МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        22.11.2005  N 447


               Про рішення щодо скарги акціонерного
                   товариства "МКТ-Комюнікейшн"


     Відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і
послуг  за  державні  кошти"  (  1490-14  ),  наказу  Міністерства
економіки   України  від  04.12.2000  N  264  (  z0919-00  )  "Про
затвердження Порядку розгляду скарг учасників  процедур  державних
закупівель  щодо  організації  та  здійснення  процедур закупівель
товарів, робіт і послуг за державні кошти" Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити  висновок  щодо  розгляду  скарги  акціонерного
товариства  "МКТ-Комюнікейшн"  стосовно  організації та здійснення
Міністерством  оборони  України  процедури  закупівлі   обладнання
транкінгового зв'язку (оголошення про закупівлю в бюлетені "Вісник
державних закупівель", 2005 р., N 27, огол. 09435), що додається.

     2. Визнати скаргу акціонерного  товариства  "МКТ-Комюнікейшн"
задоволеною  відповідно  до висновку,  що додається,  а результати
процедури закупівлі - недійсними.

     3. Міністерству оборони України  усунути  виявлені  порушення
згідно  з  висновком,  що  додається,  та  провести нову процедуру
закупівлі відповідно до вимог законодавства.

     4. Відділу  оскаржень  та  правового  забезпечення  державних
закупівель  довести  цей  наказ  до відома акціонерного товариства
"МКТ-Комюнікейшн",  Міністерства  оборони  України  та  Державного
казначейства  України  протягом  трьох  робочих  днів  з  дня його
підписання.

 Перший заступник Міністра                               С.Романюк


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства
                                      економіки України
                                      22.11.2005 N 447


                             ВИСНОВОК
           щодо розгляду скарги акціонерного товариства
              "МКТ-Комюнікейшн" стосовно організації
           та здійснення Міністерством оборони України
         процедури закупівлі за державні кошти обладнання
                      транкінгового зв'язку


     За результатом   розгляду   скарги   акціонерного  товариства
"МКТ-Комюнікейшн"  (далі  -  Скаржник)  стосовно  організації   та
здійснення   Міністерством   оборони  України  (далі  -  Замовник)
процедури закупівлі за  державні  кошти  обладнання  транкінгового
зв'язку та на підставі наданих Скаржниками і Замовником матеріалів
установлено,  що тендерна документація,  яка надавалась Замовником
учасникам  для  підготовки  тендерних пропозицій,  не повною мірою
відповідає вимогам Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і
послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон), зокрема:
     підпунктом 1.12   тендерної    документації    передбачається
можливість  коригування  специфікації продукції під час підписання
договору про закупівлю,  що суперечить частині  п'ятій  статті  26
Закону ( 1490-14 );
     у підпункті  2.3  тендерної   документації   відсутнє   чітке
визначення показника (критерію) відповідності щодо кваліфікаційної
вимоги "Відповідний досвід підприємницької діяльності". Крім того,
не   визначено  прийнятних  для  Замовника  кількісних  і  якісних
параметрів кваліфікаційних вимог,  запропонованих у підпункті  2.3
тендерної документації, згідно з якими Замовник буде встановлювати
відповідність тендерної пропозиції цим вимогам;
     частиною першою    підпункту   3.1   тендерної   документації
передбачається надання учасниками торгів договору про повноваження
від виробника запропонованої продукції.  Встановлення такої вимоги
можна розцінювати як  дискримінацію,  оскільки  вона  звужує  коло
потенційних  учасників  - суб'єктів господарювання,  які згідно із
законодавством  України  мають  право   реалізовувати   відповідну
продукцію.  До  того  ж,  виробник  продукції не зобов'язаний мати
відношення до конкретних торгів і виконання учасником торгів  умов
тендерної документації та власної тендерної пропозиції;
     частиною другою   підпункту   3.1   тендерної    документації
встановлено  вимогу  щодо  включення  продукції,  що  є  предметом
закупівлі,  до  переліку  засобів  загального   призначення,   які
дозволені для забезпечення технічного захисту інформації. Однак не
визначено,  яким   чином   повинна   підтверджуватися   відповідна
інформація.   Встановлений   у   тендерній   документації   розмір
забезпечення виконання договору про закупівлю  не  узгоджується  з
вимогою статті 25 Закону ( 1490-14 );
     методика оцінки тендерних пропозицій,  зазначена в пункті  11
тендерної   документації,   містить  три  критерії  оцінки.  Однак
застосування критерію  ''якість  і  відповідність  запропонованого
виконавцем  продукції  технічним  вимогам тендерної документації""
суперечить статтям 26 і 27 Закону ( 1490-14 ) та не узгоджується з
іншим  критерієм  -  "ціна  тендерної  пропозиції  при  досягненні
заявлених характеристик  продукції".  Щодо  критерію   "умови   та
терміни   постачання"   не   визначено  прийнятних  для  Замовника
параметрів  показника.  Крім  того,  методика  оцінки  не  містить
розрахунків  присудження  балів  за кожним визначеним критерієм та
показника К при досягненні ним значень К > 1 і К <= 1;
           1                            1       1
     вимоги підпунктів 12.3 і  12.4  тендерної  документації,  які
стосуються оперування тендерним забезпеченням у разі зміни терміну
дії тендерної  пропозиції,  не  узгоджуються  з  даною  процедурою
закупівлі,  оскільки тендерною документацією не встановлено вимоги
про внесення учасниками торгів забезпечення тендерних пропозицій.

