ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                   08.04.2005  N 26-06/195-2979


                Щодо порядку проведення процедури
                закупівлі у випадку ведення обліку
                   централізованою бухгалтерією


     Відповідно до статті 1 Закону України "Про внесення  змін  до
деяких законодавчих   актів  України"  від  18.11.2004  N  2188-IV
( 2188-15 ) щодо змін до Закону України  "Про  закупівлю  товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон):
     замовник - це розпорядник  бюджетних  коштів,  який  здійснює
закупівлю  у  порядку,  визначеному  цим Законом ( 1490-14 ),  при
цьому  замовником  вважається  суб'єкт,  тендерний  комітет  якого
проводить   процедуру   закупівлі  та  який  одночасно  укладає  з
переможцем договір про закупівлю.

     Абзацом третім статті 1 Закону ( 1490-14 )  чітко  визначено,
що  розпорядники  бюджетних  коштів  -  це органи державної влади,
органи  влади  Автономної  Республіки   Крим,   органи   місцевого
самоврядування,  інші  органи,  установи,  організації,  визначені
Конституцією України ( 254к/96-ВР ) та законодавством  України,  а
також  установи  чи організації,  створені в установленому порядку
органами державної влади,  органами  влади  Автономної  Республіки
Крим  чи  органами  місцевого  самоврядування  та  уповноважені на
отримання  бюджетних  коштів,  взяття  за  ними   зобов'язань   та
здійснення платежів.

     Відповідно до  пункту  36 статті 2 Бюджетного кодексу України
( 2542-14 ) розпорядники бюджетних коштів -  бюджетні  установи  в
особі   їх   керівників,   уповноважені   на  отримання  бюджетних
асигнувань,  взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з
бюджету.

     Вимоги щодо  складання  мережі  розпорядників коштів місцевих
бюджетів містяться у Методичних рекомендаціях зі складання  мережі
розпорядників  коштів місцевих бюджетів всіх рівнів,  затверджених
наказом Міністерства  фінансів  України  від  13.12.2004   N   773
( v0773201-04  ).  Враховуючи  ці  вимоги  та той факт,  що органи
виконавчої влади  та  їх  структурні  підрозділи  здійснюють  свою
діяльність   на  підставі  відповідних  положень,  затверджених  у
загальновстановленому порядку,  централізовані бухгалтерії,  як  і
інші структурні підрозділи таких органів,  не можуть включатися до
мережі як окремі розпорядники бюджетних коштів.

     Згідно із нормами наказу Міністерства освіти і науки  України
від 01.04.2003  N 192 ( v0192290-03 ) "Про затвердження Примірного
положення про  відділ  (управління)  освіти  виконавчого  комітету
міської  ради"  та  законодавчо-нормативних  актів,  що  регулюють
бюджетний процес в  Україні,  відділ  освіти  (Головне  управління
освіти  і  науки  КМДА)  є  юридичною особою,  яка має самостійний
баланс,  бюджетні рахунки,  відкриті в  органах  Держказначейства,
печатку   із   зображенням   Державного   Герба  України  та  своє
найменування.  Його  утримання  здійснюється  за  рахунок   коштів
місцевого  бюджету,  отже  зазначений  відділ освіти відповідно до
вимог пункту 6 статті 1 Бюджетного кодексу України ( 2542-14  )  є
бюджетною установою, тобто розпорядником бюджетних коштів.

     Оскільки централізована бухгалтерія є структурним підрозділом
відділу освіти,  але не наділена відповідними  повноваженнями,  то
вона  не  може  бути  включена  до  мережі  як окремий розпорядник
бюджетних  коштів  і,  відповідно,  не  має  права  на   відкриття
бюджетних    рахунків   в   органах   Держказначейства,   оскільки
безпосередньо їй не передбачаються бюджетні призначення.

     У випадку,  коли окремим закладом освіти бухгалтерський облік
виконання   кошторису   ведеться   самостійно,   право  на  взяття
бюджетного зобов'язання реалізується  керівником  закладу  освіти,
уповноваженим  на  отримання  бюджетних  асигнувань  та здійснення
видатків  з  бюджету,  шляхом  проведення   процедур   закупівель,
встановлених  законом,  та  укладання  договорів з постачальниками
товарів, виконавцями робіт та послуг.

     У разі коли такий облік ведеться централізовано,  то право на
взяття  бюджетних зобов'язань та здійснення процедур закупівель та
проведення видатків має керівник відділу освіти.

     Проте керівник окремого закладу освіти може укладати договори
самостійно  у  разі  делегування  йому  начальником відділу освіти
відповідних повноважень на взяття бюджетних зобов'язань відповідно
до вимог чинного законодавства.

     Таким чином,  централізована  бухгалтерія  не  може виступати
замовником  і  здійснювати  закупівлю  у  порядку,   встановленому
Законом   (   1490-14  ),  та  відповідно  на  її  рівні  не  може
створюватися тендерний комітет.

     Враховуючи зазначеневище,  при здійсненні видатків до органів
Державного казначейства подаються документи відповідно до пункту 2
постанови Кабінету  Міністрів  України  від  27.09.2000   N   1469
( 1469-2000-п  )  "Про  організаційні  заходи  щодо функціонування
системи державних закупівель" та пункту  4.7.1  наказу  Державного
казначейства України   від  04.11.2002  N  205  ( z0919-02 )  "Про
затвердження   Порядку   казначейського   обслуговування  місцевих
бюджетів".