МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
                 ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                     27.08.2004  N 55-37/1332


                  Щодо внесення змін до договору


     Внесення змін до договору допускається лише за згодою сторін,
якщо  інше  не  передбачено законодавчими актами.  Угода про зміну
договору вчиняється у  тій  самій  формі,  у  якій  був  укладений
договір, якщо із законодавчого акта, договору не випливає інше.

     Оскільки відповідно   до   статті   29  Закону  України  "Про
закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) з
виконавцем,  тендерну пропозицію якого було акцептовано,  протягом
21 робочого дня укладається договір про  закупівлю  відповідно  до
вимог  тендерної  документації,  то  замовник  може  запропонувати
внесення тих змін,  які не  будуть  суперечити  вимогам  тендерної
документації  та  меті  цього  Закону  -  створення  конкурентного
середовища у сфері державних закупівель,  забезпечення  прозорості
державних   закупівель  та  раціонального  використання  державних
коштів.

     Тендерна документація складається  відповідно  до  статті  21
зазначеного Закону ( 1490-14 ).  Цією статтею передбачається, що в
тендерній документації замовник повинен передбачити основні  умови
або  проект  договору.  Таким  чином,  якщо  замовник  в тендерній
документації  вказує  можливість  коригування  ціни  при  настанні
певних підстав і механізм такого коригування,  то в подальшому при
виконанні договору в нього можуть  вноситись  зміни  при  настанні
підстав, передбачених у договорі.

     Перед тим як вносити зміни до ціни договору (одиниці товару),
постачальник,  який  здійснює  поставку  продукції,   має   надати
замовнику підтверджуючі документи про те,  що середньоринкова ціна
дійсно змінилась.  У  разі,  якщо  постачальник  не  може  вказати
причини  підвищення  цін  і не має змоги це довести,  замовник має
закуповувати продукцію  за  цінами,  указаними  в  договорі.  Якщо
постачальник  відмовляється  виконувати умови договору,  замовник,
виходячи з умов договору,  може стягнути відповідні санкції (пеню,
неустойку)  і  навіть розірвати договір,  що зумовить необхідність
проведення процедури закупівлі та укладення нового договору.