заступник директора департаменту координації державних закупівель С.Яременко