НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А

                        07.12.2005  N 1117


                      Про накладення штрафу
                 на ВАТ "ЕК "Хмельницькобленерго"
                  за порушення Ліцензійних умов
                     з постачання і передачі
                       електричної енергії


     Національна комісія регулювання електроенергетики України  на
відкритому  засіданні  07.12.2005 розглянула питання про порушення
Відкритим  акціонерним  товариством  "Енергопостачальна   компанія
"Хмельницькобленерго"  Умов  та  Правил здійснення підприємницької
діяльності  з  постачання  електричної  енергії  за   регульованим
тарифом, затверджених   постановою  НКРЕ  від  13.06.1996  N  15/1
( z0433-96  ),  і  Умов  та  Правил   здійснення   підприємницької
діяльності  з  передачі електричної енергії місцевими (локальними)
електромережами,  затверджених постановою НКРЕ від 13.06.1996 N 15
(  z0408-96  )  (далі  - Ліцензійні умови з постачання та передачі
електроенергії).
     ВАТ "ЕК   "Хмельницькобленерго"   (29016,   м.  Хмельницький,
вул. Храновського,  11а, р/р N 26001010375 в Хмельницькій філії АТ
"Кредит Банк (Україна)",  МФО 315654,  код ЄДРПОУ 22767506, тел. 8
(03822) 78-78-59, Голова правління ВАТ "ЕК "Хмельницькобленерго" -
Шпак  Олександр  Леонідович)  має  ліцензію  на  право  здійснення
підприємницької діяльності з  постачання  електричної  енергії  за
регульованим  тарифом  АБ  220546  та ліцензію на право здійснення
підприємницької діяльності  з  передачі  електроенергії  місцевими
(локальними) електромережами АБ 220545.
     Відповідно до   графіку   планових   перевірок   Хмельницьким
територіальним   представництвом  НКРЕ  було  проведено  перевірку
ліцензованої діяльності ВАТ "ЕК "Хмельницькобленерго" з постачання
та  передачі  електричної  енергії  за  2004 рік та I квартал 2005
року,  про що був складений акт перевірки від 10.10.2005 N  6.  За
результатами    перевірки    ліцензованої   діяльності   ВАТ   "ЕК
"Хмельницькобленерго" встановлено.
     Фактичні витрати  ВАТ  "ЕК  "Хмельницькобленерго"  по  статті
"операційні витрати" перевищили планові показники на 13,2  %.  При
чому,  на  передачу  електроенергії відхилення становило в сторону
зменшення на 7,5 %,  а на постачання електроенергії  відхилення  в
сторону збільшення - на 125,7 %.
     Згідно зі звітом по формі N 6-НКРЕ ( v0103227-02  )  ВАТ  "ЕК
"Хмельницькобленерго" отримало прибуток від здійснення іншої, крім
ліцензованої,  діяльності.  Водночас Товариство віднесло на статтю
"інша   діяльність"  доходи,  отримані  від  надання  послуг  ДТГО
"Південно-Західна   залізниця"   з   використання    технологічних
електричних   мереж,   що   відносяться  до  основної  діяльності.
Віднесення отриманих доходів з ліцензованої на іншу  діяльність  є
перехресним  субсидіюванням,  у  зв'язку  з  чим інша діяльність є
збитковою.
     У звітній   формі   N   6-НКРЕ   (   v0103227-02   )  витрати
житлово-комунальних   і   обслуговуючих    господарств,    дитячих
дошкільних  закладів,  будинків  відпочинку,  санаторіїв  та інших
закладів оздоровчого та культурного призначення віднесені на  іншу
діяльність,  не зважаючи на те, що кошти на ці витрати передбачені
структурою тарифів.  Таким чином,  ВАТ  "ЕК  "Хмельницькобленерго"
порушило  пункт  3.1.1  ліцензійних  умов з постачання та передачі
електричної енергії (  z0433-96,  z0408-96  )  в  частині  надання
достовірної   звітності.   ВАТ   "ЕК  "Хмельницькобленерго"  також
перевищило рівень витрат на страхування,  затверджений  структурою
тарифів.
     Фактичне виконання     ВАТ     "ЕК      "Хмельницькобленерго"
інвестиційної  програми  відповідно до звіту за 2004 рік становило
48,8 %  від запланованих коштів.  ВАТ ЕК "Хмельницькобленерго"  не
узгоджувало  зміни  інвестиційної  програми  з  Наглядовою  Радою,
Мінпаливенерго та НКРЕ.
     Крім того, звітні дані за формою N 13-НКРЕ ( v1087227-01 ) за
2004 рік не відповідають даним про фактичні надходження коштів, що
приведено у довідці, наданій ліцензіатом на запит Хмельницького ТП
НКРЕ.
     Надання недостовірної  інформації є порушенням постанови НКРЕ
від 29.10.2001 N 1087 ( v1087227-01  )  "Про  відомчу  статистичну
звітність НКРЕ".
     Таким чином,  ВАТ "ЕК "Хмельницькобленерго"  порушило  пункти
2.10 і   3.4.1   Ліцензійних   умов  з  постачання  електроенергії
( z0433-96 ) та пункти 2.9 і 3.5.1  Ліцензійних  умов  з  передачі
електроенергії  (  z0408-96  )  у  частині здійснення перехресного
субсидіювання  між  видами  діяльності,   недотримання   структури
тарифів   на   постачання  та  передачу  електроенергії,  а  також
виконання інвестиційної програми відповідно до постанови НКРЕ  від
31.12.2003 N 1509 ( v1509227-03 ) (зі змінами та доповненнями).
     Крім того,  ВАТ "ЕК "Хмельницькобленерго" здійснює інші  види
діяльності,  що  не  погоджені з НКРЕ,  зокрема - надання послуг з
внутрішніх   перевезень   пасажирів   і   вантажів   автомобільним