     Зміни до тендерної документації затверджені неналежним чином,
зокрема  відсутні дата їх затвердження,  номер протоколу засідання
тендерного комітету,  на якому було прийнято ці зміни, та відбиток
печатки організації Замовника.

     Згідно з  протоколом  засідання тендерного комітету Замовника
від 08.10.2005 N 29 присудження  балів  тендерним  пропозиціям  за
критеріями   оцінки  "умови  та  терміни  постачання",  "якість  і
відповідність  запропонованого  виконавцем   продукції   технічним
вимогам  тендерної  документації"  не  є прозорим.  Зокрема,  щодо
першого критерію не визначено,  який показник (умови  поставки  чи
термін  постачання)  був  визначальним під час розрахунку балів за
цим критерієм,  щодо наступного  критерію  не  вказано,  за  якими
позиціями  технічних  вимог  тендерні пропозиції учасників містять
відхилення.  Крім того,  Замовником встановлено,  що за  критерієм
"якість   і  відповідність  запропонованого  виконавцем  продукції
технічним вимогам тендерної документації" продукція, запропонована
як  Скаржником,  так і переможцем торгів,  не відповідає технічним
вимогам тендерної документації за усіма визначеними позиціями.

     Частиною першою   підпункту   3.1   тендерної   документації,
передбачалося   надання   нотаріально   завіреної   копії  статуту
підприємства. Однак ТОВ "Арком" і Скаржником не було виконано цієї
вимоги.

     Крім того,  вимогою  частини  другої  підпункту 3.1 тендерної
документації передбачалося надання копії ліцензії на право  ввозу,
вивезення,  продажу  та  обслуговування  засобів  криптографічного
захисту інформації. Однак у складі пропозиції ТОВ "Арком", наданої
Замовником Мінекономіки, копія відповідної ліцензії відсутня.

     Отже, Замовник  акцептував  тендерну  пропозицію ТОВ "Арком".
яка не відповідала умовам тендерної  документації,  що  суперечить
статтям 27 і 29 Закону ( 1490-14 ).

     Відповідно до   статті   37  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів,  робіт і послуг за державні  кошти"  (  1490-14  )  та  з
урахуванням    зазначеного    скарга    акціонерного    товариства
"МКТ-Комюнікейшн" стосовно організації та здійснення Міністерством
оборони  України  процедури закупівлі за державні кошти обладнання
транкінгового зв'язку визнається задоволеною.

 Директор департаменту
 координації державних закупівель                        С.Нєжнова