транспортом та торгівельну діяльність,  що є порушенням пункту 2.6
ліцензійних умов з  постачання  електричної  енергії  та  передачі
електричної енергії ( z0433-96, z0408-96 ).
     Перевіркою також      встановлено,      що      ВАТ       "ЕК
"Хмельницькобленерго"  у  своїй  діяльності  не дотримується вимог
Порядку придбання  товарів,  робіт  і  послуг  ліцензіатами,  ціни
(тарифи)   на  відповідну  діяльність  яких  встановлюються  НКРЕ,
затвердженого постановою    НКРЕ    від    25.12.2002    N    1455
( v1455227-02 ) (далі - Порядку), зокрема:
     пункту 1.7  абзацу  5  щодо  ненадання  в   письмовій   формі
повідомлення  до  НКРЕ  про  заплановане проведення закупівлі,  та
нерозміщення  оголошення  про  закупівлю   у   розділі   "Тендерні
оголошення" на Веб-сайті НКРЕ;
     пунктів 2.4.3 та 8.2 щодо зміни ціни,  обсягів закупівель  та
робіт після проведення тендерів;
     пункту 1.5  щодо  проведення  закупівлі  товарів,  робіт   та
послуг, вартість неподільного обсягу яких перевищує 200 тис. грн.,
без тендеру та ділення закупівлі  на  частини  з  метою  уникнення
застосування тендерних процедур;
     пункту 1.11 щодо закупівлі паливно-мастильних  матеріалів  за
процедурою запиту цінових пропозицій незалежно від суми закупівлі.
     Таким чином Компанія порушила пункти 2.5 і 3.4.1  Ліцензійних
умов з постачання електричної енергії ( z0433-96 ) та пункти 2.5 і
3.5.1 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії ( z0408-96 )
в   частині   здійснення   ліцензованої  діяльності  за  принципом
економічної доцільності та закупівлі товарів,  робіт та послуг  на
конкурсних засадах  відповідно  до  постанови  НКРЕ від 25.12.2002
N 1455 ( v1455227-02 ).
     Товариство порушило пункт 3.4.1 Ліцензійних умов з постачання
електричної енергії ( z0433-96 ) та пункт 3.5.1 Ліцензійних умов з
передачі   електроенергії   (  z0408-96  )  в  частині  дотримання
законодавства України та нормативних документів, зокрема:
     Порядку    постачання    електричної    енергії   споживачам,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.04.2002
N  475 ( 475-2002-п, 441-99-п ), у частині доведення до споживачів
граничних величин електропотужності;
     постанови НКРЕ  від  29.10.2001  N  1087 ( v1087227-01 ) "Про
відомчу   статистичну   звітність   НКРЕ"   (зі   змінами)    щодо
невідповідності  звітних  даних  по  формі  N  13-НКРЕ  "Звіт  про
надходження коштів на поточні  рахунки  ліцензіата"  за  2004  рік
даним, наведеним у довідці на запит ТП НКРЕ;
     постанови НКРЕ від 12.05.2003 N 391 ( z0368-03  )  у  частині
завершення   переукладання   договорів  зі  всіма  споживачами  та
субспоживачами до 01.06.2004;
     пункту 9   Правил   користування   електричною  енергією  для
населення,  затверджених постановою Кабінету Міністрів України від
26.07.1999 N 1357 ( 1357-99-п );
     пункту 2.7.6     Правил     улаштування     електроустановок,
електрообладнання   спеціальних  установок  (ДНАОП  0.00-1,32-01),
затвердженого наказом Міністерства праці  та  соціальної  політики
України від 21.06.2001 N 272 ( v0272203-01 );
     пункту 2.11   Правил   користування   електричною   енергією,
затверджених  постановою НКРЕ від 31.07.1996 N 28 ( z0417-96 ),  у
частині включення до ТУ  для  побутових  споживачів  безпідставних
вимог  встановлення  у побутових споживачів автоматики відключення
навантаження в години ранкового та вечірнього максимуму,  а  також
встановлення  в  побутового споживача двох лічильників електричної
енергії (однофазного та трьохфазного).
     Пунктом 2.3  Тимчасового  положення  про  порядок  розрахунку
економічних   коефіцієнтів   нормативних   технологічних    витрат
електроенергії, затвердженого   постановою   НКРЕ  від  30.11.2001
N 1179 ( v1179227-01 ),  визначено,  що протоколи  НХТВЕ,  баланси
електроенергії  і  бази  технічних  даних  станом  на  перше січня
поточного року ліцензіати з передачі електричної  енергії  надають
НКРЕ   до   п'ятого  березня  поточного  року.  Товариство  надало
вищевказану інформацію з запізненням, і таким чином порушило пункт
3.2.1   Ліцензійних  умов  з  постачання  електричної  енергії  за
регульованим тарифом ( z0433-96 ) у частині несвоєчасного  надання
інформації.
     Згідно з повноваженнями,  наданими Указом Президента  України
від  21.04.1998  N 335/98 ( 335/98 ) "Питання Національної комісії
регулювання електроенергетики України",  відповідно до  статті  27
Закону  України  "Про електроенергетику" ( 575/97-ВР ),  постанови
Кабінету Міністрів України від 19.07.2000 N 1139 (  1139-2000-п  )
"Про  порядок  застосування санкцій за порушення законодавства про
електроенергетику",  Положення   про   накладення   на   суб'єктів
господарської  діяльності  штрафів  за порушення законодавства про
електроенергетику,  затвердженого  постановою  Кабінету  Міністрів
України  від 21.07.1999 N 1312 ( 1312-99-п ),  Національна комісія
регулювання електроенергетики України П О С Т А Н О В Л Я Є:

     1. Накласти  штраф  у  розмірі  20000  гривень  на   Відкрите
акціонерне       товариство       "Енергопостачальна      компанія
"Хмельницькобленерго" (29016,  м. Хмельницький, вул. Храновського,
11а,  р/р  N  26001010375  в  Хмельницькій  філії  АТ "КРЕДИТ БАНК
(Україна)",  МФО 315654,  код  ЄДРПОУ  22767506,  тел.  8  (03822)
78-78-59,  Голова  правління  ВАТ "ЕК "Хмельницькобленерго" - Шпак
Олександр Леонідович) за порушення пунктів  2.5,  3.2.1,  3.1.1  і
3.4.1 Ліцензійних    умов   з   постачання   електричної   енергії
( z0433-96 ) та пунктів 2.5, 3.2.1, 3.1.1 і 3.5.1 Ліцензійних умов
з  передачі  електричної енергії ( z0408-96 ) в частині здійснення
ліцензованої діяльності за принципом  економічної  доцільності  та
закупівлі   товарів,   робіт   та  послуг  на  конкурсних  засадах
відповідно до   постанови   НКРЕ    від    25.12.2002    N    1455
( v1455227-02 ),   надання  достовірної інформації та звітності до
НКРЕ,  дотримання законодавства  про  електроенергетику  та  інших
нормативних документів.
     Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету
України  протягом 30 днів з дня прийняття постанови (код бюджетної
класифікації 23030300 "Адміністративні штрафи  та  інші  санкції",
ЄДРПОУ 23565225,  р/р 31115106500002, МФО 815013, символ звітності
106).

     2. Зобов'язати ВАТ  "ЕК  Хмельницькобленерго"  до  01.01.2006
усунути  порушення Ліцензійних умов з постачання електроенергії за
регульованим тарифом  і  з  передачі  електроенергії  (  z0433-96,
z0408-96  )  в  частині  здійснення  інших  видів  діяльності,  не
пов'язаних  з  передачею   та   постачанням   електроенергії,   та
дотримання законодавства України і нормативних документів.

     3. Застерегти ВАТ "ЕК Хмельницькобленерго" щодо недопущення у
подальшому порушень пунктів 2.5,  2.6, 2.10, 3.1.1, 3.2.1 та 3.4.1
Ліцензійних  умов  з  постачання  електроенергії  (  z0433-96  ) і
пунктів 2.5,  2.6,  2.9,  3.1.1, 3.2.1 та 3.5.1 Ліцензійних умов з
передачі електроенергії ( z0408-96 ).

     4. Розпочати  процедуру перегляду тарифів щодо вилучення суми
неефективного використання коштів.

 В.о. Голови Комісії                                   Ю.Андрійчук